21 maart 2015 Sponsorrit tbv Roparunteam "Samen Sterk"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

21 maart 2015 Sponsorrit tbv Roparunteam "Samen Sterk"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 14:57

Op 9 november opende ik dit topic op VvdD: [VVDD] Sponsorrit voor Roparunteam 345

Citaat:
Mijn vader is sinds vorig jaar chauffeur bij Roparunteam 345 Samen Sterk.
Vorig jaar kocht ik nog lootjes voor het team, maar dit jaar wil ik iets anders doen. Mede omdat ik iets wil betekenen voor de strijd tegen kanker.

Ze zoeken op meerdere vlakken sponsoren. Zo heeft mijn moeder vorig jaar 3 schilderijen verkocht voor het team. Ook werd er een rommelmarkt georganiseerd, een drekrace, een chocoladeworkshop en nog veel meer dingen.
In totaal hebben ze ruim € 11.000,00 opgehaald en het doel voor dit jaar is € 15.000,00.

Dus ik dacht, ik ga ook iets doen. Iets waarbij ik het gevoel heb ook écht iets te doen, in plaats van een lootje kopen.
Dus ik dacht, ik ga een sponsorrit doen. Ik heb een route uitgezet van 26 km. Een rondje Binnenmaas. Hier in de regio wel bekend. De start zal bij rijvereniging Johan Willem Friso in Maasdam zijn.
Ik heb nog geen datum, maar dat zal een zondag in januari of februari zijn.
Ik heb inmiddels een emailadres aangemaakt en zal ook nog een simpele website maken. Plus heel veel promotie op Facebook
En natuurlijk op moeten we onze training weer wat oppakken. Van de zomer reden we met gemak 20km, maar de laatste tijd maken we wat kortere ritjes.

Hebben jullie nog tips waar ik aan moet denken? Tijdens de rit, maar ook in de voorbereiding?
Zijn er mensen die ook al eens zoiets gedaan hebben?


Al heel snel wilde Liesbethje van Bokt wel meerijden. Helemaal gezellig.
Omdat we steeds meer vragen kregen van mensen die ook wel voor het goede doel mee wilden rijden, besloten we te kijken naar een mogelijkheid om de rit open te stellen.
En dat is gelukt!!

We hebben een schitterende route uitgezet in de Ambachtsheerlijkheid in Numansdorp. Een polderlandschap en natuurgebied, wat voor een deel is afgesloten voor publiek. Speciaal voor deze dag wordt dat deel open gesteld. Het is hiermee een unieke rit door een mooi stuk landschap, van een prima afstand van 20km.

Afbeelding

Toen we dat bedacht hadden is het heel snel gegaan. Ik heb een webiste (zie onderschrift) gemaakt en een FB pagina. We hadden een maximum ingesteld van 50 trailers of 75 deelnemers, tegen een starttarief van € 12,50, waarbij € 2,50 voor de catering is. Het enige wat we hebben gedaan is de flyer op de FB pagina gezet en 5 dagen na publicatie konden we de inschrijving sluiten omdat we vol zaten!

75 aanmeldingen, daarnaast nog de Menners die gaan rijden (maar wel zo dat de ruiters ze niet tegenkomen) en Dressuur- en pensionstal de Cavalier die op de route ligt en de poorten opent als tussenstop. En ook daarvandaan komt een klein startpunt voor pensionklanten.
In totaal is er al ruim € 1.300,00 gestort voor het goede doel!

Ook hebben zich een aantal sponsors gemeld en zijn er acties door bedrijven gestart. Én vrijwilligers voor de dag zelf melden zich aan. Het is ongelofelijk! En het enige dat we tot nu toe hebben gedaan is de site geupdate en de FB gebruikt. Wat een mooie gebaren, wat een enthousiasme! Wij kunnen het nog steeds niet geloven!

Nu ben ik natuurlijk heel nieuwsgierig: zijn er ook bokkers die meerijden? :D
Van 1 bokker weet ik het en er komen 2 bokkers fotograferen. Maar verder?
Publiek is natuurlijk ook van harte welkom!

Suprice_Iris

Berichten: 1854
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: 2 maart 2015 Sponsorrit tbv Roparunteam "Samen Sterk"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:39

:wave:

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: 2 maart 2015 Sponsorrit tbv Roparunteam "Samen Sterk"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 15:40

Oh, van 2 bokkers weet ik het :+
Ik vergeet wel eens dat mensen die ik ken ook op bokt te vinden zijn :')

Maar leuk! :):) :):)

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: 21 maart 2015 Sponsorrit tbv Roparunteam "Samen Sterk"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:57

Fotograaf nummer 1 meldt zich :D

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: 21 maart 2015 Sponsorrit tbv Roparunteam "Samen Sterk"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 20:04

*\o/*

We zijn nog steeds druk met de voorbereidingen. Op 15 februari gaan we de route voorrijden, met 2 fotografen. Hopelijk kunnen we dan wat mooie plaatjes schieten ter promotie. :j

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:48

Ben ik dan de andere bokker? :P

Anoniem

Re: 21 maart 2015 Sponsorrit tbv Roparunteam "Samen Sterk"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:51

Fotograaf nummer twee meldt zich ook! :D

En met vriendlief ben ik de mogelijkheden aan het bekijken om nog als bedrijf nog het een en ander te sponsoren :j

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: 21 maart 2015 Sponsorrit tbv Roparunteam "Samen Sterk"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 12:55

Wat leuk Rachelle!

Lies: nee :')
Inmiddels zit ik al op 5 bokkers. En 2 fotografen van bokt. Erg leuk!

We hebben vorige week de rit gereden. Echt fantastisch! Mooi stukje natuur :j
Binnenkort zal ik een fototopic maken. Het was fantastisch weer, dus dat hebben we ook gelijk voor 21 maart besteld :D

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:51

Ik weet weer waar ik sta Y;( :')

Wij gaan heel veel stappen denk ik.
Onze voorbereidingen gaan nog niet zo goed.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: 21 maart 2015 Sponsorrit tbv Roparunteam "Samen Sterk"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 16:21

Sorry :(:)

Loopt hij niet lekker?
Jim was ook niet fijn voorbereid zondag. We hebben ook veel gestapt, maar ook wel stukken gedraafd. Was goed te doen. We hebben er met 1 stop zo'n 3 uur en een kwartier over gedaan. Dat viel me alles mee :j
Tempo lag rond de 6,5/7 km per uur. Dit ligt voor ons wanneer we echt voluit trainen op de 9 km/u. En dan drapven we heel veel.

Even voor het beeld :D
20km is echt goed te doen, als je maar goed naar je paard kijkt.

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Re: 21 maart 2015 Sponsorrit tbv Roparunteam "Samen Sterk"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:31

Over 7km doen we een uur, dus ik verwacht het met een kleine 3u wel te doen.
Tout stapt 5 a 6 km per uur en draaft rond de 12 km per uur.

Hij is het ergens niet mee eens. Ik vermoed het zadel. 6 maart komt de zadelmaker, dus ik hoop dat die meer duidelijkheid gaat geven. As zaterdag komt ook de tandarts en de fysio is net geweest. Dus na de zadelmaker heeft hij niks meer om over te zeuren :)) maar ja tot die tijd kunnen we vrij weinig. Vandaag wel een rondje van ruim een uur gereden, dat houdt hij makkelijk vol.
Daarnaast ligt Jordy ook uit de running. Het gaat wel de goede kant op met hem, maar die kan nog niet gereden worden.

Poosje81
Berichten: 21195
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: 21 maart 2015 Sponsorrit tbv Roparunteam "Samen Sterk"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:42

Hebben de aankondiging in ons stamboekblad gezet, zelf dat weekend niet in mogelijkheid, maar succes en plezier gewenst!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:05

Starten de menners op hetzelfde punt als de ruiters of elders? Aangezien die doorgaans grotere trailers hebben en er ook nog een kar op/af moet hebben die vaak meer plaats nodig.
Ga mijn agenda even checken of ik die dag kan, zou wel leuk zijn, moet dan ook nog bedenken of het onder het zadel of mennen wordt.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: 21 maart 2015 Sponsorrit tbv Roparunteam "Samen Sterk"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 17:18

De Menners starten op een ander startpunt. Zij hebben ook een aparte inschrijvingslijst. Onze inschrijving is inmiddels vol, je kunt er alleen nog op de reservelijst bij.
Maar misschien is er bij de Menners nog wel plek. Je kunt je dan aanmelden bij Herman Barendregt, zijn mailadres staat hier tussen: http://www.demenners.nl/j3/index.php/bestuur
Enige aandachtspunt is wel dat ze in colonne rijden.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: 21 maart 2015 Sponsorrit tbv Roparunteam "Samen Sterk"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:29

In colonne, dan houdt het voor mij op, ga ik niet mee.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: 21 maart 2015 Sponsorrit tbv Roparunteam "Samen Sterk"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 17:35

Ja dat vermoeden had ik al. De start op het Trekkerstation is gewoon vrij tussen 10.00 en 12.30u. Maar die inschrijving is al vol. Het is wel mogelijk je op de reservelijst te zetten.

Helene83

Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 01:34

Jaaaaa.. ik doe mee! Heb er echt super veel zin in.. hoop het paardje ook. Ik ga onder het zadel naar Numansdorp, heb geen vervoer ;( Ik moet vanuit Zuid-Beijerland komen, dus wel het viaduct over.. wat nog spannend wordt. Het is dan wel een trekpaard, maar ze denkt zelf een warmbloed te zijn. -O-

We hebben ons met een clubje met allemaal trekpaarden opgegeven, dus dat wordt al een gezellig ritje. Probeer nu het paard op conditie te krijgen, wat niet mee valt. Zit flink in de rui, wat veel energie vreet. Maar moet goed komen. Basisconditie is goed, kan zo een ronde van 12.5 km met haar rijden.

Hebben jullie nog tips? Voor wat mee te nemen enzo? Ik neem in elk geval een envelopje met geld mee. :j

Dit is overigens het paardje wat mee gaat;

Afbeelding

diesuus
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: over de grote sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:02

Wat gaaf, ik zou heel graag meedoen met de menners.
Alleen is onze auto helaas stuk (al 10 weken) en ik ben bang dat tie dat tegen die tijd nog is. Over de weg is helaas te ver.
Veel plezier en succes