Lecher antenne

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Licor

Berichten: 2950
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:27

Uitmeten op afstand gaat voor zover ik weet over energetisch werk.. tenminste wel bij mijn therapeut..
Maar heel eerlijk heb ik mezelf ook niet heel erg goed verdiept in hoe het precies werkt want dat vind ik zelf gewoon niet zo belangrijk als resultaten goed zijn

DuoPenotti

Berichten: 29651
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 18:50

Een goede kennis van me meet inderdaad zonder dingen.
Zij meet spierspanning. En dat is zover ik weet ook wat een bio sensor ook meet.
Zij doet dat door van haar duim en wijsvingers ringen te maken en die in elkaar te haken. En dan bij vragen uit elkaar proberen te trekken.


Toevallig van de week nog een test.
Mijn paard had weer allergie klachten. Zo vroeg in het jaar. Had haar net aan de telefoon.
Ik dacht dus zelf het zachte weer. Vroeg pollen.

Nou ja ff korte versie. Zij mat, op afstand, toen ik niet meer aan de telefoon was angst uit.
Geen angst van haarzelf maar mensen.
Volgende vraag angst van mij. Nee. Angst vN mijn vriend. Nee.
Bij de buren dan. Ja.
Buren van de schaapjes. Nee.
Buren van de kippen ja.
Ze voelde dus dat de buren heel angstig zijn. En bij haar uitte dat in haar allergie klachten. Het is een enorm gevoelig paard.
En in welke wei stond ze afgelopen tijd... Juist ja.
Nou goed deze week deze wei gesloten.
Aan de andere kant an ons huis gezet.
En de klachten zijn weg. Toeval kan. Kan ook niet.
Overigens die buren zijn extreem angstig voor Corona.




Spiertest is overigens wel grappig om te doen.
Laat iemand uit je gezin zijn armen voor zich uitstrekken.
Vraag iets wat zeker waar is. Zoals jij heet Jan als hij ook Jan heet.
En probeer de armen omlaag te drukken. Dat gaat moeilijk. Vraag aan Jan iets wat niet klopt. Jij heet Nel. Dan druk je de armen veel gemakkelijker naar beneden.
En dat blijkt zo op afstand ook te gaan.

Overigens kan ik het zelf niet. Of doe ik het zelf niet. Dus precies uitleggen zal ik dan vast ook niet 100% correct doen.
Ik ervaar alleen maar.

Licor

Berichten: 2950
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:14

Ja lichaamswijsheid is dat.. dat is echt bijzonder he..
Je kan t ook doen door duim en wijsvinger op elkaar te doen.. dan vraag je eerst wat is ja en wat is nee.. bij een krijg je de vinger van elkaar af en bij de andere niet of moeilijker.. die ja en nee vraag is belangrijk omdat t niet bij iedereen t zelfde is.. dus je moet t ff kalibreren haha
Ik gebruik t vaker om onbewuste overtuigingen te checken..
t nadeel can deze methode is echter wel dat je t zelf heel makkelijk kunt manipuleren

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:17

DuoPenotti schreef:
Spiertest is overigens wel grappig om te doen.
Laat iemand uit je gezin zijn armen voor zich uitstrekken.
Vraag iets wat zeker waar is. Zoals jij heet Jan als hij ook Jan heet.
En probeer de armen omlaag te drukken. Dat gaat moeilijk. Vraag aan Jan iets wat niet klopt. Jij heet Nel. Dan druk je de armen veel gemakkelijker naar beneden.
En dat blijkt zo op afstand ook te gaan.

Overigens kan ik het zelf niet. Of doe ik het zelf niet. Dus precies uitleggen zal ik dan vast ook niet 100% correct doen.
Ik ervaar alleen maar.

Die spiertest ken ik wel - ooit heb ik, toen ik een jaar of 18 was, met mijn ouders samen een Touch for Health cursus gedaan. Daar was dat een vast onderdeel van. Touch for Health (geen idee of het nog gepraktiseerd wordt) is gebaseerd op dezelfde principes als bijv. acupunctuur en shiatsu. Energiebanen die verstoord kunnen zijn, meridianen etc. Kortom, wetenschappelijk totaal onbewezen, maar het werkte vaak wel, ik vermoed door het activeren van het lichaamsbewustzijn en van de connectie tussen lichaam en 'geest' (brein). En een stukje suggestie, want als een groep mensen samen afspreekt en tevens graag wil dat iets werkt, dan is de kans groot dat het voor hen ook daadwerkelijk werkt.

Die zogeheten spiertest werkt naar mijn idee en ervaring (voorzover hij naar objectieve maatstaven al werkt) alleen via fysiek contact. De zogenaamde werking op afstand bestaat volgens mij puur uit suggestie en wishful thinking.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:39

Ik heb geen ervaring met behandeling/diagnose op afstand, simpelweg omdat ik me daar niets bij kan voorstellen. Het lijkt me niet objectief omdat het altijd via de ontvanger moet gaan. Dus als het over mijn paard gaat, maar er steeds vragen aan mij gesteld worden, dan is dat wel heel subjectieve informatie die je krijgt.
Daarbij lijkt het mij sterk dat je op afstand energie kunt meten.

Ik had vroeger wel een kennis, vrouw met een Jack Russell, die zei dat ze via een foto had gecommuniceerd met haar hond (hey waarom niet in real life? :) ). Ze vertelde dat ze tegen haar hond had gezegd dat ze het niet leuk vond dat hij niet luisterde en dat hij uiteindelijk terug kwam met bloed aan zijn bek. De hond zei daarop dat hij het zo niet bedoelde, maar dat hij er niks aan kon doen want zijn instinct zei hem te jagen en te doden, zo vertelde ze mij.
Bij dit soort verhalen haak ik echt af. Dit vind ik echt idioot.
Daarom vind ik het van belang wie degene is die mijn dier onderzoekt, dat die persoon mijn dier in real life ziet, en ik de persoon :D ;)

Daartegenover hou ik ook niet van de redenatie dat alleen alles dat wetenschappelijk bewezen is bestaat.
Dat is sowieso een beetje arrogant :)
De wetenschap weet namelijk heel veel, maar tegelijkertijd nog bijna niets.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:44

Kuggur schreef:
Een dierenarts die een LA tevoorschijn haalt kan bij mij onmiddelijk vertrekken.


Precies.
Toen onze veearts begon over holistische onzin hebben we haar weggestuurd.

DuoPenotti

Berichten: 29651
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:49

Nikass. Op afstand worden de vragen via het dier gesteld. Niet via de eigenaar.
Mijn kennis had ook getest zonder dat ik aan de telefoon was.
Zelf zou ik niet van angst oppikken van buren gekomen zijn.

Spiertest is idd vragen aan het onderbewuste. Dus een antwoord wat je eigenlijk wel weet maar met je allerdaagse gedachte wegstopt zeg maar.

Maar is dat eigenlijk niet met het meeste van die testen? Vragen aan het onderbewust zijn.

Licor

Berichten: 2950
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:20

Dat op afstand meten hoe jij t zegt ken ik zelf niet zo moet ik zeggen.. mijn therapeut kan ook niet met dieren praten ofzo.. wat jij noemt klinkt eigenlijk meer paranormaal..

Ik denk zelf niet dat de meeste testen over t on(der)bewuste gaan eigenlijk..
De spiertest wel, maar dat kun je ook alleen maar bij jezelf doen.. ik kan op die manier niet iets van iemand anders meten
Laatst bijgewerkt door Licor op 23-01-21 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29651
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:22

Nee ze is echt niet paranormaal. :)

Overigens was dit voor haar ook de eerste keer met een dier.
Vond ze ook eens leuk te proberen.

Selente
Berichten: 1864
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:46

Hele positieve ervaringen hier!
Daar waar de dierenarts mij echt niet meer verder kon helpen heeft de lecher antenne mijn paard, maar ook mij, heel erg veel geholpen. :j

Het een sluit het ander niet uit. En ik denk dat je het beste van beide werelden pakt je er alleen maar voordelen van kunt ervaren. Mits je de juiste geschoolde persoon vindt.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:09

Dat lijkt mij ook het beste, van alles wat mee te pakken en het hele plaatje bekijken = holistisch ;)

CharleyT
Berichten: 3995
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:40

DuoPenotti schreef:
Ik heb helemaal geen behoefte het te weerleggen.
Mensen vinden het wat door ervaring of vinden dat niet.
Prima toch?

Daarvoor hoef je toch niet naar te doen tegen andere of woorden in de mond te leggen.
Ik vind dat juist een teken van onmacht eigenlijk als dat de manier is om gelijk te willen halen.


Een slachtoffer houding is wat overdreven in deze discussie volgens mij. Gaat er netjes aan toe, over best interessant en controversieel onderwerp.
Klein beetje eelt op je ziel kweken kan helpen.

DuoPenotti

Berichten: 29651
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:54

CharleyT schreef:
Een slachtoffer houding is wat overdreven in deze discussie volgens mij. Gaat er netjes aan toe, over best interessant en controversieel onderwerp.
Klein beetje eelt op je ziel kweken kan helpen.



Voelde me geen slachtoffer, integendeel eigenlijk.
Het is zeker in een interessant onderwerp en dat kan het blijven als er geen woorden in de mond worden gelegd.
Eelt genoeg, flauw discussiëren gewoon geen behoefte aan dat kinderachtige gedoe, en dat gaf ik aan.
Niet meer niet minder.



Nikass schreef:
Dat lijkt mij ook het beste, van alles wat mee te pakken en het hele plaatje bekijken = holistisch ;)

Precies. het een sluit het ander niet uit vind ik. Juist dat samen kan vaak erg fijn gaan.

Kendra

Berichten: 8737
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 15:22

Het idee dat er minder drukte wordt gemaakt over een misser in het reguliere circuit (jammer, kan gebeuren) dan eentje in het alternatieve circuit (zie je nou wel) herken ik.

Als hier een paard een probleem heeft beginnen we meestal bij onze eigen huis- tuin- en keuken-dierenarts. Als dat onvoldoende resultaat (of geen diagnose) oplevert gaan we naar de kliniek, de chiropractor of de holist. Wij maken gebruik van een vaste groep mensen (allemaal gediplomeerd dierenarts, dat vind ik toch wel fijn) die ons en onze paarden goed kennen.
De holistische dierenarts waar wij naar toe gaan, maakt gebruik van een Lecher antenne. Ik vind dat prima. Wat uiteindelijk telt is het resultaat. Dus in combinatie met de bevindingen van onze eigen dierenarts (waaronder soms de uitslagen van bloed/mest/urine/röntgen), onze verhalen en haar diagnosestelling komen we tot een behandeling. Dus ik vind het verschil in aanpak niet zo verschillend.

Wel is het instrumentarium anders - en daarom ga ik ook juist naar haar toe. Niet altijd en ook niet met alle paarden. In de loop der jaren heb ik proefondervindelijk geleerd met welk problemen en met wat voor type paard wij waar naar toe gaan. Altijd in overleg, ik doe nooit iets 'stiekem' en informeer onze eigen DA altijd over de bevindingen van een kliniek, een holist, een chiropractor.

Muze
Berichten: 5284
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 18:26

Ik sta zelf zeker open voor alternatief/ holistisch.
Het ligt bij mij aan de klacht. Koliek, kreupel... zulke zaken ga ik echt eerst naar de reguliere da of kliniek.
Spier gerelateerd wil ik ook gerust met massage, chiropractie, bekijken.
Ik kan gelukkig zelf ook eea dus dat scheelt al iets.
Maar ik ben geen arts, ga niet op de stoel van een arts zitten en er zijn echt gewoon zaken waar je absoluut een arts voor moet komen.

Licor

Berichten: 2950
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:48

Bij een kreupel paard ben ik nog nooit echt naar tevredenheid geholpen door een reguliere dierenarts..
Vaak kost het klauwen met geld, komt er nog geen echte diagnose uit en ga ik daarna alsnog naar alternatief waar ik wel goed geholpen word.. dus met kreupelheid kies ik er tegenwoordig voor om toch eerst alternatief te gaan voordat ik regulier laat komen

Muze
Berichten: 5284
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 20:55

Ik wel. Heb het met mijn vorige eerst wel alternatief geprobeerd, liep net niet helemaal lekker...
Uiteindelijk bleek ie op de foto twee kapotte benen te hebben/ dus niet kreupel, maar wel slecht lopen...
Dat had geen osteo of masseur gezien..

DuoPenotti

Berichten: 29651
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:59

Voor kreupel kies ik eerst een dierenarts, of als ik aan een hoefzweer denk juist weer de smid.
Bij stijf onregelmatig de osteopaat (die ook dierenarts is)

Koliek uiteraard de dierenarts.
Nu heb ik gelukkig geen paard die dat vaak heeft maar zou dat wel zijn zou ik kijken waarom is dat? Wat is de oorzaak en daar zou ik dan weer voor alternatief gaan.

Hier vroeg de dierenarts ook hoe het nu met de allergie ging waar zij niets voor kon doen.
Aangegeven en ze zou het onthouden mocht ze nog een paard krijgen met die klachten.
Kijk dat kan ook :j

Het hoeft elkaar allemaal niet te bijten.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:18

Ik vind osteopaten, masseurs ed zwaar overschat

Muze
Berichten: 5284
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 21:19

Want?
Je weet dat ook veel sportpaarden op hoog niveau regelmatig onderhouden worden door masseurs?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:26

Ik zeg niet dat er geen goede zijn of dat ze nooit iets goeds kunnen uitrichten. Maar in de topsport gebeurt het niet zo veel hoor. Die paarden worden namelijk dusdanig goed gereden dat hun lijf prima in orde is.
Het gaat juist om die ruiters die bakken met geld uitgeven om regelmatig hun paard door de osteo te laten behandelen terwijl de oorzaak van de problemen nooit wordt aangepakt.

DuoPenotti

Berichten: 29651
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:42

Bakken vol met geld dan gaat er inderdaad wat mis.
Maar elk paard kan eens raar schuiven in de wei. Of oudere paarden op pensioen die wat ondersteuning kunnen gebruiken.
En prof ruiter zijn we ook niet een keer extra oogjes in hoe het zit is zo erg ook niet.

Kendra

Berichten: 8737
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:20

De termen rollen hier over de tafel en alles wordt op één hoop gegooid.
Ik vind een dierenarts die zich heeft verdiept in alternatieve geneeswijzen toch wel heel wat anders dan een paranormaal type dat zegt met paarden te kunnen praten.
Net zoals een chiropractor iets heel anders is dan een masseur.

Licor

Berichten: 2950
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:48

Muze schreef:
Ik wel. Heb het met mijn vorige eerst wel alternatief geprobeerd, liep net niet helemaal lekker...
Uiteindelijk bleek ie op de foto twee kapotte benen te hebben/ dus niet kreupel, maar wel slecht lopen...
Dat had geen osteo of masseur gezien..


Dat snap ik inderdaad.. ik bedoel inderdaad meer t energetisch werk met alternatief.. niet gewoon een reguliere osteopaat of masseur.. die vallen voor mij haast meer onder de reguliere geneeskunde

Muze
Berichten: 5284
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 12:51

Weet iemand wat verschil lecher en biotensor is?
Kan je een biotensor ook gebruiken om te zien of bepaalde organen bv ondersteuning behoeven? En daarop middelen meten? Of is dat lecher.