Voor de allergrootste shoppingtrip, welke ruitersportzaak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:38

Emmers! Vaak online besteld maar was er nog nooit geweest, tot vorige week. Echt, mind was blown hoor. Wat een winkel! :D

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:52

Skippy01 schreef:
Haha, ik stel me niet aansprakelijk voor persoonlijke faillissementen :+


onee dat klinkt niet goed :=

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Voor de allergrootste shoppingtrip, welke ruitersportzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:17

Drunens Ruiterhuis is een hele fijne winkel!
Divoza vind ik een fijne webshop hebben maar als ik fysiek aanwezig ben (in Heteren) hebben ze de spullen die ik zoek vaak niet voorradig.

Wat voor soort spullen zoek je? Bij het Drunens Ruiterhuis hebben ze vaak ook wel de ‘luxere’ dingen zoals mooie frontriemen, hoofdstellen, caps, etc. Vind dat persoonlijk leuker om doorheen te struinen dan een winkel waar ze dingen verkopen die je overal wel kunt krijgen.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Voor de allergrootste shoppingtrip, welke ruitersportzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:25

wel verder weg, maar Horseshop International?

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Voor de allergrootste shoppingtrip, welke ruitersportzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:40

Ik snap de hype rondom emmers niet :o

Belachelijk duur en niets speciaals.

Ik zou ook voor equithana gaan.
Ook niet zo mindblowing als men zegt. Maar wel wat leuke koopjes en leuke shows :D

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:16

Rytm schreef:
Wow, veel reacties! Wel echt mega goed idee, Equitana. Thanks!

EJ Heemskerk is inderdaad mijn 'thuiskroeg'. Ook een hele fijne winkel, maar erg veel (logisch) EJ huismerk en ben nu meer op zoek naar een winkel die van de meeste merken ook daadwerkelijk een groot deel van de collectie heeft liggen.


Het Gareel is een mooie zaak, in Schijndel. Hebben heel veel, google maar eens.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:58

Saul schreef:
Ik snap de hype rondom emmers niet :o

Belachelijk duur en niets speciaals.


Enige iets of wat grotere ruitersportwinkel in België. Je bent al snel een hype als je de enige van iets bent. :D

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:14

Drunens ruiterhuis is een hele mooie winkel wel veel producten in duurdere prijsklassen en luxere artikelen, al hebben ze ook gewoon QHP enz. is dit wel een luxere winkel in hun artikelen.
Kwa grote is hij ongeveer hetzelfde als de Eppeljeck hier in Breda, weet natuurlijk niet hoe groot de Eppeljeck bij jullie is.

Ik vind het wel een erg mooie en fijne winkel. Ben niet bekend met Divoza, kom eigenlijk alleen bij Eppeljeck, Drunens ruiterhuis en een kleinere ruiterwinkel Mayfair (die ligt maar 2 km van stal vandaan dus makkelijk als ik snel iets nodig heb)

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:16

Ik kom regelmatig in Leek maar zou er niet 1.5 uur voor rijden of combineren met EJ maar dat is bekend bij je.

Ik zelf zou dan voor Kraemer in Duitsland gaan. Leuke kleding en spullen en betaalbaar.

Verder zou ik 2 dagen Eqitana doen.

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:16

Equitana is veruit de grootste. Wat mij betreft een shopping walhalla waar je je geld zeker kwijt kan.
En tsja dat er veel hetzelfde is; als je naar meerdere ruiterwinkels gaat zie je ook veel hetzelfde.
Maar Equitana heeft iig wel 50+ shops onder op 1 locatie. :D


EJ is wel leuk maar alle EJ's hebben een similar assortiment, net als Divoza's.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:18

Trui schreef:
wel verder weg, maar Horseshop International?

Ik ben daar pas nog geweest, maar ik vind niet dat het assortiment echt verschilt van dat van EJ en Divoza.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:45

Gini schreef:
Saul schreef:
Ik snap de hype rondom emmers niet :o

Belachelijk duur en niets speciaals.


Enige iets of wat grotere ruitersportwinkel in België. Je bent al snel een hype als je de enige van iets bent. :D

Kerckhaert is anders ook niet klein. Zit in Temse.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Voor de allergrootste shoppingtrip, welke ruitersportzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:53

Eén van de enige dan. :D

jericho_S
Berichten: 120
Geregistreerd: 05-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:01

Als je naar Divoza Leek wilt (mooie winkel met veel merken) kun je het ook combineren met:

Hypostore - Kuinre
Tweespan - Boornbergum
Hypofryslan - Drogeham
EJ - Drachten (kijken of het tentenkamp binnenkort weer open is)
Divoza - Leek

Liggen allemaal redelijk op de route naar Divoza Leek behalve Hypostore misschien, dan zou je door de polder moeten rijden en kun je Rijbroeken enzo in Wolvega ook nog meenemen (bijna alleen rijkleding in het luxere segment)

Vroeg weggaan!!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Voor de allergrootste shoppingtrip, welke ruitersportzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:11

Drunens ruiterhuis is een mooie winkel maar ik vind het niet waard om vanuit Alkmaar daarheen te rijden. Zo groot is het niet.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:19

Geen enkele winkel in Nederland vind ik nou bijzonder bijna over hetzelfde assortiment. Helaas komt dat door de ketens en hun vaste leveranciers/fabrikanten.
Misschien idd op equitana de grootste keus.

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Voor de allergrootste shoppingtrip, welke ruitersportzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:29

Kramer <3 Ik wil daar zoooooo veel dingen van hebben

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Voor de allergrootste shoppingtrip, welke ruitersportzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:33

Ik vond emmers enorm tegenvallen. Helemaal niet groot en duur segment. Kun je beter naar equitana gaan. Kramer wil ik ook nog steeds heen.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:40

Een rondje Veluwe?

https://www.ruitersportdenbesten.nl/ in Hierden, niet zo groot, maar wel een leuk assortiment en best leuke aanbiedingen.
http://www.vrielink-ruitersport.nl/ in Apeldoorn, mooie, luxe ruitersportzaak, is nu lid van het Ruitergilde.
https://www.heeja.nl/ in Uddel, leuke ruitersportzaak, allerlei verschillende producten.
https://www.letty.nl/?gclid=Cj0KCQiA7ID ... RJEALw_wcB Letty’s Peerdewinkeltje in Veenendaal, wel wat meer op het mennen gericht, maar heeft wel mooie spullen en wat bij ons minder bekende merken.
http://www.fugersruitersport.nl/ in Soest, kleine, maar mooie zaak, alles staat dicht op elkaar. Maar als je weet wat je wil en ze hebben het niet, bestellen ze het zo voor je, ook als totaal onbekende, betalen kan dan later. Bij mij hebben ze ooit een bit opgestuurd, dat ik nergens kon begaan, maar dat zijn wel konden bestellen, ik was er superblij mee!

Zo kan je wel een dag zoet zijn volgens mij met allemaal leuke winkels die toch ook wel een wisselend assortiment hebben.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:50

Jet schreef:
Een rondje Veluwe?

https://www.ruitersportdenbesten.nl/ in Hierden, niet zo groot, maar wel een leuk assortiment en best leuke aanbiedingen.
http://www.vrielink-ruitersport.nl/ in Apeldoorn, mooie, luxe ruitersportzaak, is nu lid van het Ruitergilde.
https://www.heeja.nl/ in Uddel, leuke ruitersportzaak, allerlei verschillende producten.
https://www.letty.nl/?gclid=Cj0KCQiA7ID ... RJEALw_wcB Letty’s Peerdewinkeltje in Veenendaal, wel wat meer op het mennen gericht, maar heeft wel mooie spullen en wat bij ons minder bekende merken.
http://www.fugersruitersport.nl/ in Soest, kleine, maar mooie zaak, alles staat dicht op elkaar. Maar als je weet wat je wil en ze hebben het niet, bestellen ze het zo voor je, ook als totaal onbekende, betalen kan dan later. Bij mij hebben ze ooit een bit opgestuurd, dat ik nergens kon begaan, maar dat zijn wel konden bestellen, ik was er superblij mee!

Zo kan je wel een dag zoet zijn volgens mij met allemaal leuke winkels die toch ook wel een wisselend assortiment hebben.

En je zou dan ook de Country Mill in Nijkerk kunnen meepakken!

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 04:37

Inderdaad, die schoot wel nog door mijn hoofd met het maken van het lijstje, maar ik was hem toch weer vergeten erbij te zetten.

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 07:01

Lily_Fee schreef:
Ooteman? Ik ben er nooit geweest, maar hebben ook veel luxere merken als Dyon en vaak gave acties. Staat al een tijdje op mijn lijstje om te gaan... en zou nog even wachten tot de nieuwe collectie binnen is. Ben wel jaloers op dat je ongegeneerd mag gaan shoppen O:)


Hier kom ik redelijk veel, is in de buurt. Maar dit is dus precies een voorbeeld van waar ik bang voor ben, online is fantastisch shoppen bij hun maar in de winkel zelf hebben ze echt bijna niks, alleen overblijfsels van 100 jaar oud.

Thanks voor de rest! Ga er eens goed voor zitten. :D

Marije_jiplover

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 07:02

Ik vond Krämer in Duitslans ook tegenvallen, zo enorm groot is dat niet en ook die hebben lang niet alles op voorraad wat ze wel in de webshop verkopen.

minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Voor de allergrootste shoppingtrip, welke ruitersportzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 07:15

Ooteman vond ik ook tegenvallen, hun winkel is best klein. Kun je beter op hun website shoppen.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Voor de allergrootste shoppingtrip, welke ruitersportzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:50

Ik vind Drunens ruiterhuis het ook niet waard om 1.5 uur voor te rijden. Voor mij vind ik 20 minuten daarheen eigenlijk al te ver.