Goed tehuis gezocht/weidemaatje aangeboden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Atlantis92

Berichten: 58
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Veldhoven

Goed tehuis gezocht/weidemaatje aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 18:37

Hoi allemaal,

ik ben op zoek naar iemand die graag een paardje voor gezelschap erbij wilt.
Ik heb een NRPS merrie van Casper en ze heeft artrose in het spronggewricht
waardoor ik haar niet meer bereid. Ze is nog maar 13 jaar en ik wil haar niet
in laten slapen.
Ze staat nou op een stal waar ik iedere maand €250 euro betaal. Alleen voor de
stal, wei en het eten.
Dat wordt mij te duur en daarom wil ik haar liever bij iemand zetten die een weidemaatje
zoekt.

Voor meer info/vragen kun je me altijd even PBen!

Liefs

laura_power

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Goed tehuis gezocht/weidemaatje aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:49

Waar staat ze nu? En wil je der dus op een goedkopere stal zetten? Kan ze nog bereden worden of helemaal niet?

x

Atlantis92

Berichten: 58
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Veldhoven

Re: Goed tehuis gezocht/weidemaatje aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 11:51

ik heb liever dat iemand haar gewoon als weidemaatje heeft. Zodat ik zo min mogelijk kosten heb, eventueel alleen dierenarts en ontwormen. Ik rijd helemaal niet meer omdat ik bang ben dat ik haar daarmee belast

laura_power

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Goed tehuis gezocht/weidemaatje aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:58

oke.. heeft de veearts gezegd dat je ook helemaal beter niet kan rijden enzo? of.. wil je 't gewoon niet meer.
want alleen maar in de wei staan is toch ook niet leuk? lijkt mij hoor. ze is nog zo jong..
hoe is het ontstaan dan? te vroeg doorgereden ofzo of niet specifiek iets?!

Atlantis92

Berichten: 58
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Veldhoven

Re: Goed tehuis gezocht/weidemaatje aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 12:18

hoe het komt weten we niet. Waarschijnlijk is ze ip hele jonge leeftijd al te zwaar belast. voor ik haar kocht heb ik haar wel laten keuren maar toen was er nog niks aan te zien. Ik mag alleen stappen en een beetje draven.. Alleen ik ben zelf bang dat ik haar pijn doe waardoor ik niet durf. Alleen in de wei is ook niet leuk, maar ik ga dan wandelen en ik erwen der gewoon..

laura_power

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Goed tehuis gezocht/weidemaatje aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:23

maar als de veearts heeft gezegd dat dat kan zonder risico zal ze er heus geen last van hebben.. is misschien alleen maar leuk voor der toch?
ga gewoon een x een rondje stappen buiten. is ze der lekker uit:D!
of met een ander paard samen bijvoorbeeld.
maar er is geen 1 manier om het te verhelpen te verzachten of te trainen ofzo.
fysio of weet ik veel wat? echt heel zonde:(

Atlantis92

Berichten: 58
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Veldhoven

Re: Goed tehuis gezocht/weidemaatje aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 12:26

nee want dan had ik dat natuurlijk allang gedaan. Het is niet zonder risico.. maar ze kan wel gewoon bewegen zeg maar. Alleen het is niet rijden zonder risico.. Ik wil haar liever ook niet kwijt want het is echt mijn paardje en mijn alles. Alleen het wordt gewoon te duur voor de dingen die ik nog wel kan met haar..

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Goed tehuis gezocht/weidemaatje aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:30

Je kan haar hier in de opvang plaatsen voor weinig,stukken minder dan je nu betaald.Ze blijft jou eigendom,ze staat dan 24/7 buiten wat heel goed is voor pony's met artrose.Ik ben bekend met artrose,heb er nu ook een lopen hiermee.
Mocht je intresse hebben kan je me PBen.

Diamant191

Berichten: 1135
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Goed tehuis gezocht/weidemaatje aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:48

even offtopic
@Atlantis92: wat goed van je dat je je paardje toch nog haar paardenleven gunt en haar niet zomaar laat inslapen. Geloof mij dat ze echt zal opknappen van iedere dag op de wei en/of wandelen. Mijn paard heeft sinds 12 jarige leeftijd zware artrose in zijn nekwervels, waardoor hij ook niet meer bereden kan worden. DA gaf aan dat ik wel mocht rijden, maar merkte al snel dat hij dat niet fijn vond. Nu staat hij iedere dag ook lekker buiten te grazen en heb 'm echt zien opknappen ervan!!
Succes met het vinden van een leuk stalletje.

Atlantis92

Berichten: 58
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 16:47

Diamant191 schreef:
even offtopic
@Atlantis92: wat goed van je dat je je paardje toch nog haar paardenleven gunt en haar niet zomaar laat inslapen. Geloof mij dat ze echt zal opknappen van iedere dag op de wei en/of wandelen. Mijn paard heeft sinds 12 jarige leeftijd zware artrose in zijn nekwervels, waardoor hij ook niet meer bereden kan worden. DA gaf aan dat ik wel mocht rijden, maar merkte al snel dat hij dat niet fijn vond. Nu staat hij iedere dag ook lekker buiten te grazen en heb 'm echt zien opknappen ervan!!
Succes met het vinden van een leuk stalletje.


In laten slapen was ABSOLUUT (en is nog steeds!) geen optie. Ik wil haar gewoon niet kwijt want daar is ze nog te jong voor. Ik heb dat ook geprobeerd om ongeveer 1x in de week rustig te rijden,maar je voelt meteen dat het moeilijk gaat. Ze hinkt dat echt en dat wil ik haar niet aan doen. Ze knapte inderdaad ook op toen ze gewoon iedere dag (de hele dag door) lekker op de wei stond. Dat doet ze nu nog steeds en ze ziet er hartstikke goed uit. Waar had jij je paard staan? Of hoe heb jij dat toen opgelost met niet rijden en dat ie alleen maar op de wei stond?

Ice_baby

Berichten: 853
Geregistreerd: 30-11-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Goed tehuis gezocht/weidemaatje aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:02

welke regio zoek jij iets??

groetjes kim

Atlantis92

Berichten: 58
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Veldhoven

Re: Goed tehuis gezocht/weidemaatje aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 19:04

het liefst in noord-brabant, dat ik altijd eventjes langs kan met de auto. Maar al is het verder weg en goed dan vind ik het wss geen probleem. Ligt er maar een beetje aan. Hoezo? weet je toevallig iets?

Ice_baby

Berichten: 853
Geregistreerd: 30-11-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Goed tehuis gezocht/weidemaatje aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 09:29

in mijn onderschift staat mijn advertentie maar dat is in de buurt van Zoetermeer.

suc6 met zoeken!

groetjes kim