Goed grof hooi (gez), weinig suikers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deaglán
Berichten: 879
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Goed grof hooi (gez), weinig suikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 19:29

De titel zegt het al, ik ben op zoek naar goed grof hooi waar geen kunstmest of gif overheen is gegaan, wat niet al te veel suikers bevat en er mag geen JKK of ander giftig onkruid in zitten, goede (on)kruiden is geen probleem.
Sorry, ik ben veeleisend, ik weet het :o
Dit alles in de buurt van Tilburg om zelf af te halen of bij iemand die de mogelijkheid heeft om kleinere hoeveelheden te brengen.

Groetjes ingrid

Marion71
Berichten: 2377
Geregistreerd: 15-06-05

Re: Goed grof hooi (gez), weinig suikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 09:40

Ff een tip: als het je vooral gaat om het suikergehalte, neem dan geen natuurhooi. Dat bevat nl. meer suikers dan hooi van bemest land. Hooi van bemest land bevat wel meer eiwitten dan natuurhooi.

Deaglán
Berichten: 879
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 13:25

Marion71 schreef:
Ff een tip: als het je vooral gaat om het suikergehalte, neem dan geen natuurhooi. Dat bevat nl. meer suikers dan hooi van bemest land. Hooi van bemest land bevat wel meer eiwitten dan natuurhooi.

Bedankt voor de tip, de hoeveelheid eiwitten maakt momenteel wat minder uit dan de suikers (pony is hoogstwaarschijnlijk Insuline resistent). Ben trouwens ook al "natuurhooi" tegen gekomen waar kunstmest overheen is gegaan dus ik heb nu heel veel vragen aan de verkoper als ik "natuurhooi" voorgeschoteld krijg

liberia
Berichten: 529
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Goed grof hooi (gez), weinig suikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:13

Het graszaadhooi ziet er dit jaar prachtig uit. Is grofstengelig en bevat weinig suiker. Vrijwel elke loonwerker bij je in de buurt kan dit leveren.

Deaglán
Berichten: 879
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 20:20

liberia schreef:
Het graszaadhooi ziet er dit jaar prachtig uit. Is grofstengelig en bevat weinig suiker. Vrijwel elke loonwerker bij je in de buurt kan dit leveren.

Heb jij dan een adres voor me (mag per pb) want ik heb er al verschillende gebeld en het enige wat ik tot nu toe heb kunnen bemachtigen is gehaksteld graszaadhooi (en dat is niet bepaald grof).
Degene die het hebben willen het bewaren voor later dit jaar en de rest heeft gewoon niets op voorraad.

Marloes

Berichten: 3626
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Leusden

Re: Goed grof hooi (gez), weinig suikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:23

Ik zou op zoek gaan naar een veevoerder bij jou in de buurt, die weten vaak genoeg over welk hooi wat bevat :)
Wij hebben voor mijn Haflinger Duits kruidenhooi, heel grof hooi, en zit zo goed als geen suiker in.
Ik ben erg tevreden over dit hooi!