kosten hoefsmid verzorgpaard

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

kosten hoefsmid verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 19:45

Ik ben met iemand aan het mailen over haar paard, welke ik misschien ga verzorgen. Het is een draver, en hij staat in haar prive-stal. Er is geen bak aanwezig, je kan alleen buitenrijden.
Ze vraagt alleen onkosten voor de hoefsmid, 55 euro eens in de 6 a 7 weken. Het gaat om 1 dag per week rijden.
Omdat ik geen verstand heb van prijzen van hoefsmeden, en hoe vaak een paard naar de smid moet, ben ik benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Is dit duur, goedkoop, reeel?

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:49

Best reëel denk ik Mijn paardje had speciale hoefijzers, voor haar artrose, en dat was 65 euro volgens mij.
Gewoon gaan kijken of het een leuk paardje is, en of je er 55 euro voor over hebt. Voor de hoeven is dit een goede prijs, maar als je er maar 1 keer per week komt, moet je het wel écht leuk vinden denk ik..
Trouwens een tip, betaal niet vooruit voor alvast een half jaar ofzo, als je toevallig ruzie krijgt, heb je grote kans dat je je geld niet terug krijgt..

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:58

55 euro is wel redelijk maar dat je dat moet betalen terwijl je maar 1 keer per week rijd vind ik toch best wel veel.

Ik betaal per maand minder en rij zoiezo 2 keer in de week.

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: kosten hoefsmid verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 20:06

Ja ik krijg net antwoord dat het na de zomer voor 3 dagen per week is (hij gaat van mei tot september het land op), en heb al gezegd dat dat voor mij teveel is. Dat ik eerst zowieso wil beginnen met 1 x per week. Kan ik dan vragen of ik minder hoef te betalen?

Is het trouwens normaal dat een paard om de 6 weken naar de hoefsmid gaat? (voel me nu echt blond, maar heb daar dus geen ervaring mee)

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:15

Meestal is het 6 tot 8 als het paard beslagen word geloof ik, mijn verzorgpaard ziet de bekapper maar 2 keer per jaar meer is ook niet nodig.

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: kosten hoefsmid verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:53

Marye78 schreef:
Ja ik krijg net antwoord dat het na de zomer voor 3 dagen per week is (hij gaat van mei tot september het land op), en heb al gezegd dat dat voor mij teveel is. Dat ik eerst zowieso wil beginnen met 1 x per week. Kan ik dan vragen of ik minder hoef te betalen?

Is het trouwens normaal dat een paard om de 6 weken naar de hoefsmid gaat? (voel me nu echt blond, maar heb daar dus geen ervaring mee)


Ligt eraan hoe hard de hoeven van het paard groeien, of hij ijzers heeft..

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: kosten hoefsmid verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 22:10

bedankt voor de reacties, het gaat alleen niet meer door... ze wil iemand die min. 3 x per week komt rijden en dat red ik niet qua tijd.

er kan dus een slotje op, zal wel ff temmen.