Hengstenshow Lauw van vliet.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:24

SplashIsLief schreef:
Jammer! Ik ben namelijk erg benieuwd!


Okee, okee een paar foto'tjes van de hengstenshow van vorige week (vrijdag).

Broere Obelisk
Afbeelding

Afbeelding


Hoef ik niet voor te stellen, toch? Haha!
Broere Jazz
http://album.zoom.nl/public_images/8160/UsEjjc.jpg

Unaniem
http://album.zoom.nl/public_images/8160/xSdOJA.jpg

Vigaro
http://album.zoom.nl/public_images/8160/WYADI1.jpg

Broere Valdez
http://album.zoom.nl/public_images/8160/kMEeiY.jpg

Eén van de nakomelingen van Valdez
http://album.zoom.nl/public_images/8160/pbwJlu.jpg

Broere Ufo
http://album.zoom.nl/public_images/8160/k87e9e.jpg

http://album.zoom.nl/public_images/8160/z3NR6s.jpg

Westenwind
http://album.zoom.nl/public_images/8160/aQzmdZ.jpg

Een ietwat vrolijke Kentucky
http://album.zoom.nl/public_images/8160/37E2aw.jpg

[edit] Alle foto's zal ik op mijn website plaatsen: http://www.equestrianphoto.nl
Laatst bijgewerkt door Berdien op 19-04-07 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie :)

Caresse07

Berichten: 9424
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:30

Dank je wel Antoinette, schitterende foto's. Haha!

bar_
Berichten: 370
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:32

Citaat:
oh Webster vergeten o.a. Pony, geen constante aanleuning en ook qua afstamming vind ik hem geen aanwinst voorde fokkerij.


Ik snap niet waarom je webster steeds een pony noemt met zijn 1.67 komt hij toch echt niet in de buurt van een pony! Ik heb hem zowel bij de Dalhoeve als bij reinie tewis gezien en daar had hij toch echt wel een constante aanleuning, hij beweegt zijn bovenlip wel als hij het allemaal wat spannend vind (iets wat krack zelf ook doet), maar het is ook nog een jonge hengt! Opbouwende kritiek hebben we meer aan..

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:44

'pony' heeft hier niks met stokmaat te maken, hoor. Huilen van het lachen Er komt nog wel wat meer bij kijken dan enkel 1.67 zijn (als hij dat haalt!). In z'n hele lijf vind ik 'm gewoon pony-achtig overkomen. Hij mag veel meer lengte en body in z'n lijf hebben.

Wat betreft 'opbouwde kritiek'.. dat is hier niet echt van toepassing hé??? Dit is gewoon mijn mening over die hengst en wat kan hij daar nu aan veranderen??

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:53

Antoinette schreef:
[edit] Alle foto's zal ik op mijn website plaatsen: http://www.equestrianphoto.nl

Zit ze nu te bekijken. Haha! Kan iemand mij vertellen van wie de veulens e.d. zijn? Ik zie eentje uit een Contango merrie, dus dat zal een valdez veulen zijn (vos en de merrie is ook vos), maar de rest? Die schimmel e.d.?

bar_
Berichten: 370
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:02

Sammie schreef:
'pony' heeft hier niks met stokmaat te maken, hoor. Huilen van het lachen Er komt nog wel wat meer bij kijken dan enkel 1.67 zijn (als hij dat haalt!). In z'n hele lijf vind ik 'm gewoon pony-achtig overkomen. Hij mag veel meer lengte en body in z'n lijf hebben.

Wat betreft 'opbouwde kritiek'.. dat is hier niet echt van toepassing hé??? Dit is gewoon mijn mening over die hengst en wat kan hij daar nu aan veranderen??


Wat betreft mijn opmerking over opbouwende kritiek; Ik vind het gewoon erg negatief overkomen om webster elke keer een pony te noemen. Ik snap dat dit jouw mening is maar je moet niet vergeten dat er een heleboel mensen meelezen en mssn zelfs wel iets met die negatieve info doen en dat is natuurlijk niet goed voor een hengst.
Hij haalt makkelijk 1.67 en er zijn genoeg merrie's waarbij een hengst als webster goed past en daar gaat het uiteindelijk toch om, dat een hengst kan verbeteren. Krack's staan er trouwens ook om bekend dat het laatbloeiers zijn.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:04

Sammie schreef:
Zit ze nu te bekijken. Haha! Kan iemand mij vertellen van wie de veulens e.d. zijn? Ik zie eentje uit een Contango merrie, dus dat zal een valdez veulen zijn (vos en de merrie is ook vos), maar de rest? Die schimmel e.d.?


De foto's staan redelijk op volgorde, als het goed is zijn dus de 3 andere veulens (met schimmel merries) ook van Valdez...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:07

Elke hengst is opeens een laatbloeier Rolleyes, ik hoor en weet/vind dat van een aantal hengsten, maar krack zit daar imo toch echt niet bij.
Het is juist goed dat mensen wat met die 'negatieve' informatie doen (die shows zijn er niet voor niks: kijken, nadenken en formuleren) en dat is zelf kijken en vergelijken, meningen van de een vergelijken met de eigen of ander, zie ik wat die persoon ook zag en nog veel belangrijker vind ik dat zelf ook of in hoeverre vind ik dat zelf erg of goed?? Nooit enkel afgaan op wat een ander denkt of zegt. Zelf kijken en oordelen!

maar goed, bij wat voor merries vind jij Webster dan wel goed passen?

@ Antoinette, thanks Haha! Allemaal Valdez veulens dus, er was er gisteren maar eentje. En dat springveulen is van Unaniem?


Viel me trouwens op dat Valdez een kram in z'n linkervoorvoet had. Waarschijnlijk een scheurtje oid.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 19-04-07 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:10

Sammie schreef:
@ Antoinette, thanks :d Allemaal Valdez veulens dus, er was er gisteren maar eentje. En dat springveulen is van Unaniem?


Dat weet ik echt niet meer Bloos

bar_
Berichten: 370
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:20

Sammie schreef:
Elke hengst is opeens een laatbloeier Rolleyes, ik hoor en weet/vind dat van een aantal hengsten, maar krack zit daar imo toch echt niet bij.
Het is juist goed dat mensen wat met die 'negatieve' informatie doen (die shows zijn er niet voor niks: kijken, nadenken en formuleren) en dat is zelf kijken en vergelijken, meningen van de een vergelijken met de eigen of ander, zie ik wat die persoon ook zag en nog veel belangrijker vind ik dat zelf ook of in hoeverre vind ik dat zelf erg of goed?? Nooit enkel afgaan op wat een ander denkt of zegt. Zelf kijken en oordelen!

maar goed, bij wat voor merries vind jij Webster dan wel goed passen?


Nou dan ben je toch een van de weinige die daar zo over denkt! Heb laatst nog met de fokker van krack c gepraat, en krack c is zelf een laatbloeier net als zijn kinderen.

Ik ben het met je eens dat mensen wat met negatieve informatie moeten doen, maar wat jij doet is webster gewoon compleet afzeiken! Dat bedoelde ik ook met de opbouwende kritiek, daar bedoel ik mee dat je de negatieve en de POSITIEVE dingen noemt, en het lijkt me toch een beetje raar als jij aan een goedgekeurde hengst geen positieve eigenschappen kan vinden.

Ik denk dat webster goed past op merrie's die luxe missen en een traag achterbeen hebben. Er zijn genoeg groffe, lange merrie's waar webster wel goed op zou passen. Hoe een hengst fokt is natuurlijk altijd afwachten, maar de eerste veulens komen er aan dus dan zullen we het weten Haha! .

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:50

Flemmingh zijn laatbloeiers, maar Kracks vind ik geen laatbloeiers. Als ik Webster compleet zou afzeiken dan had ik wel tien regels bij m'n eerdere reactie geplant. Ik zie voor de fokkerij met deze hengst niet echt een meerwaarde, helaas. Wellicht gaat hij het later leuk in de sport doen, maar voor de fokkerij ( niet qua afstamming en ook niet qua model) . Laten z'n veulens dan maar het tegendeel bewijzen.

Kort x lang wilt niet altijd zeggen dat het veulen op 'maat' is, je loopt op die manier enkel meer kans dat je differsiteit in je fokmateriaal aanbrengt, waardoor je bij doorfokken kans loopt op dan een korter en dan een langer veulen, en dat wil je ook niet. Hij zal zeker waarschijnlijk bloed kunnen toevoegen, maar daar zijn meer hengsten van die imo ook andere (betere) dingen toekunnen voegen aan de merrie. Voor enkel luxe en een beter achterbeen (welke ik bij Webster niet traag vind, maar hij zou toch iets meer van nature mogen dragen) zijn er ook andere hengsten. Maar afijn, dit is meer iets voor FA denk ik zo.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:08

Wauw Antoinette!! Kwijl Ik kwijl Haha!

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:10

antoinette je bent ook goed bezig geweest om mij te fotograveren ha ha ha ha ha ha

Caresse07

Berichten: 9424
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:12

Paulien schreef:
antoinette je bent ook goed bezig geweest om mij te fotograveren ha ha ha ha ha ha


ha ha ha, je bent mij net voor, ontdekte mezelf ook al op de foto´s Haha!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:26

Laatst bijgewerkt door SplashIsLief op 19-04-07 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

bar_
Berichten: 370
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:34

Sammie schreef:
Flemmingh zijn laatbloeiers, maar Kracks vind ik geen laatbloeiers. Als ik Webster compleet zou afzeiken dan had ik wel tien regels bij m'n eerdere reactie geplant. Ik zie voor de fokkerij met deze hengst niet echt een meerwaarde, helaas. Wellicht gaat hij het later leuk in de sport doen, maar voor de fokkerij ( niet qua afstamming en ook niet qua model) . Laten z'n veulens dan maar het tegendeel bewijzen.

Kort x lang wilt niet altijd zeggen dat het veulen op 'maat' is, je loopt op die manier enkel meer kans dat je differsiteit in je fokmateriaal aanbrengt, waardoor je bij doorfokken kans loopt op dan een korter en dan een langer veulen, en dat wil je ook niet. Hij zal zeker waarschijnlijk bloed kunnen toevoegen, maar daar zijn meer hengsten van die imo ook andere (betere) dingen toekunnen voegen aan de merrie. Voor enkel luxe en een beter achterbeen (welke ik bij Webster niet traag vind, maar hij zou toch iets meer van nature mogen dragen) zijn er ook andere hengsten. Maar afijn, dit is meer iets voor FA denk ik zo.


Of hij voor de fokkerij een meerwaarde heeft kun je nog niet weten aangezien er nog geen veulens van hem zijn..
Laten we zijn veulens idd eerst maar even afwachten Lachen

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:36

Kentucky is echt gaaf Kwijl
Leuke foto's verder, heb je weer goed gedaan Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:46

sarino schreef:
Of hij voor de fokkerij een meerwaarde heeft kun je nog niet weten aangezien er nog geen veulens van hem zijn.. Laten we zijn veulens idd eerst maar even afwachten Lachen

Je kunt het idd niet met zekerheid zeggen, maar je kunt wel degelijk het e.e.a. verwachten gebaseerd op z'n afstamming en z'n eigen voorkomen Lachen

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:47

Kajanus schreef:
Kentucky is echt gaaf Kwijl

Ik heb dan weer helemaal niks met Kentucky. Bloos

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:47

Waar blijven de foto's Haha! ?? Ik heb regelmatig flitsen gezien, dus kom op plant neer.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:48

Mijn foto's komen vanavond. Ik moet er nog een stuk of 100 bekijken/bewerken. En dan ben ik klaar. Ik ga zo eerst eten en dan ga ik weer verder Ja

bar_
Berichten: 370
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:07

Sammie schreef:
Je kunt het idd niet met zekerheid zeggen, maar je kunt wel degelijk het e.e.a. verwachten gebaseerd op z'n afstamming en z'n eigen voorkomen Lachen


Dat jij zijn afstamming en voorkomen niet indrukwekkend vindt is een mening, die niet door iedereen gedeeld wordt, en daar kun je dus ook geen algemene verwachtingen op baseren.

Josfoto

Berichten: 1762
Geregistreerd: 17-08-04
Woonplaats: Ermelo

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:14

Dat zijn weer prachtige foto's Antoinette.
En dat veulentje..... vind ik echt een scheet Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:18

sarino schreef:
Dat jij zijn afstamming en voorkomen niet indrukwekkend vindt is een mening, die niet door iedereen gedeeld wordt, en daar kun je dus ook geen algemene verwachtingen op baseren.

Je kunt wél een algemene verwachting baseren op afstamming en voorkomen, wat iemand daar persoonlijk van vind heeft hier niks mee te maken. Ik verwacht dit, jij verwacht dat. De toekomst zal het laten zien.

Gelukkig hoeven meningen niet gedeeld te worden, daarom zijn het ook meningen en geen feiten. Ik ga mijn mening echt niet veranderen omdat jij het daar niet mee eens bent, ookal probeer of wil je dat zo graag.

Dat ene veulen is dus een Valdez x Contango, deze merrie gaf (vermits ik mij niet vergist) vorig jaar icm met Upperclass de veulenkampioen van Utrecht.

bar_
Berichten: 370
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Hengstenshow Lauw van vliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:26

Sammie schreef:
Gelukkig hoeven meningen niet gedeeld te worden, daarom zijn het ook meningen en geen feiten. Ik ga mijn mening echt niet veranderen omdat jij het daar niet mee eens bent, ookal probeer of wil je dat zo graag.


nou dat heb je dan verkeerd begrepen, ik probeer alleen wat nuancering aan te brengen. Maar laten we maar ophouden met deze discussie want het loopt toch op niks uit...