Kritiek op apassionata

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bubblicious
Berichten: 580
Geregistreerd: 07-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:48

wij gingen er maandag heen , maar wij ( moeder en ik) vonden het af en toe tegenvallen , niet in die zin van dat kan ik ook ofzo , maar er was de heletijd zo'n vrouw wat opera aan het zingen was , erg iritant over andere muziek heen

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:49

Ja, geweldig die mensen die overal kritiek op hebben!
Maar weet je.... Ze hebben geen benul van wat die paarden doen daar! Ze snappen de oefeningen niet en de moeite die het de paarden kost om deze uit te voeren.
Best sneu voor die mensen dat ze die dingen niet kennen! Maar laat ze lekker hun mond houden of de zaal verlaten....

Bubblicious
Berichten: 580
Geregistreerd: 07-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:52

ik vind het knap als je zoiets met een paard kunt bereiken. dat hij het helemaal perfect foutloos doet.

maar wel jammer was het dat in deze show bijna geen verhaal zat , en dat zat in goa wel

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:54

Ik heb de show niet gezien, maar ik ken dit soort publiek wel helaas... die zitten bij meerdere evenementen..(wij hadden er laatst last van bij een musical... kan je nagaan)

Als je het niks vind, hou dan iig uit beleefdheid je muil... er zitten mensen die het wel leuk vinden en ook een hoop geld hebben uitgegeven aan de kaartjes... met dat commentaar verpesten ze het voor mensen die het wel leuk vinden. Erg jammer...

Bubblicious
Berichten: 580
Geregistreerd: 07-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:58

als je het over mij hebt sorry dan

anouk1993

Berichten: 1162
Geregistreerd: 19-11-04
Woonplaats: deurningen

Re: Kritiek op apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:31

iK ben Donderdag geweest het publiek viel voor mijn gevoel nog wel mee
er zaten alleen een stel vervelende kinderen 8ter ons schreewen en met cola " gooien " de mensen die daar zat waren er in 1 keer niet meer na de pauze > Waar die kinderen cola gooiden dan
verder zat er nog een iritant meisje 8termij telkens als er een ander paard kwam " ooh Die lijkt op dat paard dat ik ken " ( van de manege waarschijlijk ) ging ze bij elk paard zo'n verhaaltje vertellen wat die allemaal had gedaan bij haar en zo " goed " ze was marja

verder heb ik wel genoten van de Show

Chann

Berichten: 7173
Geregistreerd: 10-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:30

Frank schreef:
Ja, geweldig die mensen die overal kritiek op hebben!
Maar weet je.... Ze hebben geen benul van wat die paarden doen daar! Ze snappen de oefeningen niet en de moeite die het de paarden kost om deze uit te voeren.
Best sneu voor die mensen dat ze die dingen niet kennen! Maar laat ze lekker hun mond houden of de zaal verlaten....

Precies! Ik ben het hier volkomen mee eens. Het lijkt op het eerste gezicht makkelijk wat die paarden doen, maar ze zijn er waarschijnlijk van veulen af aan alleen maar op getraind, en je zag nog steeds soms een klein foutje. Dit zijn zúlke moeilijke oefeningen voor een paard, het is ontzettend knap dat ze dat kunnen! Er zijn maar weinig paarden op de wereld die dat kunnen, in verhouding met de paarden die het niet kunnen!

En oké. Je mág ook best een beetje kritiek hebben, dat moet je zelf weten. Zolang je het maar voor je houdt tot de show is afgelopen, daarna mag je bijvoorbeeld op de terugweg naar huis of weet ik 't je hart wel luchten, bij je familie/gezin/vrienden... Zelf weten. Maar níét tijdens de show, vind ik. Heb respect voor de mensen en dieren die daar optreden, voor je mede-bezoekers... Eigenlijk alles en iedereen om je heen! Het is totaal nutteloos om overal kritiek op te leveren. Wat heb je eraan? Je kan achteraf gewoon zeggen wat je niet leuk/goed vond, heb ik ook over een paar dingetjes gedaan. Maar eigenlijk kunnen dit soort shows gewoon niet helemáál perfect gaan.
Ik heb zelf énorm zitten genieten, en gelukkig geen last gehad van " irritant publiek " om me heen. Ook kreeg de show wél een warm applaus naar mijn gevoel tenminste, en er waren een paar mensen die dan eerder weggingen, maar dat waren er erg weinig. Ik had dan ook 't idee dat zij niet weggingen vanwege "verveling" maar andere redenen zoals bijvoorbeeld trein halen ofzo. Wat ik wel irritant vond was de fotograaf die meestal in de hoek stond, maar cónstant tussendoor voor de piste ging langslopen, en er gewoon voor ging staan om foto's te maken. Hij was waarschijnlijk niet echt gekomen voor de show maar alleen de foto's, gewoon zo'n fotograaf voor een blad ofzo, misschien wel voor Apassionata zelf... Maar het was echt irritant!
Nuja, al met al heb ik ontzettend genoten van deze prachtige, spectaculaire show met ontzettend mooie paarden en goede ruiters.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:39

ik vond het zo grappig, naast ons zaten 2 meiden, en degene naast mij zat steeds mij na te zeggen
als ik bijvoorbeeld tegen mijn nichtje zei "oew wat een mooie andalusier!"dan hoorde ik 2 tellen naast mij "kijk,dat is een andalusier!":+
de show zelf vond ik wel mooi qua alle aparte onderdelen.
alleen dat opera had er van mij uitgemogen, ik ben er voor de paarden, niet voor een mevrouw die opera staat te zingen

Chann

Berichten: 7173
Geregistreerd: 10-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:54

Het opera was dan niet zo mooi, maar gaf wel sfeer aan de show... Vond ik dan. Zonder dat opera-gezang zou er 'n heel andere sfeer bij zitten volgens mij... Ik vond 't wel bijpassend, dat opera zingen.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:07

Ik kan een beetje opera ook wel waarderen.

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Kritiek op apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:15

Ik vind het heel jammer voor jullie dat er stomme mesnen tussen zaten, ik ben ook bij veel evenemeten geweest en heb er zelf 'gelukkig geen last van gehad

Juut

Berichten: 6907
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Kritiek op apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:31

Zal ik dan ook maar even reageren; ik was 1 van die mensen ie kritiek had.
Ik wist totaal niet wat ik moest verwachten, had alleen de fotoreclame gezien, en dat zag er spectaculair uit. Het begon ook spectaculair; de 1e groep paarden los in de bak, 'stierenvechten'met in plaats van een stier een paard, de kozakken...
En daar hield het op. Vervolgens kwam het ene na het andere paard in passage binnen, ging het ene na het andere steigeren. Twee westernruiters die een paar keer een sliding stop maakten, maar verder voornamelijk rondgestapt hadden, en het meest waardeloze; een groepje paarden wat stond te eten in de bak of gingen liggen. Sorry; maar dat was mijn top-punt van verveling.
Er zaten geweldige dingen tussen (de shetlander, de ezel, die bok-sprong), maar er had wel wat meer afwisseling en vooral tempo in gemogen.

Chann

Berichten: 7173
Geregistreerd: 10-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:36

@Juut: Oké, kritiek is best. Maar zat jij dan ook tíjdens de show aan een stuk door opmerkingen (kritische) te maken, of niet? Want als je je opmerkingen voor je houdt tot ná de show ofzo, heb ik er totáál geen moeite mee. Ieder z'n eigen mening.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:39

Als je opgelet hebt gingen ze ALLEMAAL rollen.
Dat hebben ze geleerd, want normaal zouden ze nooit ALLEMAAL hebben gerold.

Linnie
Berichten: 1103
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: Kritiek op apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:42

ik zat woensdag ook voor een gezin en dat meisje wist ook van alllllllles te vertellen wat wel en niet mag enzovoorts... ZEER irritant!! bij t steigeren zaten de ruiters verkeerd, dat kleine paardje was te dik pfff ik kan nog wel ff doorgaan... dus ik ga bij de pauze ff popcorn halen... hoor ik van de vriendin met wie ik mee was gegaan dat dat meisje achter ons (die alles dus zo goed wist) aan der moeder gingen vragen waarom ze dat deden in de bak... haha ze waren de bak doro aan t gaan met de trekker vond t wel komisch wist ze toch niet alles, heeft ze nog wat geleerd haha

Juut

Berichten: 6907
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Kritiek op apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:44

Ik was met een groepje, en degene naast mij en ik hadden de grootste lol; oh, kijk! Een rollend paard!
Heb geen knie in m'n rug gekregen, hoorde geen vermanend ssssst!, dus zal wel goed zijn.
Maar kritiek of niet; je kan moeilijk verlangen van mensen dat ze de hele show lang hun klep houden. Zolang ze het niet van de tribune roepen...
@ Frank; ja ze gingen allemaal rollen. Nadat ze allemaal de bak leeg gevreten hadden, en allemaal op een willekeurige plaats. O ja, en voordat ze het allemaal zelf zat waren en er met een slimme move allemaal tussenuit knepen

Chann

Berichten: 7173
Geregistreerd: 10-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:51

'tuurlijk hoef je niet te verlangen dat iedereen de héle show hun klep houden. Het zou wel erg fijn zijn als ze stil zijn, en misschien zo nu en dan iets zeggen vind ik ook best hoor... Maar 't lijkt me best irritant als er iemand voor me zit die alleen maar de grootste lol zou hebben.
En die paarden gingen dan allemaal rollen, maar toch. Er was niemand bij die hen echt 'aanwijzing' gaf daarvoor. Dat was toch 't minst leuke deel van de hele show, moet ik toegeven, dat vond ik ook. Maar toch was 't ook weer niet 'niks' zegmaar.

monteaura
Berichten: 1477
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:52

kimmie1018 schreef:
zon stel had ik ook achter me zitten en die de heletijd wat die knol doet kan die van mij ook en ze zeiden dat de lippizaners lelijk waren en dat hun paarden ide sprongen ook konden. even later vroeg ze dus aan die man waarom ze die staart daarvoor opknuppen :S en dan nog lopen zeuren .... sommige mensen :A


Er zitten geen liepjes in Appasionata toch?

Juut

Berichten: 6907
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Kritiek op apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:56

Nee, het waren paarden in groen licht. Zie je thuis nooit!
Verder ga ik meestal juist om lol te hebben op stap. Maar zoals eerder gezegt; met beleid (lees; geluisdemper)
@monteaura, ik meende toch ook Lipizanners te zien, hoor.

keetieee

Berichten: 785
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: utr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:56

Ben het met juut eens..ik had door de foto's en de reclame op tv meer verwacht...vond het niet slecht hoor..maar het was niet zo spectaculair als ik verwachte..

keetieee

Berichten: 785
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: utr

Re: Kritiek op apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:58

Weet iemand waar ik dat lichtgevende setje kan kopen??

Chann

Berichten: 7173
Geregistreerd: 10-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:00

't Was inderdaad wat opgehemeld, en viel dan ook behoorlijk tegen. Maar nog steeds, ik ging vooral om de mooie paardjes enzo te zien, niet om alleen lol te hebben... Zoveel lol was hier toch niet aan? Vond alleen 't ezeltje en de pony's schattig, de rest eerlijk gezegd niet zo. En ik meende toch ook Lippizaners te zien... Volgens mij die paardjes die Lois Valenco deed...

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Re: Kritiek op apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:09

Ik heb zelf de show niet gezien, maar heb wel bij de JIM zoiets meegemaakt. Daar presteerde het publiek het zelfs om massaal acuut te vertrekken toen de laatste deelnemer in de barrage een balk afsprong. Hij was nog niet eens klaar met zijn parcours! Ik vind dat je best wat geduld mag opbrengen om de prijsuitreiking en het ererondje even af te wachten. Wat enorm vervelend voor de deelnemers vind ik zoiets.

monteaura
Berichten: 1477
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Kritiek op apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:25

Juut schreef:
Nee, het waren paarden in groen licht. Zie je thuis nooit!
Verder ga ik meestal juist om lol te hebben op stap. Maar zoals eerder gezegt; met beleid (lees; geluisdemper)
@monteaura, ik meende toch ook Lipizanners te zien, hoor.


Dat waren andalusiers, ik heb nog in die folder gezocht of er lipizzaners in zouden zitten, maar nee. Ik zou me kapot lachen, en die mensen achter me eens even wat flink de waarheid vertellen. Kijk, ik kan me voorstellen dat je ze niet uit elkaar kunt houden, maar om ze dan te gaan beledigen, dat staat gewoon DOM.

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:39

ik dacht van 2 paarden ook dat het lippizaners waren, zie echt niet altijd het verschil hoor

Maare ik vonde die rollende paarden dus ook dom. sorry, maar de mijne rollen iedere dag met zijn drieën tegelijk. e dat is niet aangeleerd, de meeste paarden volgen as er een gaat.
Maar de rest vond ik geweldig hoor Vooral die friezen, Kozakken, en stierenvechten en de piano.

en die 2 vogels, die mega schimmel met die mega lange manen

Westerndemo vond ik ook iets minder.