ruiterweekend / ruiterweek oktober 2019

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

ruiterweekend / ruiterweek oktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 17:11

Ruitervakantie 2019, van 18 tot 25 oktober 2019 Ga je mee?

Inmiddels heb ik een accommodatie besproken in het Drents Friese Wold en kunnen wij plannen maken voor de komende vakantie. Ga je mee naar Wateren? De omgeving bestaat voornamelijk uit ruiterpaden zodat minder verkeersmakke paarden ook mee kunnen. Er zijn duidelijke omgevingskaarten beschikbaar met uitgezette routes die in verschillende kleuren zijn aangegeven. Een combinatie van routes is eenvoudig te maken waardoor een route verkort of verlengd kan worden. Door de duidelijke routekaarten is verdwalen uitgesloten ook als je geen gebruik maakt van een uitgetekende ruiterroute.

Er is geen vaststaand programma maar bij droog weer verwacht ik dat er overdag lange ritten gemaakt zullen worden waarbij je zelf de keuze hebt in tempo, afstand en route.
Mijn ervaring is dat de indeling automatisch zal ontstaan door het aangeven van de gewenste rij afstand, richting en tempo. Hierdoor zal de groepssamenstelling per dag kunnen veranderen maar zul je altijd in je eigen tempo (of dat van je paard) en interesse rijden. Het is ook mogelijk alle dagen met dezelfde personen te blijven rijden. Buiten het rijden om is het een leuke toeristische omgeving zodat er mogelijkheden zijn voor andere leuke activiteiten.

Kosten:
190,00 euro lang weekend (4 dagen)
360,00 euro week
(indien de groep groter zal worden zal het bedrag omlaag gaan)
Voor de paarden is er een stal beschikbaar met stro als bodembedekking en ruwvoer, overdag indien het land het toelaat is er ook weidegang. Voor ons ruiters er een goede accommodatie beschikbaar met kleinere slaapkamers (geen slaapzalen), maaltijden op de locatie, keuken voorzien van alle gemakken (ja ja er is zelfs een vaatwasser), goede douches, toiletten, een woonkamer en een eigen buiten, tv, wifi, en ook is er voldoende parkeergelegenheid voor auto en trailer / vrachtwagen en de kosten van schoonmaak en toeristenbelasting.


Heb je geen eigen paard dan is er een paard van de locatie beschikbaar. Maar bij een nabijgelegen manege konden eerder paarden gehuurd worden. (zelf te regelen)

Deelnemers en hun paarden, zullen vanuit het gehele land komen. Lijkt het je leuk alleen of met een groepje aan te sluiten? Alles is mogelijk, zelfs al zou je alleen met je vaste rijmaatjes willen blijven rijden.
Als je (jullie) mee zouden willen dan hoor ik graag.

Let wel: iedereen neemt deel aan deze vakantie voor eigen risico en verantwoording.

Voor nadere informatie en aanmelding: erberveld@planet.nl