Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
har166

Berichten: 2040
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:43

De markt begint officieel om 6 uur in de ochtend. Dan is het vrij donker maar staan wel wat schijnwerpers. Later op de ochtend begint dan de gewone markt ( uur of tien??? ) als je alleen voor de leuk gaat kijken dan zou ik rond een uur of 7/8 komen. Maar als je heel specifiek iets zoekt kun je ook naar de zuidelaardernacht gaan en de aankomst van de paarden in de gaten houden.

HorseEline
Berichten: 49
Geregistreerd: 18-03-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:03

Ik wil wel graag komen, maar zoals Jetta ook al zei, is het daar niet behoorlijk paardonvriendelijk?
Eerlijk, graag :j
Edit:typfoutje

_Sabrinaa
Berichten: 339
Geregistreerd: 29-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:05

myk_en_shant schreef:
_Sabrinaa schreef:
Ik ga dit jaar voor het eerst heen, zonder doel! Ben heel benieuwd wat ik er van vind :D


Herstel wij gaan dit jaar voor het eerst heen :P




Jaaaaaaaaa *\o/*

WendyBZ

Berichten: 13136
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:31

HorseEline schreef:
Ik wil wel graag komen, maar zoals Jetta ook al zei, is het daar niet behoorlijk paardonvriendelijk?
Eerlijk, graag :j
Edit:typfoutje


Zie ook genoeg ellende op maneges. Soms staat er wel wat prut, maar dat staat ook niet voor niets op de markt.

Ik ga ook weer heen :) s ochtends even paarden en Ponies kijken en daarna over de markt, paling scoren :D

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:26

har166 schreef:
De markt begint officieel om 6 uur in de ochtend. Dan is het vrij donker maar staan wel wat schijnwerpers. Later op de ochtend begint dan de gewone markt ( uur of tien??? ) als je alleen voor de leuk gaat kijken dan zou ik rond een uur of 7/8 komen. Maar als je heel specifiek iets zoekt kun je ook naar de zuidelaardernacht gaan en de aankomst van de paarden in de gaten houden.


Gewone markt mag opbouwen na de officiële opening om 6 uur, maar komt wat later op gang qua drukte!

dreamheart

Berichten: 390
Geregistreerd: 28-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:29

Het lijkt me erg leuk om dit jaar ook eens te gaan! Stonden er andere jaren wel eens leuke haflingers? :D

har166

Berichten: 2040
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:41

Ja wel jong spul. Wat zoek je?

dreamheart

Berichten: 390
Geregistreerd: 28-09-15

Re: Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:14

Een bereden haflinger tussen de 10 en 20!

har166

Berichten: 2040
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:17

Moah die zou ik niet van de markt halen. Je kunt er niet even rijden en die boeren maken je van alles wijs XD nee zonder gekkigheid, op de markt zijn het vooral shetlanders, welshjes en jong spul.

prugelpiet

Berichten: 12573
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:57

FlorienM schreef:
Ik ga dit jaar voor het eerst, hebben jullie nog tips over hoelaat je er het best kan zijn? En van hoelaat tot hoelaat het eigenlijk is?


Als je iets goeds wilt mag je er wel écht vroeg zijn. En 8 uur Is niet vroeg dan ;)

prugelpiet

Berichten: 12573
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:00

HorseEline schreef:
Ik wil wel graag komen, maar zoals Jetta ook al zei, is het daar niet behoorlijk paardonvriendelijk?
Eerlijk, graag :j
Edit:typfoutje


Ja, het kan vriendelijker. Tuurlijk. Er word wat gepord hier en daar, maar hé, dat hoort erbij. Ze maken het echt niet té erg hoor :)

Sure_lee

Berichten: 10412
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:02

Ik ga dit jaar ook voor het eerst. Zonder doel. Ik ben heel benieuwd wat ik van het hele gebeuren vind.

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:22

Zou 4 uur een mooie tijd zijn om de aankomst te zien of is dat echt pas vlak voor 6 uur?
Ik dacht dat ik eindelijk kon dit jaar, moet ik toch werken.. Het is 2 uur rijden.. Moet dus zo ongeveer tegelijk met de opening weer weg.. Beter nog wat eerder :+ verkopen ze al tijdens de aankomst?

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:26

Wij zijn vorig jaar ook vroeg geweest maar het meeste stond er pas na opening, na uur of 7 dus

HorseEline
Berichten: 49
Geregistreerd: 18-03-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:24

prugelpiet schreef:
HorseEline schreef:
Ik wil wel graag komen, maar zoals Jetta ook al zei, is het daar niet behoorlijk paardonvriendelijk?
Eerlijk, graag :j
Edit:typfoutje


Ja, het kan vriendelijker. Tuurlijk. Er word wat gepord hier en daar, maar hé, dat hoort erbij. Ze maken het echt niet té erg hoor :)

Okeej, dan kom ik. Ik moest mn moeder nog overtuigen :') maar dat is nu gelukt en ik heb er al vaker graag bij willen zijn, dusseh... Ik kom ook!

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 06:57

Ik twijfel nog of ik dit jaar ga..
Normaal ging ik ieder jaar met m'n opa, helaas is hij in het voorjaar overleden.
Nu zou ik alleen moeten.
Mocht er nog iemand alleen gaan en het wellicht leuk vinden om samen te gaan?

Bellarose
Berichten: 2320
Geregistreerd: 06-02-07
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 07:10

Wij gaan er ook weer heen, mijn vriend is handelaar dus staan er ieder jaar met een paar paarden/pony's. Al vind ik Elst persoonlijk een leukere markt.

Als je echt opzoek bent naar iets specifieks kun je beter zo vroeg mogelijk gaan. Als ze op de markt al 3x van eigenaar zijn gewisseld voordat je komt worden ze er niet goedkoper op ;). De markt gaat geloof ik om 6 uur officieel open voor bezoekers, maar dan staan de paarden er al lang. Alleen zo slecht zien in het donker haha.

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:02

Okee. Ik meld me ook!
Ben dit jaar eens vrij & wil graag eens rondkijken, maar niemand wil met me mee. En met OV zie k niet zitten, haha

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:25

Wij gaan ook met onze zorgboerderij. We hebben deze zomer verwaarloozde shetten opgeknapt, ontwormd, gechipt en geënt en die gaan we daar verkopen voor goed tehuis. Dus wie nog een leuke shet zoekt kan bij ons terecht komen. ;)

Sure_lee

Berichten: 10412
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:31

xPearl schreef:
Okee. Ik meld me ook!
Ben dit jaar eens vrij & wil graag eens rondkijken, maar niemand wil met me mee. En met OV zie k niet zitten, haha


Wij gaan met een groepje. Je mag wel mee hoor! het Kan zijn dat ik moet werken en toch niet mee kan. maar Simone wilde ook gaan. Die ken je toch?

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:57

Sure_lee schreef:
xPearl schreef:
Okee. Ik meld me ook!
Ben dit jaar eens vrij & wil graag eens rondkijken, maar niemand wil met me mee. En met OV zie k niet zitten, haha


Wij gaan met een groepje. Je mag wel mee hoor! het Kan zijn dat ik moet werken en toch niet mee kan. maar Simone wilde ook gaan. Die ken je toch?


Ahh leuk! Jaa, Simone ken k wel, haha. Ik app Simone zo wel :). Wie gaan er nog meer mee dan?

Sure_lee

Berichten: 10412
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:58

Jetske, Lianne en Marlinde

julius_juut

Berichten: 3102
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:53

Even een vraag van mij als complete paardenmarkt-leek: Hoe gaat dat in zijn werk als je een paard tegenkomt die je wat lijkt? Mag je die gewoon op eigen houtje beter bekijken? Tanden, voeten, in de manen kijken of er niet al te erg geschuurd is.... En is er een mogelijkheid om ze een stuk te laten draven? Een stukje verharde weg waar geen voetgangers zijn ofzo? Zien of hij in elk geval in niet kreupel loopt lijkt me wel het minste wat je moet weten, maar om dat tussen het publiek te doen...

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:01

Gelukkig valt ie dit jaar in de vakantie, dus wij kunnen ook weer.

Voor het aankopen ed. NOOIT op eigen houtje voeten optillen en tanden willen bekijken, dat levert je bij de meeste paarden een hersenschudding op, en dan is dat nog zacht uitgedrukt.

Er is wel een monsterbaan waar ze kunnen lopen, niet verhard. Met slecht weer een blubber baan als er meer paarden in hebben gelopen.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:05

Ik ga ook *\o/*
Niet voor een paard/pony maar mijn oma grapte al dat we een trailer mee moesten nemen. Nou ik zei dat we dat maar niet moesten doen want dan kwamen we zeker met een thuis :') Nee we gaan alleen kijken maar niet kopen.

Natuurlijk wel allemaal leuke paardenspullen kopen :D