Waarom zo moeilijk verzorgpaard te vinden om mee te starten?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Waarom zo moeilijk verzorgpaard te vinden om mee te starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 20:28

Hallo
Ik zoek een leuk sportpaardje als verzorgpaard om later ook wedstrijden mee te rijden. Waarom is dat zo moeilijk?
Het is toch juist leuk al wordt je paard ergens goed in, is je paard ook meer waard later.
Ik zoek het Omg. Westland/Den haag. Van mensen waarvan ik hun paard heb verzorgd zijn ook super enthousiast. Jammer genoeg was het dan ook om een vervelende redenen dat we niet verder konden. Me droom is ook echt om gewoon leuk met paarden bezig te zijn en te starten. Al ben ik ook op stal ben ik daar ook echt super lang. Lekker hoeven invetten. Betadine wassen, dat doen de eigenaresse's zelf ook bijna niet meer. Dat doe ik allemaal lekker. Waarom wil niemand het dan? Ook spullen kopen is geen probleem bijdrage ook niet(al is die niet te groot), lessen ook niet. Wat is het probleem?
Groetjes Lysanne
Laatst bijgewerkt door x_Lys op 21-08-06 20:42, in het totaal 2 keer bewerkt

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re: Waarom zo moeilijk leuk sportpaardje te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:30

je bedoelt dat je een sportpaardje als verzorgpaard zoekt?

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Re: Waarom zo moeilijk leuk sportpaardje te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 20:34

Ja dat bedoel ik. Ik heb het gelijk aangepast!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Waarom zo moeilijk leuk sportpaardje te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:35

denk omdat je als je een sportpaard van iemand anders gaat rijden je wel enigsinds goed uit de verf moet kunnen komen.

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Re: Waarom zo moeilijk sportpaard als verzorgpaard te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 20:40

Tuurlijk, maar daarvoor wil ik ook o.a. lessen op eigen kosten. Het hoeft ook niet perse echt een sportpaard te zijn een leuk bijrijdpaard/pony, verzorgpaard/pony vind ik ook leuk waar ik na de hand mee mag starten.

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Waarom zo moeilijk verzorgpaard te vinden om mee te starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:40

Idd, ik mocht wel starten met mijn bijrijdpaardje, daar was ik helemaal happy mee hoor..

Ik zou het wel snappen van mensen als ze het niet willen, ze willen er zelf maybe de sport mee in enz, maar goed.. het is dus ook gelukt hebben.. Ja

Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re: Waarom zo moeilijk verzorgpaard te vinden om mee te starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:46

hier zie je eigenlijk ze best vaak.bij depony's ook kindjes die dan een paardje van iemand anders starten.
soms van een handelsstal zegmaar.
misschien kan je t daar proberen?of op een andere stal misschien dat die het wel hebben zo'n paardje.

misschien is bij sommige mensen vervoer het probleem of zijn ze bang dat voor hun de kosten erbij komen als startkaart en inschrijfgeld ofzo?

suc6 met het vinden van een paardje waar je mee kan starten

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Waarom zo moeilijk verzorgpaard te vinden om mee te starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:48

Helaas is niet iedereen zo gedreven als jij zegt dat je bent... Ik heb al veel bijrijders gehad waar je alleen maar veel tijd aan kwijt bent. Als je pech hebt, dan zijn ze ook nog eens niet te vertrouwen met je paarden als je er niet bij bent. Soms heb je het niet eens in de gaten! Dan heb je nog de cattegorie die niks zelf kan of wil, die moet je altijd overal mee helpen. Dan zijn er nog die er geld voor willen om een paard te rijden. Al die mensen bederven het voor de goeien, zo gaat dat nu eenmaal.
Voor mij geen bijrijders meer, helaas. Ik heb een paard moeten verkopen, maar dat is dan niet anders.

Ik hoop dat jij geluk hebt en een leuk paardje vindt binnenkort. En zet je ervoor in alsof het je eigen is en behandel je paard eerlijk en met respect, dan komt het allemaal goed!
Succes!

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Re: Waarom zo moeilijk verzorgpaard te vinden om mee te starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 22:13

De kosten zijn inderdaad altijd voor mij vind ik, wel zo eerlijk. Ik wil het en daarom zijn ook alle kosten daarvoor voor mij en al gaat er iks iets mis op wedstrijd, zal ik mij daar ook mij verantwoordelijk heid bijdragen.

Yvonnelid; Dat vind ik dus altijd het nadeel. Verzorgsters en bijrijders hebben vaak een slechte naam en daarom wil ik de mensen juist die vertrouwen terug geven. Dat je je paardje hebt moeten verkopen is dan ook erg jammer! Het laatste wat je zei doe ik ook al. De eigenaresse's van mijn oude verzorgpaarden waren ook altijd heel erg enthousiast en hebben mij ook altijd bij nieuwe mensen aangeraden. Dit is echt niet kapsones, maar gewoon in de verzorging kon je gerust alles aan mij over laten. Ik heb er zoveel plezier in ook zonder rijden.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: Waarom zo moeilijk verzorgpaard te vinden om mee te starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:34

-> VP

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Re: Waarom zo moeilijk verzorgpaard te vinden om mee te star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:43

Ik zou mijn paardje ook niet met iemand anders mee laten gaan op wedstrijd eerlijk gezegd. Heb voor mijn blessure altijd wedstrijd gereden. Je bent dan bezig je paard te trainen en jezelf te verbeteren, dan kun je geen ander op dat paard hebben. En het risico dat er op wedstrijd wat fout gaat... jij hebt dan wel de verantwoording, maar ik zou mijn paard absoluut niet met een ander mee laten gaan.
Ik denk dat sommige andere sportruiters er ook zo over denken. Het is geen auto wat je leent.

dimfolandje

Berichten: 174
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Rijswijk

Re: Waarom zo moeilijk verzorgpaard te vinden om mee te starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:08

Veel mensen willen ook niet dat iemand op hun paard gaat rijden als ze zelf met wedstrijden bezig zijn want dat kan het paard verpesten....Je doet het alle 2 op een anderen manier...

Bienotje

Berichten: 10887
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Waarom zo moeilijk verzorgpaard te vinden om mee te starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:32

Mensen kopen een paard met potentie om een bepaalde reden. En die reden is veelal om eigen kinderen of zelf ermee in de sport of op wedstrijden te starten.

Jij zoekt een paard om vooral op kosten, moeite en inzet van een ander plezier mee te hebben lijkt het wel. Het is naar mijn idee niet raar dat er weinig mensen zijn die hard werken om een paard te onderhouden, terwijl iemand anders er het meeste plezier van heeft.

Je moet trouwens ook wel van goede huize zijn om een paard daadwerkelijk een heleboel meerwaarde te geven voor evt. latere verkoop. Aan de andere kant is een eigenaar van een paard altijd verantwoordelijk voor als er evt. wat met de verzorger of bijrijder gebeurt.

Een eigenaar die jouw laat starten op zijn paard moet best wel een beetje investeren. Tijd, moeite, verantwoording, kosten bv. De eigenaar mist de vrijheid om te beslissen wat er gebeurt met zijn eigen paard, dat beslis jij dan opeens omdat je wedstrijden zelf inplant natuurlijk.

Als je dan niet het geluk hebt dat je toch iemand hebt gevonden die hierin voor jouw wil investeren. Is een leasepaard dan niet een idee voor je?

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Re: Waarom zo moeilijk verzorgpaard te vinden om mee te starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:40

Bienotje schreef:
Jij zoekt een paard om vooral op kosten, moeite en inzet van een ander plezier mee te hebben lijkt het wel.


Je slaat de spijker op z'n kop, dus niet zo gek dat het moeilijk te vinden is. Ik vind een verzorgpaard om het een dagje of meer over te nemen (tijdgebrek eigenaar bijv.) dan nog wat anders als er wedstrijden mee willen rijden.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Re: Waarom zo moeilijk verzorgpaard te vinden om mee te starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:19

Tja niet iedereen wil dat hebben he.

Ik zocht in eerste in stantie juist een leuke ruiter wat al wedstrijd ervaring had puur zodat er wel met hem gestart kon worden, helaas bleek dat niet zo makkelijk,

Heb er nu ook geen spijt van hoor. Ik heb een goede ruiter voor hem gevonden en ja ze mag onderling van mij overal starten helaas is het dus een hengst en kan het niet zo vaak.

je moet dus echt geluk hebben vind je zoiets,

Ik vind het dan ook niet meer als normaal dat je wel je eigen lessen enzo betaald maar zoals ik lees wil je dat dus wel.

geduld en hoop hebben en wie weet vind je dan wat.

Ik ben het overgens niet met hier boven eens hoor, er zijn ook best mensen die een pony hebben waar weinig mee gedaan wordt en die het juist wel leuk vinden om een fanatiek meisje te hebben die dat voor ze doet, Je moet er alleen net tegen aan lopen.

En ja niet iedereen kan een eigen paard betalen, dit is dan juist een leuke oplossing, wat voor beide partijen leuk kan zijn.
Je moet dan wel een beetje kunnen rijden.
overgens kan je met een haflinger of zo ook best leuk starten dus messchien kan je zo iets vinden.

Bienotje

Berichten: 10887
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Waarom zo moeilijk verzorgpaard te vinden om mee te starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:59

Citaat:
Ik ben het overgens niet met hier boven eens hoor, er zijn ook best mensen die een pony hebben waar weinig mee gedaan wordt en die het juist wel leuk vinden om een fanatiek meisje te hebben die dat voor ze doet, Je moet er alleen net tegen aan lopen.


Maar dat is dan weer geen sportpaard, er zijn nu eenmaal weinig mensen die een paard met potentie voor de sport in de wei hebben staan om weinig mee te doen..

Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar nogmaals. Bekijk eens je mogelijkheden met een leasepaard.. Je kunt gaan afwachten totdat je echt het ideale vind waarbij anderen jouw een paard aanbieden voor weinig tot geen maandelijkse kosten. Maar het is helaas geen penny-verhaal in het echt. Dan zijn er best nog andere mogelijkheden. Van lessen op een manege met onderlinge wedstrijden, tot genoegen nemen met tijdelijk een leuk verzorgpaard zoeken waarbij je ook kunt lessen en leren (odanks dat die wedstrijden er niet in zitten)..

Als je later ouder bent kun je altijd nog je eigen paard aanschaffen en vol goede moed voor de wedstrijden gaan. Wees dan blij met de mogelijkheden die je nu krijgt, ipv zwartkijken omdat je denkt dat je niet de mogelijkheid krijgt om direct te kunnen doen wat je zo graag zou willen en waarvan je vind dat je benadeeld wordt omdat je niet krijgt wat je wil Lachen

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Re: Waarom zo moeilijk verzorgpaard te vinden om mee te starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 18:28

Als je later ouder bent kun je altijd nog je eigen paard aanschaffen en vol goede moed voor de wedstrijden gaan. Wees dan blij met de mogelijkheden die je nu krijgt, ipv zwartkijken omdat je denkt dat je niet de mogelijkheid krijgt om direct te kunnen doen wat je zo graag zou willen en waarvan je vind dat je benadeeld wordt omdat je niet krijgt wat je wil

Ja dat is waar. Ik probeer ook gewoon zoveel mogelijk ervaring op te doen! Maar zo langsamerhand wil ik ook wel is wat anders en ik weet dat er wel mensen zijn die het willen, maar waarom die nou net zo moeilijk te vinden zijn. Ik ken namelijk ook iemand die 3 keer z1 heeft gereden met 3 verschillende verzorgpony's. Het kan dus wel.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Re: Waarom zo moeilijk verzorgpaard te vinden om mee te starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:31

Tis maar net wat je onder een sportpaard verstaad, mijn tinker zal best hoge ogen gooien als Iris nu met hem zou kunnen starten, loopt beter als de gemiddelde pony op wedstrijden.

Je moet natuurlijk blij zijn met wat je eventueel zou kunnen vinden.

succes met zoeken.

Felies_xx

Berichten: 5455
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Waarom zo moeilijk verzorgpaard te vinden om mee te starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:51

dimfolandje schreef:
Veel mensen willen ook niet dat iemand op hun paard gaat rijden als ze zelf met wedstrijden bezig zijn want dat kan het paard verpesten....Je doet het alle 2 op een anderen manier...

Idd!

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Re: Waarom zo moeilijk verzorgpaard te vinden om mee te starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 22:11

Ik ben ook heel blij hoor met wat ik krijg. Al vind ik een ander leuk paardje waar het mee klikt ok helemaal super! Echt waar, ik waardeer jullie reactis ook heel erg. Zo kan ik wat verschillende meningen horen en ga ik ook denken ja dat is toch waar.

Maar
Berichten: 2877
Geregistreerd: 21-12-04

Re: Waarom zo moeilijk verzorgpaard te vinden om mee te starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:39

Tja tis moeilijk enige wat je kunt doen is afwachten en gewoon lekker doorgaan met rijden

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Re: Waarom zo moeilijk verzorgpaard te vinden om mee te starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 13:30

Maar , maartje! Misschien breekt voor ons nu wel een zonnestraaltje door de donkere wolken Haha!, laten we het hopen he! Sommige mensen vinden het wel leuk al ga je met hun paardje starten Lachen

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Waarom zo moeilijk verzorgpaard te vinden om mee te starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 02:17

Het probleem is ook (met het wedstrijden rijden op het paard van een ander) dat de eigenaar er vaak zelf wel bij zal willen zijn (ik iig wel).

En dan is het dus zo dat de eigenaar zelf een dag vrij zal moeten hebben, er moet iemand zijn om de trailer te rijden, er moeten een auto en een trailer beschikbaar zijn. Het paard moet eventueel nieuwe ijzers (misschien met kalkoenen), spullen moeten schoongemaakt en ingeladen, en het paard moet naar een vreemd terrein...

Ik kan me ergends ook wel voorstellen dat een eigenaar daar geen zin in heeft, en dat die zodra hij of zij hoort dat je wedstrijden wil rijden toch maar zegt dat dat niet gaat...


Enne een klein dingetje, de opmerking: 'Lekker hoeven invetten. Betadine wassen, dat doen de eigenaresse's zelf ook bijna niet meer.' vind ik eigenlijk niet zo geslaagd. Ik heb zelf een paard, en ik ben er echt wel goed voor. Zoals jij het brengt klinkt het een beetje alsof alle eigenaaresses luie donders zijn niet niet voor hun paard willen zorgen. Tis niet om je nu aan te vallen, maar misschien wel leuk om een beetje rekening te houden met de toon van je berichten, of er voortaan een smiley bij te plaatsen Sigaar

LisaLuna

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Waarom zo moeilijk verzorgpaard te vinden om mee te starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 02:20

dat zoek ik ook, is idd moeilijk.

daantjuhhh

Berichten: 26911
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Waarom zo moeilijk verzorgpaard te vinden om mee te starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 02:49

Ja op de manege waar ik les ga geven rijden er ook 4 meiden op pony's die ze ook uitbrengen op wedstrijd.
Maar dit zijn dus inderdaad de handelspony's.
De meiden weten dat ze op een pony rijden die weer verkocht word.
Maar meestal staat er ook weer een andere pony voor hun klaar.

Deze meiden zijn er ingerold door daar te lessen.
En op te vallen in hun kunnen en gevoel.
Die meiden die dus meerwaarde aan die pony's kunnen geven (en dat zijn er niet veel van 200 lesklanten, al denken ze het wel allemaal te kunnen)