Zwolle hengstenshow en kür, half Maart

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
retseH

Berichten: 1558
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: Vorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:31

Gisteravond was super!
Natuurlijk heeft Anky gewonnen in de Grand Prix
met Crack C, jammer genoeg hebben we die proef net gemist, maar heb wel haar andere proef gezien met Painted Black...er liepen ook een paar gave jonge hengsten rond!

Solitair
Berichten: 1885
Geregistreerd: 01-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:47

wij zijn dr net weer..
dat was een lange zit! vanaf half 1 tot half 8 waren wij in zwolle te vinden. intotaal meer dan 40 combinaties gezien.
en ooh..wat was die ereronde erg!
ik weet niet wie het was maar dr ging me toch een paard op de loop!
de ereronde begon..muziek werd aangezet, paard word knetter gek en amazone gooit haar bos bloemen snel weg..paard rent dr van door en amazone kan paard niet meer aan, paard springt buiten de hekjes en amazone beland bijna ergens in het publiek.
shanna had ik ook nog gezien..die zat op de tribune helemaal in de hoek ..en bijna de hele tijd aan het filmen.
wij mij nog gezien heeft..2e 'verdieping' erelonge bij de bakletter S.



Giloni schreef:
Waarom hebben jullie vipkaarten dan?
Ik zal wel even gillen als ik je tegen kom


via zakenrelaties.
doordat wij 'vaste klant' van speciale bedrijven zijn krijgen wij dr kaarten van.

Showjumper

Berichten: 763
Geregistreerd: 03-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:49

adriana schreef:
Hmm dat heb ik dus net gemist Antoinette heeft foto's gemaakt.

Ik weet alleen niet of ze die ook hier mag plaatsen.


Was erg leuk om te zien, Bart Bles reed hem. Celano werd helemaal vrolijk tijdens de ereronde.

Als iemand foto's heeft (met name van VDL Maseratie) dan zou ik het graag willen weten..

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:50

Hai, net terug. Ook een errug lange dag voor ons, vanmorgen om 8.45 de deur uit gegaan en dus 12 uurtjes later weer terug. Florencio is En wat een ongelovelijke sneue actie van Anky om er vlak voor de ereronde tussenuit te knijpen zeg. Stijlloos, sorry! Ja, die vrouw maakte inderdaad wel een behoorlijke klapper. Wij hebben Shanna16 ook nog gezien, herkend van de foto's op bokt.

Corelli_2018
Berichten: 380
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: dedemsvaart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:50

Ik ben vandaag ook geweest,, zou ff een verslagje maken wat ik er van vond:
de eerste rubriek heb ik niet gezien(intermediar 1)
toen de grand prix Spaecial:
heeft jeanette haazen gewonnen, was ook wel terrecht want de rest maakte volgens mij allemaal fouten.
toen de 5-jarige had Uptown ook terecht gewonnen egt super dier vind ik het
toen ded 6-jarige had Florencio gewonnen(Y) ook een super paard*kwijl*..
hans-peter heeft de paarden super voorgesteld.
toen de intermediar 1 kur,, won coby van baalen met Kigali.
toen de super clinic van edward, vond ik ook super, heel leuk!!
en daarna als laatste de grand prix kur.
1ste is gew0rden edward met Gribaldi,, ik vond hem spectaculair zonder fouten eigenlijk en vond ook dat hij terrecht had gewonnen.

Het was egt een hele leuke dag:D:Dmaar wel lang pff,,
ik heb shanna ok nog gezien en heidehofs ook,, en best wel veel bekende nog meer

jimmy

Berichten: 597
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: N'gein,bruchem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:55

zijn er al mensen met foto's van gister en vandaag?? ben erg benieuwd?

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Re: Zwolle hengstenshow en kür, half Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:11

Zwolle was leuk.

@Heidehofs: Dat paard wat aan de kletter ging. Ik (blauwe jas) stond toen achter het jury tafeltje en hij kwam eerst op ons afrennen en toen sprong hij opzij naar de VIP. Behoorlijk eng aangezien het paard in paniek was.

Wat een boel opgetrixte paarden liepen daar. Niks natuurlijks meer aan. Om al een voorbeeld te noemen: Uptown. Leuk voorbeen gezwaai maar waar is het natuurlijke gedeelte? Bah, verschrikkelijk opgetrixt.

Florencio zag er in ieder geval een stuk minder opgetrixt uit. Wat een geweldig paard is dat! Lopen, heel apart.

Gribaldi zonder fouten? Laat me niet lachen. Dat dier is zo onkant als wat achter. In de passage: Edward prikt, Gribaldi doet 2 passen apart van achter en loopt vervolgens weer met de achterpoten ergens in Tokio te slepen totdat Edward weer een keer prikt en hij weer een pas apart doet. Om maar niet van het 'geweldige' achterbeen te spreken in de rest van de proef. Van achter gewoon een slappe dweil.

Ach en zo waren er wel meer. (Painted Black bijvoorbeeld)

Gelukkig liepen er een aantal ook wel leuke dieren bij.

Op het laatste moment nog even Shanna16 en Giloni gemeet. (Na veel sms werk)

Solitair
Berichten: 1885
Geregistreerd: 01-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:25

WendyK schreef:
Hai, net terug. Ook een errug lange dag voor ons, vanmorgen om 8.45 de deur uit gegaan en dus 12 uurtjes later weer terug. Florencio is En wat een ongelovelijke sneue actie van Anky om er vlak voor de ereronde tussenuit te knijpen zeg. Stijlloos, sorry! Ja, die vrouw maakte inderdaad wel een behoorlijke klapper. Wij hebben Shanna16 ook nog gezien, herkend van de foto's op bokt.


dat vond ik inderdaad ook al zo raar..
waarom deed ze dat?

RDJ
Berichten: 63
Geregistreerd: 04-03-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Zwolle hengstenshow en kür, half Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:30

Sizz schreef:

Gribaldi zonder fouten? Laat me niet lachen. Dat dier is zo onkant als wat achter. In de passage: Edward prikt, Gribaldi doet 2 passen apart van achter en loopt vervolgens weer met de achterpoten ergens in Tokio te slepen totdat Edward weer een keer prikt en hij weer een pas apart doet. Om maar niet van het 'geweldige' achterbeen te spreken in de rest van de proef. Van achter gewoon een slappe dweil.

Ach en zo waren er wel meer. (Painted Black bijvoorbeeld)


Zwolle: Gribaldi imponerende Best Stallion 19-03-2006

Een angstige IPS Krack C maakte de weg vanavond plotseling vrij voor een nieuwe Best Stallion. Gribaldi pakte nu de titel en dat deed hij met verve.

Natuurlijk, Krack C liet enorm veel punten liggen door na het groeten rechtsomkeert te maken en bijna de baan te verlaten. En de angst verliet Krack gedurende de hele proef niet, 70.30 % was het resultaat.
Even tevoren hadden IPS Gribaldi en Edward Gal werkelijk de Kür van hun leven laten zien. Eén en al harmonie en evenwicht, een foutloze, geweldig doorleefde voorstelling: 75.35 %.
BMC Relevant, nu veel minder behoudend voorgesteld door Marlies van Baalen, profiteerde en legde beslag op de tweede plaats. Goethe en Krack C deelden plaats drie, Broere Montecristo eindigde als vijfde, gevolgd door IPS Painted Black.

(DWR voor KWPN, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)

Aldus een kenner
Laatst bijgewerkt door RDJ op 19-03-06 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:32

Ik heb alleen een filmpje, foto's werden niet mooi.. Ik ben nu een poging aan het wagen om hem te uploaden..
Mijn camera had heel de nacht in de auto gelegen dus hij was koud.. Ik kon pas later filmen dus heb alleen een filmpje van havel gemaakt!

Die ereronde van edward met sister de jeu gisteren, dat is echt een geweldige merrie! Je zou denken dat het een hengst was helemaal stampen en graven.. En met de ronde ging ze helemaal zitten en sloeg ze die voorbenen zowat tegen het plafond!

En tja florencio geen woorden voor.. Echt een geweldig mooi dier, en die gangen Gister kreeg ie gewoon een 10 voor z'n stap!

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:45

miesie schreef:
Ik heb alleen een filmpje, foto's werden niet mooi.. Ik ben nu een poging aan het wagen om hem te uploaden..
Mijn camera had heel de nacht in de auto gelegen dus hij was koud.. Ik kon pas later filmen dus heb alleen een filmpje van havel gemaakt!

Die ereronde van edward met sister de jeu gisteren, dat is echt een geweldige merrie! Je zou denken dat het een hengst was helemaal stampen en graven.. En met de ronde ging ze helemaal zitten en sloeg ze die voorbenen zowat tegen het plafond!

En tja florencio geen woorden voor.. Echt een geweldig mooi dier, en die gangen Gister kreeg ie gewoon een 10 voor z'n stap!


Ja klopt hij liep ook erg stoer gisteren. Gewoon even winnen met 95%, wat een beest.

Heb dit jaar met de dressuur geholpen voor school omdat ik met springen moest groomen en dus mijn verplichte helpdag van school niet kon doen, maar wil er nooit meer heen met de dressuur, ik heb nog nooit zoveel gezeik bij elkaar gezien.
Zowel de ruiters/trainers als mensen op de tribunes, zoveel arrogantie, afgunst, gezeik, geklaag, geschreeuw en gescheld, echt niet leuk meer gewoon, bij het springen is de sfeer wel 5 keer zo goed.

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Re: Zwolle hengstenshow en kür, half Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:56

RDJ schreef:
Zwolle: Gribaldi imponerende Best Stallion 19-03-2006

Een angstige IPS Krack C maakte de weg vanavond plotseling vrij voor een nieuwe Best Stallion. Gribaldi pakte nu de titel en dat deed hij met verve.

Natuurlijk, Krack C liet enorm veel punten liggen door na het groeten rechtsomkeert te maken en bijna de baan te verlaten. En de angst verliet Krack gedurende de hele proef niet, 70.30 % was het resultaat.
Even tevoren hadden IPS Gribaldi en Edward Gal werkelijk de Kür van hun leven laten zien. Eén en al harmonie en evenwicht, een foutloze, geweldig doorleefde voorstelling: 75.35 %.
BMC Relevant, nu veel minder behoudend voorgesteld door Marlies van Baalen, profiteerde en legde beslag op de tweede plaats. Goethe en Krack C deelden plaats drie, Broere Montecristo eindigde als vijfde, gevolgd door IPS Painted Black.

(DWR voor KWPN, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)

Aldus een kenner

En wie zegt dat de kenner gelijk heeft en dat wij ook geen kenners zijn?

Kom op zeg... Gribaldi passageert zo onkant als wat en dat achterbeen loopt er geen enkele pas onder, alleen als Edward een prik geeft met de sporen. In de uitgestrekte draf lopen z'n achterbenen 10 meter achter z'n lichaam.

Een beetje paardenkenner moet toch ook wel zien dat dat niet hoort bij de term: achterbeengebruik...

Het was wel een aardige kur en het is een mooi paard. Maar dat neemt niet weg dat hij van achter als een dweil loopt.,

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:57

Heb Gribaldi van achteren nog nooit sterk gevonden.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:58

Climax schreef:
miesie schreef:
Ik heb alleen een filmpje, foto's werden niet mooi.. Ik ben nu een poging aan het wagen om hem te uploaden..
Mijn camera had heel de nacht in de auto gelegen dus hij was koud.. Ik kon pas later filmen dus heb alleen een filmpje van havel gemaakt!

Die ereronde van edward met sister de jeu gisteren, dat is echt een geweldige merrie! Je zou denken dat het een hengst was helemaal stampen en graven.. En met de ronde ging ze helemaal zitten en sloeg ze die voorbenen zowat tegen het plafond!

En tja florencio geen woorden voor.. Echt een geweldig mooi dier, en die gangen Gister kreeg ie gewoon een 10 voor z'n stap!


Ja klopt hij liep ook erg stoer gisteren. Gewoon even winnen met 95%, wat een beest.

Heb dit jaar met de dressuur geholpen voor school omdat ik met springen moest groomen en dus mijn verplichte helpdag van school niet kon doen, maar wil er nooit meer heen met de dressuur, ik heb nog nooit zoveel gezeik bij elkaar gezien.
Zowel de ruiters/trainers als mensen op de tribunes, zoveel arrogantie, afgunst, gezeik, geklaag, geschreeuw en gescheld, echt niet leuk meer gewoon, bij het springen is de sfeer wel 5 keer zo goed.

Ik had gister ook nog even bij het losrijden gekeken, dat ging er ook niet al te vriendelijk aan toe iedereen reed elkaar gewoon voor de sokken en er kon dan echt geen sorry vanaf, want iedereen vond zichzelf veel te goed

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:05

miesie schreef:
Climax schreef:
Ja klopt hij liep ook erg stoer gisteren. Gewoon even winnen met 95%, wat een beest.

Heb dit jaar met de dressuur geholpen voor school omdat ik met springen moest groomen en dus mijn verplichte helpdag van school niet kon doen, maar wil er nooit meer heen met de dressuur, ik heb nog nooit zoveel gezeik bij elkaar gezien.
Zowel de ruiters/trainers als mensen op de tribunes, zoveel arrogantie, afgunst, gezeik, geklaag, geschreeuw en gescheld, echt niet leuk meer gewoon, bij het springen is de sfeer wel 5 keer zo goed.

Ik had gister ook nog even bij het losrijden gekeken, dat ging er ook niet al te vriendelijk aan toe iedereen reed elkaar gewoon voor de sokken en er kon dan echt geen sorry vanaf, want iedereen vond zichzelf veel te goed


Ja het was echt niet normaal, het begon 's ochtends om half 7 al, kwam er eentje commanderen dat die fontein uit moest.
Zal verder geen namen noemen maar de meesten zullen vast wel kunnen raden wie dat geweest is
Een hoop aanstellerij vind ik het altijd, bij die dressuurruiters.
Op dat niveau kan je toch verwachten dat die beesten een beetje gewend zijn aan dat soort dingen en die ruiters al helemaal, want bij het grootste deel zit het puur bij de ruiters tussen de oren dat die paarden overal bang voor zijn.

Hilde_
Berichten: 10751
Geregistreerd: 24-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:19

Ik ben ook weer thuis
Ben erg moe, Sizz en Shanna16 nog gemeet

Bros
Berichten: 28
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Overijssel

Re: Zwolle hengstenshow en kür, half Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:35

Gribaldi wist een eerste prijs binnen te slepen.... (wellicht nog meer figuurlijk dan letterlijk)

Fantastisch, al die voorbeenzwaaiers!!

Laat mij dan maar genieten van mijn (iets) uit de kluiten gewassen, niet commerciele, maar zeer werkbare en constante amateursknol.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:42

DWR doet weer een sterk staaltje van KWPN-promoten.
Waarschijnlijk weet hij wel beter, maar moet ie dergelijke positieve stukjes schrijven van "zijn baas, het KWPN"

(dat die man geen gewetensnood krijgt eigenlijk......... )

...... Sjonge .......... En FLORIS eindelijk een 10 op zijn stap.
Dat had twee jaar geleden al moeten gebeuren in de hengstencompetitie.......
Worden ze nu eindelijk wakker?

Bros
Berichten: 28
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:43

CGJ12 schreef:
Worden ze nu eindelijk wakker?



Dream on.....

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 00:05

Hehe, dinsdagmiddag ben ik richting Zwolle vertrokken en vanavond thuis gekomen. Ik was dus door de organisatie gevraagd om te komen fotograferen.
En dat heb ik gedaan...en niets anders Samen met Josfoto van bokt overigens.
Mensen die een vrouwtje met blauwe kingsland jas en camera hebben zien lopen, dat was ik

adriana schreef:
Hmm dat heb ik dus net gemist Antoinette heeft foto's gemaakt.

Ik weet alleen niet of ze die ook hier mag plaatsen.


Showjumper schreef:

Als iemand foto's heeft (met name van VDL Maseratie) dan zou ik het graag willen weten..


jimmy schreef:
zijn er al mensen met foto's van gister en vandaag?? ben erg benieuwd?


Morgen ga ik als de sodemieter aan het werk en hoop dan alle foto's op mijn website; www.equestrianphoto.nl te kunnen plaatsen. Even kijken, maar waarschijnlijk zal ik ook nog wel een topic plaatsen.
Echter namen van paarden en ruiters...ik zal zeer weinig weten

gomir

Berichten: 25574
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 00:06

CGJ12 schreef:
...... Sjonge .......... En FLORIS eindelijk een 10 op zijn stap.
Dat had twee jaar geleden al moeten gebeuren in de hengstencompetitie.......
Worden ze nu eindelijk wakker?

Dat zie je helemaal verkeerd Hij heeft in die twee jaar bij HP gewoon spontaan leren stappen
(daar gaat het verhaal dat je een paard zijn stap niet kan maken, alleen kan breken )


Antoinette: ik wacht je foto's af en dan komt er van mijn kant misschien wel weer een bestelling
De eigenaar van Royal Highness vond je foto's van de IAN iig erg mooi dus ik heb hem de link vast gegeven

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 00:24

gomir schreef:
Antoinette: ik wacht je foto's af en dan komt er van mijn kant misschien wel weer een bestelling
De eigenaar van Royal Highness vond je foto's van de IAN iig erg mooi dus ik heb hem de link vast gegeven


Top!
Mond op mond reclame is nog steeds het allerbest Ik heb trouwens ook het visitekaartje van de eigenaar van Nothing to Lose gekregen. Dus die ga ik ook nog even e-mailen. Maar dat later allemaal....

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 00:26

Ik heb jullie gezien, was er zaterdagochtend/middag dat donkere meisje die jullie site vroeg

Hilde_
Berichten: 10751
Geregistreerd: 24-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 07:51

@Antoinette ik heb je wel zien lopen

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 08:38

Het was gewoon een heerlijk dagje. Florencio kreeg geen 10 op de stap maar 9. nog wat, voor mijzelf kon ik geen reden bedenken wat er nu nog beter aan moest zijn om een 10 te krijgen. 1 van de 5 jarigen stapte alsof hij heel nodig naar de WC moest en kreeg nog een 5.8! In een L proef zou je een 2 scoren.

De GP was echt wel terecht gewonnen door Grbaldi, de rest had zowiezo teveel fouten in de wissels e.d. Goëthe( hoe schrijf je dat) viel mij positief op alhoewel de mensen achter mij vonden dat dit geen verzameling was... Ik zag een happy athlete en de jury ook, gezien zijn plaatsing. Marlies had volgens mij een ietswat te hoge score, de proef zelf vond ik erg vlak en met veel foutjes.

Verder doe ik bij deze een pleidooi om al dit soort paarden eerst eens op een streekwedstrijd uit te brengen! Wat een gemuts, niet flitsen, doodse stilte, niet bewegen. Hoe worden deze paarden klaargestoomd? In een binnenbak zonder musjes en dichtslaande deuren? Sorrie hoor, ik vond het gewoon soms triest om te zien dat veel van deze beesten kennelijk nog nooit een bomproeve opleiding hebben gevolgd. En de ruiters schijnbaar ook niet. Bij de 5 jarigen, okee. De eerste rubriek die ik zag zijn er diverse afgegroet zonder ook maar bij C in de buurt te zijn geweest.
En ik snap best dat Anky voor haar eigen veiligheid kiest door direct de ring te verlaten, maar eigenlijk is het natuurlijk een blamage.