Eper Paarden4daagse 2023

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brainless

Berichten: 29752
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 00:31

Otti1977 schreef:
Hebben wij vorig jaar geen problemen mee gehad. Er was meer dan voldoende. Gek.

Wij waren echt niet de enige die weinig/tot niks hadden.
Ook 2 mensen die vega hadden besteld en dat was allang op.

Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 00:39

Brainless schreef:
Otti1977 schreef:
Hebben wij vorig jaar geen problemen mee gehad. Er was meer dan voldoende. Gek.

Wij waren echt niet de enige die weinig/tot niks hadden.
Ook 2 mensen die vega hadden besteld en dat was allang op.

Hoe laat waren jullie er dan?

marije1109

Berichten: 1137
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 00:53

Helaas geen paard voor de 4daagse dus niet ingeschreven. Wel een campingplaats geboekt, hopelijk net als vorig jaar mee als groom....of misschien gebeurt er nog een wonder :D

Brainless

Berichten: 29752
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 00:55

Otti1977 schreef:
Hoe laat waren jullie er dan?

Pff weet ik zo niet meer, maar ruim voor het einde van de tijd.
Normaal kreeg je 2x eten en kreeg je 2x 2 stuks vlees op je bord, nu kon je pakken wat je wilde en aten mensen 5/6/7 stukken vlees en omdat ze onbeperkt mochten halen liepen er mensen zonder bandje rond die wel te eten hadden.
Toen wij gingen eten was er nog maar 1 tent open en hadden we alleen een hamburger, 1 soort salade en geen stokbrood meer enzo..

Tinkermuts

Berichten: 9389
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 07:35

Ik heb helaas niet ingeschreven, dax heeft nog teveel terugvallen dus weet niet of vierdaagse nog kan, gaan afwachten en mocht het wel lukken rijd ik twee dagen mee als er nog plek is

Ik vond het super organisatie, en dat het duurder geworden is is niet gek, alles voor inkoop is ook vele malen duurder, en voor wat je ervoor krijgt incl service is het het dubbel en dwars waard

Josien_

Berichten: 9031
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 09:23

Hier nog geen paard voorde vierdaagse, misschien is mijn jonkie volgend jaar zo ver dus ik volg wel even mee.
Ook om te kijken wat de goede plekjes zijn om te overnachten want onze vaste stek van jaren geleden is er niet meer helaas.

manzano

Berichten: 23982
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:53

Ik vind de kosten ook meevallen voor zo'n organisatie. Maar goed, kan me voorstellen dat het anders is als je ook nog accommodatie moet regelen en betalen. Dat heb ik niet.
Ik weet ook niet of het gaat lukken om mee te doen, maar anders meld ik me voor 1 mei af. Ik hoop gewoon dat het gaat lukken.

Jorex

Berichten: 9986
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 12:50

Wij waren ook relatief laat voor het avondeten op de donderdag. Ik heb toen van 1 tot 7 gereden, omdat de pony op een gegeven moment echt kapot was. Mijn groepje reed te snel voor hem en tja dan moet je vervolgens nog 10 km. Dus de laatste 10 km voornamelijk gestapt daardoor. Dus dan nog aftuigen enzo dus het zal rond half 8-8 uur geweest zijn toen wij kwamen en toen was er nog genoeg eten. Ik had ook twee personen zonder bandje, maar die hadden wel keurig betaald voor het eten. En volgens mij kreeg je dan wel een bandje, maar die hadden ze in hun zak gestopt, net als de persoon met mijn groom bandje. Ik reed op een sulky zonder groom vorig jaar. Ik had geen idee dat je maar 2 keer mocht opscheppen. Ik heb zelf denk ik iets van 3 borden gehad, want honger na zo'n lange rit. Dus ik herken het totaal niet dat er niet genoeg was, vooral omdat wij dus ook laat waren en toen was er nog ruim voldoende te eten.

Ik ben dit jaar vandaag goed gestart met een snel rondje enkelspan van 10 km met de oudste pony. Hij kon nog wel 2-3 keer verder, maar mijn handen en voeten werden anders te koud. :P

Sanniie

Berichten: 200
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 00:37

Wij hebben ons ook weer ingeschreven *\o/*
Hopelijk er weer bij :j

Training moet wel echt weer even opgepakt worden... maar daar hebben we nog wel even de tijd voor.

Eerst maar afwachten of we er weer bij zitten :D

Komend jaar wel alle dagen mennen ipv 2 onder het zadel. Wel zo gezellig voor de groom ;)

Als het goed is en alles lukt slapen wij bij de rietberg en staan de paarden bij de veenhoeve. Top bevallen vorig jaar dus hopelijk nu ook allemaal mogelijk :o


Afbeelding

KvH1992
Berichten: 33
Geregistreerd: 24-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 07:48

Hoe bereiden jullie je voor op de vierdaagse? Voor ons de eerste keer. We rijden eens per week 10km buiten, maar dat moet worden uitgebreid. Daarnaast veel grondwerk en focus op bespiering dit moment.

Hoe vaak rijden jullie welke afstanden voordat jullie er klaar voor zijn? Ben heel benieuwd om een beetje een richtlijn aan te kunnen houden.

Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:46

Ik rijd ook veel rondjes tussen 10 en 14 km. Lekker in vlot tempo. Als weer beter is ook wel langere rondjes. Als ik dressuurmatig rijd geloppeer ik veel. Met de 4daagse rijden we nooit zo vlot Als buiten de 4daagse om. Hij doet het met gemak

Jorex

Berichten: 9986
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:35

Ik reed vorige keer 3-4 keer per week rondjes van 15-30 km. Deze keer moet ik even kijken wat handig is, want dan moet ik er 2 trainen. En de ene heeft zowel enkelspan als in het tweespan een groom nodig. En ik heb misschien binnenkort een nieuwe baan en dan ga ik naar 40 uren werken. Dus dan zal ik s avonds de weg uit moeten qua training doordeweeks. Dus eerst moet het dan langer licht zijn. Maar goed tegen die tijd kan ik ook wel weer longeren in de paddock of wei. Ik heb zelf geen bak dus ik moet de weg uit. Alleen tm halverwege maart lopen ze 1 keer per week in de les in tweespan en mijn kar staat daar dan ook. Dus tweespan buiten is voor nu ook geen optie.

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 14:12

Ik train meestal paar keer rond van 16 kilo meter maar ze hebben goeden zijn niet snel moet ze doen met gemak Dussen door wat stappen beetje afwisselen dan lukt prima wel goed voeren ze vallen vaak wel wat af

manzano

Berichten: 23982
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:01

Ik ga morgen voor het eerst sinds een half jaar een rondje buiten doen. Conditie is van ons beiden dus nul komma nul. Hoop dat ik een beetje rijmaatjes kan vinden in de buren (met wie ik nu ga), want alleen naar buiten lukt nog niet echt.

Autumnn

Berichten: 8064
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 16:02

Ik wil heel graag, maar ik krijg helaas niemand mee. Zijn er meer in dit pakket en gaan jullie dan alleen of? :Y)

KvH1992
Berichten: 33
Geregistreerd: 24-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 20:15

Autumnn schreef:
Ik wil heel graag, maar ik krijg helaas niemand mee. Zijn er meer in dit pakket en gaan jullie dan alleen of? :Y)



Zit je toevallig in de buurt van Delfgauw of Rotterdam? Misschien kunnen we eens ergens heen om in t bos een langere rit te maken. Ik ben afhankelijk van een paardenbus huren. Helaas niet echt goed buitenrjden waar wij staan. Wel een super braaf paard, dus kan ook gelukkig alleen op pad.

We hebben ook nog niemand die mee wil naar de vierdaagse, maar desnoods gaan we alleen. Gelukkig is m'n merrie doodbraaf op zowel trailer als met rijden.

Jorex

Berichten: 9986
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 20:25

Wij rijden alleen, ik ben erachter gekomen dat dat het beste is voor de mijne qua tempo. Mijn doel is dit jaar ook de donderdag uit te rijden, zonder dat de pony spiertechnisch kapot is voor het einde. Nu heb ik wel 2 shetties van 85cm dus hun stap is altijd lager dan dat van een groot paard, hun draf zit rond de 8-10km/h gemiddeld en galop begint al bij 13km/h. Dus tenzij ik meer minis tegen kom met hetzelfde tempo dan rijd ik alleen. Zoals vorige keer op de woensdag, toen heb ik de route uitgereden met een tweespan spikkels. Het was toen Alex en de spikkels, want er kwam ook nog enkelspan appaloosa pony bij. Dus dat was heel gezellig. Verder heb ik op de vrijdag ook gedeeltelijk met wat ruiters gereden, want die haalden mij in als ik stapte. En ik hun weer in draf en dat zo'n 10 keer dus dan voer je ook gewoon een compleet gesprek met telkens tussenpozen erin. _O-

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 22:59

Wij hebben ons ook opgegeven en gaan vooralsnog ook alleen. Ik rij met de sulky en mijn pony. Mijn man gaat mee voor de gezelligheid, maar hij rijdt niet mee op de sulky.

Mijn pony is in december helaas ziek geweest en heeft totaal geen bespiering en conditie meer. Dus we moeten flink aan de slag met opbouwen :j Maar eerst moet hij geschoren worden, want ik tref m nu elke dag bezweet aan zonder dat hij iets heeft gedaan :(:)

Afbeelding

marije1109

Berichten: 1137
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 23:49

Ik heb geen paard voor de 4daagse maar toch ingeschreven gisteren....het duurt nog een tijd en wie weet....positief blijven denken en wie weet komt er wat op mijn pad +:)+

KvH1992
Berichten: 33
Geregistreerd: 24-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:45

marije1109 schreef:
Ik heb geen paard voor de 4daagse maar toch ingeschreven gisteren....het duurt nog een tijd en wie weet....positief blijven denken en wie weet komt er wat op mijn pad +:)+



Ahh super! Wij zijn van t weekend op een strandrit geweest van 15km. Ik verbaas me over d'r conditie! Tot 12km was er bijna geen houden aan en de dag erna totaal geen last van d'r spierpijn of moe. Gewoon weer gas erop willen. Kunnen dus al meer dan ik dacht.

Autumnn

Berichten: 8064
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:19

Ik heb me ingeschreven *\o/*
Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:18

Wat leuk! En wat een leuk paard heb je <3

Volgende week woensdag komt er iemand om mijn ijsbeer te scheren, dus dan kunnen we beginnen met opbouwen *\o/*

Misschien kan ik dan wat vaker zijn echte kleur zien := Het is een varkentje..
Afbeelding

Autumnn

Berichten: 8064
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:48

Dank je :D hij is gek op buitenrijden (en ik ook :D ) en kilometers maken dus dat gaat helemaal goedkomen!

Vorig jaar meegedaan met de Ermelose tweedaagse en dat smaakte naar meer. Ik hoop heel erg dat ik ingeloot ga worden!

Oh wat een varken :') :') heel herkenbaar hahah

manzano

Berichten: 23982
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 15:28

Haha geweldige foto Frummels!!

Welke omgeving woon je Autumnn? Gaaf paard <3

VNjulia
Berichten: 138
Geregistreerd: 29-05-13
Woonplaats: Heerde

Re: Eper Paarden4daagse 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 09:19

Goedemorgen.
Kom even het topic binnenvallen :Y)

Ik rijd dit jaar zelf niet mee .. maar heb in Wapenveld eventueel nog wel 1 Max 2 plekjes vrij op de wei voor iemand die wel mee rijd! Geen Shetlanders want die houd ik niet binnen onze omheining :=
Bij Interesse PB.

Succes allen met de voorpret!