Eper Paarden4daagse 2022

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzan_bobar

Berichten: 4250
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 00:28

Wat leuk een Epe topic weer. Ik rij niet mee,al jaren niet meer. Ben vaak savonds wel aanwezig, dus wie weet kom ik jullie ergens tegen .

Succes de komende weken met de laatste voorbereidingen!

Tinkermuts

Berichten: 9392
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 05:49

Ik ben ook met het opbouw schema begonnen.
Ik rijd de 4 daagse alleen wat nu wel goed is, weet ik zeker dat ie z'n eigen tempo kan lopen.
Galop mag tegen die tijd helaas nog niet.
Ik rijd zorgvlied ook weer mee.

Niwla

Berichten: 4120
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 08:53

Wat voor schema houd jij aan Tinkermuts?
Ik vind het lastig te bepalen wanneer m’n paard er klaar voor is. Vorige week probleemloos 18 km gereden en later die week een intervaltraining gedaan van 8 km. Ik wil nog minimaal twee ritten van 20+ rijden, en ik denk dat dat dan wel voldoende is. Maar in vind het lastig in te schatten.

Tinkermuts

Berichten: 9392
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 10:37

Normaal rijd ik al heel lange ritten dus is ie er altijd klaar voor maar nu moet ik rustig opbouwen, rijd nu on de dag 10 km en dat voer ik op tot 15 soms 20 km.
Maar als je paard al gemakkelijk 15 a 20 loopt moet het prima kunnen

Jorex

Berichten: 10001
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 15:16

Mijne was wat te mager dus ik had ritten van 8-12 km over asfalt gedaan afgelopen weken. En 1 keer 18 km vorig weekend. Vandaag toch maar even kijken of hij die 20 over zwaar bos terrein nog redt. En ja hoor, prima uitgereden in het Drents Friese Wold. Wel de mulle stukken afstappen en zelf meegelopen. En dat waren er veel, anders hadden we gemakkelijke een halfuur minder lang onderweg geweest.
Afbeelding

Ik had wel een verkeerde afslag waardoor ik een heel mul stuk rode route moest doen. Wilde eigenlijk een ander rondje doen. Volgend weekend pony weekend, dus dan loopt hij vrijdag zijn normale ronde thuis en zaterdag en zondag ook in Diever.

Otti1977

Berichten: 3047
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 16:08

Ik hoop dat ik de 4daagse kan rijden. Zal spannend worden.. heb mijn schouder overbelast en moet hem rust geven..het rijden staat nu even op laag pitje. Ik hoop dat ik van de week weer meer kan.

Jets

Berichten: 3556
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-22 16:08

happyhorse schreef:
Ik neem voor de zekerheid met grote ritten wel een zadel tasje mee met wat eten en drinken.
Helaas aan deze kant wat veranderingen. En ga ik de rit alleen rijden. Maar pony heeft genoeg conditie die heeft energie voor 100, alleen me eigen conditie mag nog wat beter worden. En ben nog bezig met een overnachting plek. Mocht iemand nog tips hebben.


Jagerstee heeft nog plek vrij. Wij hebben net ons kleine huisje om geboekt naar een grote.

Wat balen Yvonne!

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 22:56

Ik zou eigenlijk vaker in de week moeten rijden dan de nu 2x per week (wel ook wandelen op de andere dagen) we rijden dan vaak wel 20+ ritten. Vorige week nog 29 km met veel mulle paden. Conditie is er dus wel voldoende, maar wil de frequentie even wat meer oppakken.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 22:56

Otti1977 schreef:
Ik hoop dat ik de 4daagse kan rijden. Zal spannend worden.. heb mijn schouder overbelast en moet hem rust geven..het rijden staat nu even op laag pitje. Ik hoop dat ik van de week weer meer kan.



Balen yvonne, hopelijk kan je toch meedoen.

manzano

Berichten: 24000
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 20:12

Zag de routes online. Zit wel een lange bij!
Wel leuk dat het langs m'n huis komt. Ben benieuwd hoe de paarden er op reageren als er zo veel langs komt haha.

marije1109

Berichten: 1140
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 23:08

Ben ik nou de enige die de routes wat teleurstellend vind? Voor mijn idee wordt het iedere keer beetje hetzelfde en helaas weer niet naar het Harde :(
Evengoed wel super veel zin in de week en het weerzien met deze en gene!

Jets

Berichten: 3556
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 23:15

Vrijdag is over het Artillerie Schietkamp, dat is 't Harde. Of bedoel je nog verder de bossen in daar? Ik kan me niet herinneren dat we daar geweest zijn, maar mij kon je eerder alles wijsmaken want ik wist toch niet waar ik was :')

Woensdag Heedestrand is voor ons een bekend rondje, die rijden we thuis vaak. Vrijdag het stuk vanaf de Ossenstal ook. Ik denk dat ik dinsdag en woensdag met Palm ga rijden en vrijdag met Winnie mennen. Donderdag sla ik over. Ben er inmiddels aardig druk mee als vrijwilliger, standhouder en deelnemer :+

Vrijdag voor de zekerheid nog even met Winnie naar de kliniek voor een buigproef om te zien hoe haar artrose been het nu doet. Ik had niet verwacht ooit nog echt kilometers met haar te kunnen rijden! We zitten inmiddels op 16 km, misschien dat we een stukje afsnijden.

Zijn er nog mensen die meedoen aan de pannenkoekenrit de zondag ervoor? Ik vond dat altijd te veel, maar heb nu toch 2 paarden om mee te doen dus dat scheelt al dat ik het kan verdelen. Voor Palm is het wel een goede oefening. Het ging een tijdje even helemaal niet lekker tussen ons, maar inmiddels hebben we elkaar weer terug gevonden <3
Laatst bijgewerkt door Jets op 11-05-22 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

marije1109

Berichten: 1140
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 23:20

Oh echt sorry dan heb ik niet goed genoeg gekeken. Super blij dat die erin zit ik weet van Jasper dat het een kostbare aangelegenheid is!
Dit jaar voor het eerst mee als groom op de wagen (zo blij met deze kans), misschien ook wel anders dan onder het zadel....ik kan iig niet wachten!

maudjip
Berichten: 29
Geregistreerd: 19-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 09:23

Ik heb mijn ijslander wegens gezondheidsproblemen helaas terug moeten trekken, hierdoor is er een overnachtingsplek vrij gekomen bij de Veenhove. Dus als iemand nog op zoek is, even Estelle van de Veenhove benaderen. Voor zo ver ik weet is de plek nog niet ingevuld.

Gelukkig rij ik nog wel mee met mijn aanspanning mini appaloosa's. Mijn dochter gaat nu mee op de kar i.p.v met de ijslander onder het zadel.
Ik heb de 4daagse meerdere keren gereden met enkelspan mini en hca sulky. Dit jaar voor het eerst 2 span met 4wieler en ik vind het best spannend maar meer of een vierwieler niet te zwaar gaat zijn met verplichte groom erop. Ik weet hoe zwaar sommige stukken zijn.
Ik train nu natuurlijk ook in het bos en heb een licht wagentje. De pony's zijn 93 en 84 cm. Dat gaat goed en 20 km kunnen ze aan met 2 passagiers maar dan kan ik natuurlijk zelf de route bepalen en zware stukken vermijden.
Meer mensen hier die de 4 daagse al eens eerder deden met 2span mini's en vierwieler?

Niwla

Berichten: 4120
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 09:58

Wat jammer van je ijslander maudjip. Hier geen ervaring met een aanspanning helaas.

Leuk dat de routes bekend zijn! Het is voor ons de eerste keer en ik denk dat wij de donderdag overslaan. Die vind ik net lang zat zo voor de eerste keer. Ik dacht eerst mooi een hoek af te kunnen snijden, maar ze hebben precies de pleisterplaats in de punt zitten op die dag.

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:05

Ik rijd regelmatig lange stukken in het bos met mijn spannetje van 85 en 93 cm. Vaak ook met me man en me zoontje op de kar. Me zoon telt niet echt mee met zijn 18 kg haha. Dat redden ze prima voor een km of 20 25. Ik vind de rit van 27 wel een pittige denk ik hihi. Met mulle stukken stapt manlief af.
Maar ik weet niet hoe de paden in epe zijn, daar ben ik nog nooit geweest

Tinkermuts

Berichten: 9392
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:13

Ik denk dat ik dag 3 ook oversla, normaal geen probleem maar na deze blessure wil ik toch extra voorzichtig zijn

Jorex

Berichten: 10001
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:07

Voor ons gaat die van donderdag misschien ook te lang worden. We zijn op asfalt al wel 25+ km geweest en hij houdt dan ook makkelijk 8-10 km aan 1 stuk draven vol. Sterker nog naast de fiets loopt hij 9 km in een uur zonder zweet. :')

Maar in het Drents Friese Wold redt hij 20 km waarbij ik dan ook nog vaak afstap wegens mulle paden wel gemakkelijk. Dan moet ik wel kunnen afstappen natuurlijk. Dit weekend pony weekend in Diever dus is alvast een mooie oefening voor Epe. Geen idee hoe ver we gaan dan. Maar als Epe afwisselend bos en weg is dan redden we de lange wel. Ik men met een groepje en hij trekt zich dan wel wat op aan de andere pony's.

Josien_

Berichten: 9047
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:16

Geen korte route meer op de lange dag dus?

In Epe heb je wel afwisselend weg en bos, maar of het evenredig verdeeld is verschilt per route.

manzano

Berichten: 24000
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:51

Op dag 3 zit er een heel klein stukje in wat echt helemaal kapot gereden is door landbouwverkeer. Is als ruiter nog wel te doen, maar met een aanspanning..... Daar zou de organisatie nog even naar moeten kijken. Geloof dat er organisatie hier in het topic zit?

Otti1977

Berichten: 3047
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:09

Ik heb vanochtend de 1e herteluis vliegen al gesignaleerd.. ze zijn erg vroeg dit jaar.

Tinkermuts

Berichten: 9392
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:22

Goed dat je het zegt, ductape en vaseline mee

Otti1977

Berichten: 3047
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:31

Otti heeft er gelukkig niet veel van. Zwiept beetje met zijn staart.

Tinkermuts

Berichten: 9392
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:39

Wij hebben ze hier niet dus geen idee hoe hij reageert

manzano

Berichten: 24000
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:18

Otti1977 schreef:
Ik heb vanochtend de 1e herteluis vliegen al gesignaleerd.. ze zijn erg vroeg dit jaar.

Paardenluisvliegen zijn het in het voorjaar en hertenluis in het najaar begreep ik.
Maar ik heb ze hier al een week of 2. Paard al paar keer in volledige paniek gehad :\