Paardenkeurder omg. Zwolle gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LisaxSilvano

Berichten: 282
Geregistreerd: 05-07-10

Paardenkeurder omg. Zwolle gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 21:42

Hoi hoi,
Ik weet niet zeker of dit goed staat maarja. :o

Ik verzorg nu een half jaar een pony'tje, die zegmaar niet zoals de meeste paarden is. Replay is waarschijnlijk gedrogeert gekocht. Replay is heel erg bang geweest, schoot ook weg tijdens rijden. Nu heeft hij heel veel vertrouwen gekregen, kan in stap en draf zonder longe rijden. Maar dan zul je net zien, precies dan wordt hij verkocht...

Begin deze zomervakantie kreeg ik 2 kleine welshjes als tijdelijke verzorgjes. Het was de bedoeling die een beetje te bijrijden voor in de vakantie zegmaar. Ze stonden wel op een stal waar ze erg klein stonden. De eigenarresse van die pony's besloot dus ook om de pony's te verhuizen naar een wei in Baarle-Nassau. Moet eerlijk toegeven dat ik het een hele goede keuze vind van haar, maar toch was dat niet echt 'leuk'.

Nouja en mijn moeder vond het wel een beetje goed geweest, steeds nieuwe pony's die dan weer weg gingen... We kwamen erachter dat we eigenlijk wel een paard zouden kunnen betalen. Ik krijg een eigen paard!

Nu zijn mijn moeder en ik druk bezig met de stal, een paard, controle, trailer, ect ect ect.

Ik heb altijd al wel geweten dat als je een paard koopt, je die moet 'keuren'. Klinisch en rontgenologisch keuren. Maar wij kunnen weinig vinden... Weet iemand een 'paardenkeurder' in de buurt van Zwolle? Of eventueel in de buurt van Tilburg?

Alvast bedankt!

Groetjes, Lisa.

mika11

Berichten: 11122
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:46

In Wapenveld, paardenkliniek Wapenveld.

LisaxSilvano

Berichten: 282
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Paardenkeurder omg. Zwolle gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 21:59

Wow, dankjewel! :)

Anoniem

Re: Paardenkeurder omg. Zwolle gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:59

Dit topic hoort niet op Aangepast Rijden maar op Ervaringen en Diensten omdat er naar een dienst gezocht wordt.
AP => ED

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70691
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Paardenkeurder omg. Zwolle gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:12

Paardenkliniek Wapenveld is inderdaad goed. Verder kun je met de kliniek overleggen of je alleen klinisch of ook rontgenlogisch wilt keuren.

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Re: Paardenkeurder omg. Zwolle gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:18

Paardenkliniek Hellendoorn. Iets verder weg, maar wel super betrouwbaar.

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Paardenkeurder omg. Zwolle gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 11:28

Wapenveld inderdaad.
Maar iedere dierenarts doet in principe klinische keuringen. Rontgologisch moet je wel naar en grotere kliniek.

LisaxSilvano

Berichten: 282
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Paardenkeurder omg. Zwolle gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 08:26

zouden jullie ook rontgologisch doen? ik ken best veel mensen met een eigen paard maar die hebben dat allemaal niet gedaan... ik alleen klinisch ook voldoende?

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Re: Paardenkeurder omg. Zwolle gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:05

Dat zou ik vooral laten afhangen van de prijsklasse en het gebruiksdoel van het paard. Als je intentie is om op een hoog niveau in de sport te komen, dan stel je andere eisen aan het lichaam van je paard, dan wanneer je wekelijks een rondje in het bos stapt.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70691
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Paardenkeurder omg. Zwolle gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:41

Afhankelijk van de prijsklasse en gebruiksdoel, dit zou ik zelf overleggen met de dierenarts die gaat keuren. Een goede dierenarts kan je hier advies in geven zonder naar zijn eigen portomonee te kijken.

mika11

Berichten: 11122
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Paardenkeurder omg. Zwolle gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:24

Ik heb toen ook een paard in Wapenveld laten keuren.
Alleen klinisch, dat was de bedoeling.
De dierenarts zag bij één achterbeen iets wat hij opmerkelijk vond en niet kon zien aan de buitenkant wat het kon zijn.
Toen hebben we in overleg alleen van dat been één foto gemaakt (en daarop werd het paard idd afgekeurd)

Dus ik was toen heel tevreden over de gang van zaken, hoe de dierenarts ons heeft geholpen.

LisaxSilvano

Berichten: 282
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Paardenkeurder omg. Zwolle gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 10:52

beetje laat, maar ons paardje was goedgekeurt, we hebben hem genomen, zonder spijt! :D