Eper Paarden4daagse 2022

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marije1109

Berichten: 1136
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 09:09

Hoi Flurk, vooralsnog heb ik geen paard om de 4daagse mee te rijden, dus hou me heel graag aanbevolen!

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 00:57

Goed om te weten L_Rivaldo, dus juist wel oefenen in DF wold dan. Ik zal in Epe ook afstappen op de zwaarste stukken. Ik ben half december op mijn stuitje gedonderd en mijn staartbotje vindt het nog steeds wel prettig als ik af en toe even af stap en meewandel ipv constant op mijn gat te zitten.

@Marlinde als ik wel word uitgekozen dan kijk ik waarschijnlijk de hele rit boos, want dat is mijn concentratiegezicht en ik heb mijn handen vol aan die kleine. Maar ik zal proberen te lachen als ik wel wat in de bosjes zie. :j

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:59

Ja goed dat je daar meer op gaat trainen, het kan echt wel pittig zijn voor die kleintjes.

He verdorie marije, schijnt echt moeilijk te zijn in deze tijd een paard te vinden.

XXXX2015
Berichten: 1790
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 10:56

Hoe gaat het met iedereen qua trainen? Ik merk bij mijzelf dat ik daar echt fanatieker in moet gaan worden, anders gaat het niet goedkomen straks in Epe.
Ik ben ook al een beetje aan het nadenken over de spullen die ik ga meenemen, vooral mbt het kamperen. Ik was van de week bij de decathlon en zag daar een soort opblaasbaar veldbed, dat leek me eigenlijk wel wat, dan lig ik net even wat luxer in mijn tent. Heeft iemand hier misschien ervaring met zo'n veldbed?

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:03

Hier paard helaas geblesseerd, als alles goed gaat dan mag ik over vier weken weer opbouwen.
Ik hoop dat ik het ga redden.

Ik slaap in m'n bus en heb daar lekker m'n matrasje, dus kan je helaas niet helpen met juist matrasje.
Zou niet te dun dingetje nemen.

Ik heb voor tijdens rit altijd wat appels en wortels voor paard mee en laat hem grazen, hij drinkt nml niet snel uit de emmers bij de stops.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:06

Hier gaat het wel redelijk. Zou ook een stuk fanatieker kunnen, maar ik ben net bij mijn eerste fulltime baan begonnen dus het schiet er ook qua daglicht een beetje bij in. Gelukkig kan ik in het weekend altijd, en het plan is om zaterdag eens een echte 20km rit te maken met een stop bij een restaurant tussendoor.

Ik neem aan dat ze met hun schatting van 2,5 tot 3 uur rijden per dag toch wel uitgaan van een vrij hoog tempo, niet?

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:20

Ik ga met een karretje en mijn kleintje en heb nog niet echt een idee hoe snel die stapt (na langere afstanden), moet dat even opmeten.
Mijn arabier stapt (als hij relaxed is) 6km/h, dus als ik 20 km zou stappen doe ik daar 3 uur over.

Als je het grootste gedeelte rustig draaft en de rest stapt, doe je er 2,5 uur over.

Sure_lee

Berichten: 10408
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:35

Ik doe er altijd wat langer over. Maar ik stap het meeste. Wat langere stukjes draf en een paar galopjes. Zeker 3 uur.

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:02

Ik hoop het in 3 uren te kunnen doen. Mijne stapt als ie vlot door stapt 4,5 km/h. Onze ritten nu zijn 6-7 km/h. Als hij eraan toe is om langer te draven kan hij uiteindelijk 8,5 km/h doen. Maar wij draven dan wel voornamelijk. Alex is ook echt wel klein met 84 cm op zijn schoft. Als ik samen rij met anderen dan gaat het zeker wel lukken. Hij trekt altijd erg op aan andere pony's. Zolang hij zichzelf de eerste dag maar niet meteen kapot loopt, dan redt hij het denk ik wel. Ik neem zijn vriendje wel mee als back-up, maar die is lang zo betrouwbaar niet voor de wagen. En die staat ook niet in training zoals Alex nu staat. Ja hij mag mee te wandelen als we een wandeldag hebben en af en toe fiets ik met hem. Maar hij is momenteel te onbetrouwbaar buiten om in te spannen. Hij gaat meer mee omdat hij niet alleen achter kan blijven thuis en ze altijd samen staan, dus voor Alex is het ook wel fijn als hij lekker mee op stal staat.

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:30

Ik zat ook net te denken dat ik nodig moet gaan trainen. Het rijden schiet er de laatste tijd te vaak bij in. := Vorige week een keertje 12 km gereden, daar ga ik verder mee opbouwen. Binnenkort gaat de klok weer naar voren, dus dan wordt het 's avonds rijden ook weer wat makkelijker.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:28

Ik weet niet meer hoe snel wij er over deden. Het is al te lang geleden haha

Hier hebben ze een redelijke basis conditie. Maken we ritten van circa 15/20 km. Soms ook ritjes van 5 km.Laatst ook een rit van 28.5 km gemaakt. Volgende week zondag rijden we een rit voor het villa pardoes (zieke kinderen) en dan is de route circa 25 km. Al met al trainen we niet speciaal maar rijden we zo 2 a 3x per week een rit.

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:05

L_Rivaldo schreef:
Ik weet niet meer hoe snel wij er over deden. Het is al te lang geleden haha

Jij was best snel rond met je speedy paardjes :D

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 00:32

Vandaag eens een rit van 20km om te testen hoe ze het doet. Het had niet beter kunnen gaan! Heel rustig op vreemd terrein, de hele weg lekker de pas erop en op het einde nog steeds energie zat voor een galop. Ik had haar de hele rit in stap gehouden, al was ze m liever helemaal gedraafd en gegaloppeerd geloof ik! En met een gemiddeld stap tempo van 4,8km/u heel tevreden!

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:49

marije1109 schreef:
Hoi Flurk, vooralsnog heb ik geen paard om de 4daagse mee te rijden, dus hou me heel graag aanbevolen!

heb je een pm gedaan

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 11:52

Hier heeft de vacht eraf halen echt een verschil gemaakt in hoe warm hij het krijgt. Hij liep vorige week 6-6.5 km/h en in het DFW 5.5 km/h en gisteren meteen alweer 7 km/h. Ik ga komend weekend ook de eerste rit van 20+ km rijden. We zitten nu sinds vorige week iedere keer op 12/13 km per rit. En ook in het DFW liep hij fluitend richting de trailer. Oké, ik heb daar wel veel gestapt met hem, dus hij wilde nog wel een rondje Maar ik zie liever dat dan een pony die volledig kapot bij de trailer terug keert. Ik begin nu ook spieropbouw te zien, Alex heeft eigenlijk altijd al slechte rugspieren gehad en ik zie die nu eindelijk wat verbeteren. Hij trekt nu echt netjes met zijn hoofd in de juiste houding, beetje tussen opgericht en lang en laag in ipv als een giraffe de kop de lucht in te steken. Dus daar ben ik enorm blij mee. Verder krijgt hij al een gespierde kont en blijven de borstspieren ook niet achter. Dus het gaat lekker tot nu toe. Vanmiddag even verblijf regelen en weer een wandelrondje met de andere pony erbij. Wij hebben gisteravond een ticket gewonnen namelijk. :D

Sure_lee

Berichten: 10408
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:56


Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:15

Hier ook getraind zaterdag, gisteren rustdag. Maar zaterdag de bijna 25 km aan getikt. En hij was naderhand niet uitgeput. :D

Mijn bedoeling was om het in ongeveer 4 uren te doen. Pony dacht er anders over en we hebben het in 3 uren en een kwartier gereden, keurig mendurance tempo.
Afbeelding
Even bos gezien:
Afbeelding

En een ander pad ingeslagen. Vanwege de stenen reed ik hier nooit, maar kennelijk is het wel onderdeel van 1 vd lokale ruiterroutes. Hij liep op hoefschoenen dus vandaar dat ik er gewoon heb gereden. Er zat wel een eng donker tunneltje onder de snelweg door, maar daar heeft hij geen probleem mee.
Afbeelding

En ons verblijf hebben we nu ook geregeld, gereserveerd voor 3 personen, ik en mijn ouders. Zul je zien dat mijn vriend ineens ook mee wil. Dus die moet nog aangepast dan.

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 22:16

Ik kom hier even binnenvallen als jullie het oké vinden!

Ik heb mijn startplaatsen met beide paarden laten staan van twee jaar geleden. Inmiddels een ander paard waarmee ik niet alle dagen vol mee kan rijden. Wel zou ik het leuk vinden om die week met beide paarden in de buurt te overnachten zodat we misschien wat stukken mee kunnen pakken van de routes en gezelligheid.
Eerder stonden wij altijd bij Livonia op de camping. Met mijn jonge van 1,82 durf ik dat niet aan achter een enkel stroomdraad.

Hebben jullie hier nog tips voor stalling in de buurt? Omdat ik niet alle routes geheel mee kan rijden hoeft het niet persee dicht bij het start terrein te zijn :)

bontebillen
Berichten: 17
Geregistreerd: 25-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:42

Je zou ook het eens bij huifkarcentrum de Lindeboom in Elspeet kunnen proberen

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:35

Is camping een optie?

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:23

Wij staan bij vakantiepark Samoza. Daar staan paarden met een eigen uitloopje aan hun stallen en alles is van hout. Het is wel wat verder van de startplaats af, dus je moet wel met de trailer heen. Maar je kunt ook gewoon vanaf de camping het bos in daar voor een gewone buitenrit.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:27

Ik op camping de witte wieven, was toen ik reserveerde was er makkelijk plek en paarden kunnen daar ook.
Wel iets van de startplek af

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 22:05


Otti1977

Berichten: 3042
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Eper Paarden4daagse 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 22:12

Jaaaa...ik heb je gemaild hoor. De test voor Otti voor de 4daagse

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 19:03

Otti1977 schreef:
Jaaaa...ik heb je gemaild hoor. De test voor Otti voor de 4daagse

leuk dat je dat gaat doen!