Osteopaat - hoe wat waar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24128
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 09:18

Hmm, ik vind dat ook een beetje zweverig klinken. Is gene osteopatie als ze de gewrichten en wervels niet heeft aangeraakt, maar meer een andere 'takt' van homeopatie. Ik geloof wel in dat soort dingen, maar het probleem is dat je ook een hoop kwakzalvers hebt rondlopen die maar wat zeggen. Ik zou haar iig niet nog een keer laten komen als je de intentie had echt te kraken!

eva1969

Berichten: 4038
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:33

vancky2005 schreef:
Wat denken jullie hiervan? Ook spreekt ze met het paard en staat ze in rechtstreeks zielcontact met het paard. Blijkbaar zei hij dat hij pijn heeft van het zadel en moet het een WOW zadel zijn in de toekomst...

Knap dat jouw paard weet dat er WOW zadels bestaan :P Heeft deze dame daar soms belang bij? Het klinkt mij een beetje oplichterig in de oren maar ik ben nogal nuchter aangelegd.

vancky2005

Berichten: 717
Geregistreerd: 26-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:45

eva1969 schreef:
vancky2005 schreef:
Wat denken jullie hiervan? Ook spreekt ze met het paard en staat ze in rechtstreeks zielcontact met het paard. Blijkbaar zei hij dat hij pijn heeft van het zadel en moet het een WOW zadel zijn in de toekomst...

Knap dat jouw paard weet dat er WOW zadels bestaan :P Heeft deze dame daar soms belang bij? Het klinkt mij een beetje oplichterig in de oren maar ik ben nogal nuchter aangelegd.


Dat is misschien van mij een beetje verkeerd geïnterpreteerd, maar een WOW zadel is veruit hetzelfde als de Bates die ik nu heb. Dus zo slecht kan het zadel niet zijn. Ik ga ook niet blijven investeren in zadels om maar enkele uren per maand te rijden. Daar heeft de osteo natuurlijk niets mee te maken maar ik vind het erg dat ik zo een kritiek kreeg op mijn zadel.

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:23

Haha. Volgens mij heb jij een typische kwakzalver op bezoek gehad.

Ik heb er hier ook op stal eens een gehad, of eigenlijk kwam die regelmatig maar wat een onzin. Paard mocht zelf zijn voer kiezen en dan gingen ze hem helemaal doormeten. Paard viel gewoon het eerste beste voer aan wat hij rook.. :P

Bovendien is het zo te horen geen osteopaat, is ze aangesloten bij die "vereniging?"

Het komt op mij over als dat ze een of ander stom medium is dat maar zegt dat ze oseopathie uitoefend omdat ze anders ws. niet gevraagd wordt.

En voor 80 euro kun je beter een ander zoeken.

Ik betaal voor mijn paarden ook 80, maar dan krijgen ze én een behandeling met Osteopathie, en een Accupentuur behandeling. 2 in 1 dus.

vancky2005

Berichten: 717
Geregistreerd: 26-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:57

Citaat:
Bovendien is het zo te horen geen osteopaat, is ze aangesloten bij die "vereniging?"


Nee; denk van niet. Er is ook niet veel over haar te vinden op internet. Tja; je krijgt het nummer via via en dan denk je daar niet bij na. Indien ik zelf op zoek was gegaan naar iemand had ik mij wel beter geïnformeerd.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:51

Handoplegging doen als je jezelf osteo noemt?
Niet meer bellen dus. Hopelijk vind je iemand die wel echt is.
(overigens is die van mij van z'n Wow wel errug opgeknapt. :D )

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:46

Geinig ook wel dat het expliciet een Wow moest zijn. Er zijn ook andere merken met lucht in het zadel. Ik ben ook geen voorstander van lucht. Doe mij toch maar dat schaap. Lucht zet immers uit en krimpt bij schommelingen in temperatuur. En als je er op gaat zitten reageert lucht heel anders dan wol. Maar ieder zijn meug natuurlijk. Voor alles zijn voors en tegens te noemen.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:18

Je hebt flair en je hebt cair. En cair is totaal wat anders als flair. Dus imo ook niet te vergelijken.
Ik heb in de tijd dat ik m'n zadel heb al aardig wat verschillende temperaturen meegemaakt (helaas) en nooit iets gemerkt aan m'n zadel. :n

vancky2005

Berichten: 717
Geregistreerd: 26-03-09
Woonplaats: België

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:36

Ik heb nu een Bates met cair. Er is toch niet zo gek veel verschil tussen al die zadels? Ik vind de prijs van een WOW ook hoog om alleen maar recreatief te rijden en dan nog niet het jaar rond.