goede dieren/veearts in de buurt van Balkbrug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roka
Berichten: 179
Geregistreerd: 13-08-09

goede dieren/veearts in de buurt van Balkbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 16:44

Wij wonen nog niet zo heel lang in Balkbrug en wij zijn op zoek naar een goede dierenarts.
eentje die ook echt paardenarts is.

Wie heeft met welke arts goede ervaringen?

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: goede dieren/veearts in de buurt van Balkbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:21

VSW -> EA-DI

Marion71
Berichten: 2377
Geregistreerd: 15-06-05

Re: goede dieren/veearts in de buurt van Balkbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:23

Ik ben heel erg te spreken over de kliniek in Den Ham. Da's een combipraktijk met een aantal echte paardenda's. De groothuisdierenpraktijk in Den Ham heeft heel beperkte kennis en raad ik je echt af.

Fotografie91

Berichten: 2448
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Re: goede dieren/veearts in de buurt van Balkbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:52

bert wichers in dedemsvaart echt een top dierenarts!!
kan ik iedereen aanraden!!

snowylover
Berichten: 1880
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: kerkenveld

Re: goede dieren/veearts in de buurt van Balkbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:58


Marion71
Berichten: 2377
Geregistreerd: 15-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:36

Marion71 schreef:
Ik ben heel erg te spreken over de kliniek in Den Ham. Da's een combipraktijk met een aantal echte paardenda's. De groothuisdierenpraktijk in Den Ham heeft heel beperkte kennis en raad ik je echt af.


Wat stom. Ik bedoel dat de kliniek in Balkbrug heel beperkte kennis heeft. Den Ham vind ik een prima eerstelijns kliniek.

natascha44

Berichten: 1209
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Aan de Stouwe

Re: goede dieren/veearts in de buurt van Balkbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:38

Moet je wel veel centjes hebben voor DA Den Ham!!
Ze zijn echt wel goed maar echt niet goedkoop!!

Fotografie91

Berichten: 2448
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Re: goede dieren/veearts in de buurt van Balkbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:22

ik zal je zuidwolde afraden
zelf slechte ervaringen mee gehad ;)

Marion71
Berichten: 2377
Geregistreerd: 15-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:57

natascha44 schreef:
Moet je wel veel centjes hebben voor DA Den Ham!!
Ze zijn echt wel goed maar echt niet goedkoop!!


Kan niet zeggen dat ze duurder zijn dan bijv. De Veluwe in Heerde (moet je 'ns een keer naar bijv. Emmeloord moeten. Loop je leeg, maar ze zijn wel top en kunnen heel veel). Visite is praktisch overal hetzelfde, influenza-enting maakt ook nauwelijks iets uit. Castratie eigenlijk ook hetzelfde. Den Ham is wel een goede met heel plezierige da's waarmee je goed kunt overleggen en de tijd voor je nemen. Ook heel wat waard.

Met welke kliniek vergelijk je ze, Natascha?

snowylover
Berichten: 1880
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: kerkenveld

Re: goede dieren/veearts in de buurt van Balkbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:08

Zuidwolde is prima praktijk met goede begeleiding, mijn paard heeft pees probleem gehad en ben er prima begeleid.

natascha44

Berichten: 1209
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Aan de Stouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:01

Met bijvoorbeeld Hellendoorn/Nijverdal (qua geld dan he)
Hier maakt het nog wel behoorlijk wat uit wie je laat komen.
Als er een DA van Den Ham komt parkeert hij zijn auto alleen nog maar en ben je al € 35,00 kwijt zonder dat hij een paard heeft gezien..Er is er een bij die zelfs eerst vraagt of je verzekert bent en daarna pas doorloopt naar de stal (want mét verzekering kan de behandelingsprijs omhoog :? )..mijn eigen dierenarts , die komt voor influenza en andere paardegriepjes ed) rekent geen voorrijkosten en is een stuk goedkoper ..maar moet er wel bij zeggen als er zich zo'n groot probleem voordoet dat ik ermee naar Den Ham moet dat ik er dan ook gerust heen ga..!! alles ten beste voor mijn paarden, begrijp me niet verkeerd.. :o

Fotografie91

Berichten: 2448
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Re: goede dieren/veearts in de buurt van Balkbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:41

DAP zuidwolde komt bij ons niet meer omdat er in 1 week tijd 2 paarden dood zijn gegaan zonder dat daar een goede rede voor was want ze konden niet kiezen welke spuit ze moesten geven dus verkeerde spuit gegeven en mijn paard had in de zelfde week een influensa spuit gekregen gewoon routine werk hele borst opgezet (oke een foutje kan gebeuren maar sorry zeggen vonden ze niet nodig!)

Marion71
Berichten: 2377
Geregistreerd: 15-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:47

Op een influenza enting kan zo'n reactie voorkomen. Overigens ken ik Zuidwolde niet, maar je reactie vwb de enting is onterecht. Dit kan bij elke da gebeuren. Het verhaal van de 2 dode paarden is een beetje kort door de bocht. Welke klachten hadden ze dan, wat hadden ze gespoten moeten krijgen en wat kregen ze in plaats daarvan?
Ik bepaal wat ik een goede of minder goede da vind ook niet op 1 behandeling of 1 paard, maar geef toe dat ik soms aan 1 bezoekje genoeg heb om te weten dat ik er nooit meer kom. Dat ze goed zijn, moeten ze wel bewijzen. :D

Wat Hellendoorn betreft heb ik van anderen begrepen dat dit een goede kliniek is die idd aanmerkelijk goedkoper is dan de meeste klinieken in de regio. Visite van Den Ham kost inmiddels € 37,00. ;) Mij hebben ze nooit gevraagd of ik verzekerd ben en ook m'n pensionklanten niet. Zouden ze om die reden ook niet hoeven doen, hoor. :( Ik vind juist dat je fijn kunt overleggen wat te doen met bijv. een koliekerig paard. Ze vinden het ook geen probleem om zaterdagavond laat of 's nachts te komen. Daar zijn ze voor, zeggen ze dan. Nou, dat heb ik ook heel anders mee gemaakt, hoor.

Fotografie91

Berichten: 2448
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Re: goede dieren/veearts in de buurt van Balkbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:36

ik heb der ook bij staan een foutje kan gebeuren over die spuit maar sorry zeggen vonden ze niet nodig!!
iedere dierenarts kan dat hebben (maar dit paard word al jaren gespoten met influenza en dat was nog nooit gebeurt)
dus het was een fout van het spuiten zei onze nieuwe dierenarts ook! paard heeft 2 maand kreupel gelopen omdat die zijn been niet voor de andere kon zetten!

we hadden een merrie hoogdrachtig kreeg koliek snel de dierenarts gebelt toen zei de dierenarts dat die gewoon een spuit tegen koliek kreeg en dat was dus een verkeerde spuit!
want hij had ons de optie moeten geven om zelf te kiezen dat gaven ze 2 weken later toe!
hij heeft gewoon het paard in onze handen dood gespoten en als je zo'n paard vanaf jongs af aan gehad hebt en nooit wat mis mee is geweest is dat toch heel hard!!!
paard was alergische voor die spuit wat ze ook wisten is van te voren verteld dat die daar niet tegen kon!!