Dressuurclinic Herman Wientjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Dressuurclinic Herman Wientjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 18:02

Medio februari/maart houdt Herman Wientjes een dressuurclinic in Denekamp.
Wie gaat daar heen?
Wat zijn de ervaringen over hem?

DAAHN_
Berichten: 805
Geregistreerd: 16-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:44

Ik zou training krygen van hem, maar heb toen helaas af moeten zeggen omdat ik met mn pony in een andere finale zat. Ik had toen ook een beetje in de ronde gevraagd en hy moet erg goed les geven. Heel direct ; maar wil wel alles helemaal uitleggen. Maar hij zegt wel hoe hy erover denkt.
;moetjy meerijden ofzo in de clinic?

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 23:15

ik les bij hem, super vent, zegt waar het op staat en kan heeeerlijk lesgeven, hij legt goed uit en laat je zelf het probleem op lossen om eerste te kijken of je misschien zelf niet een oplossing weet

Perla

Berichten: 3694
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:07

Ik heb een aantal keren les gehad van hem maar hij kon het probleem bij mijn pony niet oplossen (mijn pony werd kreupel doordat ze van hem strak aan de tiedemann of elastiek moest lopen)
Anderen heeft hij wel goed geholpen in die les maar dit probleem kon hij helaas niet oplossen jammer dat hij dat niet wilde toegeven.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:10

Wij hebben ook al een paar jaar in de zomer clinics van Herman en zijn allemaal razend enhousiast over hem.Kijken dus nu al weer uit naar de zomer .Herman is een zeer posiief ingesteld mens en kan dat heel goed overbrengen op zijn leerlingen.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Re: Dressuurclinic Herman Wientjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 22:06

Over het algemeen dus allemaal positieve ervaringen?
Daahn, moeten natuurlijk niet , de mogelijkheid is er wel zolang het niet vol is gepland.

Rijdt er nog iemand mee in de clinic in Denekamp medio februari/maart?
Of zou willen meerijden, maar niet alle 5 de vrijdagen?
Ik zou graag mee willen doen met de clinic, maar vind 5 keer net iets teveel van het goede.
Misschien dat iemand ook in de clinic mee wil rijden, maar net als mij niet alle 5 de keren wil of kan...

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 09:09

Wat m9ij opvalt( maar denk erom, persoonlijk geen ervaring) is dat hij mensen die heel goed kunnen rijden wel kan helpen om hun paard beter voor elkaar te krijgen( t/m het ZZGP)
maar ruiters die nog veel te leren hebben..... Daarvoor kun je beter een lokale instructeur zoeken, die is ook veel goedkoper.

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Re: Dressuurclinic Herman Wientjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:54

Ik om niet naar Denekamp, is een beetje ver . Maargoed Herman is vorig jaar een aantal keer bij ons komen lesgeven, 21 januari komt hij ook naar Breda. Ik vind dat hij het erg goed kan uitleggen en heerlijk lesgeeft. Bij ons rijden er, naast de wedstrijdruiters, ook een aantal manegeruiters mee (ja dat kan, want deze lessen iedere week op hetzelfde paard) zij rijden B/L niveau en zijn laaiend enthousiast over Herman en zijn manier van lesgeven. Kortom, wij zijn zeer tevreden over de manier van lesgeven en hoe hij mensen/kinderen benaderd

Juweel
Berichten: 204
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Dressuurclinic Herman Wientjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:19

Ik ben o.a. één van de manege ruiters waar Confetti het over heeft .

En ik ben ook erg enthousiast over zijn manier van lesgeven.
Ik rijd geen hoog niveau en qua wedstrijden ook alleen maar onderlinge wedstrijden FNRS, maar ik leer echt elke keer bij. Hij straalt rust uit en geeft duidelijke aanwijzingen.

Opvallend is ook dat hij goed onthoud wat er de vorige keer geoefend is...... ook al zit daar een behoorlijke tijd tussen. Vind ik echt super.

Herman is zeker een aanrader hoor!

Ik kijk al uit naar de 21e in ieder geval ..........

hetismij

Berichten: 3344
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Bosch en Duin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:16

amondi schreef:
Wat m9ij opvalt( maar denk erom, persoonlijk geen ervaring) is dat hij mensen die heel goed kunnen rijden wel kan helpen om hun paard beter voor elkaar te krijgen( t/m het ZZGP)
maar ruiters die nog veel te leren hebben..... Daarvoor kun je beter een lokale instructeur zoeken, die is ook veel goedkoper.


ik val je niet aan hierzo, maar ik ben het hier niet helemaal mee eens, want ik ben ook geen goede ruiter, en ik moet ook nog onwijs veel leren, maar hij helpt mij er wel doorheen, en hij weet wel precies wat ik moet doen om het beter te krijgen

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:58

Ik wil op zich ook wel heen, maar niet de 5 x... Zouden we dat met z'n 2en mogen delen?

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:45

Herman staat met zijn paard op mijn manege hij is echt heel egr aardig! niet zo'n persoon(daar hebben wij er veel van ) die denkt: oh, jij bent maar een manegeruiter, dus ik doe lekker arrogant tegen je. hij komt best vaak een praatje maken, echt leuk

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:04

Ik heb juist wel de ervaring da hij de ,,mindere,, ruiters onder ons goed kan helpen.In ieder geval lukt het hem om bijna iedereen een positief gevoel te geven tijdens en na het rijden.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:07

Da's mooi! mijn "ervaring" is ook al van een paar jaar geleden en waarschijnlijk gewoon de uitzondering die de regel bevestigd.

Demini
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Dressuurclinic Herman Wientjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 22:52

Sorry als ik nu overkom als een dom blondje maar kan iemand mij vertellen wie hij is? Heb wel eens zijn naam horen vallen maar daar bleef het ook bij. Is hij bevoorbeeld hoog jurylid (geweest) of heeft (of rijdt nog steeds) hij zelf op hoog niveau gereden of staat hij puur bekend om zijn goede manier van lesgeven? Ben wel heel benieuwd!

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Re: Dressuurclinic Herman Wientjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 23:08


CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Dressuurclinic Herman Wientjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 23:52

Desire schreef:
Sorry als ik nu overkom als een dom blondje maar kan iemand mij vertellen wie hij is? Heb wel eens zijn naam horen vallen maar daar bleef het ook bij. Is hij bevoorbeeld hoog jurylid (geweest) of heeft (of rijdt nog steeds) hij zelf op hoog niveau gereden of staat hij puur bekend om zijn goede manier van lesgeven? Ben wel heel benieuwd!

Ik wilde inderdaad al even een "grapje" maken dat ik niet wist dat ie "nog leefde", maar na deze opmerking verliest dat aan waarde .....
Laat ik het zo zeggen: hij weet echt wel hoe het moet, of hoe het kan..

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 00:12

CGJ... Waarom denk ik nu dat je het liefst nog iets in kleine lettertjes tussen de regels door had willen schrijven?
(mag in geval van shockerende feiten ook via pb)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 00:32

Concorde schreef:
CGJ... Waarom denk ik nu dat je het liefst nog iets in kleine lettertjes tussen de regels door had willen schrijven?

(mag in geval van shockerende feiten ook via pb)


Welnee.
De beste man heeft op hippisch gebied STUKKEN meer bereikt dan waar ik maar van mag dromen. Daar hoort alleen maar respect bij.........

Demini
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Dressuurclinic Herman Wientjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:51

Bedankt. Van de foto's komt hij me inderdaad weer bekend voor.

IndianSummer

Berichten: 4037
Geregistreerd: 04-01-06
Woonplaats: Enschede, Overijssel

Re: Dressuurclinic Herman Wientjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:30

Ik heb altijd les van hem gehad met mijn pony en een aantal keren met mijn paard. De lessen zijn me altijd super goed bevallen.
Hij heeft er veel verstand van en legt ook alles goed uit.
Hij is wel direct, maar daar hou ik wel van

IndianSummer

Berichten: 4037
Geregistreerd: 04-01-06
Woonplaats: Enschede, Overijssel

Re: Dressuurclinic Herman Wientjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:30

Ik heb altijd les van hem gehad met mijn pony en een aantal keren met mijn paard. De lessen zijn me altijd super goed bevallen.
Hij heeft er veel verstand van en legt ook alles goed uit.
Hij is wel direct, maar daar hou ik wel van

Hdoortjez
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: ???

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:52

Hij is echt super met lesgeven. Ik heb jaren les van hem gehad, hij is recht door zee (kan nogal eens hard aankomen) en hij vraagt ook altijd: Waarom dan? Hoe voelt dat? wat voel je nu? etc. Hij zorgt echt dat je kan trainen ook als hij niet bij je is. Een sympathieke vent, moest altijd lachen om het commentaar. Heb veel van hem geleerd. 1 uitdrukking is me altijd bijgebleven: al kom je met een ezel, als je goed traint, dan wil ik je altijd helpen.

Dennis

Berichten: 31484
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:02

Skippie schreef:
1 uitdrukking is me altijd bijgebleven: al kom je met een ezel, als je goed traint, dan wil ik je altijd helpen.


Dan val ik met mijn 21 jaar en een paar shetlanders ook nog wel in de doelgroep . Ik hoor zo veel goed over hem dat ik er ook over denk om een (paar?) keer mee te rijden in een les/clinic van hem.

Unesco
Berichten: 99
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Brabant

Re: Dressuurclinic Herman Wientjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:40

hoi hoi,

IK rijd zaterdag in Breda bij hem, in een openbare les (clinic). Hoor niets dan goede dingen, ben dus erg benieuwd.

Altijd leuk om eens in andermans "keuken" te kijken.
Gr. Marco