fries paard aangeboden om in te rijden/ uit te brengen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

fries paard aangeboden om in te rijden/ uit te brengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 14:02

gezocht,
iemand die het leuk vind om een talentvolle friese ruin in te rijden en evt uit te brengen op wedstrijden.
het gaat om een ruin van 4 jaar, met ontzettend mooie bewegingen.
hij is 4 maanden geleden pas uit de opfok gekomen en direct vanuit de opfok aan mij verkocht.
ik heb hem al veel basis geleerd, maar beschik niet over de tijd en ervaring om hem in te rijden.

hij kent het hoofdstel ( met bit) hij reageerd hier prima op.
longeren doe ik vaak met hem dit doet hij ook prima.
zadeldekje op zijn rug met dekensingel kent hij en van de week heeft hij het zadel op zijn rug gehad.
in het begin is hij nog wat angstig maar na een paar minuten en rustig tegen hem praten geeft hem veel zelfvertrouwen en
dan laat hij veel toe.
deze week zadel op zijn rug gehad met singel, en aansingelen ( dus druk op zijn buik) was geen probleem.
aan het zadel trekken liet hij goed toe. ook hangen gaat redelijk.
nu zoek ik dus iemand die hem verder door wil rijden en als hij inderdaad aanleg heeft om met hem dresuur te gaan rijden en
evt op wedstrijden uit te brengen.

zie jij dit als een leuke uitdaging dan hoor ik graag wat de opties zijn en kosten.
dit is het paard:
PAARD STAAT IN MILLINGEN AAN DE RIJN BIJ NIJMEGEN OP DIT MOMENT.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:11

mag dit paard verplaats worden, wat zoek je precies kwa ruiter of training?
via pb

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 23:51

vanwege veel dezelfde vragen via pb zet ik het maar even hier neer.
ik heb zelf niet de tijd en ervaring om hem in te rijden, mijn doel met hem is om straks lessen met hem te nemen en zo samen hogerop te komen.
het zou dus fijn zijn als hij al naar een leuk niveau is gereden, maar dat is nog even afwachten hoe hij alles oppakt en of hij er wel aanleg voor heeft, daar ben ik wel heel reeel in. zit het er niet in wil ik hem recreatief gaan rijden.
het gaat dus in principe puur om het inrijden. zit er heel veel in hem vind ik het zonde om hem dat niet te bieden, dus vind degene die hem inrijd het leuk om hem uit te brengen dan mag dit.

hij mag tijdens de inrijd periode naar een andere stal maar ik moet er wel een goed gevoel bij hebben, eis is dus dat we eerst kunnen komen kijken en hem ook regelmatig kunnen opzoeken.
kosten voor de stalling betaal ik uiteraard en dierenarts en hoefsmid ook. als jullie mij een totaalprijs voorleggen per maand dan kan ik daarop ingaan.

ik heb verder nog geen eisen qua niveau waar hij op moet rijden, dat is puur aan wat hij aankan en wat degene die hem inrijd kan bieden. het belangrijkste vind ik dat het op een goede manier gebeurd zodat hij geen angsten op gaat bouwen.

voor meer info mag je altijd een bericht sturen

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Re: fries paard aangeboden om in te rijden/ uit te brengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 21:58

hallo bokkers, wij gaan deze week bij iemand kijken om thymen in te rijden, denk dat wij dus voorzien zijn, zo niet zal ik dat hier ook neer zetten.

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:13

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal oneliners verwijderd. Reacties in de trant van "VP?", "Mag ik de vraagprijs?", "Mag ik een foto zien?", "Je hebt een PB.", "Stipje" of "Dezelfde vraag." of "Ruil je ", zijn verwijderd. Als je bijvoorbeeld de vraagprijs wilt weten of meer foto's wilt zien, dan kun je zelf een PB sturen aan de betrokken bokker. Het is niet nodig om te melden dat iemand een pb heeft. Dat ziet diegene vanzelf. Wil je het topic graag bewaren, dan kun je jezelf abonneren op het topic of de bookmark-functie gebruiken. Ook kun je zelf een stipje in het topic zetten door op de index op het icoontje voor het topic te klikken. Voor meer informatie, zie de regels van EA en de Help van Bokt.