stalbouw(er) voor klein welshje..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ulo
Berichten: 18
Geregistreerd: 25-07-10

stalbouw(er) voor klein welshje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 17:15

hoi allemaal :wave:

ik heb een welsh (sectie A)
hij is 1.19, en dus erg klein.
wij gaan een stal (laten) bouwen in ons nieuwe huis. dit willen wij professioneel laten doen omdat mijn man, en ik al helemaal, niet goed is in klussen! }>
maarrr... kent iemand een bedrijf dat kleine pony boxen bouw? :?
ik kan mijn pony natuurlijk in een 'normale' stal zetten, daar niet van :D
maar k vind dat hij ook het recht heeft om uitzich te hebben. en dan niet op een muur... :P ook denk ik dat hij zich in een (te) grote stal onprettig voelt. bij ons vorige huis stond hij in een kleine stal in het weitje naast ons huis. (deze heeft mijn schoon-grootvader gebouwd) :P
ik heb wel eens op een of andere sit een bedrijf gezien, maar ben de site vergeten.

alvast bedankt!

Kim14

Berichten: 921
Geregistreerd: 30-04-07
Woonplaats: In een gat in Gelderland.

Re: stal voor klein welshje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:19

Als de nieuwe regels er door komen, zou ik als ik jou was een grote box bouwen met de afmetingen van 2x de lengte van je pony. Dan hoef je dit niet later te veranderen

ashley1

Berichten: 2620
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:31

Bedoel je dan alleen de voorwand? Zodat de pony z'n buren kan zien en niet tegen de wanden opkijkt of ook echt de oppervlakte van de stal?
Je zou bijv. ook eens op de site van Corton kunnen kijken.

tamary

Berichten: 29259
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: stal voor klein welshje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:48

Voerhek gebruiken als voorwand of nog simpeler een inloopstal (helemaal geen voorwand). Pony alleen houden is sterk af te raden en als de nieuwe wetten doorgaan waarschijnlijk ook verboden.
Stal op maat maken is daarnaast riskant ivm mogelijke aanschaf nieuwe pony en meerprijs eventuele verkoop huis. Boxen van 4x4 zijn geschikt voor alle gangbare maten paarden en pony's. Voor een mogelijkheid om voorwand en hoogte tussenwand aan te passen zal je met de aannemer moeten praten, maar dat is technisch simpel. Door profiel waar je meer of minder dikke planken in kan schuiven bv.

Kijk in elk geval verder dan de standaard box en beetje weidegang. Er zijn andere manieren van huisvesting die zeker bij dieren aan huis flexibeler zijn dan wat gewoonte is.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: stal voor klein welshje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:35

VSW-->EA-GZ-diensten

wammesje

Berichten: 1456
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: klaaswaal

Re: stalbouw(er) voor klein welshje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:20

Wij hebben zelf de boxen gemaakt op maat, zo dat de shetlander ook wat kan zien! zie profiel voor foto.
Evt weet ik iemand die het kan maken.

wammesje

Berichten: 1456
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: klaaswaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:27

Afbeelding

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:17

Wij metselen de boxen en de buurman maakt het tralies en schuifdeuren (hier is het maatwerk of geen werk ivm de afmetingen), maar dat is allemaal erg luxe en dus erg prijzig. Je kunt ook van hout al heel simpel en snel een relatief stevige box maken (+/- 50 euro per voorwand, zonder alu strips tegen houtbijters, gemaakt in 2 uurtjes of minder als het meezit)