Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:39

Mocht iemand nog een stal zoeken in omgeving Chaam, bij de stal waar ik werk komt binnenkort nog een stal vrij :) Gaat om Stalhouderij de Sluis :D

Christina
Berichten: 262
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 12:28

Robin_Rikkie schreef:
Mocht iemand nog een stal zoeken in omgeving Chaam, bij de stal waar ik werk komt binnenkort nog een stal vrij :) Gaat om Stalhouderij de Sluis :D


Mooie accommodatie, ik ben er op de open dag geweest toen het net open was. Ik zag alleen weer een enorm weiland waar een aantal postzegel stukjes op waren afgezet, dus mij leek het weer de zoveelste stal die zelf wil hooien, de paarden op een ministukje wei gooien een paar uurtjes per dag en dan met slecht weer en in de winter vooral niet. Ik hoop dat ik ernaast zat?

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 12:44

Christina schreef:
Robin_Rikkie schreef:
Mocht iemand nog een stal zoeken in omgeving Chaam, bij de stal waar ik werk komt binnenkort nog een stal vrij :) Gaat om Stalhouderij de Sluis :D


Mooie accommodatie, ik ben er op de open dag geweest toen het net open was. Ik zag alleen weer een enorm weiland waar een aantal postzegel stukjes op waren afgezet, dus mij leek het weer de zoveelste stal die zelf wil hooien, de paarden op een ministukje wei gooien een paar uurtjes per dag en dan met slecht weer en in de winter vooral niet. Ik hoop dat ik ernaast zat?

Nee afgaand op wat ik op de website lees ( 5 uurtjes per dag wei of paddock per dag) klopt je beeld en daar dan vooral veel geld voor vragen per maand.
Tuurlijk de accomodatie is verder mooi, maar imo niet paardvriendelijk.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:56

In de directe omgeving van Rijen nog andere stallen dan Van Gils, Vijf Eiken en Lindehoeve? Liefst kleinschalig, veel buiten en buitenbak beschikbaar. Max tien km vanaf Rijen, dus Oosterhout, Oosteind, Molenschot, Bavel, Hulten, Dongen. Géén maneges en géén massa.
Max 280€ per maand, indien echt goed hooi gevoerd wordt. Moet ik zelf voorzien in droog hooi, dan max 220. Paddock Paradise ook ok.

Nyaleti

Berichten: 6144
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 18:26

Tegenover stal van Gils zit ook iets kleinschaligs. Staan ze veel buiten geloof ik, of het weide of paddock is weet ik zo niet meer.

marengolike
Berichten: 592
Geregistreerd: 20-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 18:45

Skippy01 schreef:
In de directe omgeving van Rijen nog andere stallen dan Van Gils, Vijf Eiken en Lindehoeve? Liefst kleinschalig, veel buiten en buitenbak beschikbaar. Max tien km vanaf Rijen, dus Oosterhout, Oosteind, Molenschot, Bavel, Hulten, Dongen. Géén maneges en géén massa.
Max 280€ per maand, indien echt goed hooi gevoerd wordt. Moet ik zelf voorzien in droog hooi, dan max 220. Paddock Paradise ook ok.


Helaas niet in de buurt wel verder aan je eisen

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 18:49

En dit is bruikbaar omdat?
Zeg dan svp op zijn minst waar je wel stalling aanbied Marengolike. Dat bedoel ik niet onaardig maar aan je bericht hebben mensen zo niet echt veel.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:49

marengolike schreef:
Skippy01 schreef:
In de directe omgeving van Rijen nog andere stallen dan Van Gils, Vijf Eiken en Lindehoeve? Liefst kleinschalig, veel buiten en buitenbak beschikbaar. Max tien km vanaf Rijen, dus Oosterhout, Oosteind, Molenschot, Bavel, Hulten, Dongen. Géén maneges en géén massa.
Max 280€ per maand, indien echt goed hooi gevoerd wordt. Moet ik zelf voorzien in droog hooi, dan max 220. Paddock Paradise ook ok.


Helaas niet in de buurt wel verder aan je eisen


Buiten deze buurt heb ik weinig aan ;)

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 22:49

Ik heb het al eerder gevraagd, maar ben nog steeds op zoek.

Wie weet er een geschikte stal voor ons?

- binnenbak
- (minimaal) 8 uur weidegang (winter paddock is oke)
- goede uitrijmogelijkheden
- ruime lichte stallen (voorkeur voor stallen met tralies ipv dicht)
- vol pension (7 dagen per week naar buiten, voeren en mesten)
- omgeving; rijen, Gilze, dorst, hulten, teteringen, reeshof/tilburg, dongen, oosterhout. Zo'n 15 km van rijen af.

Prijs tot +- €350

Afgelopen tijd heel veel bezocht. Helaas valt veel af omdat de paarden niet lang genoeg naar buiten gaan. Of geen goede uitrijmogelijkheden, op zondag niet naar buiten, veel te kleine en donkere stallen etc.

Nyaleti

Berichten: 6144
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 23:18

Skippy, ondanks dat het al een oud bericht is; ben je nog opzoek? Anders weet ik wel iets wat goed zou passen denk ik in Gilze.

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 23:58

xLianneeee schreef:
Ik heb het al eerder gevraagd, maar ben nog steeds op zoek.

Wie weet er een geschikte stal voor ons?

- binnenbak
- (minimaal) 8 uur weidegang (winter paddock is oke)
- goede uitrijmogelijkheden
- ruime lichte stallen (voorkeur voor stallen met tralies ipv dicht)
- vol pension (7 dagen per week naar buiten, voeren en mesten)
- omgeving; rijen, Gilze, dorst, hulten, teteringen, reeshof/tilburg, dongen, oosterhout. Zo'n 15 km van rijen af.

Prijs tot +- €350

Afgelopen tijd heel veel bezocht. Helaas valt veel af omdat de paarden niet lang genoeg naar buiten gaan. Of geen goede uitrijmogelijkheden, op zondag niet naar buiten, veel te kleine en donkere stallen etc.

Marjolein verharen in Dongen voldoet aan je eisen!

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 00:05

x_tico schreef:
xLianneeee schreef:
Ik heb het al eerder gevraagd, maar ben nog steeds op zoek.

Wie weet er een geschikte stal voor ons?

- binnenbak
- (minimaal) 8 uur weidegang (winter paddock is oke)
- goede uitrijmogelijkheden
- ruime lichte stallen (voorkeur voor stallen met tralies ipv dicht)
- vol pension (7 dagen per week naar buiten, voeren en mesten)
- omgeving; rijen, Gilze, dorst, hulten, teteringen, reeshof/tilburg, dongen, oosterhout. Zo'n 15 km van rijen af.

Prijs tot +- €350

Afgelopen tijd heel veel bezocht. Helaas valt veel af omdat de paarden niet lang genoeg naar buiten gaan. Of geen goede uitrijmogelijkheden, op zondag niet naar buiten, veel te kleine en donkere stallen etc.

Marjolein verharen in Dongen voldoet aan je eisen!


Bedankt, maar ben daar begin dit jaar wezen kijken. Maar valt voor mij af aangezien je daar niet mag springen en er geen springmateriaal aanwezig is. Ook na mijn idee geen ruiters waarmee ik wekelijks een keer mee op buitenrit kan en een (groot) stuk bos is nogal een eind rijden

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 06:55

Je kan het jezelf zo moeilijk maken, je zal toch water bij de wijn moeten doen.
Zeggezicht is een van de weinige die aan jou eisen voldoet, waarom is dat niks?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 07:58

casperzazoe schreef:
Skippy, ondanks dat het al een oud bericht is; ben je nog opzoek? Anders weet ik wel iets wat goed zou passen denk ik in Gilze.


Afhankelijk van wat je weet wel, ben op een aantal stallen geweest intussen, maar 'de plek' nog niet gevonden :)
Wil je me PB sturen?

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:26

xLianneeee schreef:
Ik heb het al eerder gevraagd, maar ben nog steeds op zoek.

Wie weet er een geschikte stal voor ons?

- binnenbak
- (minimaal) 8 uur weidegang (winter paddock is oke)
- goede uitrijmogelijkheden
- ruime lichte stallen (voorkeur voor stallen met tralies ipv dicht)
- vol pension (7 dagen per week naar buiten, voeren en mesten)
- omgeving; rijen, Gilze, dorst, hulten, teteringen, reeshof/tilburg, dongen, oosterhout. Zo'n 15 km van rijen af.

Prijs tot +- €350

Afgelopen tijd heel veel bezocht. Helaas valt veel af omdat de paarden niet lang genoeg naar buiten gaan. Of geen goede uitrijmogelijkheden, op zondag niet naar buiten, veel te kleine en donkere stallen etc.


Ik woon ook in deze omgeving, maar met deze eisen valt dat niet mee....

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:34

Ik vind het al erg dat dit 'eisen' zijn, vind er niks raars tussen staan. Maar helaas wel erg lastig te vinden in deze omgeving :(

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:38

vaaleriee schreef:
Ik vind het al erg dat dit 'eisen' zijn, vind er niks raars tussen staan. Maar helaas wel erg lastig te vinden in deze omgeving :(


Nou ja, als je de binnenbak wil inleveren is dit nog wel te vinden, maar dan lever je wel in op kwaliteit ruwvoer (bij ons het geval), rijdbare buitenbak (bij ons niet te rijden na regenval)... maar wel 7 dagen per week buiten, op grote weides in kuddeverband. In de winter 8 uur per dag, in de zomer 10 uur per dag. Stallen met tralies ipv muren en volpension mogelijk. Prijs bij ons is 240 voor volpension (excl krachtvoer).

Ik kijk dus om me heen ivm kwaliteit ruwvoer en kwaliteit van de bakbodem vooral. Meer uren buiten zou fijn zijn, maar dan lever je vaak weer in op allerlei andere faciliteiten...

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:42

Skippy01 schreef:
vaaleriee schreef:
Ik vind het al erg dat dit 'eisen' zijn, vind er niks raars tussen staan. Maar helaas wel erg lastig te vinden in deze omgeving :(


Nou ja, als je de binnenbak wil inleveren is dit nog wel te vinden, maar dan lever je wel in op kwaliteit ruwvoer (bij ons het geval), rijdbare buitenbak (bij ons niet te rijden na regenval)... maar wel 7 dagen per week buiten, op grote weides in kuddeverband. In de winter 8 uur per dag, in de zomer 10 uur per dag. Stallen met tralies ipv muren en volpension mogelijk. Prijs bij ons is 240 voor volpension (excl krachtvoer).

Ik kijk dus om me heen ivm kwaliteit ruwvoer en kwaliteit van de bakbodem vooral. Meer uren buiten zou fijn zijn, maar dan lever je vaak weer in op allerlei andere faciliteiten...

Klopt. Maar dat er geen combi is van veel weidegang en goede kwaliteit ruwvoer en een goede (binnen) bak, vind ik persoonlijk echt bizar. Maarja, helaas is het zo hier in de regio. Gelukkig nu zelf wel zo'n plek gevonden maar uiteraard niet voor 240€.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:48

vaaleriee schreef:
Klopt. Maar dat er geen combi is van veel weidegang en goede kwaliteit ruwvoer en een goede (binnen) bak, vind ik persoonlijk echt bizar. Maarja, helaas is het zo hier in de regio. Gelukkig nu zelf wel zo'n plek gevonden maar uiteraard niet voor 240€.


Nee, het is bizar, maar ja, Brabant is niet zo'n boerenprovincie als de rest van het land soms denkt... :') Zeker het stuk tussen Breda en Tilburg is gewoon erg druk en daardoor ook erg prijzig. Als je alle faciliteiten wil (binnenbak, goed ruwvoer, buitenbak, en tijd buiten op de wei of ruimte paddocks), dan zit je gewoon op 350 of meer in deze regio. Anders moet je west van Breda of Oost van Tilburg zoeken.

(En dan heb je nog de échte dressuurstallen, zoals Marjolein Verharen, waar inderdaad paddocks en weides zijn elke dag van het jaar, en binnenbak, en lichte stallen, en goed ruwvoer, maar dan loop je er weer tegenaan dat daar niet gesprongen wordt bijvoorbeeld, dus dan moet je wel écht dressuurruiter pur sang zijn - maar dan is dat denk ik wel een fijne plek voor rond die 350).

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 15:50

tita schreef:
Je kan het jezelf zo moeilijk maken, je zal toch water bij de wijn moeten doen.
Zeggezicht is een van de weinige die aan jou eisen voldoet, waarom is dat niks?


Dat is inderdaad waar. Verder ziet de stal er goed uit en het is fijn dat je van je sport/hobby kan genieten en dat de paarden ook nog lekker de hele dag buiten komen.

Zeggezicht is toch iets te ver voor mij. Heb al wel contact gehad een paar weken geleden, hij verwachte dat ik op z'n vroegst pas over 1.5 jaar terecht kan...

Ik woon hier sind 1.5 jaar en kom uit Drenthe, daar stikt het van de stallen waar deze eisen minimaal zijn, en dan ook nog voor de prijsklasse van 250-280 per maand. Het valt me echt op dat het ontzettend moeilijk is in deze regio.

De lindehoeve in rijen heb ik met mijn (vorige) pensioen paard gestaan waar ik niet meer op reed. Maar 1 maand maar de stal was niks voor mij.

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 16:13

Heeft er iemand ervaringen met stal Meeuwesen en Dressuurstal Marjolein Verharen?

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 16:50

ninne1 schreef:
xLianneeee schreef:
Ik heb het al eerder gevraagd, maar ben nog steeds op zoek.

Wie weet er een geschikte stal voor ons?

- binnenbak
- (minimaal) 8 uur weidegang (winter paddock is oke)
- goede uitrijmogelijkheden
- ruime lichte stallen (voorkeur voor stallen met tralies ipv dicht)
- vol pension (7 dagen per week naar buiten, voeren en mesten)
- omgeving; rijen, Gilze, dorst, hulten, teteringen, reeshof/tilburg, dongen, oosterhout. Zo'n 15 km van rijen af.

Prijs tot +- €350

Afgelopen tijd heel veel bezocht. Helaas valt veel af omdat de paarden niet lang genoeg naar buiten gaan. Of geen goede uitrijmogelijkheden, op zondag niet naar buiten, veel te kleine en donkere stallen etc.


Ik woon ook in deze omgeving, maar met deze eisen valt dat niet mee....


Op de grens van je uiterste aantal km's maar t beekdal in chaam voldoet wel aan al je eisen...

Als je meer die regio gaat kijken denk ik nog wel meer ( particuliere) opties

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 17:37

xLianneeee schreef:
Ik heb het al eerder gevraagd, maar ben nog steeds op zoek.

Wie weet er een geschikte stal voor ons?

- binnenbak
- (minimaal) 8 uur weidegang (winter paddock is oke)
- goede uitrijmogelijkheden
- ruime lichte stallen (voorkeur voor stallen met tralies ipv dicht)
- vol pension (7 dagen per week naar buiten, voeren en mesten)
- omgeving; rijen, Gilze, dorst, hulten, teteringen, reeshof/tilburg, dongen, oosterhout. Zo'n 15 km van rijen af.

Prijs tot +- €350

Afgelopen tijd heel veel bezocht. Helaas valt veel af omdat de paarden niet lang genoeg naar buiten gaan. Of geen goede uitrijmogelijkheden, op zondag niet naar buiten, veel te kleine en donkere stallen etc.



Stal laareind? Binnenbak, veel buiten, open stallen, vlakbij het bos..

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 19:06

Hoihoi!

Ik kom ook even meelezen, ga in januari in Dongen wonen en ben op zoek naar een stal in/rond Dongen. Paard staat nu aan huis dus liefst niet te ver weg (verwend....), daarnaast heb ik als enige eisen dat paardlief het jaar door overdag buiten komt en dat de bak ook met regenval te rijden is.
Alle plekjes die hieraan voldoen hoor ik graag!
Uiteraard heb ik het topic ook doorgelezen en al een aantal afspraken staan om eens te gaan kijken of die stallen wat voor ons zijn. :)

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 00:25

xLianneeee schreef:
Heeft er iemand ervaringen met stal Meeuwesen en Dressuurstal Marjolein Verharen?


Meeuwesen wel. Superstal, elke dag buiten, tot laat in het jaar op de wei, goede binnen- en buitenbak, fijne stallen, meedenkende staleigenaar.

Overal is wel iets maar we hebben daar heel tevreden gestaan.
Springmateriaal is ook aanwezig.