Paardenmarkt Hedel 2023

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7793
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 13:14

Och dat zwart bonte shetje, beetje ver rijden om die even op te halen :o

different1
Berichten: 3655
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 13:43

Heel wat slechte beenstanden en gebreken gezien (vooral weekgekoot en (bol)spat).
Een heel rijtje uitgerangeerde fokmerries oid, een enkel echt zielig oud diertje en verder veel shets.
Een paar prachtige welshjes ook.
Weinig grote maat jong spul, heel weinig tuigertjes etc.

different1
Berichten: 3655
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 13:49

Slechte beenstanden/gebreken
Afbeelding
Afbeelding

Appie trekpaard kruising
Afbeelding
Afbeelding

Mega groot
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oudere fokmerries? Heel groepje bij elkaar, allemaal te mager en niet een duidelijk type/ras
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door different1 op 06-11-23 13:53, in het totaal 2 keer bewerkt

MallyBelly

Berichten: 3552
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 13:49

different1 schreef:
Heel wat slechte beenstanden en gebreken gezien (vooral weekgekoot en (bol)spat).
Een heel rijtje uitgerangeerde fokmerries oid, een enkel echt zielig oud diertje en verder veel shets.
Een paar prachtige welshjes ook.
Weinig grote maat jong spul, heel weinig tuigertjes etc.

Dat viel ons ook op.
Voor m'n gevoel was het echt meer als andere jaren of de verhouding was is ieder geval anders.

Met die appaloosa mix zijn ze maar aan de sjouw geweest, hoevaak ik die wel niet voorbij heb zien lopen. Ben benieuwd waar hij uit eindelijk eindigt.

Spaansepony
Berichten: 998
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 13:58

MarjanB schreef:
Ik kan helaas niet ivm werk. Maar mocht er iemand voor de handel een leuke merrie kopen en weer willen verkopen? Ik zoek een merrie of ruin tussen 110 en 135 als gezelschap. Mocht iemand wat tegenkomen, hoor ik het graag! Mag best iets werk aan zitten.

Oh en lage prijsklasse :')


Ik heb twee gekocht, moest ze samen kopen.
Merrie verdient een leuk huisje maar voor ons te oud. Pb maar, mag weg voor klein prijsje

Anouk_H

Berichten: 2190
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-23 14:18

Wij hebben voor €475 een mini grullobonte hengst verkocht, 'naar een forever home' stond daarna voor €900 weer te koop terwijl iedereen hem bij ons voor €700 te duur vonden, ben benieuwd of ze hem weer doorverkocht krijgen. Is het risico van de markt natuurlijk, is niet erg voor ons.


Afbeelding

Zinzi_jewel

Berichten: 8866
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:21

Als ik de prijzen lees meer naar boven zijn ze ook aan de prijs voor markthandel .
5000 voor en vosmerrie en keuren of even mee werken aan de hand om te proberen of t je past is er niet bij .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110863
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:35

Oeh, die grotere zilverappel op de vorige pagina is wel erg knap zeg!

Marigold

Berichten: 12614
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:38

Wat zou de achtergrond zijn van de bruin bonte pony met het gebrandmerkte nummer op de rug? Ik herken dat van een IJslander (die in semi wild opgroeide op IJsland). Maar ik zie in deze pony niet direct een IJslander.

Die arme magere merries kunnen niet eens bij het hooi.

Ladygiroc

Berichten: 5095
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:43

Die mega grote was echt huge idd.

Vond dat bruintje aan de hand met die 2 witte achtervoeten wel knap, als je niet naar z'n benen keek

Ladygiroc

Berichten: 5095
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:45

Cayenne schreef:
Oeh, die grotere zilverappel op de vorige pagina is wel erg knap zeg!


die was al snel uit de verkoop, knap diertje idd.

SaraViavia

Berichten: 1801
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:46

Oi dat been LA van die KWPN of wat het ook is, hoop dat het op de foto erger lijkt dan het daadwerkelijk is.

Die merries is wel sneu ja. Eerst veulens eruit halen en dan voor de winter in zo 'n conditie de markt op.

@Anouk_H oh dat is wel rot. Kun je inderdaad niks van zeggen, maar zeker als je de prijs omlaag hebt gedaan vanwege het mooie verhaal "forver home" is het wel rot. Dat je er thuis achter komt dat het niet aan je verwachting voldoet of iets dergelijks dat kan (daarom zou ik ook echt niet snel iemand een "forever home" beloven) maar dit lijkt me doelbewust liegen en dat vind ik niet netjes.

Gombal
Berichten: 125
Geregistreerd: 22-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:47

Ligt het aan mij , of staan hier veel mindere dieren qua omvang en gezondheid als op de Zuidlaardermarkt?

Dat mager uitziende zwart bonte shet merrietje

MarjanB

Berichten: 16593
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:48

Paarden zijn nu gewoon enorm duur nu :(

Ik zoek bijvoorbeeld gewoon een pony, hoeft niks te kunnen.. nou t is drama :')

Gombal
Berichten: 125
Geregistreerd: 22-12-15

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:08

Ja de prijzen zijn al een tijdje behoorlijk hoog . Zou wel een shet merrietje er bij willen, echt als gezelschap , maar liefst 1 die niet drachtig is. Dat is ook bijna niet te vinden . Behalve zwaar bevangen of al oud .

Elisa2

Berichten: 37748
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:10

Je wilt ze ook niet te goedkoop verkopen anders is juist de kans op handel en doorverkopen groter.

different1
Berichten: 3655
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:13

SaraViavia schreef:
Oi dat been LA van die KWPN of wat het ook is, hoop dat het op de foto erger lijkt dan het daadwerkelijk is.

Die merries is wel sneu ja. Eerst veulens eruit halen en dan voor de winter in zo 'n conditie de markt op.

@Anouk_H oh dat is wel rot. Kun je inderdaad niks van zeggen, maar zeker als je de prijs omlaag hebt gedaan vanwege het mooie verhaal "forver home" is het wel rot. Dat je er thuis achter komt dat het niet aan je verwachting voldoet of iets dergelijks dat kan (daarom zou ik ook echt niet snel iemand een "forever home" beloven) maar dit lijkt me doelbewust liegen en dat vind ik niet netjes.


Dat been was in het echt nog erger... spronggewricht was rondom mega dik, maar geen litteken oid dus waarschijnlijk echt extreme spat/botwoekering, onderbeen was ook erg dik.

Stond ook nog een grote maat vosveulen met beide achterbenen extreem weekgekoot icm flinke bokvoeten(of hoe je het ook noemt aan de achterbenen), snap niet waarom dat nog groot/volwassen moet worden...

StalNollie

Berichten: 9212
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:16

MarjanB schreef:
Paarden zijn nu gewoon enorm duur nu :(

Ik zoek bijvoorbeeld gewoon een pony, hoeft niks te kunnen.. nou t is drama :')

Maar wat vind je dan duur/lagere prijsklasse. Ik bied een 1.5 jarige b pony aan super in de hand en in orde met entingen etc. 1200€. op de markt waren de kleine shetten al over deze prijs.
Heb heel wat prijzen opgevraagd dan ben ik niet eens duur als ik de markt vandaag weer gevonden eens heb bekeken.


Er was trouwens ook droes aanwezig. Dus even opletten. Stond klein veulen die had nog niet eens 4 boventanden (oftewel nog geen 4 maand oud ) en veel magere vond ik er dit jaar staan

Gombal
Berichten: 125
Geregistreerd: 22-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:35

Elisa2 schreef:
Je wilt ze ook niet te goedkoop verkopen anders is juist de kans op handel en doorverkopen groter.


Dat begrijp ik, maar een stijve 24 jarige shet met eczeem voor 600 , ja dat vond ik duur .

Spaansepony
Berichten: 998
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:43

Ik vond de prijzen wel mee vallen hoor.
Heb nog even getwijfeld bij palomino merrie, maar was net te oud en onbeleerd en daardoor voor mij net te hoog in prijs. Maar spookt nog door m’n hoofd. Dus als iemand weet van wie die is wil ik nog wel eens bellen vanavond :+

Afbeelding


Zag ook nog een leuk Welsh veulen, plaatje om te zien. Maar 950 euro voor een nog geen half jaar oud ding had ik er niet voor over :+

Afbeelding

En kwam onze oude pony tegen, wilde m terug kopen maar was al verkocht en kon de koper niet achterhalen

Afbeelding


Kent iemand toevallig handelaar Stijn? Die kocht alles op voor export. Die had ook nog leuke dingen gekocht :+

StalNollie

Berichten: 9212
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:46

Welsh veulen is wel c pony met half papier ( uiteindelijk vaderlijn ook bekend maar iets met hengsthouder die dekbon niet geregeld had)

Pony is verkocht

different1
Berichten: 3655
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:48

@spaansepony: dat bruine merrietje hadden we interesse in voor de kinderen van een vriendin.
Helaas reageerde ze flink narrig bij aanraken vd buik en achterbenen, leek verder wel een heel lief ding.

Spaansepony
Berichten: 998
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:49

different1 schreef:
@spaansepony: dat bruine merrietje hadden we interesse in voor de kinderen van een vriendin.
Helaas reageerde ze flink narrig bij aanraken vd buik en achterbenen, leek verder wel een heel lief ding.


Lieve pony tenminste paar maanden geleden bij ons. Wij hebben haar beleerd en de kids hebben hier nog paar maanden mee rond gereden op wedstrijdjes en strandritjes. Maar ze was voor de handel, dus we hebben weer afscheid genomen eind zomer.

StalNollie schreef:
Welsh veulen is wel c pony met half papier ( uiteindelijk vaderlijn ook bekend maar iets met hengsthouder die dekbon niet geregeld had)

Pony is verkocht



Dankje voor de Info.
Veulen verder niet nagevraagd. Haakte al af bij de prijs :)

Zinzi_jewel

Berichten: 8866
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Paardenmarkt Hedel 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:57

Tja het is en blijft natuurlijk markt en blijft spannend voor de paardjes . Dat ze dan minder leuk reageren op aanrakingen zou ik m niet voor laten staan.
Vindt gemiddeld genomen de prijzen vrij hoog voor een markt .

Elisa2

Berichten: 37748
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 16:09

Gombal schreef:
Elisa2 schreef:
Je wilt ze ook niet te goedkoop verkopen anders is juist de kans op handel en doorverkopen groter.


Dat begrijp ik, maar een stijve 24 jarige shet met eczeem voor 600 , ja dat vond ik duur .


Ja dat snap ik..die is de helft minder waard. Wellicht een kwestie van onderhandelen. :)