gezocht haflinger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saskiaj
Berichten: 15
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: strijen

gezocht haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 09:44

hoi allemaal
ik weet niet of dit de goede plek is om een advertentie te plaatsen maar probeer het maar

ik ben op zoek naar me oude haflinger zijn naam in het paspoort is rambo maar zijn roepnaam is jinx
hij is geboren op 24 april 2007 het is een ruin
hij stond in strijen en de mensen waar hij stond weten zogenaamd niet waar hij heen gegaan is ze zeggen dat hij naar een stichting in gegaan voor mensen met een beperking
maar ik weet het niet dus als iemand iets ziet of hoort laat het me dan a u b weten
hij heeft een kenmerk hij heeft striae op zijn buik

groetjes saskia

MLPValley
Berichten: 36
Geregistreerd: 03-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:43

Saskia,

Jinx is verkocht doordat Kim, de eigenaar, haar paard zomaar in de steek gelaten heeft. Maanden is ze niet langs geweest en haar vader heeft hem na lang overwegen verkocht.
Ze heeft nooit gebeld, nooit langs geweest voor maanden dus het recht heeft ze niet echt om op zoek te gaan naar Jinx. Ze is zomaar zonder enig woord vertrokken naar haar moeder en laat vervolgens haar vader met ernstige MS achter met Jinx. Zowel haar vader als stiefmoeder hadden gewoonweg geen ervaring met paarden, en vervolgens moesten wij opdraaien voor de verzorging van Jinx. Niet erg hoor, maar vond het erg sneu voor Jinx.
Kim was veel te jong om een veulen haflinger te kopen, ze had geen ervaring met paarden en kreeg vervolgens een haflinger hengst veulen. Dat is dan dus ook niet goed gegaan. Jinx had totaal geen respect voor haar en daardoor liep hij soms bijna letterlijk over haar heen. Jinx heeft goede begeleiding nodig en dat krijgt hij bij zijn nieuwe huis. Wij weten niet waar hij staat, maar we weten dat hij goed terrecht is gekomen. De mensen waar hij nu staat weten veel van paarden en geven hem de opvoeding en begeleiding die hij nodig heeft om een lief paard te worden.
Bij Kim werd Jinx verschrikkelijk dominant, logisch ook, hij is tenslotte en jonge vent, en hij kon haar makkelijk aan.

Het heeft geen nut om hem na al die maanden te gaan zoeken, je kan mij niet wijs maken dat Kim er ook maar iets om geeft. Anders had ze op zijn minst even gebeld hoe het met hem ging na al die maanden. Ze had mijn nummer dus had niet eens haar vader hoeven bellen. Maar dat heeft ze nooit gedaan.

Dit is niks tegen jullie persoonlijk maar vindt het gewoon niet leuk dat jullie mensen bij mijn ouders langsturen om Jinx te zoeken. Mijn ouders weten niet waar hij staat, net zoveel als dat ik dat weet. Daarnaast ben ik van mening dat als we dat al wisten, we niet het recht hebben om het adres door te geven.

lubbert2
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:09

hallo mag ik even inspringen op het antwoord van u
jinx is inderdaad verkocht omdat kim bij haar moeder is gaan wonen en vader gebruikte het paardje als machtspelletje,je kan jinx krijgen hoor maar dan moet je wel hier komen wonen
en het mooie van het verhaal is dat die mensen waar hij enkele maanden gestaan heeft
die er zogenaamd voor op moesten draaien die hebben een paar broodmagere paarden staan
dan kan ze zeggen dat hij op die oude stal alleen maar stro kreeg maar ik ben daar ook geweest en hij zag er goed uit dat was niet het geval toen ik op die nieuwe stal ging kijken
ik heb nog nooit zo,n mager paard gezien ze staan op een kale vlakte die mensen moet je verbieden paarden te houden

saskiaj
Berichten: 15
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 12:50

[quote="MLPValley"]
Saskia,
hallo

ik ben zaterdag bij u aan de deur geweest en u wist alleen tevertellen dat hij in de hoeksche waard stond bij een of andere stichting
en wat kim en haar vader samen hadden maakt mij niks uit ook heb ik contact gehad met mensen waar jinx eerst stond en dat hij stro tr eten kreeg is gewoon een banketstaaf verhaal kim der vader gaf die meiden daar altijd geld voor voer dus ik vind het een beetje jammer van jullie dat je nu die mensen zwart gaat lopen maken
en dat kim zomaar is vertrokken dat heeft ook een reden en ze heeft haar vader gebeld om tevragen waar hij was maar dat is niet mij zorg
maar ik heb wel het recht om teweten waar jinx is ik heb hem in goed vertrouwen aan hun verkocht en het is niet de bedoeling dat als hun hem niet aan kunnen of weet ik wat om hem maar als oud vuil te dumpen echte dierenvrienden dus
maar ik kom er echt wel achter waar hij staat al moet ik heel nederland op zijn kop zetten vind het alleen erg jammer dat jullie ook lopen teliegen tegen mij dat hij in de hoeksche waard staat en nu zogenaamd niet weet waar hij is beetje jammer van dit spelletje van jullie

MLPValley
Berichten: 36
Geregistreerd: 03-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:13

zagreb schreef:
hallo mag ik even inspringen op het antwoord van u
jinx is inderdaad verkocht omdat kim bij haar moeder is gaan wonen en vader gebruikte het paardje als machtspelletje,je kan jinx krijgen hoor maar dan moet je wel hier komen wonen
en het mooie van het verhaal is dat die mensen waar hij enkele maanden gestaan heeft
die er zogenaamd voor op moesten draaien die hebben een paar broodmagere paarden staan
dan kan ze zeggen dat hij op die oude stal alleen maar stro kreeg maar ik ben daar ook geweest en hij zag er goed uit dat was niet het geval toen ik op die nieuwe stal ging kijken
ik heb nog nooit zo,n mager paard gezien ze staan op een kale vlakte die mensen moet je verbieden paarden te houden


Er heeft inderdaad 1 mager paard gestaan, dit dier was ernstig ziek(lever problemen) en heb heel veel dierenarts kosten gehad eer ze weer normaal was. Alle dieren krijgen bijna een volledig baal kuilgras.(en het magere dier kreeg tevens nog 2 kilo bietenpulp en brood erbij) Voor de rest staan er geen broodmagere paarden dus voordat je dit gaat roepen erg jammer maar dat is toch echt niet waar.

Over kale vlakte, tja, wij hebben 2 hectare aan weiland. Dat is dit jaar al 1x gemaaid en hebben we 250 balen hooi vanaf gehaald. Het was een slecht jaar dit jaar, te nat en dan weer te warm en te droog. Dus het gras heeft niet lekker kunnen groeien. Maar kaal was het nooit. Maar we hebben het hele jaar wel bij moeten voeren.

Vraag altijd eerst de reden voordat je gaat lopen beschuldigen. (sterker nog mijn 2 andere paarden zijn zelfs een beetje te dik volgens de DA)
En over het komen wonen in Strijen, echt NIKS liever maar ja huis staat al 1,5 jaar te koop dus doe mijn best. :7

PS hoe denk je dat Jinx die striae gekregen heeft? Niet van te weinig eten hoor :+

@Saskia, Ik maak niemand zwart, ik vertel je wat mij verteld is en wat ik gezien heb. Kim had elke dag langs kunnen komen of mij kunnen bellen zonder dat haar vader dat weet. Ik weet niet hoe het zit tussen haar en haar vader, en eerlijk gezegd wil ik dat ook niet.
Mij ging het om het paard. En hij is nu in betere handen. Zowel ik als mijn ouders weten NIET waar hij staat. Enkel dat hij in de Hoekse Waard staat bij een stichting die met kinderen met een achterstand werkt.

Zover mij verteld is, is dat jij met Kim naar hem op zoek bent. Maar als ik zo je reactie lees denk ik dat jij de vorige eigenaar van Jinx bent die het paard aan Kim verkocht heeft?

Wij spelen alles behalve een spelletje, wij hebben de vader enkel geholpen met de verkoop, en terwijl Kim er niet was hebben wij hem verzorgd. Dus gepoetst, gewandeld zelfs al een beetje beleerd. Wij zijn dus niet degene waar je boos op moet zijn. Jinx was niet ons paard, wij wilden enkel dat hij goed terrecht kwam en hadden niet zo'n nasleep verwacht. Wij hebben totaal geen belang bij om jou niet te vertellen waar hij is. Wij weten het gewoon niet! Wij hebben enkel voor de vader een advertentie gezet en aanwezig geweest toen ze kwamen kijken. De rest heeft de vader geregeld.

Ik geef echt maar weinig om het hele verhaal tussen Kim en haar vader, dat gaat mij gewoon niks aan. Maar dat wij beschuldigd worden van dingen die niet waar zijn gaat me ver te boven.

Tevens ben je niet bij mij maar mijn ouders aan de deur geweest ;)

saskiaj
Berichten: 15
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 13:21

ik heb net via een boer aan de maasdamse weg in s'Gravendeel het telefoon nummer gehad van ene sandra ik heb haar gebeld om tevragen wat zei over jinx weet zei is dus de schoonzus van kim zei heeft me het een en ander verteld over jinx zei is was er bij toen ze jinx hebben gekocht en ze kon goed overweg met hem hij had zijn streken maar daar is het een haflinger voor hij heeft bij haar gestaan tot december 2009 maar omdat zei ruzie heeft gehad met de vader van kim om het feit dat jinx niet werd uitgemest en er alleen maar gekloot werd bij de paarden door kim en haar vriendinnen en hij dat allemaal niet geloofde is er een ruzie ontstaan tussen haar en die vader van kim maar verder wil ze der niet echt op ingaan alleen zegt ze wel dat kim is weggegaan omdat het niet lekker liep thuis en toen ze bij haar moeder was gaan wonen werd er gezegd dat jinx van haar stiefmoeder was en niet meer van kim later werd kim 1 dagvoor haar verjaardag gebeld dat ze jinx mocht hebben maar dat haarvader de eigenaar bleef ook zoiets raars kim en haar moeder zijn opzoek gegaan naar een stal in de woonplaats waar ze nu woont maar omdat de stallen daar 250 permaand kosten kon ze dat niet betalen maar kim is nog heel vaak bij jinx wezen kijken toen hij in strijen stond maar ze zei niks omdat ze haar vader niet tegen wou komen en kim heeft ook gevraagd waar jinx was de een zei bij een stichting voor mensen met een beperking de ander zegt bij ene sanne ik vind dit allemaal erg raar want ik heb niks met het heleverhaal temaken ik wil alleen weten of hij goed terecht is gekomen en de nieuwe eigenaars de foto's van jinx geven
als ik dit geweten had dan had ik hem nooit verkocht aan hun

MLPValley
Berichten: 36
Geregistreerd: 03-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:29

Nou Sanne is het in iedergeval niet want dat ben ik haha. En dan had hij nog in Strijen gestaan. Ik heb er toen wel serieus over nagedacht maar zolang mijn huis hier niet verkocht is en ik niet in Strijen woon kan ik er gewoon geen paard bij hebben. ;(
Mijn ouders zijn gewoon erg voorzichtig en als er een vreemde vrouw om kwart over 10 's-avonds aan de deur komt met het verhaal dat ze nog foto's en een veulenboekje heeft van Jinx en dat ze het adres wil van de nieuwe eigenaren...ja....dat vertrouwen ze gewoon niet.
Ik kan je tevens met 100% garanderen dat wij niet weten waar hij staat. Ik kan je aanraden om op marktplaats een advertentie te plaatsen. Zo is hij ook verkocht dus misschien dat je hem zo ook vind.

Wij hebben camera bewaking op het land en kan je zeggen dat Kim nooit meer op het land geweest is. (bij elke beweging maakt hij een foto)

Maar goed daar gaat het niet om, mocht je hem vinden hoor ik graag hoe het met hem gaat.

saskiaj
Berichten: 15
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 13:30

even nog over die striae dat had hij al toen hij veulen was en ook toen hij in s'Gravendeel stond ben ik daar wezen kijken en toen had hij het ook nog dus hij heeft altijd goed te eten gehad dus je kan die mensen zwart maken daar of mij maar hij heeft dat niet bij jullie gekregen
Laatst bijgewerkt door saskiaj op 07-09-10 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

MLPValley
Berichten: 36
Geregistreerd: 03-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:32

Zoals ik al zei Saskia ik maak helemaal niemand zwart. Hij heeft enkel wel ergere striae gekregen volgens mij bij ons op het land. Hij was ook zeker niet mager toen hij kwam maar is wel iets voller geworden. (zal wel al dat gras zijn geweest).

Maar goed ik vind dat zagreb wel eerst eens de feiten op een rijtje mag zetten voordat ze gaat lopen beschuldigen.

saskiaj
Berichten: 15
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 13:33

ik was een beetje laat ja dat klopt maar dat kom omdat ik er savonds pas achtekwam waar ik moest wezen
nou snap ik alleen een ding niet ik heb hem nog nooit op marktplaats zien staan en als jullie bij de verkoop ware moeten jullie toch ook weten waar hij is want dat is echt wel gezegd dat weet ik zeker en zoals je dan zeg ik bemoei me eigen er niet mee dan had je ook niet moete reageren want heel dit verhaal ken ik al maar daar schiet niemand wat mee op geloof ik

MLPValley schreef:
Nou Sanne is het in iedergeval niet want dat ben ik haha. En dan had hij nog in Strijen gestaan. Ik heb er toen wel serieus over nagedacht maar zolang mijn huis hier niet verkocht is en ik niet in Strijen woon kan ik er gewoon geen paard bij hebben. ;(
Mijn ouders zijn gewoon erg voorzichtig en als er een vreemde vrouw om kwart over 10 's-avonds aan de deur komt met het verhaal dat ze nog foto's en een veulenboekje heeft van Jinx en dat ze het adres wil van de nieuwe eigenaren...ja....dat vertrouwen ze gewoon niet.
Ik kan je tevens met 100% garanderen dat wij niet weten waar hij staat. Ik kan je aanraden om op marktplaats een advertentie te plaatsen. Zo is hij ook verkocht dus misschien dat je hem zo ook vind.

Wij hebben camera bewaking op het land en kan je zeggen dat Kim nooit meer op het land geweest is. (bij elke beweging maakt hij een foto)

Maar goed daar gaat het niet om, mocht je hem vinden hoor ik graag hoe het met hem gaat.

MLPValley
Berichten: 36
Geregistreerd: 03-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:39

Wij hebben hem op marktplaats gezet voor de vader, en vervolgens bij de eerste keer komen kijken ook. De verdere afhandeling is gedaan door de vader. En bij het afhalen zijn wij ook aanwezig geweest.

Zoals ik al zei is het ons paard niet dus is het ook niet aan ons om ons ermee te bemoeien waar hij heen gaat. Want ook ik had graag willen weten waar hij heen was gegaan. Was best gek op die jongen.

Het enige wat ons is verteld is dat hij naar een stichting is gegaan in de Hoekse Waard. Ik weet zeker dat de vader meer weet, maar ik neem aan dat hij niks loslaat?

Aprils_joke

Berichten: 4241
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: denbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:41

bel anders na knhs of het haflinger stamboek
en kijk op wie zijn naam nu deze haflinger staat
mischien krijg je zo meer informatie los

saskiaj
Berichten: 15
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 13:50

nee die zegt niks snap nu wel waarom zijn dochter is weggegaan wat een arrogante ...
die denkt dat ik hem zoek voor kim
maar ze zoeken het maar uit daar ik zal hem echt wel vinden

MLPValley
Berichten: 36
Geregistreerd: 03-04-10

Re: gezocht haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:10

ik hoop het voor je. Ik zal in iedergeval voor je duimen.

saskiaj
Berichten: 15
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 14:12

misschien zou je mee kunnen denken
waar hij zou kunnen zijn

MLPValley
Berichten: 36
Geregistreerd: 03-04-10

Re: gezocht haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:55

ik zal kijken of ik misschien het via de vader kan spelen. Misschien dat ie aan mij meer los laat. Ik laat het je weten.

saskiaj
Berichten: 15
Geregistreerd: 05-09-10
Woonplaats: strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 15:37

ik hoop dat je dat wil doen heb iedergeval zijn chipnummer ook weer
en ik doe dit echt niet voor kim maar voor mezelf

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: gezocht haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:21