[GZ] Lesgevers in verschillende diciplines (Heerhugowaard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lailapri

Berichten: 22131
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

[GZ] Lesgevers in verschillende diciplines (Heerhugowaard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 09:49

Ik zou mijn verzorgers graag een ruimer beeld van de paardenwereld willen geven als enkel wat je op een manege leert.

Het zijn allemaal leuke enthousiaste meiden die met hun pony op een leuke en eerlijke manier willen gaan werken. De lessen moeten dus ook gebasseerd zijn op een eerlijke manier van omgaan en daarbij ook aangepast op wat de pony op dat moment kan/aankan. Verder zijn er ook nog wat mensen met eigen pony's.

Wat over de pony's:
Op dit moment heb ik pony's lopen van 0 tot 35 jaar. Er zijn dus meiden die kunnen rijden en meiden die niet (meer fanatiek) kunnen rijden met hun pony. Daarbij is een deel nog onbeleerd of matig beleerd. Als ik de pony's zou moeten indelen zou ik het als volgt zien:
jonge pony's (0 tot 2): Opvoeden, leiden en eventueel wat vrij werk/spelen
Groene pony's (vanaf 2): Al wat serieuzer aan het werk en uiteindelijk rijden (hier is geen haast bij!!!)
Bereden pony's: Zowel werk erop als ernaast.
Oma's: Geen werk maar onder zadel.

Op dit moment heb ik al iemand die schriktraining kan geven en een dag samenwerken met je pony gaat doen. Ik zou het leuk vinden als er nog enthousiaste mensen zijn die een dag willen komen vertellen en lesgeven over bijvoorbeeld natural horsemanship, vrijheidsdressuur, western (verschillende takken zou leuk zijn) en springen. Andere dingen zijn natuurlijk ook welkom.

Daarbij is het belangrijk dat de prijs voor de kinderen onder de 20 euro per halve dag of 40 euro per hele dag blijft. Ik hoop uiteindelijk dat de meiden les willen blijven nemen van een instructrice waar ze een klik mee hebben en de methode die ze het best past.

anyw1

Berichten: 513
Geregistreerd: 12-03-09

Re: [GZ] Lesgevers in verschillende diciplines (Heerhugowaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:03

Hai! Wat leuk dat je dit organiseert! Ik ben er wel voor in, je kunt eens kijken op mijn site (zie onderschrift).
Voor vragen ed kun je natuurlijk altijd pb'en of mailen.

Ineke80
Berichten: 125
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Arnhem

Re: [GZ] Lesgevers in verschillende diciplines (Heerhugowaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 01:15

Ik zal het eens doorgeven aan een hele goede instructrsie, zij heeft dit soort dingen wel vaker gedaan.
Om hoeveel kinderen zou het in totaal gaan? Ze komt uit het midden des lands, dus dan kan ik dat ook meteen doorgeven :)