Paardenmarkt Hedel 2023

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
balance
Moderator Kantine

Berichten: 18155
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 16:11

Spaansepony schreef:
Ik vond de prijzen wel mee vallen hoor.
Heb nog even getwijfeld bij palomino merrie, maar was net te oud en onbeleerd en daardoor voor mij net te hoog in prijs. Maar spookt nog door m’n hoofd. Dus als iemand weet van wie die is wil ik nog wel eens bellen vanavond :+

[ [url=m/axXKDL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zag ook nog een leuk Welsh veulen, plaatje om te zien. Maar 950 euro voor een nog geen half jaar oud ding had ik er niet voor over :+

[ [url=m/0ORp7h.jpg]Afbeelding[/url] ]

En kwam onze oude pony tegen, wilde m terug kopen maar was al verkocht en kon de koper niet achterhalen

[ [url=m/pQIV1B.jpg]Afbeelding[/url] ]


Kent iemand toevallig handelaar Stijn? Die kocht alles op voor export. Die had ook nog leuke dingen gekocht :+


Jeetje, deze lijkt jou te herkennen! Dat zou mijn hart breken.

different1
Berichten: 3642
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 16:24

Zinzi_jewel schreef:
Tja het is en blijft natuurlijk markt en blijft spannend voor de paardjes . Dat ze dan minder leuk reageren op aanrakingen zou ik m niet voor laten staan.
Vindt gemiddeld genomen de prijzen vrij hoog voor een markt .


Met kleine kinderen wil je dit soort dingen gewoon niet, een beetje in elkaar krimpen etc oké, maar echt uithalenbij aanraken vd achterbenen is ook op een markt een no go.
Ze stond op een rustige plek op de markt en leek verder ook echt wel braaf en relaxt.
Je kan het dier ook niet terug brengen hè, mocht ie niet bevallen/braaf genoeg zijn, dat is een risico dat je moet willen nemen en dat wilden we niet.
Puur voor mezelf kijk ik er anders naar.

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 16:50

Afbeelding

Er stond heel wat, maar een waar ik echt interesse in had was al verkocht...
De zwarte middelste.
Mocht iemand weten waarheen *D ik ben zeker benieuwd

Die appaloosa pony met deken was ook leuk, maar die had geen voortanden meer en op paspoort was geen enkele geboorte datum bekend, mogelijk al erg oud.

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-23 16:54

Ik vond het aanbod ook tegenvallen in geen enkele maat iets gezien waarvan ik dacht ja dit zou ik kopen. Ik vond ons eigen hengstje ook de knapste van de markt maarja je vind altijd je eigen dier het mooist ;)

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 16:55

Haha, ik vond die van jullie ook echt heel knap zo van de foto!

manou_diablo
Berichten: 239
Geregistreerd: 08-07-13

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 17:54

Kleine kans: Heeft iemand meer info over de fjord op de 9e foto van de foto's van MallyBelly op pagina 2? Komt mij heel bekend voor maar zou onverwachts zijn.

MallyBelly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 17:57

manou_diablo schreef:
Kleine kans: Heeft iemand meer info over de fjord op de 9e foto van de foto's van MallyBelly op pagina 2? Komt mij heel bekend voor maar zou onverwachts zijn.

Was een merrie, echt een schatje, en heel mooi. Veulen wat er langs stond hoorde er volgens mij bij. Hadden later allebei een D op hun kont.
Ze had een hele mooie voorpluk daar door viel ze echt op.

manou_diablo
Berichten: 239
Geregistreerd: 08-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 18:08

Dan zal het een ander paard geweest zijn dan degene die ik ken, die is echt bejaard dus die heeft zeker weten geen veulen. De prachtige voorpluk past dan wel weer in het plaatje, grappig!
Fijn om te weten, dankjewel!

Edit: Mocht iemand nog meer foto's hebben van de fjord in kwestie dan zou ik het leuk vinden om die ook te zien :) Blijf een beetje twijfelen en vind het sowieso een mooi beestje! Wat betekent het als ze een D op hun billen hebben staan?
Laatst bijgewerkt door manou_diablo op 06-11-23 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Berichten: 36775
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 18:10

Ik word hebberig van de fjorden, maar helaas geen optie meer vanwege gezondheidsredenen.

NikkivanOlst

Berichten: 7836
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 19:49

Afbeelding

Deze zilverappel was mega knap, m'n zusje had 'm bijna meegenomen tot we de stand van de voorvoetjes zagen, dat was niet zo best

Zinzi_jewel

Berichten: 8824
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 19:58

En daar was met correct bekappen geen winst meer te behalen

kinel
Berichten: 2189
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:14

Ik vond er maar een paar leuke tussen staan. Wat ik wel heel erg sneu vond was de fjordenmerrie met het veulen. Het veulen was zo moe die lag gewoon te slapen bij m’n dochter in de hand. Daar legde hij z’n hoofdje neer. Was echt sneu om te zien.
Men zei dat er minder aanvoer was dan vorig jaar.

Anouk_H

Berichten: 2176
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-23 20:40

Anouk_H schreef:
Wij hebben voor €475 een mini grullobonte hengst verkocht, 'naar een forever home' stond daarna voor €900 weer te koop terwijl iedereen hem bij ons voor €700 te duur vonden, ben benieuwd of ze hem weer doorverkocht krijgen. Is het risico van de markt natuurlijk, is niet erg voor ons.


[ [url=m/Vx9Hqu.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik moet hier even op terugkomen heb net allemaal lieve filmpjes gekregen hoe hij is aangekomen en hoorde van andere dat de zoon huilde toen ze een prijs voor hem noemde dus ik denk dat het meer was van 'als er iemand in trapt is het leuk maar eigenlijk willen we hem gewoon mee naar huis'. Geeft toch een fijner gevoel en verder zien we het wel of we er ooit nog wat van terugzien :)

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 21:29

dynara schreef:
Die appaloosa pony met deken was ook leuk, maar die had geen voortanden meer en op paspoort was geen enkele geboorte datum bekend, mogelijk al erg oud.


Deze stond voor de markt bij de stal waar ik rijd, heel lief dier maar denk inderdaad al heel oud. Ze hadden ook nog een hele leuke beleerde fries mee, die heb ik zaterdag nog staan poetsen met 3 bruinbonte pony’s, een zwartbonte en twee vosjes! Hoop dat ze allemaal een mooi plekje hebben gekregen <3

NikkivanOlst

Berichten: 7836
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 22:35

Zinzi_jewel schreef:
En daar was met correct bekappen geen winst meer te behalen


Heb veel gekke voeten weer heel zien worden met juist bekappen, maar dit hoefbeen leek wel meegedraaid...

MarjanB

Berichten: 16508
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 22:36

Zie dat er ook twee exmoors stonden.. daar was ik zondag voor gaan kijken maar durfde het niet aan. Door iemand hier gekocht?

Zinzi_jewel

Berichten: 8824
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 22:44

VisibreTeam schreef:
Zinzi_jewel schreef:
En daar was met correct bekappen geen winst meer te behalen


Heb veel gekke voeten weer heel zien worden met juist bekappen, maar dit hoefbeen leek wel meegedraaid...



Heb zo een hongaar gehad met draaivoetje
Liep als een zonnetje ... en nog

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 00:05

Ketly schreef:
dynara schreef:
Die appaloosa pony met deken was ook leuk, maar die had geen voortanden meer en op paspoort was geen enkele geboorte datum bekend, mogelijk al erg oud.


Deze stond voor de markt bij de stal waar ik rijd, heel lief dier maar denk inderdaad al heel oud. Ze hadden ook nog een hele leuke beleerde fries mee, die heb ik zaterdag nog staan poetsen met 3 bruinbonte pony’s, een zwartbonte en twee vosjes! Hoop dat ze allemaal een mooi plekje hebben gekregen <3


Ik durfde het net niet aan voor het geld en omdat hij echt een heel slecht gebit had... vind het sneu iets aan te schaffen om op korte termijn tegen de kids te zeggen om weer afscheid te nemen. neem aan dat hij niet mee terug is gekomen naar stal?

xAurea

Berichten: 65
Geregistreerd: 22-07-20
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 00:53

MarjanB schreef:
Zie dat er ook twee exmoors stonden.. daar was ik zondag voor gaan kijken maar durfde het niet aan. Door iemand hier gekocht?


Ik geloof dat deze weg zijn, wij hebben ze zien lopen en heb ze daarna niet meer gezien, waren echt dotjes!!!

En die zilverappel was echt bloedje mooi ja, mooie bouw ook!! Wel weer jammer van die hoeven :(

MarjanB

Berichten: 16508
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 07:38

Hmmm Ben benieuwd… ze waren extreem bang en de tweejarige leek drachtig. Wel mooie pony’s :D

mellienie

Berichten: 163
Geregistreerd: 27-08-09

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 09:23

Ik weet niet of het in dit topic past, maar ik ben eigenlijk heel benieuwd of er mensen zijn die een paard hebben gekocht van de markt en die hier willen tentoonstellen
Of moet dat in een ander topic?

Marcella

Berichten: 36775
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 09:28

Mag gewoon hierin.

SaraViavia

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 14:13

Over het fototopic:
Dat spannetje zwarte a welshjes stond ook in Zuidlaren toch? En staat die linker nou zo slecht op z'n voorbeen of lijkt dat op de foto?

anjali
Berichten: 15150
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 19:10

Marigold schreef:
Wat zou de achtergrond zijn van de bruin bonte pony met het gebrandmerkte nummer op de rug? Ik herken dat van een IJslander (die in semi wild opgroeide op IJsland). Maar ik zie in deze pony niet direct een IJslander.

Die arme magere merries kunnen niet eens bij het hooi.

Dat viel me ook al op bij de foto's van Zuidlaren, dat wel overal hooi lag maar dat veel paarden zo kort aangebonden waren dat ze er niet bij konden.

mellienie

Berichten: 163
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:20

Marcella schreef:
Mag gewoon hierin.


In dat geval; zijn er mensen die een paard hebben gekocht van de markt maandag 6 november? En zo ja, wil je hem voorstellen met foto? :D