Paardenmarkt Oudeschoot

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:37

Alja schreef:
hahaha dat was dan vast mijn schimmel welsh :P

Stond jij aan het begin meteen links? Daar bij dat stukje waar die zieke ponys stonden?

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:47

Weet iemand trouwens ook welke handelaar bij die ponys hoorde met die roodwitblauw halsters? Meeste ponys waren bont en zagen er goed uit. Stonden 2 bonten bij die mij erg aanspraken maar geen handelaar te bekennen. Ponys waren ook erg lief. Stond ook nog een bruine (geschoren) pony bij van de zelfde handelaar. Was een heel gaaf ding om te zien maar was wel wat rillerig. Afbeelding
Dit was een van die 2 bonten. Echt een schatje.

Stonden ook een paar leuke kleine tinkerhengstjes en een paar leuke grijze welsh (cob)s. Heb verder geen prijzen gevraagd dus mensen die wel prijzen weten?

SayaJones

Berichten: 11937
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:58

Johanna01 schreef:
Buitenzinnig, ik heb hem ook gezien en er naar gekeken en vond hem zelf ook erg leuk. Ik ben zelf inmiddels ook thuis, met een nieuwe pony haha :D.

Angel, 3,5 jarige groene Haflingermerrie. Ik zal er binnenkort even een topicje aan wagen.


Welkom bij de club :wave: :') ik heb mijn hafmerrie vorig jaar gekocht van de markt. Ben heel benieuwd naar foto en eventueel stamboom?

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:00

mariska_YeDo schreef:
Weet iemand trouwens ook welke handelaar bij die ponys hoorde met die roodwitblauw halsters? Meeste ponys waren bont en zagen er goed uit. Stonden 2 bonten bij die mij erg aanspraken maar geen handelaar te bekennen. Ponys waren ook erg lief. Stond ook nog een bruine (geschoren) pony bij van de zelfde handelaar. Was een heel gaaf ding om te zien maar was wel wat rillerig. [ [url=m/mAuNpA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was een van die 2 bonten. Echt een schatje.

Stonden ook een paar leuke kleine tinkerhengstjes en een paar leuke grijze welsh (cob)s. Heb verder geen prijzen gevraagd dus mensen die wel prijzen weten?


Deze kwam net 5 weken geleden terug uit Ierland zei die handelaar. Handelaar was een jonge vent, zwart haar en met een hoog bla-bla gehalte.
Die handelaar ging er later nog op ''rijden''. Dwars door de mensenmassa heen.

Wat had jij een leuk dier mee Alja! Ik heb je nog zien staan. Ik riep nog maar je hoorde niks. :P

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:15

Weet iemand waar deze merrie heen is gegaan?
Afbeelding

Ik hoorde dat ze een 11 jarige kwpn'er was, maar ik mocht helaas niet nog n paard, maar ik ben nu toch wel erg benieuwd of iemand de (nieuwe) eigenaren kent.

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:24

Niet veel leuks gezien , wel wat dingen waar ik mijn bedenkingen bij had maargoed. Dit kleine kereltje zat er helemaal doorheen.

Afbeelding


Dit veulen had een stro touwtje om zijn nek die vast zat aan zijn moeder

Afbeelding

En dit vond ik wel een leuke

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Letsdunit op 16-05-16 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:25

lievenamme schreef:
Weet iemand waar deze merrie heen is gegaan?
[ [url=m/O4Xpc6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik hoorde dat ze een 11 jarige kwpn'er was, maar ik mocht helaas niet nog n paard, maar ik ben nu toch wel erg benieuwd of iemand de (nieuwe) eigenaren kent.

Die vind ik ergleuk en wou graag wat meer over haar weten, maar nergens een handelaar Te vinden, erg jammer vond haar erg leuk.

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:31

mariska_YeDo schreef:
lievenamme schreef:
Weet iemand waar deze merrie heen is gegaan?
[ [url=m/O4Xpc6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik hoorde dat ze een 11 jarige kwpn'er was, maar ik mocht helaas niet nog n paard, maar ik ben nu toch wel erg benieuwd of iemand de (nieuwe) eigenaren kent.

Die vind ik ergleuk en wou graag wat meer over haar weten, maar nergens een handelaar Te vinden, erg jammer vond haar erg leuk.


Ze was van een blonde vrouw volgensmij waren een aantal paarden op dat rijtje van hun

Alja

Berichten: 25617
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:45

Mayflower heb je ook niet gezien, maar was hem al kwijt voordat ik op de markt was. Weet ook niet als ze verder nog verhandeld is of niet :)

MarloesRixt

Berichten: 4816
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:48

Ik ben er ook even geweest, woon er vlakbij. In vergelijking met voorgaande jaren vond ik de paarden er goed uit zien. Heb één pony gezien die kreupel was en geen gewicht op dat achterbeen wilde zetten. (Witte dunne pony, stond op een hoek). Ook het kleinvee zat er wel netjes bij. Ook bij regen even een tent erover. Alleen al die kinderen die hun handen er niet vanaf kunnen houden vind ik altijd erg sneu.

MDJ

Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:06

Die merrie met veulen en dat strotouwtje heb ik nog over staan twijfelen. Vond ze best leuk!

Ik vond ze er ook best prima bij staan. Vroeg in de ochtend een super klein fewspotje met een hele vervilte vacht en een mega snotneus (was overigens echt een schatje) maar die was voor 09.00 ineens verdwenen, kan me haast niet voorstellen dat die echt verkocht is..

Happinez

Berichten: 8383
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:46

Afbeelding

Urbanus is met ons mee gegaan , Vlaamse reus voor m'n neefje.

Happinez

Berichten: 8383
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:47

Ben ook wel benieuwd of die welsh hengst Harvey nog verkocht is.
Stond aan begin van de markt.

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:53

Die 2 bonten op de laatste foto van letsdunit heb ik samen weg zien gaan . Weet niet of ze nieuwe baasjes hadden of terug gingen mee naar de handelaar.

Deze was echt leuk, maar al verkocht :+
Afbeelding

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:55

Urbanus heb ik gezien ! Die welsh hengst stond er om 13.00 nog.

Larissajulia

Berichten: 1506
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:01

Iemand die misschien een zwarte welsh cob ruin heeft gekocht? De ruin had 4 witte voeten, een bles en één maanoog. Deze pony stond bij mijn pony op stal. Een superlief dier, maar wel een beetje angstig. Ik hoop heel erg dat hij een goed plekje heeft gekregen, dat gun ik hem enorm. Hij is nog maar vier en helaas al een paar verschillende eigenaren gehad... Hij verdient een eigenaar die veel geduld heeft!

Hij stond trouwens vlak bij die witte Andalusiër (?) hengst.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:16

MDJ schreef:
Die merrie met veulen en dat strotouwtje heb ik nog over staan twijfelen. Vond ze best leuk!

Ik vond ze er ook best prima bij staan. Vroeg in de ochtend een super klein fewspotje met een hele vervilte vacht en een mega snotneus (was overigens echt een schatje) maar die was voor 09.00 ineens verdwenen, kan me haast niet voorstellen dat die echt verkocht is..


Deze stond volgens mij naast die ene eetkraam of niet? met het pad naar de braderie. Naast dat muildier? Ik heb in ieder geval nog geprobeerd de eigenaar te vinden, had nog wel een plekje over, maar die was ook niet te vinden. Handelaren van de pony's ernaast wisten ook niet waarvan die was.
Ben dus maar weggegaan uiteindelijk rond half 9.

Happinez schreef:
[ [url=m/Hlv2v4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Urbanus is met ons mee gegaan , Vlaamse reus voor m'n neefje.

Had ik ook gezien, arm dier, maar ik dacht al wat oudere voor een Vlaam en vroegen op begin de hoofdprijs. Zat er rond 10 uur nog volgens mij, ben blij dat hij goed terecht komt.

MDJ

Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:32

Ja klopt Faniek! Die bedoel ik. Ik heb er nog even staan kriebelen, vond het wel een lieverdje maar wilde niet het risico lopen dat mijn eigen pony's ziek worden.

Happinez

Berichten: 8383
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:39

Letsdunit schreef:
Urbanus heb ik gezien ! Die welsh hengst stond er om 13.00 nog.

Ja ? of was het z'n kleinere broertje ? waren er 2 namelijk :D Look al likes


Niets arm dier hoor , bij 10en was hij al mee naar huis dus was dan denk ik de ander die erop leek die je gezien hebt.
Hij is rond en gezond en huppelt al lekker rond in de grote ren.
Trouwen ook heel Tam dier.

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:48

Oh dan heb ik een ander groot rood konijn gezien, ik was daar pas rond 11.00

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:52

Happinez schreef:
Letsdunit schreef:
Urbanus heb ik gezien ! Die welsh hengst stond er om 13.00 nog.

Ja ? of was het z'n kleinere broertje ? waren er 2 namelijk :D Look al likes


Niets arm dier hoor , bij 10en was hij al mee naar huis dus was dan denk ik de ander die erop leek die je gezien hebt.
Hij is rond en gezond en huppelt al lekker rond in de grote ren.
Trouwen ook heel Tam dier.

Ik was er al om 7 uur en toen zat hij er al, toen in ieder geval in die traliekooien, herken hem aan nummer van z'n oren.
En hij is op leeftijd als ik het goed heb voor een Vlaam is 4 jaar alweer een leeftijd en dat vond ik gewoon sneu. Daarom ben ik blij dat hij nu goed terecht is gekomen.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:19

MDJ schreef:
Ja klopt Faniek! Die bedoel ik. Ik heb er nog even staan kriebelen, vond het wel een lieverdje maar wilde niet het risico lopen dat mijn eigen pony's ziek worden.

Ja, ik had nog ruimte om hem hier volledig apart te zetten, maar was niemand te vinden erbij. Misschien had die hem al bewust daar neer gezet?

Happinez

Berichten: 8383
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:30

Ah zo bedoel je Faniek , ik denk idd dat hij eerst is ingezet voor de Fok.
Hij is gelukkig heel lief en rustig , ook voor kinderen en dat is het belangrijkste.



Vond dat palominobonte ( welsh type ) ponytje ook leuk, stond ook vooraan bij de markt.
En die welsh merrie met dat palomino veulentje, dier was nog echt jong maar al zo op onderzoek uit op de markt :') <3

Alja

Berichten: 25617
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Paardenmarkt Oudeschoot 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:34

ik heb helaas ( maar misschien ook wel gelukkig) de konijnen gemist...
vind ze altijd zo leuk en wil zo graag een konijntje <3

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:01

Happinez schreef:
Ben ook wel benieuwd of die welsh hengst Harvey nog verkocht is.
Stond aan begin van de markt.

Die staat volgens mij nu op marktplaats :)