Foto's Hubertusjacht Someren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Foto's Hubertusjacht Someren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 18:17

Vandaag met Lenn naar de Hubertusjacht geweest. Alleen wezen kijken, want meerijden durf ik dus echt niet. Mijn excuses als ik dingen verkeerd omschrijf, maar ik ben helemaal niet bekend met de jacht

Hier de vrachtwagen met de honden erin (en 2 paarden).
Afbeelding

Wachten op de inzegening.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er gingen ook karren mee. Die hadden een alternatieve route, maar kruisden wel de jacht. Je kon ook mee met de karren. Maar wij zijn er met de auto achteraan gegaan.
Afbeelding

De hoornblazers
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er reed zelfs iemand mee in een dameszadel!
Afbeelding

De honden mochten uit de vrachtwagen
Afbeelding

Afbeelding

De man die de honden leidde. Hij had een speciaal fluitje bij zich om de honden bij zich te roepen (heeft hij in zijn hand).
Afbeelding

Afbeelding

Even moed inspreken
Afbeelding

Deze hond was er vantussen gegaan. Hij liep tussen de auto's op de weg. De eigenaar ging er te paard achteraan. Kreeg het alleen niet goed op de foto.
Afbeelding

Hier werden ze gezegend. (en het plein ook, zie rechter paard )
Afbeelding

De honden kregen brood (?) toegeworpen. Wellicht gezegd brood of zo???
Afbeelding

Afbeelding

En toen vertrok de meute
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je kon met de auto de route volgen. Er reed een volgauto voorop, en deze bracht je naar verschillende punten waar je de jacht kon zien.

De jacht onderweg
Afbeelding

Foto hierboven ingezoomd.
Afbeelding

Hier is er iemand vanaf gevallen. Zie het paard achter die rechter schimmel. Na een heel gedoe is het paard gelukkig toch nog gevangen.
Afbeelding

Afbeelding

Er werd dus even gewacht tot het paard gevangen was.
Afbeelding

Gevangen! De rit kon weer voortgezet worden.
Afbeelding

In de bossen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die hoornblazers doken echt overal op Achter staat een kar te wachten. Hier doorkruisden ze de jacht. Dus de mensen die met de karren meereden, konden ook genieten van de jacht.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja, ze doken echt OVERAL op. Deze foto was bij de pauze van de jacht. In de tussentijd was er weer iemand vanaf gevallen. Dat kwam door een klap van een ander paard (zoals ik het begreep).
Afbeelding

Verder geen spectaculaire actiefoto's. Lenn wilde naar huis toe. Dus toen zijn we gegaan. Volgend jaar ga ik em toch echt helemaal kijken! Vond het super leuk om te zien.

PooPscooper

Berichten: 77
Geregistreerd: 16-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 18:38

Ja hij is zeer vet.. volgend jaar ga ik met je mee ....

sarahlou

Berichten: 717
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: Foto's Hubertusjacht Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 20:07

Leuke foto's!
Het zijn trouwens bijna allemaal bekenden van me op de foto's (van de jachtvereniging)

Als je de kans krijgt moet je zeker een keer meedoen! Het is echt super gaaf. Ik wil volgend jaar ook mee. (als mijn paard wat meer ervaring heeft)

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 20:56

Ohw de kans heb ik wel. Maar ik zou dat echt niet durven. Ben wat dat betreft toch wel een schijtert. Alleen die sloten al waar ze overheen sprongen. Pfff. Ik was daar zo naar aan het kijken, dat ik er nog geen erg in had om er een foto van te maken.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Re: Foto's Hubertusjacht Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 21:39

sarahlou schreef:
Leuke foto's!
Het zijn trouwens bijna allemaal bekenden van me op de foto's (van de jachtvereniging)

Als je de kans krijgt moet je zeker een keer meedoen! Het is echt super gaaf. Ik wil volgend jaar ook mee. (als mijn paard wat meer ervaring heeft)

maar is het zo dat er altijd nog een alternatieve route is ofzo, als de sloten je te diep zijn of als je überhaupt geen sloten wil springen?

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 21:44

Leuk dat je daar bij bent gaan kijken. Ziet er wel leuk uit op dat veld met al die rode jasjes

sarahlou

Berichten: 717
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: Foto's Hubertusjacht Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:31

Lenn schreef:
maar is het zo dat er altijd nog een alternatieve route is ofzo, als de sloten je te diep zijn of als je überhaupt geen sloten wil springen?


Niet altijd, maar vaak wel. Meestal gaan de paarden toch mee met de rest en springen ze gewoon. Mijn paard is nu 3,5 en heeft nog nooit een jacht meegedaan. Dit is niet een geschikte eerste jacht voor een paard.

Mango_

Berichten: 5309
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Dronten

Re: Foto's Hubertusjacht Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:36

Ziet der stoer uit Ik zou het wel eng vinden maar ook wel leuk om mee te rijden.. maarja ik heb geen eigen paard

Morrie

Berichten: 22328
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:37

Citaat:
maar is het zo dat er altijd nog een alternatieve route is ofzo, als de sloten je te diep zijn of als je überhaupt geen sloten wil springen

vroeger, toen ik nog jaagde, zo'n 23 jaar geleden, had je B jachten en Z jachten, bij de B jachten hoefde je niet te springen, kon je overal omheen, bij de Z jachten moest je mee springen, die was voor meer gevorderde ruiters.

Ik heb het jaren gedaan, nu ben ik oud en durf ik alleen nog maar te stappen met een paard en grondwerk te doen, verder ben ik te oud, stijf en te bang...... hoe een mens kan veranderen in dik 20 jaar.... van een drufal, geen sloot te breed en geen hindernis te hoog naar een angsthaas......

PooPscooper

Berichten: 77
Geregistreerd: 16-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:24


Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Re: Foto's Hubertusjacht Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:46

sarahlou schreef:
Dit is niet een geschikte eerste jacht voor een paard.

In Someren niet? Hmm oke.. dan laatmaar

Ir111

Berichten: 11979
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Foto's Hubertusjacht Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:20

Wat super gaaf zeg! Kun je bij elke jacht zo makkelijk kijken? of alleen bij die in Someren? En waar kun je de 'jachtkalender' vinden, is daar een site van ofzo?

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 17:39

Ik heb werkelijk geen idee. Ben helemaal niet bekend met de jacht. Ik weet alleen toevallig dat die elk jaar bij ons het dorp is (Someren). En hoorde een paar weken voor de jacht, dat je die kon volgen. Wist ik eerst ook niet. Misschien even googelen??

sarahlou

Berichten: 717
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: Foto's Hubertusjacht Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 01:26

Lenn schreef:
In Someren niet? Hmm oke.. dan laatmaar


Wat bedoel je? Had je in Someren mee willen rijden?

Info over de jacht en het jachtrooster kun je vinden op www.veluwehunt.nl
Bij de meet kun je vaak kijken en soms ook tijdens de runs. Dat ligt aan de omgeving (open veld is wat makkelijker te zien dan in het bos)
Als je echt jacht wil gaan rijden kun je contact opnemen en dan kun je als gast een keer meerijden.

Ir111

Berichten: 11979
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 08:37

Mmm, echt jagen is mij nog iets te hoog gegrepen maar ik ga graag een keertje kijken! Geweldig, weer een hele nieuwe paardenwereld. Bedankt voor de info Sarahlou.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78562
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Foto's Hubertusjacht Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 08:58

Wauw, stoer!!!

@sarahlou: ik ben heel benieuwd naar die appaloosa, kun jij daar meer over vertellen? Ik wist niet dat er ook appies in de jacht vertegenwoordigd zijn!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Re: Foto's Hubertusjacht Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:42

Gaaaf, dat heb ik een keer gedaan met mijn vorige paard, haha mijn god wat gaat dat hard... we liepen in die stoet het dorp uit en ineens, maar dan ook echt ineens gaat het vol gas.. op het eind wilde mijn paard niet over een greppel en toen raakte we echt ver achter maar we hebben ze weer gevonden (via wat afsnijden) dood- en doodop was ik daarna en we zaten echt compleet onder de blubber