Deken wassen bij tankstation

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lorette_

Berichten: 12099
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:48

Echt vieze spullen doe ik weg, die was ik niet eens. En ik gooi het thuis wel in de machine als het enigszins past. :=

Wiwabalia

Berichten: 4699
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:50

_Lorette_ schreef:
Echt vieze spullen doe ik weg, die was ik niet eens. En ik gooi het thuis wel in de machine als het enigszins past. :=


Wat voor spullen gooi jij weg dan? Halster is bij mij inderdaad goor en dan haal ik een nieuwe maar met dekens is dat wel een heel duur grapje (Amigo).

_Lorette_

Berichten: 12099
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:52

Wiwabalia schreef:
_Lorette_ schreef:
Echt vieze spullen doe ik weg, die was ik niet eens. En ik gooi het thuis wel in de machine als het enigszins past. :=


Wat voor spullen gooi jij weg dan? Halster is bij mij inderdaad goor en dan haal ik een nieuwe maar met dekens is dat wel een heel duur grapje (Amigo).


De goede dekens was ik niet bij een tankstation, die gaan naar een wasservice voor paardendekens. Dat had ik in een eerdere post al wel gezegd, maar ik snap dat je dat in bovenstaand bericht mist voor de context.

Wiwabalia

Berichten: 4699
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:59

Sorry, dan heb ik over je reactie heengelezen. :)

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:48


Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:23

Volgens mij iets van een half uur maar ik weet het niet meer precies. Al een tijdje paardloos dus lang niet geweest.

Zolang ze zelf adverteren dat die dingen heel goed zijn om je paardenspullen te wassen zie ik niet in waarom het asociaal zou zijn. Hij spoelt volgens mij na gebruik door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:43

bren979 schreef:
Katja schreef:
Ik ga altijd naar deze https://brandstoffen.kreijne.nl/

Weet je ook hoe lang zo'n wasprogramma duurt?


Ik weet nog dat ik de laatste keer tijd had om wat boodschapjes te doen. 3 kwartier ofzo?

Dagmar11

Berichten: 77
Geregistreerd: 15-03-18
Woonplaats: Borne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:58

Zo'n programma duurt 36 minuten, althans bij mij. De grote (18 kg) was bezet door een oud echtpaar. Ik snap er niks van, die trommel lagen 3 doekjes in. Snap niet dat ze dat niet in die kleine deden. (kost ook minder) Die van 8 kg heb ik mooi vol, jullie horen nog van mij.


Afbeelding

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:16

De grote duurt ongeveer 45 minuten. Ligt ook aan de gekozen temperatuur. Bij 30 graden wassen duurt het 49 minuten volgens het schermpje. Maar als ik terugkom na iets meer dan 45 minuten is de was altijd klaar.

Dagmar11

Berichten: 77
Geregistreerd: 15-03-18
Woonplaats: Borne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:21

Flower033 schreef:
De grote duurt ongeveer 45 minuten. Ligt ook aan de gekozen temperatuur. Bij 30 graden wassen duurt het 49 minuten volgens het schermpje. Maar als ik terugkom na iets meer dan 45 minuten is de was altijd klaar.


Dat zou inderdaad wel een verschil kunnen maken! Heb de grote ook aan nu, alleen vergeten te kijken hoe lang ie moet. Ondertussen in de auto op de laptop verder aan het werken. Multitasken :-D

Britta31

Berichten: 13154
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:21

Wat ik mij nu afvraag is of degene die na jullie komen met een bv een dekbed niet eindigt met een dekbed vol paardenhaar.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:21

Ik neem altijd een oude handdoek mee om de trommel schoon te maken. En ik 'onthaar' de dekens voor het wassen met de stofzuiger. Ik ben namelijk als de dood dat het dekens wassen niet meer mag.

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:28

Dit is de reden dat ik mijn dekbed daar dus niet in durf te wassen. Als ik nu zie wat paardenmeisjes er allemaal ingooien....

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:34

In Leerdam, bij de Karwei zeg maar,zit ook zo'n dhz wasding. Dekjes was ik gewoon thuis btw. Ben in dubio om de hoes van onze ektorp hoekbank te wassen daar.

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:36

Caritas schreef:
In Leerdam, bij de Karwei zeg maar,zit ook zo'n dhz wasding. Dekjes was ik gewoon thuis btw. Ben in dubio om de hoes van onze ektorp hoekbank te wassen daar.


Deze bedoel ik inderdaad ook. Maar ik vind het eigenlijk geen fris idee om mijn dekbed daar in te gooien.

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:39

Bij ons moet je even zeggen dat je er paardenspul ingooit, dan reinigen ze machine erna. Ik vind het ideaal!

Ashleytjuhh

Berichten: 6667
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:22

ik gooi er alles zo in halsters, borstels, dekens, dekjes alles :j telefoon met Netflix en de tijd is zo om. ik heb meestal de grote en kleine tegelijk aan staan. Om het haar vrij te maken heb ik natte doekjes bij maar deze kun je ook binnen gewoon zo halen.

niks vies aan hoor.

Jodym

Berichten: 4935
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:41

Als je je deken erin was, zijn ze daarna toch niet meer waterdicht? :+

Voor dekjes vind ik t wel een erg goed idee!

Ashleytjuhh

Berichten: 6667
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:51

Klopt. ik maak ze zelf ook weer waterdicht :j
Nadat ik een dure bucas had gekocht eens weg gebracht en is daarna helemaal verpest terug gekomen maar nee dat hadden ze niet gedaan dus nooit een cent van gezien :n

sinds dien was ik ze zelf en maak ik ze zelf water dicht :j

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:36

Suzanne F. schreef:
Deze bedoel ik inderdaad ook. Maar ik vind het eigenlijk geen fris idee om mijn dekbed daar in te gooien.

Misschien laten ze 'm een korte kookwas doen tussendoor? Ik weet het niet hoor, zeg maar wat. Maar ik gooi m'n dekbed liever erin na een paardendeken dan nadat een of andere macrobiotische vegan een weekvoorraad luiers heeft gewassen.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:49

snap niet dat mensen er hun normale was in gooien. Als je die apparaten hier in de buurt ziet, denk je nog wel 2x na daarvoor. Die staan zowat stijf van de paarden-zeik en -haar. Werken overigens goed voor dekens etc.

Dagmar11

Berichten: 77
Geregistreerd: 15-03-18
Woonplaats: Borne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:55

Nou ik weet niet hoe het met jullie wasmachines gesteld is.. Maar deze waren gewoon hartstikke schoon. Vergeet niet dat het industriele wasmachines zijn, niet zoals onze kleine trommeltjes thuis. Dus geen rubberen randen e.d. waar paardenhaar achter kan blijven zitten. De trommel was ook gewoon hartstikke schoon toen ik alles er uit haalde. Ik zag alleen wat verdwaalde haren op het raampje, die heb ik er af gehaald. Veel waren dat er niet. Zo'n ding centrifugeerd ook veeeeeel harder dan onze wasmachine thuis dus dat vuil is al lang de trommel uit en afgevoerd door het putje. Dus nee, goor waren ze bij mij echt niet, beide wasmachines waren gewoon schoon en roken fris. En ook nadat ik mijn troep er uit heb gehaald.

mavantos

Berichten: 3610
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:07

Dagmar11 schreef:
Nou ik weet niet hoe het met jullie wasmachines gesteld is.. Maar deze waren gewoon hartstikke schoon. Vergeet niet dat het industriele wasmachines zijn, niet zoals onze kleine trommeltjes thuis. Dus geen rubberen randen e.d. waar paardenhaar achter kan blijven zitten. De trommel was ook gewoon hartstikke schoon toen ik alles er uit haalde. Ik zag alleen wat verdwaalde haren op het raampje, die heb ik er af gehaald. Veel waren dat er niet. Zo'n ding centrifugeerd ook veeeeeel harder dan onze wasmachine thuis dus dat vuil is al lang de trommel uit en afgevoerd door het putje. Dus nee, goor waren ze bij mij echt niet, beide wasmachines waren gewoon schoon en roken fris. En ook nadat ik mijn troep er uit heb gehaald.


Nouja en bij het tankstation waar ik m'n spullen was staat gewoon op de website dat het mag. Dus ik snap niet waar mensen zich druk om maken Na mij gooide iemand de hondenkleedjes erin.

Zijn er ook mensen die de droger gebruiken? Zoja, op welke stand? Ik zit eraan te denken om volgende keer m'n oudere dekjes daar gewoon in te doen, want heb niet plek om alles goed te laten drogen.

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:11

Bij ons mag het ook gewoon hoor, de machines worden regelmatig gecontroleerd en gereinigd ;)

Popstra
Berichten: 13787
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 10:13

Daar hebben jullie gelijk in. Het zijn grote industrie machines dus heel anders. Thuis word het idd een goor boeltje aan de rubberen ring en blijft er zeker haar achter in de trommel.

Hoeveel tijd zijn jullie eigenlijk kwijt met 1 was?