[GZ] Winterstalling voor gepensioneerde pony omg. Assen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yunyah

Berichten: 435
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Drenthe

[GZ] Winterstalling voor gepensioneerde pony omg. Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 17:30

Gezien mijn ouwetje Yunyah afgelopen winter moeilijk op gewicht bleef, wil ik haar deze winter (als dat lukt) wat dichter bij me houden om haar goed in de gaten te houden. Daarom zoek ik voor de periode van half/eind oktober tot en met maart/april een plekje voor haar omgeving Assen. Dit kan eventueel langer worden, dat hangt er een beetje vanaf of mijn ouders het huis in de tussentijd verkopen (waar ze nu dus staat). Ik kijk dus alvast een beetje rond of er iets te vinden is...

Ik zoek een stal met weidegang. Mijn voorkeur gaat uit naar een situatie waarin ze gevoerd en buiten/binnen gezet kan worden. Wanneer dit niet kan moet de stal per fiets bereikbaar zijn vanuit Assen-Oost (<5km). Uitmesten kan ik zelf doen, alsook het meebrengen van voer en stalbedekking indien gewenst. Het is belangrijk dat ik in de stal hennepvezel mag gebruiken gezien ze allergisch is voor stro. Het moet om deze reden ook een goed geventileerde stal zijn, in ieder geval niet met een hooi/stro opslag erboven.
Gezien ze met pensioen is, hoeven er verder geen (rij)faciliteiten aanwezig te zijn. Bij een particulier die een maatje zoekt voor een paard is ook prima, of een weiland met een stalletje erop (ik heb ook een Shet dus kan dan zelf voor gezelschap zorgen). Ze is vriendelijk in de omgang en past zich gemakkelijk aan aan andere paarden, ik heb nog nooit meegemaakt dat ze het niet met een ander paard kon vinden.

Als je iets weet graag info + prijzen, bij voorkeur per PB :)