[GZ] Westernles in omg.kesteren (betuwe)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

[GZ] Westernles in omg.kesteren (betuwe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 13:15

Hallo,

Al geruimere tijd ben ik op zoek naar een instructrice (western) die mij les wilt komen geven aan huis.
Het blijkt alleen niet makkelijk te zijn om iemand te vinden in de omgeving van kesteren (omg. Betuwe/Rhenen/Tiel).
Ik heb heel marktplaats al afgestruind en ook de links op bokt waarin instructeurs aangeboden worden vallen allemaal buiten mijn zoekgebied, misschien is er iemand die een instructrice (teur) kent die wel in de deze omgeving lesgeeft of misschien een andere lesklant in de omgeving heeft waarbij ik aan kan sluiten.

Ik ben op zoek naar een serieus en kundig persoon met de nodige ervaring op westerngebied en vanuit een natuurlijke inslag lesgeeft, die kijkt naar het algehele plaatje en oog heeft voor houding en zit en daarnaast geduldig is met een haflinger die wel wil maar soms erg onzeker kan zijn.
Maar op z'n tijd ook stronteigenwijs, dit vraagt om een flexibele houding en insteek, omdat beide karaktereigenschappen ver uit elkaar liggen en om een andere aanpak vragen.

Wie weet iemand die nog tijd over heeft? of misschien ben jij wel iemand die mij kunt helpen om mijn beknopte kennis binnen het westernrijden uit te breidden.

cissy

Berichten: 19866
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:35

Ik woon niet zo ver bij jou vandaan en heb hetzelfde probleem.
Er zijn hier in de omgeving gewoon geen goede western instructeurs althans niet waar ik les van zou willen hebben. Ik ben een zeikerd en een ervaren ruiter dus wil wel kwaliteitsles en geen betaald beweging geven van mn paard dat kan ik nl heel goed zelf wel.

Wij laten een instructrice komen uit Leusden, kost wat maar heb je ook wat..
Ze vraagt 30,- per uur en dan nog reiskosten.
Je zou haar kunnen vragen door te rijden naar Kesteren maar wij hebben heel onregelmatig les, misschien is het dan niet zo handig.

Hoe vaak wil je les hebben? En moet het perse aan huis zijn, anders kun je hier ook mee komen trainen en kunnen wij elkaar helpen?

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:54

Ik heb les gehad aan huis van Jans Ederveen van manege Opelino in Lienden.
Ze geeft westernles met een natuurlijke inslag.
Ik weet niet of ze nog steeds les aan huis geeft, maar het is het proberen waard. ;)
(Ik woonde toen in Kapel Avezaath.)

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 11:35

cissy schreef:
Ik woon niet zo ver bij jou vandaan en heb hetzelfde probleem.
Er zijn hier in de omgeving gewoon geen goede western instructeurs althans niet waar ik les van zou willen hebben. Ik ben een zeikerd en een ervaren ruiter dus wil wel kwaliteitsles en geen betaald beweging geven van mn paard dat kan ik nl heel goed zelf wel.

Wij laten een instructrice komen uit Leusden, kost wat maar heb je ook wat..
Ze vraagt 30,- per uur en dan nog reiskosten.
Je zou haar kunnen vragen door te rijden naar Kesteren maar wij hebben heel onregelmatig les, misschien is het dan niet zo handig.

Hoe vaak wil je les hebben? En moet het perse aan huis zijn, anders kun je hier ook mee komen trainen en kunnen wij elkaar helpen?


Dat is idd ook hetgeen waar ik tegenaan loop, ik vind het niet erg om wat duurder uit te zijn voor een les..maar dan moet ik er ook echt wat aan hebben.
Leusden is op zich niet heel van kesteren vandaan, binnendoor ben er relatief snel en makkelijk..maar goed ik kan niet in de agenda van deze instructrice kijken, misschien kun je me de naam van jouw instructrice via pm doorgeven dan kan ik contct met d'r opnemen.(?)EDIT:(Heb iemand kunnen vinden uit leusden Francisca van der Poorte).

Ik heb geen E rijbewijs en ben dus afhankelijk van vervoer (mijn vader zou me dan moeten brengen) en die werkt onregematig en ik ook, kortom om dan een gaatje te vinden waarbij zowel hij,ik als de instructrice alledrie kunnen wordt moeilijk denk ik, vooral met enige regelmaat.
Ik zou graag 1 keer per week les willen krijgen maar zo nu en dan een week overslaan is ook geen probleem, vooral niet als je al meerdere lessen hebt gehad, dan heb je vaak toch wat meer 'huiswerk' om thuis mee aan de slag tegaan, iets onregelmatig lessen is dus geen probleem.
Laatst bijgewerkt door cissie op 01-08-10 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 11:36

Kanzi schreef:
Ik heb les gehad aan huis van Jans Ederveen van manege Opelino in Lienden.
Ze geeft westernles met een natuurlijke inslag.
Ik weet niet of ze nog steeds les aan huis geeft, maar het is het proberen waard. ;)
(Ik woonde toen in Kapel Avezaath.)


Ben daar jarennn geleden eens een keer geweest toen ik net was begonnen met bitloos rijden.....bedenk ik me nu.. zij werkt toch samen met haar dochter, dacht ik?
Of zij echt kwalitatief westerngericht les kan geven aan een volwassene weet ik niet.....er waren toen alleen jonge kinderen aanwezig tijdens de les en dan krijg je niet echt een indruk hoe ze priveles geeft bij een volwassen persoon, denk ik.
Bedankt voor je reactie!

cissy

Berichten: 19866
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: [GZ] Westernles in omg.kesteren (betuwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:10

Wij hebben inderdaad Fransisca :) Ze is wel een goede basisinstructrice en ik kan nog zat van dr leren.
Ze is echter geen reininginstructrice en dat is meer mijn voorkeur, maar goed, dan ga ik wel ergens anders heen.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 16:42

Zelf ben ik er nog niet helemaal uit welke richting ik op wil binnen het westernrijden.
Tot nu toe vind ik pleasure/trail en reining het leukste, pik van alles wat mee.......

Maar goed ik moet nog zoveel leren dat ik met een basisinstructrice de komende tijd nog wel vooruit kan denk ik.
Kan later altijd nog bekijken wat het beste bij mij en mn paardje past, dan zien we wel weer verder.
Als het goed is heb ik tegen die tijd ook mn E-rijbewijs en kan ik ook op lokatie komen bij een instructeur en ben ik minder beperkt in m'n keuze.

Zal volgende week eens naar haar bellen....bedankt voor je info.

Ineke80
Berichten: 125
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Arnhem

Re: [GZ] Westernles in omg.kesteren (betuwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 00:49

Hier een paar suggesties:

http://www.estherdevries.com/ Vind haar persoonlijk erg kundig en proffessioneel zij zit in Harskamp, dat is iets langer dan een half uurtje naar kesteren volgens de routebeschrijving.

Geen idee of ze ook op locatie komen, ik ben zelf niet zo heel erg fan van de staleigenaar, maar goed dat is heel persoonlijk, en misschien loop jij wel weg met m :) http://www.themillranch.nl/

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Re: [GZ] Westernles in omg.kesteren (betuwe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 18:03

Mijn bijrijdster heeft kort geleden Esther de Vries al benaderd ivm les op lokatie.......dit was toen niet mogelijk, alleen bij haar, zij valt om die reden helaas af.

De 2e Mill Ranch zit in Ede of directe omgeving, dacht ik....
Ik denk dat als ze al op lokatie les willen komen geven dat het teduur wordt, maar ik kan het altijd vragen.
Is de staleigenaar ook degene die les geeft?

Ineke80
Berichten: 125
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Arnhem

Re: [GZ] Westernles in omg.kesteren (betuwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:01


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 18:00

Ineke80 schreef:
De staleigenaar geeft ook les inderdaad van de Mill Ranch.
Oke, ken ze geloof ik verder niet...

Ik kwam nog 1 ad tegen, misschien wel interessant voor jou: http://link.marktplaats.nl/363617974


Met dit adres ben ik momenteel nog aan het mailen voor de mogelijkheden......
1 keer per week les gaat niet lukken ivm haar drukke agenda 1 keer per 2 wk wel, op zich zou ik daar ook al best tevreden mee zijn.
Alleen lijkt haar dit niet zo verstandig omdat je vaak in het begin wat meer aandacht/les nodig hebt om er echt wat aan te hebben, ze bied aan om mijn haflinger tijdelijk daar te stallen zodat ik daar kan lessen en zij mijn haflinger kan trainen.
Helaas is dit optie voor mij........

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 18:01

cissy schreef:
Wij hebben inderdaad Fransisca :) Ze is wel een goede basisinstructrice en ik kan nog zat van dr leren.
Ze is echter geen reininginstructrice en dat is meer mijn voorkeur, maar goed, dan ga ik wel ergens anders heen.


Helaas heeft ze momenteel geen tijd, ze zit vol wbt de lessen op lokatie...jammerrr