wie gaat er nog meer naar HEDEL paardenmarkt op 07-11!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalGriendt

Berichten: 654
Geregistreerd: 29-07-05

Re: wie gaat er nog meer naar HEDEL paardenmarkt op 07-11!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:49

Ik had wel een vrachtwagen vol mee naar huis willen nemen, vooral die kleine shetjes, echt heel zielig hoe sommige erbij stonden. En als je door die paden liep duwden die paarden vaak met hun neus tegen je jas en dan keken ze me aan met van die zielige oogjes: 'neem me asjeblieft mee'. snik, dan kun je me wegdragen daar. Het was inderdaad maar goed dat ik geen trailer bijhad want anders was er gegarandeerd eentje mee naar huis gegaan. (die bruine welsh merrie die vlakbij de kermis stond, volgens mij drachtig, vond ik echt een mooi beestje)

Pannie

Berichten: 1817
Geregistreerd: 21-02-05
Woonplaats: thuis!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:06

pfff....vond het aanbod ook tegen vallen...van die hele kleine gestippelde mini's...vond ze echt geweldig! maar toen k de prijs ging vragen...wooow gewoon 5.000 euro voor zo'n kleintje. zoveel geld neem ik niet mee naar de markt hoor.
Wel echt een en al stront daar. Mijn broek ziet er gewoon écht niet uit!

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:18

HI

Ik ben ook geweest, heb wel geteld 3 mooie paarden gezien.

Een zwarte 2,5 jar friese hengst gelijk aan het begin, vroegen ie 5000 euro voor

Een 2,5 jarige zwarte grote ruin uti een lusitano vader en een moeder van Donnerhall.. 2100 euro

een een zwarte tuigpaard ruin v handro./ , die voor een paar jaar terug nog super in de tuigrubrieken liep....

Veel friezen met bokvoetjes ed.

nickysuppie

Berichten: 329
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Vorstenbosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:58

Ik heb een leuke gezien,
Die Palomino merrie die vond
ik wel leuk.
Weet alleen niet wat ze daar voor vroegen.
Hebben jullie trouwens ook nog dat hele
kleine paardje gezien?
Weet je wat die daar voor vroeg?
Hou je vast! 13000 euro,is echt niet normaal meer.

StalGriendt

Berichten: 654
Geregistreerd: 29-07-05

Re: wie gaat er nog meer naar HEDEL paardenmarkt op 07-11!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:16

Ja die heb ik ook gezien die stond toch tegenover de kermis? Wow 13000 euro vind ik echt niet normaal is ie daar ook voor verkocht?

Mariekje

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: onbekend

Re: wie gaat er nog meer naar HEDEL paardenmarkt op 07-11!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:17

Tja, het was eigenlijk weer hetzelfde als ieder jaar, ik vond het helemaal niet zo druk. Ik heb weer een hoop scharminkels gezien, maar vooral paarden met hele ingezakte ruggen kan ik echt niet aanzien...

Zijn er ook nog mensen naar 'de nacht van Hedel' geweest?? (En zijn jullie daarna de hele dag wakker gebleven? )

@Nickysuppie: er staat niet echt een westernkraam waar ze paardenspullen verkopen, maar wel een westernkraam met hoeden etc, maar die heb je vast wel gezien . Als westernruiter hoop ik dat ze ooit ook westernspullen gaan verkopen...

Hebben jullie trouwens ook nog spullen ingeslagen?? Een vriendin van me moest helpen bij de stand van de Oxer, voor het museum, bij het paard van Hedel, maar daar gingen vooral halsters en dekens over de toonbank. Ik heb zelf een nieuwe band voor om m'n cowboyhoed gekocht, zo'n ding met veertjes, en een paar kleine dingentjes.

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:01

Ik vond het ook tegen vallen, qua dieren en qua stands.... Ik heb helemaal niets gekocht !! hihi

De dieren zagen er wel mager uit, maar niet echt heel erg slecht, tenminste zover wij gezien hadden.

Helaas zijn we wel een bekend paard tegen gekomen, we hebben wel even een traantje weggepikt..... Helaas gaat het soms zo.

Suzanne F.

Berichten: 49329
Geregistreerd: 03-03-01

Re: wie gaat er nog meer naar HEDEL paardenmarkt op 07-11!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:03

Veulens voor de dood verkocht?? Zoveel vlees zit daar toch niet aan?? En ik vind het vaak zo opvallend dat er zoveel veulens aangeboden worden die de mensen niet kwijt kunnen. Waarom fokken die mensen dan? Dan hebben ze zo een gewone huis tuin en keuken merrie en dan laten ze die dekken...*zucht*

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:40

jup...veel veulens voor de dood, maar er zit idd niet veel vlees aan...alhoewel ik niet veel twijfel of er meer vlees aan zat dan aan de andere pony's die daar stonden, want daar zag je de ribben echt zo duidelijk en de heupen idem

liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Re: wie gaat er nog meer naar HEDEL paardenmarkt op 07-11!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:09

ik was er om half 3 en was om 12 uur in schiedam
ik heb er en heel mooi hengst veulen van 1 april (haflinger )

er stonden heel heel veel friezen en heel veel shet's dit jaar
er zaten paarden bij waar je de tranen van in je ogen krijgt
ik vond dar er heel veel exzeem paarden stonden
er stonden mooie paarden maar die hadden vaak exzeem en ik heb er al 1 met het probleem

in het midden van de 2 rijen stond een hele mooie tinkerhengst die nog jong van ander hals dacht ik
nog wijnig sok en zwart bond met spikkel in het wit
daar viel ik wel op maar het is niet echt mijn ras

alle paarden die er later staan gaan idd naar het buitenland voor de slacht
waaronder friezen trekpaarden en shetlanders
luxe paarden al die bonte en en jonge gezonde dingen gaan vaak wel naar een goede baas toe en mogen mee terug met hun baas (handelaaren) voor een nieuwe baas

er stonde hele dikke en hele dunne paarden klein en groot goed en slecht
mensen vinden zoon paarden markt zielig maar eigelijk juist goed
handelaaren kopen ze vaak van mensen die er neit goed of kwijt willen
vaak krijg je dan slecht uitziende dieren
maar veel mensen die daar komen om te kopen
kopen vaak de jongste magere dieren op om ze te voeren en te beleren en dan weer vor de verkoop

veulens gaan idd vaak voor de dood weg
maar ze kunnen ook naar het buitenland voor verkoop gaan naar een anders mens of ze voeren hem op en dan naar de slacht
friezen zijn daar in de trek en haflinger redelijk
omdat daar de draad van het flees goed licht (zeggen ze )

ik vin alleen minder dat de rest naar de slacht gaan en verders ben ik niet op tegen voor een paarden markt

sandra86

Berichten: 288
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Nispen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:08

sigrid1182 schreef:
een een zwarte tuigpaard ruin v handro./ , die voor een paar jaar terug nog super in de tuigrubrieken liep....


Dit paard heb ik ook gezien vond het geen verkeerd paard.
Maar zon paard zet je toch niet op de markt.
Ze vroegen er €5500,- voor

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:29

sandra86 schreef:
sigrid1182 schreef:
een een zwarte tuigpaard ruin v handro./ , die voor een paar jaar terug nog super in de tuigrubrieken liep....


Dit paard heb ik ook gezien vond het geen verkeerd paard.
Maar zon paard zet je toch niet op de markt.
Ze vroegen er €5500,- voor



Helemaal gelijk...

Dit was echt geen markt paard..( heb je het beenwerk gezien van dit paard, super droog...en mooi voor een tuigpaard)

Als ie niet verkocht is, dan ging ie mee terug, en had de man waar ik mee naar Hedel was,er nog wel een adres voor....

Dat was nl de eigenaar die em nog heeft uitgebracht in de sport en em vorig jaar verkocht heeft....

Paard was ook gereden en was zeker niet een slecht pasard om ook mee onder zadel te rijden....

sandra86

Berichten: 288
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Nispen

Re: wie gaat er nog meer naar HEDEL paardenmarkt op 07-11!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:42

@ sigrid1182

Voor het paard is het te hopen dat ie goed terecht komt.
Heb wel rijfoto's gezien die waren wel mooi!
Hij zag er ook erg goed uit ja.
Maar als je zon paard op de markt verkoopt zou je haast denken dat er een 'maar' achter zit..

liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:42

er liepen idd mooie tuigers bij
maar ook andere rassen waar je van denk wat doet dit hiero
op een paarden markt waar meestal magere paardjes staan

radoszin

Berichten: 536
Geregistreerd: 30-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:15

Weet je wat ik nou niet snap dat mensen niet op een paardenmarkt een paard willen kopen maar wel bij een handelaar , die ze op een markt koopt .
Ben je wel meteen het dubbele kwijt dan kun je beter op een markt kopen.
Ik vond dat dit jaar vergeleken met voorgaande jaren best meevallen met verwaarloosde of magere paarden.
Je weet van tevoren dat er geen toppaarden bij staan.
Mijn pony komt ook van een paardenmarkt en ik heb haar al 4 jaar en er was helemaal niks mis mee alleen als je van plan bent om er iets te kopen neem dan iemand mee die er verstand van heeft.
En idd. het is ook zielig als je ze allemaal aankijkt (omdat je van paarden houd ) maar ga eens in het asiel kijken naar de honden en de katten is dat niet zielig die daar zitten te wachten op een nieuw baasje en als ze te oud zijn en er komt niemand dan krijgen ze ook een spuitje , maar daar hoor je niemand iets over zeggen.

Suzanne F.

Berichten: 49329
Geregistreerd: 03-03-01

Re: wie gaat er nog meer naar HEDEL paardenmarkt op 07-11!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:16

liesje_waal schreef:
omdat daar de draad van het flees goed licht


Eeeeh????

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: wie gaat er nog meer naar HEDEL paardenmarkt op 07-11!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 20:44

Ik ben er ook geweest, voor het eerst. Ik vond het echt mega druk, als je het vergelijkt met de paardenmarkt hier in Rotterdam, die is altijd zo klein. Ik was met me stage mee, die hadden 2 welshjes te koop staan. We stonden op dat hogere stukje, bij de omroep/EHBO. we hebben ze alleen niet verkocht.

lutje85
Berichten: 171
Geregistreerd: 02-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:52

nou we hebben gisteren een topdag gedah we hadden er 17 van onszelf bij. En 2 van een man die mee was!! alle 19 verkocht waren er even na 4en 5 uur alles op de markt ook de 2e wagen en alles verkocht!!!! kwart voor 1 waren we helemaal los maar ja moet zeggen ben over de markt gelopen hadden ook wel eigenlijk zo'n beetje de mooiste bij ons!!!
waar we ook liepen steeds hoorden we de naam van onze baas iedereen die hem kende kwam kijken was erg leuk!!!

laat het ff weten iemand onze paarden gezien ????
een deel had blauwe halsters en een deel bordeaux met wit
alle paarden waren gevlochten en zagen er goed uit mooie kwpners

hoop dat iedereen het leuk heeft gehad!

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:03

lutje85 schreef:
nou we hebben gisteren een topdag gedah we hadden er 17 van onszelf bij. En 2 van een man die mee was!! alle 19 verkocht waren er even na 4en 5 uur alles op de markt ook de 2e wagen en alles verkocht!!!! kwart voor 1 waren we helemaal los maar ja moet zeggen ben over de markt gelopen hadden ook wel eigenlijk zo'n beetje de mooiste bij ons!!!
waar we ook liepen steeds hoorden we de naam van onze baas iedereen die hem kende kwam kijken was erg leuk!!!

laat het ff weten iemand onze paarden gezien ????
een deel had blauwe halsters en een deel bordeaux met wit
alle paarden waren gevlochten en zagen er goed uit mooie kwpners

hoop dat iedereen het leuk heeft gehad!


waar stonden jullie dan...


Nog een aanvulling

heb nog een mooie oudere bruine merrie gezien, mooi type....

en nog een donkere vos merrie die al wat ouder was....(stond samen met die lusitano x donnerhall, een riverman en riant enter....dacht ik...)


Met z'n 4en op rij.....

en nog een mooie bruine welsh b merrie......

nou en dat waren de mooiste dacht ik.....

de rest vond ik niets....

lutje85
Berichten: 171
Geregistreerd: 02-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:56

wij stonden vrij aan het begin! schuin tegenover de palinroker zeg maar bij de ehbo daar !!

hadden veel jonge paarden bij

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:06