Stalling omgeving Schoonoord (Drenthe)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Stalling omgeving Schoonoord (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 23:15

Nog steeds niets gevonden? Of wil je van je huidige stalling weg?

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 00:13

Ik ben aan het oriƫnteren voor iets anders, niet in de laatste plaats omdat ik waarschijnlijk iets voor twee paarden zoek. Per PB kan ik het toelichten als je het fijne er van wil weten ;)

Qucolu

Berichten: 44
Geregistreerd: 02-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:05

Ik denk dat je alle opties wel gehad hebt. Misschien kan je je op een lijst laten plaatsen of je telefoonummer achter laten daar waar je wel wil staan. Wij hebben ook wel eens mensen aan de deur gehad om te vragen of er plek zou zijn voor een paard. Inmiddels zijn bij ons ook alle stallen vol.

Domiinique

Berichten: 122
Geregistreerd: 05-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Stalling omgeving Schoonoord (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:53

In Schoonloo net iets voorbij manege knollugruun heb je FHhorses zitten. Volgens mij doen die ook pensionstalling. Paarden kunnen zowel in grote weilanden als kleine weilandjes of paddocks staan.

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Stalling omgeving Schoonoord (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 19:18

Dat is wel een echte dressuurstal en geen standaard pensionstal.

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Stalling omgeving Schoonoord (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:41


prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Stalling omgeving Schoonoord (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:48

Volgensmij zijn je opties qua pensionstalling in deze omgeving wel een beetje op ondertussen :=

Ben je echt overal wezen kijken en praten? Ik ken ook mensen heel tevreden over Haikens en Beekdal. Mijn paard voelt zich gelukkig met haar kudde op Knollegruun, maar mocht ik ooit moeten wisselen, zou ik daar zeker even kijken.

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 23:06

prugelpiet schreef:
Volgensmij zijn je opties qua pensionstalling in deze omgeving wel een beetje op ondertussen :=

Ben je echt overal wezen kijken en praten? Ik ken ook mensen heel tevreden over Haikens en Beekdal. Mijn paard voelt zich gelukkig met haar kudde op Knollegruun, maar mocht ik ooit moeten wisselen, zou ik daar zeker even kijken.


Oh zwaai zwaai, mijn pony staat een weiland verderop :)F

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 23:09

De manege in sleen tegenover de dierenkliniek is misschien ook nog een optie?

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 13:39

prugelpiet schreef:
Volgensmij zijn je opties qua pensionstalling in deze omgeving wel een beetje op ondertussen :=

Ben je echt overal wezen kijken en praten? Ik ken ook mensen heel tevreden over Haikens en Beekdal. Mijn paard voelt zich gelukkig met haar kudde op Knollegruun, maar mocht ik ooit moeten wisselen, zou ik daar zeker even kijken.


Daarom hoop ik ook bijv. een particulier of iets soortgelijk kleinschaligs te vinden.

Ik ben vrijwel overal geweest en gepraat. De meeste stallen die bij ons passen zitten vol of het is -vind ik- te ver weg. Op dit moment ben ik op het punt dat ik op dat gebied nog wel een concessie wil doen, liever verder weg en goed dan dichtbij en prut. En ja, bij een paar sta ik al op de wachtlijst. O:)

Ik ga nog wel kijken bij FH horses en Manege Sleen, hoewel ik denk dat het te massaal is.

Mijn paard is geen knol die je dus zomaar in het gras kan mikken en veel plezier! Zulke paarden heb ik gehad, dat is een stuk makkelijker. Plus van een te grote groep wordt ze ook ongelukkig. |o

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 13:48

Domiinique schreef:
In Schoonloo net iets voorbij manege knollugruun heb je FHhorses zitten. Volgens mij doen die ook pensionstalling. Paarden kunnen zowel in grote weilanden als kleine weilandjes of paddocks staan.

Dank je, dit wist ik dus nog niet en ik ga even bellen.

Anoniem

Re: Stalling omgeving Schoonoord (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 14:32

Is Emmen te verweg? Dan heb je nog manege de Eekwal! :)

Ook hippisch centrum Emmen, manege de Hullen. :)

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Stalling omgeving Schoonoord (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 14:34

Denk dat dat afvalt ts zoekt een plek waar ze binnen en buitengezet worden dat is op de Eekwal sowieso niet. HCE en de Hullen weet ik niet.

In Noord-Sleen heb je nog stal K zitten. Wellicht dat dat iets voor je is?

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: Stalling omgeving Schoonoord (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 10:29

Op de Hullen wordt wel binnen en buiten gezet. Op de manege Emmen ook alleen zondags niet, dat is wel op meer stallen het geval.

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 10:50

Stal Mantingh in Weerdinge misschien? Of de Schans iets verderop.

marionblo
Berichten: 884
Geregistreerd: 21-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 11:28

Informeer eens bij paddockparadise Sleenerzand (via fb)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:36

Karma schreef:
Op de Hullen wordt wel binnen en buiten gezet. Op de manege Emmen ook alleen zondags niet, dat is wel op meer stallen het geval.


Op manege de Eekwal wordt inderdaad niet binnen en buiten gezet. Sorry, heb daar over heen gelezen. :=

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Stalling omgeving Schoonoord (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:53

Ik sta bij merieke voorneveld, hoofdstraat 21 in exloo. dressuur en kleine pensionstal, binnen en buitenbak, longeercirkel en stapmolen, box mesten, binnen en buitenzetten word gedaan, paarden staan paar uur per dag in weide , staan apart op weides van ong 30x60 mtr, en staan daarnaast gehele dag in zandpaddocks, waar water en hooi gevoerd word. rustige kleine pensionstal ong 10 paarden. zelf moet je eigen paddock en eigen weide schoonhouden elke dag of om de dag. 2 xper dag krachtvoer en ook eigen voer en supplementen geeft zij, er word 5 a 6 keer per dag ruwvoer gegeven, zowel binnen als buiten.

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 20:30

Kymalin schreef:
Stal Mantingh in Weerdinge misschien? Of de Schans iets verderop.


Heb je daar contactgegevens van want ik kan dat met Google of op Facebook niet vinden?

Seven

Berichten: 21198
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Stalling omgeving Schoonoord (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 20:43

Stal wegemans nabij dalen is wellicht een optie
Worden binnen en buiten gezet aparte weides in de zomer periode en apart om en om in de beide binnen bakken in de winter.
Ik woon zelf in wezup en weet naast de stallen die zijn genoemd geen andere te noemen

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 21:33

har166 schreef:
Oh zwaai zwaai, mijn pony staat een weiland verderop :)F


Dat is toevallig :D :wave:

Even on topic:
Ik weet niet zeker of FH Horses pensionstalling doet, maar het is zeker een mooi complex.

Wat zijn punten waar je bij de genoemde stallingen over valt? Behalve vol of ver weg. Dat helpt misschien wat beter meedenken :)

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 21:50

prugelpiet schreef:
har166 schreef:
Oh zwaai zwaai, mijn pony staat een weiland verderop :)F


Dat is toevallig :D :wave:

Even on topic:
Ik weet niet zeker of FH Horses pensionstalling doet, maar het is zeker een mooi complex.

Wat zijn punten waar je bij de genoemde stallingen over valt? Behalve vol of ver weg. Dat helpt misschien wat beter meedenken :)


Ik heb een afspraak bij FH Horses en ik ga ook naar Merieke Voorneveld bellen. Via PB ben ik ook nog benaderd.

Wat ik belangrijk vind voor mijn paard; voldoende goede kwaliteit ruwvoer (geen kuil of klef voordroog) met tussenpozen gevoerd, weinig weidegang en bij voorkeur alleen s'middags, wel paddock en dat mag ook s'nachts in de zomer.
Schone frisse stallen, contact met andere paarden en dat het er netjes is maar wel met paardenwelzijn voorop. Kunnen voeren in een hooinet voor de nacht en eigen voer (vitaminebrok) mee kunnen nemen.

Het zit hem vooral in het "weinig weidegang" want bij de meeste stallen is het zomer 24/7 op de wei of van s'ochtends tot s'avonds en dat kan met mijn barokkie niet :9
Oh en ik vind het bijvoorbeeld storend als er overal zooi ligt, of dat de stallen heel donker zijn of naar ammoniak ruiken.
En erg ver rijden vind ik ook niet handig, ik heb samen met mijn partner altijd de paarden aan huis gehad dus dan is ver rijden niet handig. Ook omdat we twee kleine kindjes hebben (ben je meteen zo lang van huis)

Dan staan jij en Har166 dichtbij mij! :wave:

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 22:46

Karma schreef:
Kymalin schreef:
Stal Mantingh in Weerdinge misschien? Of de Schans iets verderop.


Heb je daar contactgegevens van want ik kan dat met Google of op Facebook niet vinden?

Ik stuur je pb

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 23:53

Nette eisen lijkt me, maar ik kan me voorstellen dat die weidegang inderdaad iets is wat niet overal kan. Dan zou het inderdaad handiger zijn als je een 'eigen' groepje hebt wat met diezelfde tijden naar buiten gaat. Ammoniak lucht mag wat mij betreft nergens hangen :r

Ik hoop dat er wat voor je tussen zit waar je nu afspraken hebt staan!

Heb je al bij Hippisch Centrum Drenthe gekeken? Die zit iets buiten Schoonloo richting Grolloo. Ben er zelf nooit geweest en ken ook niemand die er staat, dus ik heb geen idee hoe het er daar aan toe gaat, maar ik bedenk me nu net dat het er zit. Ik denk dat het vanaf schoonoord een minuutje of 10 met de auto is.

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: Stalling omgeving Schoonoord (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 15:32

In het complex van Hippisch Centrum Drenthe zit pensionstal Dureza, deze geniet mijn voorkeur maar zit vol en heeft een wachtlijst.

Volgens mij komt het goed!