welke eissen stel je aan een verzorgster?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meetje22

Berichten: 3605
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 15:06

KiWiKo schreef:
het is niet echt een jamaarder maar toen ze op een paard dat ik voor iemand rij een clinic bij tyrza ging rijden, vroeg ze aan Tyrza of ze nog een keer op deze hand aan mocht springen in galop en dan pas aan de andere hand......... en dat was goed ingeschat van haar, omdat het paard op de andere hand nog lastiger is in galop.... op die manier



Kijk komen ze met een goede tip aan is het niet erg,zoals bij de jouwe en zoals bij de mijne.
Maar je moet toegeven dat er ook veel zijn die altijd ja maar............ op de negatieve en irritante manier gebruiken.
Zodat je eigenlijk alleen maar bezig bent met verdedigen in de dingen die je doet.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 15:09

hmzzz krijgen een ticket to the never come back line........

ze heeft een hoop vrijheid, maar sommige dingen wil ik gewoon standaard........ op mijn manier en verder mag ze gewoon kijken wat haar past

Meetje22

Berichten: 3605
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 15:14

En met de jouwe en de mijne bedoelde ik verzorgster van kiwiko's paard en lisa die sun verzorgt en niet in bezittelijke vorm,voordat ik dat weer van een aantal te horen krijg.

En idd, dingen op jouw manier doen moet af en toe wel.
Daar ben je tenslotte de eigenaar van het paard voor.
Als er iets mis gaat zijn wij verantwoordelijk.
Dus het moet allemaal zo veilig mogelijk verlopen,en door ongelukjes in het verleden weet je vaak wel wat wel of niet veilig is.
( ik mis een stuk van mn jukbeen door een inschattingsfoutje )

lovewally

Berichten: 1006
Geregistreerd: 18-04-04

Re: welke eissen stel je aan een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 15:18

haaj
ik snap jou gevoel dat je extra voorzichtig bent wel hoor
veel suc6 met zoeken (K)
(ik heb btw ''DE perfecte verzorgster'' gevonden (A) ) (tevens allerbeste maatje

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 15:19

zo heb ik een paard in de les gehad, twee keer in de week ene keer verzorgster andere keer eigenaar.......... door mijn werk en een aantal miscommunicaties zijn wat afspraken mis gelopen.......

De verzorgster, die ik toch al een behoorlijke grote mond vond hebben, belde mij op...... EN IK HAD LES...... bladibladibla...... erg onaangenaam. Eigenaar smste me dat omdat ik onenigheid had met verzorgster de lessen maar afgezegd werden.........

gaat een leuk feessie worden voor de eigenaar............ eigenaar laat dus over zich heen lopen......

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:22

Wat ik van een verzorger verwacht is dat hij/zij zich aan de afspraken houdt, niet stiekem dingen gaat doen, luisterd en lief is voor je pony en er fatsoenlijk mee omgaat.

Ik ben zelf verzorger bij andere mensen, maar dat zou ik dus eissen.

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Re: welke eissen stel je aan een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 17:32

M_hOrse schreef:
Ik hoop voor je dat je een leuke verzorgster(s) vindt.
Staan je paardjes ook in Hoofddorp of niet?


jaah de paardjes staan in hoofddorp!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: welke eissen stel je aan een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:29

VMR->VP

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Re: welke eissen stel je aan een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 00:44

Ik heb alleen een verzorgster (sinds kort mag ze zich ook bijrijdster noemen ) voor mijn flinke shet.

En daar is een heeeeele lange tijd overheen gegaan....en omdat ik in een ruitersport winkel werk komen er veel aan met de vraag of mijn paardjes nog een verzorgster nodig hebben.
Maar ben ook een zeur....eerste verzorgster kwam soms niet op haar dagen en vertelde dat ook niet, maar het inrijden JA daar wou ze graag aan mee doen, ja...doei.
Tweede had het overal druk mee, behalve met paardje, doeggie
Derde was onwijs aardig en positief, maar klikte niet tussen haar en paard.

Dus geen bijrijdsters en verzorgsters meer, totdat mijn shet erbij kwam...tsja...uiteindelijk een hele leuke meid van 13 gevonden, nou ja...zij vond ons dus, in de winkel

De eisen waren niet hoog, goed zijn voor mijn diertje, en daar hoort bij: schone stal, water, beweging, knuffelen, poetsen en gewoon bezig zijn met hem, de spullen die je gebruikt weer opruimen, allemaal logische dingen die als ze dus niet uitgevoerd worden ervoor zorgen dat je weer kan verdwijnen.
Dit meisje deed dit allemaal uit zichzelf, met nog wel wat vragen maar met een goede bedoeling, en dat vond ik erg belangrijk.

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 01:15

Ik had eerst een paar verzorgwelshes die ik mocht doen, maar het klikte niet super met de eigenaar... Ik ging die pony's poetsen en de stal uitmesten en daar hield het dan ook mee op. En daar fietste ik 50 minuten (minstens!) voor. Die vrouw keek telkens op m'n vingers hoe ik alles deed..

Later zei ze dat ik er maar beter mee kon stoppen, want ze wou iemand die meer dingen uitzich zelf deed... Maar als ik daar dingen uit m'n zelf zou doen was ik bang dat het fout zou zijn omdat ik telkens zo gecontroleerd werd. Ik voelde me niet erg op me gemak. Als ik meer vrij gelaten was zou ik ook sneller dingen uit mijzelf gaan doen...
Verder waren er beloftes gedaan, dat ik regelmatig mee mocht met mennen (is uiteindelijk maar 1x geweest) en dat ze mij zou leren longeren (ook niet gebeurd). Verder zei ze dat ik goed kon poetsen, maar ze vond de manier waarop ik de pony's in hun stal zette niet goed. Grote onzin, die stallen waren redelijk groot ten opzichte van de pony, en zoals ik ze erin zette hadden ze genoeg ruimte om om te draaien, dus het sloeg echt nergens op! Toen ik er maar mee moest stoppen vond ik het heel jammer, had het gevoel dat het aan mij lag (maar besef nu wel dat dat niet zo was). Ben nu ook super gelukkig met mijn 7 verzorgpony's waar ik een half uur voor fiets, die ik lekker kan poetsen knuffelen rijden wandelen en wat ik maar wil. Daar voelde ik me gelijk wel op m'n gemak, want ik kon gewoon lekker m'n gang gaan, zolang ik maar in een schriftje op schreef of er bijzonderheden waren en hoe het verder ging (en wat ik gedaan had).

Misschien is dat ook een handige tip? Zo hoef je niet constant te controleren, zolang de verzorgers maar in het schriftje alles opschrijven.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 01:35

Met mijn verzorgpony mag ik ook alles doen wat ik wil, maar er zijn ook regels enzo, hou ik me ook wel aan . Maar dingen zoals hek achter je kdicht doen doe je automatisch toch? In het schriftje schrijven komt mij ook bekend voor

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 01:40

Denk dat dingen als 'stal netjes achter laten', 'hek dichtdoen' en 'lief zijn voor de pony's, 3 van de meest standaard (Vanzelfsprekende) dingen zijn.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 01:48

Jep, automatisme . Een loopstal met 2 pony's erin ook dichtdoen . [goh]

pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: welke eissen stel je aan een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 01:50

ik heb dan ook een verzorgster. Die komt 1 keer in de week.
Wij zijn begonnen met de stal uit te mesten. een 2 a 3 weken deed ik iedere zaterdag de stal met haar uit mesten. Zo zag ik dat ze niet beroerd was om iets te doen wat niet bij het leukste werk hoorde en ik kon haar beter leren kennen. erna gingen we paarden poetsen. Om te kijken hoe de paarden op haar reageerde en hoe ze met de paarden om ging. Nu vraagt ze zelfs al af en toe of ze de stal mag doen. of de wei mag ontdoen van stont. Of de spinnen webben weg mag halen uit de stal. Zij is ook gek op honden (lees heel erg) dus ze mag van mij onze honden uitlaten en zo. En nu laat ik haar zelfs af en toe zelfstandig de paarden binnen zetten. of de paarden eten geven. Of de paarden uit de wei halen en borstelen.

Wij hebben het dus op gebouwd. Het vertrouwen kan je in mijn ogen niet door een advertentie te zetten met allemaal eisen er in winnen.
Het vertouwen kan je alleen maar krijgen door iedereen te kijken hoe die werken en of het klikt met jou en met je dieren. Zo moet je stukje bij beetje vertrouwen geven. en zo krijg je ook vertrouwen terug...

(wij hebben overgens 3 veulens waarvan 2 achter onze flat staan.)

pubelia

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:21

KiWiKo schreef:
zo heb ik een paard in de les gehad, twee keer in de week ene keer verzorgster andere keer eigenaar.......... door mijn werk en een aantal miscommunicaties zijn wat afspraken mis gelopen.......

De verzorgster, die ik toch al een behoorlijke grote mond vond hebben, belde mij op...... EN IK HAD LES...... bladibladibla...... erg onaangenaam. Eigenaar smste me dat omdat ik onenigheid had met verzorgster de lessen maar afgezegd werden.........

gaat een leuk feessie worden voor de eigenaar............ eigenaar laat dus over zich heen lopen......


Ik zie niet in waarom de eigenaar hier over zich heen zou laten lopen.
Eigenaar vind het blijkbaar belangrijk dat zij en de bijrijdster op dezelfde manier rijden en hebben daarom voor de zelfde lesgeefster gekozen. Dit lijkt mij een goed uitgangspunt.

Blijkbaar kunnen jij en de bijrijdster het samen niet zo goed vinden. Blijkt uit het feit dat jij haar een grote mond vind hebben. Nu dat kan gebeuren dat het niet klikt tussen een lesgeefster en een klant.

Als er door miscommunicatie dan lessen uitvallen kan ik me voorstellen dat de bijrijdster en jij niet meer samen door één deur kunnen.

Eigenaar en bijrijder vinden het blijkbaar belangrijk om van dezelfde lesgeefster les te hebben dus dan is het logisch dat de eigenaar ook niet meer komt. Dat heeft niets met over je heen lopen te maken.
Dit heeft te maken met het waarderen en serieus nemen van je bijrijdster.

Ik denk dat je als eigenaar kunt eisen dat je verzorgster lief is voor je paard en goed voor je paard zorgt. Over hoe je goed voor een paard moet zorgen verschillen de meningen. Het is dus handig om voor een verzorgster te kiezen die wat dat betreft op één lijn zit met je eigen mening daarover. Dan heb je de minste problemen.

Verder is het belangrijk om goede afspraken te maken dan kunnen er ook geen misverstanden ontstaan.

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:19

...heb je al een advertentie gemaakt?

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 22:21

neej ben eerst eens in mijn kennissen kring gaan vragen... kan ik niemand vinden plaats ik hem alsnog!

Nicky__

Berichten: 2892
Geregistreerd: 04-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:41

wat ik dus allemaal mag doen??
zoon beetje alles, de pony is van kennissen en ik doe er gwoon vet veel me.
eisen dei ik zou stellen?
-goed zijn voor mijn paard
- geen dingen doen die niet mogen of waarvan je niet cker weet of het mag
- als je niet kan, bellen!

en van dat schriftje, dat doet de bijrijdster van brees ook,
( staat by mn polly)
wat ze allemaal gedaan hebben!
heel handi, weten ze gelijk of er iets gebeurd is, en als er iets is veranderd, scrijf je het erin, want soms zitten er wel 2 weken tussen voor ik ze weer zie, en wetenze dus niks van de nieuwe 'regel'
xxxxx nicky