17-02 open dag Stal Swanenburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
db1
Berichten: 1772
Geregistreerd: 20-05-05

17-02 open dag Stal Swanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 09:40

Gaat er vanavond iemand naar Schaijk, open dag bij stal Swanenburg?In de paardenkrant stond dat Coby kwam en Theo Hanzon enz enz, diverse clinics/shows over dressuurpaarden. Op internet kan ik er verder weinig over vinden, ik zit te twijfelen, zou het de moeite waard zijn om te gaan ??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 10:34

Ik ga met eldango van Bokt mee.
Geen idee wat ik er van moet verwachten

db1
Berichten: 1772
Geregistreerd: 20-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 13:02


SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 08:34

Ik vond het programma interessanter als wat ik uiteindelijk gezien heb . Heel eerlijk gezegd weet ik nu nog niet hoe zij hun jonge paarden klaarmaken, maar wel hoe ze paarden klaar stomen voor het hogere werk.
Nadat ik ooit een clinic van tineke bartels heb gezien over de basis en het opleiden van jonge paarden is er nog geen een geweest die het op die manier heeft kunnen evenaren. Nik sgeen gedoe met piroutes, series etc. gewoon het opzoeken van een gas, rem en een stuur.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 10:24

Het was leuk,maar die dozen die kwamen zingen
Nee,ze konden wel leuk zingen hoor.

Het is trouwens Stal SwanenBerg,ipv Stal SwanenBurg

sanne_

Berichten: 760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: 17-02 open dag Stal Swanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 11:45

Ik was wat te laat en heb nog een klein stukje Woodstock meegekregen, daarvoor heb ik gemist. Wel weer leuk om Spargo aan het werk te zien, wat blijft dat een gaaf beest zeg. Ik vond het een geslaagde avond, netjes georganiseerd en voor ieder wat wils. Ook voor mensen met wat minder verstand van dressuur denk ik dat het heel helder was.

Lilliputter

Berichten: 8758
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Heesch

Re: 17-02 open dag Stal Swanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 11:57

ben net terug van stal swanenberg waar een geweldige avond heeft plaats gevonden,heel veel top paarden,heel veel informatie en een geweldige sfeer....

het programma was ook super ingedeeld met eerst de jonge paarden die op L niveau liepen tot grand prix niveau..het mooie vondt ik ook dat alles werdt uit gelegt,de basis en de oefeningen,dus ik kan weer ff vooruit heel leerzaam en geweldig om te zien

het paard waar ik meteen stil van werdt was toch echt wel spargo,dat paard heeft zo,n willkracht om te werken,zo veel balans en wat kan die bewegen,theo en spargo zijn echt een super combinatie.. .

de clinic van elisa en coby was heel leerzaam en echt ook super,eigenlijk was de hele avond helemaal geweldig

maar degene waar ik toch het meest tegen opkeek was toch wel dominique ,al op je 13e beginnen met EK,s te rijden,en nu je paarden zo super voorstellen en even grappig blijven,het optreden met naughty was toch echt helemaal geweldig jullie gaan het op grand prix niveau helemaal maken ..DO je deed t super!.

door iedereen werdt het ook net zo even makkelijk uitgelegt met de nodige humor er tussen door echt mooi
iedereen trouwens en het was echt een top avond..

elisa,dominique en theo....het was echt helemaal top en hopen dat er volgend jaar weer zo,n super avond komt..

gr rachel

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 14:35

Hey, dus er waren nog wel bokkers daar. Ik ben gisteren ook nog geweest. Ik heb echt een geweldige en gezellige avond gehad. Alleen jammer dat het zo super druk was. Maar uiteindelijk hadden we toch een goed plekje gevonden.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 15:26

Ik was er ook met Suleika samen, lekker dichtbij .

Ik vond de informatie ook wel wat tegenvallen eigenlijk, vanaf Theo met Spargo werd het wel beter uitgelegd allemaal, ik vond het jammer dat Coby niet vaker vertelde want zij legde het tenminste redelijk uit.

Het was idd echt super druk ja, wij stonden op het 'balkon', net voor de ingang van de kantine.

Maar zeker leuk dat ze het hebben georganiseerd en ik heb een leuke avond gehad!

Jammer idd van die zangeressen, dat was niet goed voor mijn oren

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 15:35

Hoi, ik ben er ook geweest en vond het erg leuk en gezellig. Aangezien ik een tijdje bij Dominique heb gewerkt (als groom) was het zowieso al leuk om iedereen weer terug te zien. Ik vond het een erg geslaagde avond, alleen de clinic van Coby vond ik persoonlijk tegenvallen. Heel eentonig en net of ze uit een boekje voorlas, ik had graag wat meer enthausiasme gezien en wat meer gehoord over hoe ZIJ de dingen nou aanpakte en hoe ZIJ HAAR paarden oefeningen leerd. Verder was het erg intressant en mogen ze deze avond wat mij betreft zeker nog eens over doen!

Lilliputter

Berichten: 8758
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Heesch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 16:47

dat mogen ze zeker,ik heb er weer n hoop van geleerd...

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:32

Heeft er eigelijk nog iemand foto's gemaakt? Of gevonden op internet of zo?

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:00

Nee wij niet, naast ons wel iemand maar goed die kenden wij verder ook niet.

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:11

vriendin van mij heeft foto's gemaakt, misschien dat zij ze hier op kan zetten. Maar vonden jullie van de clinic van Coby, ook zo tegenvallen?

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:14

Ik vond haar beter praten dan die man, hij herhaalde zijn zinnen elke keer als hij niks wist te vertellen. Ik vond Coby iets meer betrokken en legde ook uit voor de paardenleken.

Verder heb ik geen vergelijkingsmateriaal, dus daar kan ik niks over zeggen eigenlijk.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 00:03

Ik heb Coby niet echt gehoord. Ik stond namelijk bij de bar Ik vond het niet zozeer leerzaam eigelijk. Maar wel super gezellig.

Lilliputter

Berichten: 8758
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Heesch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:23

ik beide

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:50

wij gingen pas om 02.30 naar huis het was echt super gezellig

Lilliputter

Berichten: 8758
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Heesch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:52

wow das laat ik ben niet meer bij t feest geweest,was echt super moe,achteraf wel spijt want gezellig was t zeker

manzano

Berichten: 23958
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 00:18

Ik ben dus ook geweest (met Sjakie) en vond het eigenlijk een beetje tegenvallen. Ik vond het maar weinig leerzaam en niet zo heel leuk gebracht. Het was allemaal een beetje "over the top". Ik had juist graag wat meer gehoord over het rijden van jonge paarden omdat dat toch meer bij mijn (ons?) eigen niveau in de buurt komt. Die clinics over pirouettes etc etc zijn altijd maar weer hetzelfde (net als bij anky, edward en zie elke show/clinic op een concours oid).
Ook vond ik alles nogal kinderlijk gebracht. Vooral de vergelijking met basisschool, kleuterklas, universiteit vond ik vreselijk, zo ontzettend kinderachtig en onzinnig Net als dat ge "oh wat goed Do" (tegen Dominique Fillion) etc etc. Net een beetje teveel van "oh kijk eens wat voor vrienden/vriendinnen we hier zijn".

Maar goed ik heb een hoop lol met Sjakie gehad en wel mooie paarden gezien, dus wat dat betreft wel een geslaagde avond.

db1
Berichten: 1772
Geregistreerd: 20-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 11:31

Ik vond het ook niet super.... Ben het met Manzano eens, beetje kinderachtig en dommig gebracht allemaal.

Vond Coby wel heel rustig en duidelijk uitleggen. Verder een super mooie accomodatie, maar dat wist ik al.

Spargo vond ik eigenlijk het enige paard waar ik helemaal warm van werd! Wat had dominique een vreslijke Gibraldi merrie onder haar kont zeg........

eldango
Berichten: 1831
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Skendel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:08

manzano schreef:
Ik ben dus ook geweest (met Sjakie) en vond het eigenlijk een beetje tegenvallen. Ik vond het maar weinig leerzaam en niet zo heel leuk gebracht. Het was allemaal een beetje "over the top". Ik had juist graag wat meer gehoord over het rijden van jonge paarden omdat dat toch meer bij mijn (ons?) eigen niveau in de buurt komt. Die clinics over pirouettes etc etc zijn altijd maar weer hetzelfde (net als bij anky, edward en zie elke show/clinic op een concours oid).
Ook vond ik alles nogal kinderlijk gebracht. Vooral de vergelijking met basisschool, kleuterklas, universiteit vond ik vreselijk, zo ontzettend kinderachtig en onzinnig Net als dat ge "oh wat goed Do" (tegen Dominique Fillion) etc etc. Net een beetje teveel van "oh kijk eens wat voor vrienden/vriendinnen we hier zijn".

Maar goed ik heb een hoop lol met Sjakie gehad en wel mooie paarden gezien, dus wat dat betreft wel een geslaagde avond.


ik vondt het niet echt "over the top". maar misschien komt dat omdat ik Elisa goed ken.
verder vondt ik het begrijpende taal.
het zijn ook stuk voor stuk schitterende paarden.

manzano

Berichten: 23958
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:41

Tja, ik (wij) hebben ons er mateloos aan geƫrgerd. Maar dat was wel aan meer dan alleen dit.

Mr_PLH
Berichten: 1651
Geregistreerd: 13-12-04

Re: 17-02 open dag Stal Swanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:48

Vooral die huisvrouwen die tussendoor kwamen krijsen! echt vreselijk!!! Elisa was de einige die het waardeerde volgens mij

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:38

eldango schreef:
ik vondt het niet echt "over the top". maar misschien komt dat omdat ik Elisa goed ken.


dan ben je het zeker wel gewend