Paardenmarkt Hedel 04-11-2019

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110750
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:26

Worden de pony's op deze markt niet bekeken door een rondlopende dierenarts in dienst van de organisatie ofzo?
Schandalig dit..

SaraViavia

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Paardenmarkt Hedel 04-11-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:32

Dit verbaast mij ook ja.. Ik heb echt niks tegen markten en ik koop/verkoop er af en toe wel eens wat, maar wil je de markt een beetje in een positief daglicht laten staan moeten dit soort gevallen NIET worden toegelaten. Het enige voordeel is dat iemand nu misschien zijn/haar verantwoordelijkheid neemt en het dier uit z'n lijden verlost, maar dit is dus echt puur voer voor de dierenactivisten, en dan hebben ze ook nog een punt ook in dit geval..

EllyC

Berichten: 8139
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Paardenmarkt Hedel 04-11-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:46

Schatje in de blauwe bak was ook vreselijk mager

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:48

EllyC schreef:
Schatje in de blauwe bak was ook vreselijk mager


Vroegen ze 700 voor! 8)7

Tianbelli

Berichten: 1485
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: België, Kempen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:50

€1000 vroeg hij voor dat veulentje in de bak vroeg in de ochtend. En die twee veulentjes die ernaast stonden waren nog €300/st geloof ik. 'Want die zijn groter'.

Voor de rest waren de prijzen voor een 2,5jarige zwarte shet hengst (grotere maat) een €200, dat vosse ponietje met de hoeven hierboven vroeg hij blijkbaar nog €200 voor, een valk shet hengstenveulen €300, een appaloosa merrieveulen €1000 en nog een shetmerrie van 3 waar we nog lang over getwijfeld hebben, een €350 minimaal.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110750
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paardenmarkt Hedel 04-11-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:51


LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Paardenmarkt Hedel 04-11-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:01

Het viel eigenlijk wel inderdaad op dat er in vergelijking met voorgaande jaren maar weinig controle was.
Vond ze niet zo aanwezig als voorgaand eigenlijk.
Ook met de markt opkomen niet
Ondanks dat zulke oudjes sneu zijn en we inderdaad zelf bij een aantal zoiets hadden van: had dit zelf netjes weggebracht en niet hier.... echt hele schokkende dingen heb ik niet gezien op enkele net wat te magere na. En die water discussie is altijd weer een probleem ....

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:06

Happinez schreef:
Letsdunit schreef:
Sabine stuurde me nog dit ouwe smoeltje, die zou je toch zo ophalen
[ [url=m/0lwdY9.jpg]Afbeelding[/url] ]

wij hebben het overwogen, maar het geld wat hij er voor vroeg en de staat waarin ze stond is dat we het niet gedaan hebben.
Je lost helaas niets op door haar daarom te kopen. en vroeg me wel af waar het NVWA was.

[ Afbeelding ]

{:)-:(
Wat vroegen ze voor het diertje?

_Tarzan

Berichten: 11204
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:09

Luna2006 schreef:
Naar huis met een shet hengstveulentje :D
[ [url=m/ipQOjZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vond de vraagprijzen vrij hoog voor sommige paardjes

OMG <3

Mondy

Berichten: 11875
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:12

Sorry LukieBradley maar geen echt schokkende dingen ???
Ik kom hier wel even onder mn steen voor vandaan....
Want dat shetje wat hier een paar keer gedeeld is kun je toch niet onder de noemer niet schokkend noemen ????

De discussie wel of geen paardenmarkt zal ik hier niet aanzwengelen maar hoop toch wel dat dit soort dingen door niemand als "normaal/niet zo erg/viel wel mee" kunnen beschouwen.


Puur uit interesse naar de bokkers die dat diertje gezien hebben ?
Kun je geen dierenarts/politieagent/organisator aanspreken en op dit dier wijzen ?

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Paardenmarkt Hedel 04-11-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:18

Leer lezen :j

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:19

Ik vond de meesten er echt wel goed opstaan hoor! Had dat beestje hierboven ook zien lopen en ja, die had niet toegelaten moeten worden. Maar als 98% er wel goed op staat (hooguit iets schraal, of er moet een keertje een smid bijkomen), dan vind ik dat over het algemeen ook weinig schokkend. Natuurlijk heb je er rotte appels tussen zitten, maar die heb je overal. En vergeleken met de markt 10 jaar terug zie ik wel verbetering van wat er staat.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Paardenmarkt Hedel 04-11-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:21

En precies op basis van wat jij zegt vormde ik ook mijn mening.
Bedankt want ik ben zelf net wakker na 2 uur bij tanken en niet zo helder _O-

Ga nu mijn eigen zielepootjes en hedel pony’tje van 2 jaar geleden doen ~~}>

Knolselder

Berichten: 4326
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:24

Er werd omgeroepen dat in geval van vermoeden van dierenleed, er mensen rondliepen die je erop kon aanspreken.

SaraViavia

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:24

Ik ben ook echt niet tegen markten en ik vind het ook logisch (zeg niet goed) dat er op meer dan duizend pony's een paar dingen niet in orde zijn, maar ik vind het wel zonde dat juist die paar procent die niet in orde is gebruikt/misbruikt wordt voor de foto's in social media. Ben benieuwd waar die shetjes uiteindelijk terecht gekomen zijn. Snap niet dat je er in godsnaam zulke prijzen voor zou vragen als je er van af wil. En die veulen in de blauwe bak voor 1.000 euro? Doe even snel normaal

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Paardenmarkt Hedel 04-11-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:34

Als ik had geweten dat de echte kleintjes zoveel opbrengen dan had ik mijn 2 jarig ruintje best kunnen meenemen :Y) die word uiteindelijk ook niet zo groot en is meer in de breedte groot.
God weet wat die opbrengt ~~}>

sumic

Berichten: 1876
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:36

Bij de exportkeuring heb ik zeker 3 mensen van NVWA zien lopen. Op de markt heb ik er niet op gelet.
Maar overal stonden emmers water, ik denk dat de meesten paarden gedronken hebben. Ik zag wat oudere handelaren hun dieren drinken geven. En pennymeisjes die ook extra aan sjouwen waren. Het is soms ook maar net wat je wilt zien

maringe
Berichten: 729
Geregistreerd: 10-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:41

Weet iemand hoe oud dat oude vosje is (met die slechte hoeven) Hij lijkt namelijk erg veel op een pony hier uit de buurt. Dat pony'tje is namelijk van de week opgehaald om naar de slacht gebracht te worden.

sumic

Berichten: 1876
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:47

angelpam schreef:
Deze is met ons mee gegaan. Een merrietje van dit jaar. [ [url=m/hNjHFT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat grappig! Ik heb jullie die foto zien maken.. moest een paar keer opnieuw, met flits/zonder flits Haha leuke aanwinst! Veel plezier ermee

nine1987

Berichten: 8344
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:57

Happinez schreef:
Dit snuitje <3
[ Afbeelding ]

een champ
[ Afbeelding ]

Deze wou ik mee nemen naar huis, maar helaas geen handelaar te vinden meer.
Die zat vast al in de feesttent, want liep al op zijn einde de markt.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]


Weet je (of iemand anders) misschien iets meer te vertellen over deze palomino tinker?

Ongeveer hoogte?
Prijs?
Eigenaar?

Ben wel heel nieuwsgierig naar deze.. <3

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Paardenmarkt Hedel 04-11-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:02

Ze zullen toch echt moeten beginnen bij de particulieren die deze diertjes zo slecht verzorgen. Bij een handelaar staan ze niet zo lang om in die toestand te raken. Ergens is er toch iemand geweest die er vanaf wou, misschien een oud boertje ofzo die gedacht heeft dat zijn ponies netjes naar de slager gebracht werden..
Jammer dat dat niet gebeurd is..

Mondy

Berichten: 11875
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:11

LukieBradley schreef:
Leer lezen :j


:roll: volwassen.


Knolselder schreef:
Er werd omgeroepen dat in geval van vermoeden van dierenleed, er mensen rondliepen die je erop kon aanspreken.


Maar dat heeft dus of weinig nut gehad of niemand gedaan als dat dier er zo lang staat ? Of weet iemand of ze wel weg is gehaald?

Lijkt me alleen maar goed als die paar procent die niet goed zijn gebruikt worden in de media in de hoop dat het daardoor niet meer voor gaat komen.

Wellicht zouden daarmee de meningen van de tegen partij een stuk beter zijn als er alleen maar paarden/ponys zoals jullie ze meenemen daar zouden staan.

En nee niet elke pony die daar heen gaat of door jullie gekocht wordt is zielig...
Ondanks de vele volgtopics die na de markten volgen waarbij toch wel wat zieligheid gesuggereerd wordt ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110750
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paardenmarkt Hedel 04-11-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:14

Met Mondy eens.
Over het algemeen zien de dieren er op de markt idd prima uit.
Maar de staat waarin die oude pony verkeert kan gewoon echt niet.

EllyC

Berichten: 8139
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:14

toegangscontrole was er rond 8 uur echt niet meer. zag verschillende paarden de markt nog opkomen zonder kaartje.

angelpam

Berichten: 1376
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:15

sumic schreef:
angelpam schreef:
Deze is met ons mee gegaan. Een merrietje van dit jaar. [ [url=m/hNjHFT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat grappig! Ik heb jullie die foto zien maken.. moest een paar keer opnieuw, met flits/zonder flits Haha leuke aanwinst! Veel plezier ermee


Ja klopt haha anders was het zo'n wazige foto. Grappig dat je dat gezien hebt. Pony staat inmiddels lekker op de wei met dr shet maatje.