Handelaar Baauw Montfoort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patriesjuh
Berichten: 8
Geregistreerd: 30-09-18

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:51

Bedankt voor jullie meedenkende berichten. Mijn zorg is nu mijn paardje.. ipv verwijten

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:59

Patriesjuh schreef:
Bedankt voor jullie meedenkende berichten. Mijn zorg is nu mijn paardje.. ipv verwijten


Je kunt het verwijt dus niet zo zwart op wit bij de verkoper leggen ;)

Patriesjuh
Berichten: 8
Geregistreerd: 30-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:08

Ladygiroc schreef:
Patriesjuh schreef:
Bedankt voor jullie meedenkende berichten. Mijn zorg is nu mijn paardje.. ipv verwijten


Je kunt het verwijt dus niet zo zwart op wit bij de verkoper leggen ;)

Dankje

maria4
Berichten: 5
Geregistreerd: 24-07-18

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:06

mijn mening is dat als je van te voren goed nagaat en de berichten leest over een stal waar je wilt gaan kijken dan denk ik toch dat dit aan de handelaar ligt die de paarden verkoopt bij
Handelaar Baauw zijn veel zieke paarden verkocht en nog steeds, in 2 weken tijd 2 zeer zieke paarden daar, allebei dood (besmettelijk) dan moet je je afvragen wat de anderen paarden misschien nog te wachten staat

maria4
Berichten: 5
Geregistreerd: 24-07-18

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:10

ik reed vanmorgen langs stal baauw en zag een dood paard aan de weg 2 weken geleden ook al, de berichten die ik gelezen hebt over deze stal belooft niets goed ook niet in haastrecht en in de meern

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 18:13

How maar wacht.. dus als er op een stal een paard dood gaat.. ook al zijn dat er toevallig 2 vlak achter elkaar..
Dan is dat per definitie de schuld van die stal??

Uhm huh??

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110770
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 18:21

defa_14 schreef:
ik reed vanmorgen langs stal baauw en zag een dood paard aan de weg 2 weken geleden ook al, de berichten die ik gelezen hebt over deze stal belooft niets goed ook niet in haastrecht en in de meern


En wat wil je daar mee zeggen? Zonder meer informatie over hoe het paard is overleden vind ik dat je hele vervelende insinuaties maakt.

Kinke

Berichten: 20565
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 18:24

defa post al sinds juli hierover, blijkbaar speciaal aangemaakt voor dit onderwerp.

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 10:08

Ik krijg dan eerder het gevoel dat zij een persoonlijke haat/afkeer heeft naar de stal.

deeemiix
Berichten: 5
Geregistreerd: 24-06-17
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 18:54

Hi allemaal!
ik weet dat dit topic al oud is, maar zag vandaag weer op facebook iemand voorbij komen die hier een paardje kocht waar van alles mee mis bleek te zijn , dat ik dacht hoe meer gewaarschuwde hoe beter, en hier dus mijn ervaring met stal Baauw

In 2017 heeft mijn moeder hier, als verassing voor mij, een bont paardje gekocht. Stal genoot meegenomen die heeft gereden en was allemaal best. Paardje werd gebracht , paspoort gekregen en ze kon hier de wei op.
Dagen erna , hebben we de dierenarts haar na laten kijken omdat we dachten dat ze drachtig was, en de tandarts erbij voor we haar verder wilden beleren. Het paspoort zegt dat ze geboren is in 2009, helaas bleek dat ze geen 9/10 was maar al ruim 15, en maximaal 20.
Contact gehad en we kregen de keuze om haar terug te geven en een ander uit te zoeken of een minimaal bedrag terug krijgen. Hij zei dat ze terug naar ierland ging als we haar afstonden, toen niet wetende dat het allemaal mooie leugens zijn, hebben we besloten haar te houden.
Het enige wat van de hele advertentie klopt is dat ze bom proef is.
Ik hoop dat een gewaarschuwd mens voor 2 telt !!

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 19:19

deeemiix schreef:
Hi allemaal!
ik weet dat dit topic al oud is, maar zag vandaag weer op facebook iemand voorbij komen die hier een paardje kocht waar van alles mee mis bleek te zijn , dat ik dacht hoe meer gewaarschuwde hoe beter, en hier dus mijn ervaring met stal Baauw

In 2017 heeft mijn moeder hier, als verassing voor mij, een bont paardje gekocht. Stal genoot meegenomen die heeft gereden en was allemaal best. Paardje werd gebracht , paspoort gekregen en ze kon hier de wei op.
Dagen erna , hebben we de dierenarts haar na laten kijken omdat we dachten dat ze drachtig was, en de tandarts erbij voor we haar verder wilden beleren. Het paspoort zegt dat ze geboren is in 2009, helaas bleek dat ze geen 9/10 was maar al ruim 15, en maximaal 20.
Contact gehad en we kregen de keuze om haar terug te geven en een ander uit te zoeken of een minimaal bedrag terug krijgen. Hij zei dat ze terug naar ierland ging als we haar afstonden, toen niet wetende dat het allemaal mooie leugens zijn, hebben we besloten haar te houden.
Het enige wat van de hele advertentie klopt is dat ze bom proef is.
Ik hoop dat een gewaarschuwd mens voor 2 telt !!


Vanuit Ierland wordt pas een paspoort aangemaakt als ze geëxporteerd worden. Denk dat de handelaar zelf dus geen weet heeft van de leeftijd..

anjali
Berichten: 15170
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 19:22

Dan hebben jullie of een verkeerd paspoort gekregen,of de makers van het paspoort die meestal in Ierland een paspoort aanmaken wanneer het paard geexporteerd gaat worden,hebben er zomaar een geboortejaar ingezet.Als jullie paardje verder wel naar je zin is dan is dat niet zo erg toch. Je kunt trouwens het chipnummer laten uitlezen en controleren of dat hetzelfde is als in het paspoort.

deeemiix
Berichten: 5
Geregistreerd: 24-06-17
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:38

chip nummer klopt.
ja het is een leuk paardje, maar niet geschikt voor een beginner zoals ik. ze was bedoeld voor therapie
paspoort is overigens een duplicate
maar maakt allemaal niks meer uit natuurlijk, het gaat om het diertje zelf en voor haar is het heel zielig allemaal
Laatst bijgewerkt door C_arola op 12-01-20 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast naar de regels

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:56

deeemiix schreef:
chip nummer klopt.
ja het is een leuk paardje, maar niet geschikt voor een beginner zoals ik. ze was bedoeld voor therapie
paspoort is overigens een duplicate
maar maakt allemaal niks meer uit natuurlijk, het gaat om het diertje zelf en voor haar is het heel zielig allemaal


Duplicaat wordt niks aan veranderd. Iets paspoort is echt super irritant om te lezen.
Dus dat duplicaat is eigenlijk de Nederlandse vertaling van het Ierse paspoort (we hebben thuis 3 uit Ierland, 2 met duplicaat paspoort en die ander met iers paspoort). Ook bij 2 van de 3 klopte de leeftijd niet, dat komt dus doordat in Ierland maar een jaartal erin wordt gezet en that's it.

cobiie

Berichten: 7314
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:06

Deeemiix, ook voor jullie een goede les om altijd een paard te laten keuren. Hoogstwaarschijnlijk was dan wel aan het licht gekomen dat de leeftijd mogelijk afwijkt.

En door paarden niet zomaar “blind” als cadeau te kopen maar de toekomstige ruiter mee te nemen heb je grotere kans dat je een passend karakter vindt.

Ik vind dit geen oplichtersverhaal maar eerder een onnozele manier van een paard kopen.

deeemiix
Berichten: 5
Geregistreerd: 24-06-17
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 22:36

Dat is hoe u het ziet gelukkig:)
we staan nu sinds een week op een andere stal en heb al een heel ander paard. de weg is lang maar je merkt dat ze een geschiedenis bij zich draagt.

daffy_billy

Berichten: 16
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 00:31

30-03-18 12:22
Hallo,
Ik las dit topic over handelstal baauw. Nu las ik diverse berichten over Melissa v der p zij heeft mijn oude pony in 2016 door verkocht wat ik heel erg vind want zij wilt niet zeggen waar die naar toe is gegaan.
De pony heet highlight van de zonnehoeve een schimmelruin
[ img ]

[ img ]
Als jullie misschien die pony daar hebben gezien destijds dan hoor ik het graag.

Mvg
Daphne

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:39

Je foto’s doen het niet

Horsesadvent
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:21

Mijn pony kwam uit Roemenië en was een brave gezins pony... was ook wat kleiner dan wat ze zeide. Pony was opzich heerlijk te berijden. Schrok wel vaak van dingen en sneed erg af. Toch gekocht, omdat ze een leuk innerlijk had. We wilde haar ook nog keuren en toevallig hadden zei een dierenarts die gelijk kon komen. Alles was goed gekeurd. We hadden nog gevraagd of ze niet eventueel drachtig kon zijn, maar toen antwoorden ze met “het is een grasbuik”. 1 maand lol gehad en daarna begon mijn pony opeens uit het niets om te draaien en het werd steeds erger. Na een maand dit gedrag te tonen begon ze eindelijk weer te verbeteren en hebben we weer heerlijk kunnen rijden. Toen begon ze opeens erg te kwijlen en begon je haar ribben erg goed te zien. Toen hadden we onze eigen dierenarts erbij gehaald. Het gekwijl kwam waarschijnlijk door een giftig plantje die ze perongelijk had op gegeten. Dit kwam wel weer goed. Nogmaals gevraagd ook aan deze dierenarts of ze echt niet drachtig zou kunnen zijn. Toen besloot de dierenarts om de gaan voelen en ja hoor! Een veulen! We moesten haar snel weer opbouwen met eten en na 5 weken was het veulentje er al. Inmiddels is het veulentje er nu 3 dagen en is mijn pony erg agressief. Ze trapt iedereen en de verkoper Kim verhoeff negeert ons. Ik vind het schandalig dat dit gewoon kan gebeuren! Pas geleden kwam ik iemand tegen die daar een jaar geleden ook haar pony daar had gekocht en later ook drachtig bleek te zijn. Toen het veulen was geboren was de pony ook agressief en hun pony was nog steeds te dun waardoor ze bijna overleed en daardoor het veulen al vroeg moest af gespeend worden. Echt ik vind het zo onbeschoft en onverantwoordelijk van deze verkopers en van Stefan bouw om zo je paarden te koop te zetten als je er niks van weet! (Mijn pony kwam ook uit montfoort)

anjali
Berichten: 15170
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:42

Geimporteerde merries zijn heel vaak drachtig.Dat kan zelfs tijdens het transport zijn gebeurd.Ik denk wel dat het gedrag van de merrie weer beter zal worden als ze niet meer zo de behoefte heeft het veulen te beschermen.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:06

Tsja... Zij ging er niet vanuit dat de pony drachtig was. Geïmporteerde pony's zijn dit erg vaak zoals hierboven al gezegd wordt.

Dat gedrag wordt wel weer beter als veulen wat ouder is. Ik heb ook zo'n pony gehad. Heel beschermend naar het veulentje.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:35

Mijn merrie was ook een heks tijdens de dracht en toen ze het veulen pas had.
Terwijl merrie buiten deze periode (zonder veulen) een heel braaf paard is.

Het gedrag kan je ze niet verwijten. Het is een levend dier dat pas een veulen heeft, wacht het even af. Elk dier is beschermend naar hun kind.

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:39

Vaak weten verkopers niet eens dat ze drachtig zijn, houd daar even rekening mee.
En merries met veulen worden vaker aggressief, meestal als ze eigenaar ook niet vertrouwen of goed kennen.
Wat wil je dat verkoper daar aan doet? Ondanks dat je geen veulen wilde is de pony gewoon zoals je kocht. Dus verdiep je in veulens, als het oud genoeg is afspenen en verkopen. Veranderd je pony vast weer naar een lievere pony.

deeemiix
Berichten: 5
Geregistreerd: 24-06-17
Woonplaats: Poortugaal

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 02:27

Cobiie zeker waar. Gelukkig zijn we nog steeds heel blij met haar :)

daffy_billy

Berichten: 16
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:01

Afbeelding
Afbeelding