Wie kent of heeft ervaring met Alexandra Snipes...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stal_K
Berichten: 7
Geregistreerd: 21-07-10

Wie kent of heeft ervaring met Alexandra Snipes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 17:56

Hoi,
Wij hebben een pony te koop staan en kregen een reactie via een Zweeds mail adres uit Engeland.
Afzender was ene Alexandra Snipes aka Alexandra Johnson.

Ik vertrouw het (misschien helemaal ten onrechte) niet helemaal, gaat/ging allemaal te vlotjes.

Iemand bekend met deze dame?

Dank alvast!!

PS:
Heb al gegoogeld, op een Deens forum staan ook wat vragen over haar.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Wie kent of heeft ervaring met Alexandra Snipes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 22:20

TAO-->EA-GZ-Diensten

Pommier
Berichten: 3380
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 13:19

Ik heb ook een pony te koop staan en kreeg ook een reactie van haar. Ze wilde vandaag het geld al overmaken en hem later komen halen. Ik vertrouwde haar ook niet helemaal. Helemaal nu ze ineens twee pony's tegelijk wil kopen. Ik heb je een pb gestuurd.

stal_K
Berichten: 7
Geregistreerd: 21-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 13:53

Suzanne_k schreef:
Ik heb ook een pony te koop staan en kreeg ook een reactie van haar. Ze wilde vandaag het geld al overmaken en hem later komen halen. Ik vertrouwde haar ook niet helemaal. Helemaal nu ze ineens twee pony's tegelijk wil kopen. Ik heb je een pb gestuurd.


Dank voor de reacties tot nu toe!
De mail die Suzanne_k heeft gehad, is exact de mail die ik ook heb gekregen, echt 1 op 1.
Bij mij stond er alleen nog een telefoonnummer (in Engeland) onder.

Hoewel er nog (?) niets gebeurd is, is een waarschuwing denk ik wel op zijn plaats. Zowel mijn bank als een mede "Bokt-er" hebben gewaarschuwd voor het gebruik van cheques, m.n. Western Union (van diefstal afkomstig).
Cheques kunnen ongedekt zijn, jouw bank schiet het dan welliswaar voor, maar ongedekt betekent terugbetalen. Cheques die (later) van diefstal afkomstig blijken, kunnen door de "uitgevende" bank teruggevorderd worden.
Ik had haar overigens gemaild dat ze de pony kon kopen, maar wel tegen (gecontroleerd) cash geld of via normale overboeking. Daarna niets meer gehoord.

Zoals al geschreven, er is nog (...) niets gebeurd.
Maar pas op bij dit soort praktijken!!!

stal_K
Berichten: 7
Geregistreerd: 21-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 14:10

O ja, voor de goede orde onderstaand de mail die Alexandra Snipes aka Johnson verstuurd. Er staat ook een telefoonnummer bij vermeld, maar die heb ik maar weggelaten:

Hello,
Thanks for your urgent response back, i am willing and ready to buy the horse. I am okay with your asking price and i am also satisfied with the pictures i have seen and i assume the horse is in good health as seen in the pictures. I am from the united kingdom and the horse will be coming to My family and i in the UK. I promise to take good care of the horse and welcome it into my family as a member of the family.
Regarding the payment i will payment you be either a certified bank cheque or a certified bank draft. So please let me know which one of it you prefer most.
Also as i have said i am interested in the horse and i am buying the horse for my son who will be celebrating his birthday in some weeks time.
For me to arrange the payment on time, i need some information from you and they are:
YOUR FULL NAME:( as you want it to appear on the cheque)
YOUR CONTACT ADDRESS:(where you want me to send the cheque to)
STATE:,CITY:,ZIP CODE: AND TELEPHONE NUMBER:
Also i will like you to delete the advert away from the website you have posted it for sale. I will give you an extra 50EUR. i am doing this because i want you to know how serious i am and i do not want to loose the sales of the horse to another person.
After we have concluded payment, i will make arrangement with my veterian to come and inspect the horse and also my Son will come for a ride.
As soon as i have recievd the information i asked from you, i will ensure payment is sent to you immediately. So let me have the requested information for payment.
I am waiting to read from you.
Have a lovely day at work.
Best regards to you and your Family.


Alexandra Johnson

paschja

Berichten: 298
Geregistreerd: 26-03-08
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:16


racinggirl
Berichten: 1292
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:27

Hallo,
Hier nog iemand die zn pony te koop heeft staan, ook ik heb vandaag precies dezelfde mail gehad.

Niet te vertrouwen dus........

racinggirl
Berichten: 1292
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:36

Dit is dus een oplichtster!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

racinggirl
Berichten: 1292
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:39

Hello,
Thanks for your urgent response back, i am willing and ready to buy the horse. I am okay with your asking price and i am also satisfied with the pictures i have seen and i assume the horse is in good health as seen in the pictures. I am from the united kingdom and the horse will be coming to My family and i in the UK. I promise to take good care of the horse and welcome it into my family as a member of the family.
Regarding the payment i will payment you be either a certified bank cheque or a certified bank draft. So please let me know which one of it you prefer most.
Also as i have said i am interested in the horse and i am buying the horse for my son who will be celebrating his birthday in some weeks time.
For me to arrange the payment on time, i need some information from you and they are:
YOUR FULL NAME:( as you want it to appear on the cheque)
YOUR CONTACT ADDRESS:(where you want me to send the cheque to)
STATE:,CITY:,ZIP CODE: AND TELEPHONE NUMBER:
Also i will like you to delete the advert away from the website you have posted it for sale. I will give you an extra 50EUR. i am doing this because i want you to know how serious i am and i do not want to loose the sales of the horse to another person.
After we have concluded payment, i will make arrangement with my veterian to come and inspect the horse and also my Son will come for a ride.
As soon as i have recievd the information i asked from you, i will ensure payment is sent to you immediately. So let me have the requested information for payment.
I am waiting to read from you.
Have a lovely weekend.
Best regards to you and your Family.


Alexandra Johnson

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 08:51

Ik heb ook een soortgelijke email gehad.

Heb geantwoord dat de pony persoonlijk moet worden opgehaald en ter plekke
moet worden betaald :+

Geen reactie weer gehad :D

Pommier
Berichten: 3380
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Wie kent of heeft ervaring met Alexandra Snipes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:29

Ik had ook aangegeven dat ze ter plekke mag betalen, krijg ik dit mailtje terug:

Hello,
Thanks for the mail, i want you to know that i will hae love to pay by cash but it is not possible because it is not safe moving cash from united kingdom down to netherlands. It is not safe nor advisable. So that is why i decided to pay by cheque. My son and i will come to test ride the horse but that will be after the payment has been concluded because i will not want you to sell the horse to another person, so that i wy i want to pay for the horse immediately. Now let me have the information i requested from you, the information is just your full name( has you want it to appear on the cheque), full contact address and phone number.
I assure you that my family and i will take good care of the horse and we will welcome the horse has a part of the family.
My family and i will be very greatful if you agree to sell the horse to us.
I am waiting to read from you and also extend my greetings to your family and also have a slendid weekend.
Regards..

Alexandra Johnson

Eerst noemde zichzelf nog Alexandra snipes in de eerste mail :+

racinggirl
Berichten: 1292
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 14:56

Ja die heb ik ook, strap er niet in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heb haar dat ook gezegd cash wil, raar verhaal dit he ;)

Als je er intrapt ben je en je geld kwijt en je pony.

Anoniem

Re: Wie kent of heeft ervaring met Alexandra Snipes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 15:00

Klinkt erg duister allemaal. :n
In NL zijn er toch ook pinautomaten? :+

racinggirl
Berichten: 1292
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 15:03

Ja hahaha
En ze kijk hoeveel [pony's ze ook echt wil.

Anoniem

Re: Wie kent of heeft ervaring met Alexandra Snipes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 15:04

Haar familie word dan zeker groot.
Ontopic: Ik zou er niet meer op ingaan, of haar ermee confronteren. Als ze zo nodig een pony wil, kan ze die toch ook haar eigen land halen? :?

racinggirl
Berichten: 1292
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 15:12

Manegepaard schreef:
Haar familie word dan zeker groot.
Ontopic: Ik zou er niet meer op ingaan, of haar ermee confronteren. Als ze zo nodig een pony wil, kan ze die toch ook haar eigen land halen? :?

Heb haar ook gezegd dat we geen cheque accepteren, en dat ik sterk het vermoedden heb dat hier fraude wordt gepleegt, ben benieuwd wat ze hierop te zeggen heeft ;)

paschja

Berichten: 298
Geregistreerd: 26-03-08
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:22

Suzanne_k schreef:
"and also have a slendid weekend."
Regards..
Alexandra Johnson


Jaja.... Gelukkig is mijn weekend nooit slendid :+

_lautje_

Berichten: 9278
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Wie kent of heeft ervaring met Alexandra Snipes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:08

Wij verkopen regelmatig paarden en pony's naar het buitenland. Het vrij 'normaal' dat mensen een pony kopen zo via mail of telefoon zonder bezichtiging. Echter betaling gaat nooit via cheque, maar altijd via overboeking of betalen bij ophalen. Als je een goed transport bedrijf regelt om het paard te laten transporteren betalen zij gewoon bij het ophalen.

Deze mevrouw is duidelijk een oplichter.

sujulamo
Berichten: 15
Geregistreerd: 21-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:55

wat toevallig allemaal,
heb ook zo'n mail ontvangen met een leuk verhaaltje dat de pony voor haar zoontje bestemd is die binnenkort jarig is.
ze wilde 50 euro extra bovenop de vraagprijs geven als we de pony direct van de advertentiesite haalden.
ben vanavond toch maar even gaan googelen om uit te vinden wie die alexandra johnson dan wel zou zijn.
omdat achter haar mailadres .se stond en ze zei dat ze uit engeland kwam begonnen we toch enige argwaan te krijgen.
Wel erg vreemd om een pony ongezien met een cheque te willen betalen.
Dit zouden we toch niet doen.
Een pony koop je na bezichtiging en in contanten.

Enige voorzichtigheid is denk ik wel op z,n plaats en in geen geval je rekening nummer aan haar doorgeven.

stal_K
Berichten: 7
Geregistreerd: 21-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 13:15

Heb haar ook laten weten dat we de pony eventueel alleen tegen contante betaling, of via normale overschrijving zouden willen verkopen.
Daarna dus complete radiostilte........

Uit eigen ervaring weet ik dat in Engeland cheques nog heel veel gebruikt worden. Dat is waarschijnlijk ook het "slimme" van haar (of hem....)
Kortom: nooit met deze vrouw m/v in zee gaan, geen gegevens sturen en wij hebben nog steeds een pony in de verkoop ;)

amazingstar

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:27

ik heb vorig jaar een B-welsh pony te koop gehad en ik had ook zo'n persoon met dezelfde naam...ook die persoon had toen een zweeds mailadres.
ze stuurde ons zelfs een cheque die wij naar de bank hebben gebracht en die hebben er 2 weken over gedaan uit te zoeken of hij gedekt was...niet dus...
de pony was nog niet opgehaald...ze kochten namelijk nog 2 pony's in NL en dan wilde ze alle 3 de pony's in 1x overschepen naar de UK.

de cheque was van west of western union UK (cheque is vernietigd door mijn bank) dus de precieze naam weet ik niet meer.

dus verkoop hem niet daaraan! ;)

amazingstar

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:55

nog even:
dit staat op sporthorses.nl en mijn vriendin heeft een new forester te koop en ook via sporthorses van haar een mail gehad.

*** Pas op voor oplichters,

Helaas zijn er op Sporthorses.nl bedriegers actief. Zij sturen gebrekkig Engelse e-mails waarin zij te kennen geven dat zij geïnteresseerd zijn in uw paard of pony. Na veelvuldig e-mail contact sturen zij een cheque en vragen een gedeelte over te maken naar een Buitenlandse bank omdat ze vanwege een vage reden nog geld moet betalen aan bijvoorbeeld een vervoerder. De cheque blijkt na een tijdje ongeldig te zijn en het geld wat u dan heeft overgemaakt ziet u dan natuurlijk ook niet meer terug.
Om dit misbruik te voorkomen:
- Vraag naar meer gegevens, bv. telefoonnummers.
- Bedenk dat er weinig mensen zijn die een paard ongezien kopen.
- Als de WESTERN UNION bank in de mail voorkomt , kan je er vanuit gaan dat het bedriegers zijn. Bij deze bank zijn geld en rekeningen niet traceerbaar.
- Altijd werken met een wire-transfer (van bank tot bank via elektronische weg) voorkomt alle problemen.
- Wees gewaarschuwd als ze uit Nigeria komen.
- Aanvaard nooit een cheque, overboeken kan altijd!!
- Als u denkt dat het een bedrieger is, reageer dan niet op de e-mail


Heeft u een oplichter meegemaakt, stuur een mail, dan zetten wij hem in de oplichter lijst en kunnen wij elkaar helpen de oplichters tegen te gaan.


klik op hun site op CONTACT daar staan de tot nu toe bekende oplichters vermeld met hun E-mail adressen!

amberrz
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 23:04

ik kreeg vandaag precies dezelfde mail! |(

maar gelukkig eerst even gegoogeld en kwam ik hier op uit! :+
Ik ben jullie erg dankbaar! <3

racinggirl
Berichten: 1292
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 06:54

Ze staat idd op de lijst bij sporthorses van oplichters :o

sujulamo
Berichten: 15
Geregistreerd: 21-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:26

nadat ik op naam had gegoogeld kwam ik op de site van bokt met de waarschuwing! ;)

heb toch terug gemaild met de mededeling dat ze de pony tegen contant geld in euro's konden aanvaarden.
dit om te kijken of ze gelijk zouden afhaken.
kreeg ik een vage mail in het duits terug dat het niet veilig was om met contant geld te reizen.
dit bevestigde mijn overtuiging dat het om oplichters gaat.

wat mij betreft is onze pony voor hen niet meer te koop en heb ze dan ook geblokt in onze mailbox.
raad iedereen aan dit te doen die met hen te maken heeft of heeft gehad