KWPN Hengstenkeuring 1 t/m 4 feb.'06 in Den Bosch.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 00:57

Wouter24 schreef:
Debzi schreef:
Iemand Sandreo nog bijna achterover zien klappen met hetlosrijden? Wou wederom weer de ring niet in en HP had zijn handen vol en het ging bijna mis. (vloog half publiek in) met de zweep erachter ging het nog net. Nou, niet mijn type paard, fok liever met wat werkwilligers.... (watermill swatch xx ofzo... )


Hij bleef keurig tussen de hekjes hoor, de eerste keer dat ie niet wilde kreeg ie doodschop van HP, daarna ging ie dus helemaal niet meer. daarna met iemand ernaast liep ie zo naar binnen


hahaha, en dat noem jij "zo"? Waarom namen ze hem niet meteen aan de hand mee? zucht...... (Hebben nog niet genoeg geleerd van het Zuidbroek-trauma )

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 10:53

Kajanus schreef:
Wat is hij mooi... waarom mocht hij niet door

Liep niet goed genoeg.

Volgens mij hetzelfde verhaal bij de Ferro x Democraat.

De meeste paarden waren qua extrieur aardig correct, maar qua lopen zaten er een paar slappe dweilen en hakkentrekkers tussen.

Vooral de eerste 2 groepen de ik heb gezien. (Voor de pauze) Daar zaten een aantal hele slechte tussen. De twee groepen na de pauze waren stukken beter. De laatste groep was een hele goede groep(vergelekn bij de rest), 15 van de 18 paarden werden aangewezen.

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:13


Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:16

eindelijk kan ik hier een (klein) stukje typen. ik was er vrijdag avond.

L & M dressuur gebruikt om de optimale omstandig heden van mijn camera te testen heb wat foto´s van yvon copal met (ben de naam ff kwijt) en van edje en HP minderhout. (ik moet echt die namen leren onthouden jeetje .
daarna bij het inrijden van anky gaan kijken waar ik naast haar groom geoff oid stond. toen vlug naar de tribunne om naar de clinic te kijken die *zoals gewoonlijk* heel simpel uitgelegt werd "ja dan nu de wissels, als je wilt wisselen doe je gewoon je andere been naar achter en geef je de galop hulpen, wissels om de pas zijn nog makkelijker want dan blijf je telkens wisselen met je benen "

hm...toen nog wat foto´s gemaakt van het rijden. toen naar het inrijden van oa imke enz geweest. daarna imke achterna gelopen naar de ring, waar ik heel onschuldig achter de bewaking bleef staan en moeilijk stond de doen om foto´s te maken. toen kreeg ik van een lieve bewakings meneer toestemmin om naast tinneke te staan zodat ik mooie foto´s kon maken

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:19

ART_UMA schreef:
Hier een filmpje van vrijdag nr 614, Klasse L,M, V jaargang en paar van de Z:http://www.youtube.com/?v=-5lZQDUbXTU, duurt bij elkaar een uur.


Poeh, jij hebt fanatiek zitten filmen Zal er vanavond eens uitgebreid voor gaan zitten

RodaniaJaman
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:26

Zooww ik ben ook weer thuis na toch een hele maar ook hele goede hengstenkeuring.

Donderdag mocht de Indorado x Ahorn door naar gister...
Vrijdag mochten ze alle 4 door... na gister maar hebben er 2 thuisgelaten

Gister was de o zo grote dag.
nr. 614 Riverman x Farrington niet door naar de verrrichtingen
nr. 637 Rousseau x Voltaire door na verrichtingen uitgenodigd voor kampioenskeuring en KAMPIOEN geworden
nr. ??? Indorado x Ahorn door na de verrichitingen
nr. ??? Patijn x ? door verrrichitingen en uitgenodigd kampioenskeuring en KAMPIOEN geworden
nr. 956? Waterman x Lorton niet uitgenodigd volgens mij

NASSAU Paard Van Het Jaar....

Dus ik denk dat wij wel kunnen spreken van een geweldige dag... 3 door na de verrichtingen 2 voor de kampioenskeuring en beide kampioen en dan ook nog Paard Van Het Jaar!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:29

RodaniaJaman: jullie mogen echt van geluk spreken zeg

RodaniaJaman
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:30

Jah ons jaar is met de hengstenkeuringen al zeer goed begonnen dank je wel!!

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 13:01

RodaniaJaman schreef:
Jah ons jaar is met de hengstenkeuringen al zeer goed begonnen dank je wel!!



Super zeg gefeliciteerd...

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 13:24

RodaniaJaman schreef:
Zooww ik ben ook weer thuis na toch een hele maar ook hele goede hengstenkeuring.

Donderdag mocht de Indorado x Ahorn door naar gister...
Vrijdag mochten ze alle 4 door... na gister maar hebben er 2 thuisgelaten

Gister was de o zo grote dag.
nr. 614 Riverman x Farrington niet door naar de verrrichtingen
nr. 637 Rousseau x Voltaire door na verrichtingen uitgenodigd voor kampioenskeuring en KAMPIOEN geworden
nr. ??? Indorado x Ahorn door na de verrichitingen
nr. ??? Patijn x ? door verrrichitingen en uitgenodigd kampioenskeuring en KAMPIOEN geworden
nr. 956? Waterman x Lorton niet uitgenodigd volgens mij

NASSAU Paard Van Het Jaar....

Dus ik denk dat wij wel kunnen spreken van een geweldige dag... 3 door na de verrichtingen 2 voor de kampioenskeuring en beide kampioen en dan ook nog Paard Van Het Jaar!!!

Wordt er eigenlijk nog gezegt waarom een hengst niet door is? Jammer van de 614 maar dat is niet anders dan.
Mooi succes verder hoor.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 15:29

Super zeg! Jullie hebben een uitstekende dag gehad!

sam_sur
Berichten: 42
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Baambrugge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 15:40

Ik ben ook geweest vrijdag avond was heel leuk de dressuuravond.. ik vond de Kur van Edward Gal egt stoer!!

RodaniaJaman
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 16:15

@ ART_UHMA Ik heb daar verder niks over gehoord waarom hij niet door is... is wel een mooi beestje maar het is natuurlijk een keuze van de Hengstenkeuringscommisie maja misschien gaan ze dr nog wel spijt van krijgen

Marjon_

Berichten: 2144
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: friesland Sintjohannesga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 16:21

is er ook iemand op zaterdag geweest wij konden met school maar ik had geen zin heb ik veel gemist?????

RodaniaJaman
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 16:25

Zaterdag was wel de leukste dag vind ik persoonlijk dan heb je springhengsten dressuurhengsten tuigpaarden echt van alles en een lekker wisselend programma en natuurlijk worden dan kampioenen bekend gemaakt!! als k jou was geweest was k wel lekker gegaan.. wij gingen donderdag voor school dat is vergeleken bij zaterdag minder leuk... Maja meningen zijn verschillend!!

Tango40
Berichten: 330
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Noord drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 16:43

`onze`hengst 395 Rhodium*Zirkoon mag door naar Ermelo!! Hij is gister avond op de Select Sale verkocht.
Ik hoop volgend jaar een nog beter jaar mar meerde hengsten!!

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:03

odettelover schreef:
is er ook iemand op zaterdag geweest wij konden met school maar ik had geen zin heb ik veel gemist?????

Het was niet echt de spectaculairste dag, er was immers geen hengstencompetitie.

Wel veel bezichtigingen, vooral van dressuur en tuigpaarden. Dingen als Paard van het Jaar, Oregon Troffee(Die tuigpaarden lui zijn echt gek ) en de kampioenen zijn natuurlijk leuk om te zien. Ook was er een show van Anky en Krack en Edward Gal met Lingh.

Je kon aan het einde natuurlijk ook blijven voor de Select Sale. Wat een aanfluiting was dat... Verschrikkelijk. Dat je het in een kleiner zaal wil doen, oke. Maar dat bijna niemand meer ergens kan zitten, dus moet staan en daardoor geen donder van de veiling kan zien... Dat lijkt werkelijk nergens op!
De kwaliteit van de paarden was ook niet zo tof. De aangewezen hengsten brachten dan nog wel wat op, maar er waren er een aantal...

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Re: KWPN Hengstenkeuring 1 t/m 4 feb.'06 in Den Bosch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:48

nr 938, kampioen bij de tuigpaarden

Afbeelding

Marijkeeee
Berichten: 6303
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 09:25

Tango40 schreef:
`onze`hengst 395 Rhodium*Zirkoon mag door naar Ermelo!! Hij is gister avond op de Select Sale verkocht.
Ik hoop volgend jaar een nog beter jaar mar meerde hengsten!!


Zijn fokker sprong een gat in de lucht toen hij het hoorde
Weet je ook aan wie hij is verkocht??

postbodesiem

Berichten: 523
Geregistreerd: 23-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:27

ART_UMA schreef:
Uphill staat mij niet aan, vervelend te rijden en strak in alles.



Dat komt door die geweldige amazone met armpjes en handjes als bankschroefjes

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 15:28

Was niet heel erg onder de indruk van de nakomelingen. Heb niet echt een kippevel moment gehad....
Wel paar goede paarden gezien. Die ik best op stal zou willen hebben. Van mij had de HoustonxCabochon en de MetallxElcaro ook wel door gemogen naar de 3e bezichtiging. En bij een aantal die door gingen had ik mijn twijfels....

Op zo'n avond met die jonge paarden onder het zadel zie je toch wel dat een goede ruiter een paard kan maken of breken...
Zeker mijn complimenten voor HP...hij doet het toch allemaal wel ff zo op een avond...
Aan een aantal ruiters heb ik me toch wel zitten ergeren...paarden kwamen niet tot hun recht op die manier...
Ik snap wel dat het niet meevalt om in zo'n entourage te rijden, maar toch....

Bingelding

Berichten: 2935
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Oostzaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:02

Sizz schreef:
odettelover schreef:
is er ook iemand op zaterdag geweest wij konden met school maar ik had geen zin heb ik veel gemist?????

Het was niet echt de spectaculairste dag, er was immers geen hengstencompetitie.

Wel veel bezichtigingen, vooral van dressuur en tuigpaarden. Dingen als Paard van het Jaar, Oregon Troffee(Die tuigpaarden lui zijn echt gek ) en de kampioenen zijn natuurlijk leuk om te zien. Ook was er een show van Anky en Krack en Edward Gal met Lingh.

Je kon aan het einde natuurlijk ook blijven voor de Select Sale. Wat een aanfluiting was dat... Verschrikkelijk. Dat je het in een kleiner zaal wil doen, oke. Maar dat bijna niemand meer ergens kan zitten, dus moet staan en daardoor geen donder van de veiling kan zien... Dat lijkt werkelijk nergens op!
De kwaliteit van de paarden was ook niet zo tof. De aangewezen hengsten brachten dan nog wel wat op, maar er waren er een aantal...


Ja die select sale was echt een aanfluiting. Wij stonden dus in het begin achteraan. Gelukkig had ik ff snel een kruk uit zo'n stand gejat hehe daar ben ik mooi op gaan staan keek boven iedereen uit en heb alles gezien! Die sir sinclar ging gewoon voor 220.000 weg ongelooflijk als je zo'n paard kan kopen

de rest was opzich ook wel leuk maar de sfeer van vrijdag was beter hoorde ik

RodaniaJaman
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:47

@ Sannah bedankt voor de foto!! zal hem zo snel mogelijk laten zien op het werk... net als degene van de Rousseau!