Waar te koop? Touw voor pessoateugel te vervangen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lafayette

Berichten: 649
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Someren

Waar te koop? Touw voor pessoateugel te vervangen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 14:59

Hallo Bokkers,

Ik gebruik mijn pessoateugel nogal intensief. En nou heb ik op sommige plaatsen en dan
vooral op de plek waar het touw door de ringetjes van de longeersingel gaan. Dat deze
daar bijna door is. Ik zou deze graag willen vervangen dan een heel nieuw tuig te kopen.
Omdat de katrolletjes en verstelstukjes nog van goede staat zijn. Wie weet waar ik van
dat soort touw kan halen? En wie heeft er ervaring met het zelf maken van een Pessoateugel?


Groetjes Claudia

BKS

Berichten: 760
Geregistreerd: 14-03-08
Woonplaats: Tersoal (Friesland)

Re: Waar te koop? Touw voor pessoateugel te vervangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:02

Je zou het touw bij een zeilwinkel / botenshop kunnen kopen. Ik heb het laatst trouwens ook gewoon bij de karwei gezien. Zou gewoon de boel uitelkaar halen en opschrijven / tekenen hoe het zat, dan met een stukje ( voor de dikte) naar de winkel toe en met nieuw touw weer de boel inelkaar zetten.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:04

Bij de bergsportwinkel hebben ze touw in alle soorten, maten en kleuren. Neem een stukkie van je oude touw mee, zodat je niet een te dik of dun touw koopt.. Is niet heel duur en je kunt het gewoon per meter kopen, meet dus ook goed hoeveel lengte je wilt hebben.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Waar te koop? Touw voor pessoateugel te vervangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:17

Verkoop punten gezocht dus dit topic wordt verplaatst.

HAR-->EA-GZ Diensten

Lab_iris

Berichten: 1014
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Waar te koop? Touw voor pessoateugel te vervangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:48

touw zal ik bij de action halen, ik werk daar en t is van dat zeil-bind touw.. we hebben er 2 soorten van, een rode en een fel gele, de rode is iets smaller en de gele iets breder.. je moet zelf maar even langs gaan, de gele was iider geval 20 M lang.. en was 80 a 90 cent.. enorm goedkoop dus.. het ligt bij de doe het zelf afdeling ( verf en auto spullen etc )

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:36

Ik heb hier een rol van 100 meter liggen van dat touw, waar ik ook pessoa's van maak.
Ik wil er wel wat van af halen hoor voor een klein prijsje ;)

Japeloup

Berichten: 1717
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Nieuw Balinge

Re: Waar te koop? Touw voor pessoateugel te vervangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:24

Je kunt ook bij je ruitersport zaak vragen of ze bij de groothandel nog reserve onderdelen hebben. Vaak raak je ook die 8tjes kwijt en die zijn gewoon leverbaar.