Kritiek op apassionata

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Kritiek op apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 15:25

Gek werd ik er dinsdagavond van, zitten er 2 van die mutsen achter mij de hele tijd alles aftekraken over de show het enige wat ik de hele tijd hoorde was : oh dat kan ik ook, dat is makkelijk,wat een lelijk knol,gaat dat mens nou alweer zingen, ze denkt zeker dat ze kan rijden.
Ik heb er niks van gezegd maar ik werd er wel gek van, die mensen schijn je altijd te hebben die denken dat ze zelf zo perfect rijden maar ondertussen rijden ze al 2 jaar een b proefje zonder ook maar verder te komen.
Dus 1 ding: voor iedereen die alleen maar kritiek kan leveren, kijk eens naar het totaal plaatje (harde muziek, flitslicht etc...)en bedenk je eens hoe jij het zou doen met je paardje en of dat niveau uberhaupt wel voor jou haalbaar is onder die omstandigheden.

kimmie1018
Berichten: 2761
Geregistreerd: 18-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:29

zon stel had ik ook achter me zitten en die de heletijd wat die knol doet kan die van mij ook en ze zeiden dat de lippizaners lelijk waren en dat hun paarden ide sprongen ook konden. even later vroeg ze dus aan die man waarom ze die staart daarvoor opknuppen :S en dan nog lopen zeuren .... sommige mensen :A

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:35

Ik was een keer bij Indoor Brabant. Er waren ook twee vrouwen voor ons die zoveel kritiek hadden. Wat allemaal wel niet fout was, hoe lelijk ze waren ( die paarden) en hoe het wel moest. Ondertussen hoorde ik ze praten over hun gelderse fokmerries. Niks tegen gelderse fokmerries, maar vergeleken met die getrainde internationale grand prix paarden vind ik dat toch wel erg. Zeker als je zult commentaar durft te leveren.

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:36

Ik had in het andere Apassionata-topic al mijn kritiek geuit, maar ik zal het hier ook nog even doen. We zaten overigens bij dezelfde show (dinsdagavond). Dus hetzelfde publiek...

Toekie schreef:
Ik ben gisteravond geweest. Op sommige momenten zat ik me meer aan het waardeloze publiek te ergeren dan dat ik van de show kon genieten. Pfffff, wat een slap, asociaal gedoe was dat zeg (enkele uitzonderingen daargelaten). Nare lachreacties wanneer de operazangeres zong, geen één keer een (warm) applaus geven na een (moeilijke) act, mensen die al weglopen terwijl de host het einde inluidt en de ruiters&paarden nog voorstelt aan het publiek, etc. Walgelijk vond ik dat! Uit protest gingen wij met z'n vieren staan tijdens het applaudisseren (na de show). Enkele personen achter ons deden dat ook en na een tijdje stond 'gelukkig' bijna iedereen. Van een warm applaus als teken van dank was nauwelijks sprake. Een show kan je misschien wat tegenvallen, maar een beetje fatsoen moet op te brengen zijn. Ik schaamde me gewoon voor mijn Nederlandse medebezoekers.

Verder heb ik diep respect voor wat die lui met hun paarden bereiken. De individuele oefeningen vond ik mooi, maar het geheel heeft bij mij helaas geen overweldigende indruk achtergelaten. Maar dat publiek; grrrrr.....

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:47

maar je weet toch ook wel een beetje waar je heen gaat als publiek zijnde? ik bedoel, als je het zo slecht vind, waarom ga je dan? je weet wel een beetje wat je kan verwachten, toch?

gianlucka
Berichten: 508
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Diemen

Re: Kritiek op apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:50

Erg sneu zijn zulke mensen

Oké, ik moet toegeven dat ik heel soms ook wel eens commentaar heb, maar dan is het ook wel echt slecht....
Maar als ik me aan zulke mensen irriteer, dan draai ik me ineens om en zeg heel hard (zodat anderen het ook horen) "als jij het zoveel beter doet, vraag ik me af waarom jij aan de kant staat en zij op een paard in de arena zitten..."
Iedereen kijkt dan om en dan krijgen ze meestal wel een kleurtje, daarna is het ook meestal wel over

Anoniem

Re: Kritiek op apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:53

Hmmm, ik ga er morgen heen, hoop dat er bij mij niet zulke vervelende mensen in het publiek zitten!
wordt dan gegarandeerd ruzie!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:56

Ik heb GOA gezien, en had al zo'n vermoeden dat het ongeveer hetzelfde zou zijn, wat ook werd bevestigd door degenen die er geweest zijn en beide schows met elkaar konden vergelijken.
Ik heb van GOA genoten, maar of ik dat met Apassionata ook had gedaan weet ik niet....

MeggieMea

Berichten: 340
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Almelo

Re: Kritiek op apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:01

@ Toekie: Over dat weglopen terwijl de show niet is afgelopen..
Heb ik ook gedaan, wij kwamen met de trein uit Almelo..
En we moesten de trein redden, we waren er 2de kerstdag,
en anders konden we het niet reden om weer terug te komen

Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 16:08

Hey toekie dat van applaudiseren daar stoorde ik me ook aan ik ben ook gaan staan aan het einde en vond het ook irri dat iedereen al wegliep ben ook nog bij de piste gaan staan bij de laatste rondes.

En ja wat zal ik verder zeggen , natuurlijk zijn er altijd mensen die het beter weten maar stoor het publiek daar niet mee .
En natuurlijk waren er ook kleine foutjes en waren er ook minder leuke dingen maar het gaat ook om de sfeer en als paardenliefhebber geniet ik van alles wat met paarden te maken heeft .

Maaiikii

Berichten: 4474
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: IJsselstein

Re: Kritiek op apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:08

Ja achterons zaten ook mensen die overal kritiek op hadden. Ze zaten te bellen, te smsen en te zeggen van ooh dat kan ik ook en ooh dat is makkelijk. Ze wisten ook niet of het nou zielig was of niet. Moet je zien hoe die beesten eruit zien. Toen zeiden ze 00k nog van: de paarden bij ons op de manege worden tenminste goe verzorgd. Toen dacht ik echt van grrrrrrr...de moeder van het stel ging in de loop van show weg en in de auto zitten omdat ze het niet meer kon aanzien. De 2 kinderen(nouja tieners,jaar of 17) gingen gelijk weg toen de show klaar was(voordat alle artiesten nog een keer met zijn allen kwamen)

Ik zelf vond het wel een mooie show, af en toe een beetje rommelig maarjaa..

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Kritiek op apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:12

MeggieMea schreef:
@ Toekie: Over dat weglopen terwijl de show niet is afgelopen..
Heb ik ook gedaan, wij kwamen met de trein uit Almelo..
En we moesten de trein redden, we waren er 2de kerstdag,
en anders konden we het niet reden om weer terug te komen


Jij valt onder de categorie 'enkele uitzonderingen daargelaten'. Bij dit burgelijke Nederlandse publiek gingen de meeste mensen eerder weg omdat ze ''niet in de drukte terecht willen komen''.

Gatver, ik word weer boos als ik eraan terug denk. Voor mij reden genoeg om een volgende keer niet te gaan.

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:21

Tja de beste scheepslui staan altijd al wal zullen we maar weer zeggen. Wat een hoop commentaar met name tijdens het "stierengevecht" was het commentaar niet van de lucht.
Een gedeelte van het publiek wat gewoon opstond en wegging.

De show zelf vond ik mooi maar GOA vond ik spectaculairder daar vond ik ook meer rust in zitten ik vond sommige van deze paarden te onrustig ik weet dat het paarden blijven maar het werd daardoor rommelig. Tevens vond ik de super show die ze aankondigde een beetje overdreven maar al met al een leuk avondje barokkepaardjes kijken en geen KWPN er te zien hoewel dat achtermij veel vuldig werd beweerd........

daantjuhhh

Berichten: 26908
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:23

ja wij hebben door zoiets een x de laatste trein gemist...
erg dom stonden we in arnhem op het station gestrant om 2 uur snachts...

terorita

Berichten: 7180
Geregistreerd: 09-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:29

weet wat wat het is met die mensen die altijd kritiek hebben,bij paarden evenementen.
beste stuurlui staan aan wal!!!!
net als met voetbal op t.v een hoop comentaar
maar zelf bakken ze er niets van
een galop chancement kan ik ook word er dan gezegd,
maar op welk nivau ze rijden dat vertellen ze niet.
ik heb de show ook gezien
vond gao eerlijk gezegd mooier.
maar mijn zoontje was mee en die genoot met volle teugen
van de kozaken en de ezel.
had ook een dame achter me die het allemaal ook kon.
ze was zelf in haar staljas met thermolaarsen gekomen
konden we allemaal zien dat ze ook rijd.
ik vroeg haar wat ze reed ,kreeg geen antwoord en heb haar ook niet meer gehoord.

motto blijft beste stuurlui staan aan wal

PaardenMeisJ
Berichten: 809
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: N'gein

Re: Kritiek op apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:32

Noujaaaa, zeg...je hebt van die mensen..Ga er dan niet heen als je alles zelf al zo goed kan, en je je eigen paard het beste vind!

sharona
Berichten: 7
Geregistreerd: 05-02-05

Re: Kritiek op apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:35

het was echt een mooie show echt wel en prestatie alleen dat opera gezang van die vrouw had wel weg mogen blijven...hehe

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Kritiek op apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:45

sharona schreef:
het was echt een mooie show echt wel en prestatie alleen dat opera gezang van die vrouw had wel weg mogen blijven...hehe


Kijk, dat snap ik dus niet. Ikzelf zal ook niet snel een opera-cd kopen, maar hoe het in deze show is samengebracht vond ik prachtig! Spaanse rijschool en een Sissi-act in één. Klassieke paardrijkunst, weet je wel...

Pfff, het grootste probleem is dat veel mensen er gewoon niet voor open staan of het niet willen 'begrijpen'. Misschien is het nog erger dan ik dacht en hebben de bedenkers van deze show het (Nederlandse) publiek veel te hoog ingeschat.

Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:51

tsss lekker publiek hebben jullie gehad dan zeg!
wij waren 2de kerstdag om 15.00 uur.
bij ons kwam er zelfs een staande ovatie.
ik vond het overigens zelf veel mooier dan goa.

zelf rijdt ik ook spaanse hogeschool op andalusiers.
maar ik vind het echt geweldig om te zien.

ik zou zeggen: rijdt zelf maar eens zo'n passage en piaffe tussen zoveel publiek met zoveel lampen en muziek
EN FLITS want dat vind ik dus ook asso he.
ik maak zelf ook altijd foto's maar zonder flits.

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Kritiek op apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:55

Toekie: deze mevrouw zat er nogal een paar keer nèt naast, dat werd, denk ik, niet zo gewaardeerd

Ik heb trouwens niks van het "vervelende" publiek gemerkt.


Als de paarden last zouden hebben van de flits, was dat vast van te voren wel even aangekondigd en de spotlights die ze zelf gebruikten waren ook niet direct rustig

Irismacho

Berichten: 7264
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Amersfoort (Nieuwland)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:21

Pfoeh.. Ik hoop dat het morgen mee valt met dat soort mensen.

Ik ga dus morgen hoop dat het leuk wordt

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Kritiek op apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 02:10

Albertine_N schreef:
Toekie: deze mevrouw zat er nogal een paar keer nèt naast, dat werd, denk ik, niet zo gewaardeerd

Ik heb trouwens niks van het "vervelende" publiek gemerkt.


Wanneer ben jij naar de show geweest (welke dag)?

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Kritiek op apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 02:21

Joh als die mensen geld uit willen geven aan een show om er dan niks aan te vinden (en met die instelling zijn ze waarschijnlijk al binnen gekomen). Dan maken ze echt alleen zichzelf maar belachelijk...

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 08:37

ik was er gisteren en vond het geweldig!! vond alleen die kudde oudere merries achterlijk die deden niks bijzonders stonden een beetje in de piste... dat is het enigste waar wij commentaar op hadden, en dfat een van de paarden af en to achter niet helemaal lekker meekwam en wijd ging.

MaAR VERDER TOPPIE!! onwijs gave show met onwijs mooie en goed getrainde paarden, rustig ruiterbeeld bij vrijwel alle onderdelen.

De dieren waren stuk voor stuk in blakende conditie, heel belangrijk.

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: Kritiek op apassionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:44

ik ben gister geweest en vond het onwijs mooi allemaal, maar ik heb ook zo mijn kritiekpuntjes, maar ik denk dat iedereen die wel heeft...
ik vind het jammer dat ze te laat begonnen en ik vond idd de paardjes geen van allen erg vrolijk, maar goed ondanks dat heb ik genoten van de show.
van zeurderig publiek heb ik niets gemerkt, maar wel gingen er ontzettend veel mensen al eerder weg