Jantina Bruurs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rainbowtrash
Berichten: 125
Geregistreerd: 05-09-08
Woonplaats: Haarlem

Jantina Bruurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 18:37

Ik plaats dit berichtje voor een vriendin van mij,
En ook eigenlijk uit eigen nieuwschierigheid.

Zij is namelijk op zoek naar een paard,
En heeft een paard aangeboden gekregen door Jantina Bruurs, een belgische dierenarts, die ook een manege heeft.
Ze heeft prachtige foto's opgestuurd gekregen, ziet eruit als een heel leuk beestje.
Nu woont zij zelf in Friesland, en is Belgie dus niet echt dichtbij,
Die vrouw zei dat ze het paard ook naar Verhoeven wilde brengen, naar vrienden van haar, maar dan moest ze wel 500 betalen voor de onkosten.
Ik ging eens googlen om te kijken of ik wat over Jantina kon vinden,
Zie ik alleen maar waarschuwingen, ze is een oplichtster, ze is broodfokker in hondjes, en verkoopt zieke paarden.

Weet iemand hier toevallig iets van?

kitbits

Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-07-04

Re: Jantina Bruurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:41

Volgens mij staan er in Friesland meer dan genoeg goede paarden te koop. Zou er daar niet eentje bij zitten voor je vriendin?

Lijkt me een betere oplossing. Zeker geen paard kopen van een fotootje. 500 euro voor de onkosten voor een ongezien paard, dan ben je toch niet goed wijs. Clown

petraaken

Berichten: 44224
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Jantina Bruurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:44

FA --> EA-GZ -DI

Arizona
Berichten: 1082
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Noord Holland

Re: Jantina Bruurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:46

Niet doen dus...
Een paard kopen doe je niet van een fotootje, maar je gaat een paar keer kijken, laten keuren, etc.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Jantina Bruurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:30

Zegt t feit dat je het nu al niet vertrouwd en de waarschuwingen op internet niet genoeg?
Daarbij.....Wie gaat er nu 500 euro ongezien betalen en voor wat? een ritje naar de buren?
Ik wil je mijn bankrek.nmr. ook wel geven hoor Knipoog extra sponsoren zijn altijd welkom..

Nee, niet doen dus, lekker verder zoeken in de buurt.
Hoeveel waarschuwingen wil je nog?

Overigens, ik ken deze persoon niet.

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Re: Jantina Bruurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:33

Goh van dit bericht schrik ik toch wel heel erg. Ik ben op google gaan zoeken en me af gaan vragen of ik hier zou reageren. Want dit is niet de jantina die ik ken...
Nadat mijn haflinger is overleden door toedoen van een andere dierenarts die achteraf geen paardenarts bleek te zijn Boos! heb ik de tip gekregen via de rijvereniging om het eens bij jantina te proberen voor mn nieuwe paard. Tot nu toe worden al mijn dieren daar behandeld... en ik heb er geen problemen mee ondervonden om eerlijk te zijn. En de verhalen hier vanuit het dorp zijn ook allemaal positief voor zover ik heb gehoord en ik ken toch wel wat paardenmensen hier in de omgeving.

Als ik de verhalen op google zo lees en deze, dan is het enige wat ik kan zeggen "dit is niet de jantina zoals ik haar ken" op de rijvereniging staan haar paardjes er ook altijd goed bij. Ze heeft mijn beestjes tot nu toe altijd weer op de rails gekregen, hoe ernstig het ook was...

Maar 500 euro voor ergens naartoe te brengen? Zo een paard zou ik nooit kopen en zeker niet als je hem op voorhand niet gezien hebt, maakt niet uit bij wie je hem zou kopen! Als je een paard koopt moet je hem op voorhand gezien hebben vind ik, vanaf een foto kun je niet hetzelfde voelen, de klik om maar eens iets te noemen, het karakter van een beestje!
Ik zou zeggen, ga langs, ga kijken! Of kies voor een ander paardje!

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Re: Jantina Bruurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:54

ik ben het buurmeisje van jantina en mest daar elke dag de stallen uit en heb jantina dit bericht laten lezen .
ze is erg geschokt .
ze is een z dressuurruiter en een prima dierenarts .
ze doet mijn paarden ook .
en vind het erg jammer dat er mensen zijn die iemand zonder dat ze haar kennen haar een beetje zwart maken .
en als ik jullie moet geloven zou ze niet eens zo oud geworden kunnen zijn want ze werkt zich dood .
broodfokker , manege en dierenarts .......vraag me af wanneer ze dan slaapt .
de manege naast jantina der ouders is overgens van mij en niet van hun .
en een paard ongeziens kopen is ieders eigen keuze .
ongeacht of je hem van jantina koopt of van weet ik veel wie .
dus zou eerst even komen kijken als je hem leuk vind en als je dan iets van de situatie af weet het op bokt plaatsen .
want immers denkt iedereen die dit leest dat mijn manege die aan hun kalverstal grenst van haar is en dat is niet waar bij deze kan hier een slotje op en verwijderd worden ??

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Re: Jantina Bruurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:39

Nuvel: Ik heb er ook over zitten denken haar dit topic te laten lezen.. of haar in ieder geval erover te informeren, maar wist niet goed hoe. Ben blij dat zij er nu iets vanaf weet!
Dit is absoluut Niet de Jantina die ik ken...

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Re: Jantina Bruurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:48

nee ik heb haar net nog gesproken en dit even naar een moderator door gestuurd .
groetjes jamie

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Re: Jantina Bruurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:10

nuvel schreef:
ik ben het buurmeisje van jantina en mest daar elke dag de stallen uit en heb jantina dit bericht laten lezen .
ze is erg geschokt .


googled ze nooit op haar eigen naam?

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Re: Jantina Bruurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:16

Jij wel dan lautje76?
Ik weet wel dat Jantina het altijd Heel erg druk heeft... dus ik gok dat ze voor dat soort "onzin" (neem dat woord niet te serieus aub want zo is het niet bedoeld) geen tijd heeft...

Arizona
Berichten: 1082
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Noord Holland

Re: Jantina Bruurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:37

OK, als we het 'persoonlijke' dan even achterwege laten, dan is het nog steeds niet verstandig om op deze manier een paard te kopen, van wie dan ook.

Elma_Jarig
Berichten: 5131
Geregistreerd: 25-05-08

Re: Jantina Bruurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:40

Beetje banketstaaf dat je op deze manier haar naam zo open en bloot neerzet zodat anderen haar zwart kunnen maken.. Als je iets wilt weten vraag je het haar eerlijk,ga langs, bel haar.. zeg dat je het een en ander gehoord heb.. maar ga niet haar naam neerzetten en vragen om slechte berichten.. Ik zou diep gekwetst zijn Boos! en ga hier dan ook op temmen...

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Re: Jantina Bruurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:04

Arizona: persoonlijk?
Als jij op die manier een paard wil kopen, wie houd je dan tegen?! Maar je kunt ook gewoon tegen diegene zeggen van " op deze voorwaarden Wil ik het niet door laten gaan" en dan bedenk je Samen iets anders ofwel je blaast de boel af...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Jantina Bruurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:06

Ook wel vaag dat de topicstarter niet meer komt opdagen.
Dit is inderdaad behoorlijk triest op deze manier.
Hoe krijg je iemands goede naam naar de ballen No Cheer zo dus.

Elma_Jarig
Berichten: 5131
Geregistreerd: 25-05-08

Re: Jantina Bruurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:07

ik heb hier ook op ge TeMD vind dit niet kunnen op deze manier.. info inwinnen over een persoon a la.. maar niet op deze manier Lachen

Cookies
Berichten: 6576
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Jantina Bruurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:29


Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Re: Jantina Bruurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:13

Ik heb dat topic ook gezien cookies. Het gaat om dhr bruurs en dat is waarschijnlijk haar vader (gokje hoor!)...

sammybennie
Berichten: 1
Geregistreerd: 10-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 21:03

hallo allemaal,

ik hoop met mijn verhaal dat ik een aantal mensen kan waarschuwen voor deze honden verkoper..

al heel lang wou ik een hondje en maar door zeuren bij mijn ouders en eindelijk na een hele lange periode mocht ik er 1.. dus wat ga je doen.. je gaat zoeken wat voor hondje je wilt..

uiteindelijk heb ik dus voor een chihuahua gekozen..
dus ik wist niet waar ik het beste aan deed je hoort van een hoop mensen die hun hondje op marktplaats kopen goeie verhalen maar ook slechte..

maar avijn ik had zn leuk hondje gezien op marktplaats ik was gelijk verkocht..
het beeste zat in Oss in brabant dus best een stukje rijden maar ik had het voor hem over hij koste 450 euro
en stond in de advertentie dat hij 10 weekjes oud was hij was gechipt geent en tegen wormen behandeld beestje mocht gelijk met zijn nieuwe baasje mee ( wat overig bij elke advertentie dezelfde tekst staat )

we gingen het beestje bewonderen en ja hoor dat was hem.. alleen de verkoopster zij dat die een beetje moe was van het spelen dus ik had hem vaak in de tuin laten lopen daar en hij was best nog druk dus ik vermoede dat alles goed was.. leek gewoon een normaal gezin en de vader was aanwezig de moeder niet..

aan de ene kant stom maar je bent verkocht aan zn beestje ik kreeg een paspoortje met 2 stickers van inentingen dus ik dacht nog bij mezelf stel hij is ziek hij heb wel netjes ze prikjes gehad .. ( niet dus )

we namen bennie mee zo heb ik hem dus genoemd en het ging goed de lange reis in de auto alleen het laatste kwartiertje was mijn bennie onrustig.. toen wij thuis kwamen gelijk water met druivensuiker neergezet eten en eigenlijk alles wat goed was voor bennie..

savonds moest hij spugen.. dus wij dachten eigenlijk dat het door de auto rit kwam en hij komt natuurlijk in een nieuw huisje dus zal wel stress zijn..

de volgende dag had bennie erge diarree dus ben ik voor de zekerheid naar de dierenarts gegaan gewoon om te kijken of hij kon zien of bennie gezond was.. ik het paspoortje meegenomen en de arts vond het heel raar dat ik mezelf als eerste eigenaar had ingeschreven dat hoord eigenlijk degene te doen van wie je hem koopt.

bennie was blijkbaar uitgedroogd dus kreeg hij een prikje met vocht en een prikje met antibiotica tegen de diarree.. en ik moest hem veel drinken geven.

Bennie dronk niets uit zich zelf dus ik heb met een spuitje iedere x een scheutje op me hand gedaan en dan dronk die het wel.. want ik wou bennie geen pijn doen door het spuitje zo in ze mond leeg te spuiten.

gelukkig was de volgende dag bennie zn diarree over.. alleen bennie at niet.. gelukkig wel nog iets maar het was niet veel.. bennie was wel levendig want hij was soms best wel vervelend .. maar op een leuke manier.

de dag erna ging het weer niet goed met bennie hij wou nu helemaal niet eten en hij was ineens heel erg mager.. en bennie had weer de diarree en niezen.

wij weer naar de dierenarts.. toen kreeg bennie een infuusje.. en een prikje voor zn weerstand want bennie trilde ook zo erg.. en weer iets voor de diarree.. de volgende dag moest ik even weg en toen ik thuis kwam zij bennie mij niet eens meer vrolijk gedag hij ging maar in een hoekje zitten en maar slapen.. dus bennie sliep bij mij op bed omdat ik dacht dat hij het koud had en hij was gewoon nog te klein voor kleertjes..

dus ik dacht ik ga eens op internet zoeken naar de dierenarts die in zijn paspoort staat
Jantina Bruurs..

tot mijn grote schrik lees ik zulke erge verhalen over deze vrouw..
dat ze paspoortjes gewoon heeft klaar liggen met stempels die geeft ze aan de mensen mee aan dus de fokkers zodat die ze aan de nieuwe baasjes kunnen geven.. en dat de hondjes ziek zijn en dood gaan en dat de beestjes eigenlijk dezelfde symphtonen hebben als wat bennie had.

dus ik was bang dat bennie dus ook geen inentingen had gehad en daarom dus zo afviel en ziekwas.
ik de dierenarts opgebeld en gezegt van joh kan bennie niet toch nog de prikjes krijgen maar de arts zei ook als hij eenmaal dat virus heeft helpt het niet om ze nu nog te geven + hij is te zwak en kan doodgaan eraan.

dus gister avond heb ik heel de avond bennie goed vast gehouden en gewenst dat bennie het maar ging redden.
toen ik vanochtend wakker werd lag bennie nog op mijn bed .. normaal springt hij wakker maar dit keer niet.. bennie was een beetje slapjes.. als ik hem optilde om weer vast te houden draaide zn hoofdje gewoon weg zo slap was hij dus ik wist dat het fout zat..

ik de spoed dieren arts opgebeld en we konden gelijk komen.

vanmorgen om 10 uur is mijn lieve bennie ingeslapen.
hij was dus vanmorgen blijkbaar al hersendood.

ik heb mijn bennie zoveel speeltjes gegeven dat hij uit ellende niet meer wist waar hij mee moest spelen.
zoveel verschillende soorten goeie voer.. een mooi bedje met kussentje en dekentje..
zoveel liefde gegeven aan bennie .. en voor maar 1 weekje..

ik ben er kapot van .. dat mensen zo hondjes verkopen terwijl ze weten dat ze het niet gaan redden.
beestjes geen inentingen geven en gewoon aan hun lot over laten en maar verkopen en geld verdienen.

die mensen moeten ze aan de hoogste boom hangen.
nog de fokker geprobeerd te bellen maar geen reactie.. nummer van die jantina bruurs .. bestaat niet meer..
terwijl ik mijn bennie 1 week geleden heb gekocht..

koop alsjeblieft niet je hondje bij dhr chris uit os.. of de naam grada netten
ze wonen op de rozenstraat in oss in brabant..

of koop geen beestje als je in het paspoort de naam jantina bruurs ziet staan.
ik heb zoveel verdriet.. en mis mijn bennie heel erg..

had gehoopt dat dit mijn maatje voor jaren zou zijn en zo zie je.. nu ben ik mijn beestje kwijt....



jantina bruurs * Oss * rozenstraat * Chriss * grada netten *koop hier geen chihuahua

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:30

Beetje vervelend dat je het hier nu in het topic zet want die jantina bruurs en haar vader waar het hier over gaat wonen niet in oss brabant ;)