welke eissen stel je aan een verzorgster?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:31

Inderdaad, de advertentie hierboevn klinkt al een stuk vriendelijker!!

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:45

daar ga ik idd ook in mee in de advertentie hierboven

ik weet niet waar je pony's precies staan, ja in hoofddorp denk ik.. als ik meer tijd zou hebben zou ik je graag helpen (woon in hillegom).. maar ik heb de tijd niet helaas.. een nichtje van mijn neefje (snap je t nog ) zit ook in de paarden en woont ook in hoofddorp.. als je wilt kan ik mijn neef wel vragen voor haar mail adres, maar dan moet je me even PM'en

succes!

_Dunja_

Berichten: 4204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: bollenstreek

Re: welke eissen stel je aan een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:46

Ja die advertentie kan ik helaas niet meer lezen omdat deze is verwijderd.
Zijn er geen mensen of famillie aanwezig die je paarden kunnen en willen verzorgen.
Als je angstig bent dan kan je beter iemand zoeken die je al vertrouwd of waarvan je weet dat diegene je paardjes goed verzorgd zonder dat je in de stress hoeft te zitten..

Ik moet straks ook een bijrijdster hebben voor een paar maanden en ik ben ook super kritisch maar ik zoek het in de manege kringen daar zitten zeker goede verantwoordelijke meiden tussen hoor.

Als de paarden in Hoofddorp of omgeving staan dan weet ik zelf wel een aantal mensen voor je die je graag zouden willen helpen en die betrouwbaar en verantwoordelijk zijn.

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:07

kijk, de hulp komt vanzelf (zie vlasta en mij )

YentlKG

Berichten: 1488
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:08

nou zo erg vond ik die 1e helemaal niet hoor, ik snap jou erg en er zijn ZAT meisjes te vinden en dan zeg ik ook echt ZAT.
oke, misschien penny, maar een goede penny kan geen kwaad!
Mijn vriendin, zocht ook een verzorgster, met paard kan je niet zoveel meer doen (ook niet berijden dus), maar er hebben een stuk of 6 mensen in een korte tijd gereageerd, gewoon verder zoeken, je komt er echt wel een keer 1 goede tegen!

_Dunja_

Berichten: 4204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: bollenstreek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:11

Ilsiie schreef:
kijk, de hulp komt vanzelf (zie vlasta en mij )


ja precies hahaha

friendly
Berichten: 8401
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: welke eissen stel je aan een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:53

Het is heel begrijpelijk dat je sceptisch bent met een verzorger/ster kiezen. Ik zou dat ik jou situatie ook zijn. Logisch dat je niet zomaar een verzorger/ster aanneemt. Ik zou in ieder geval geen verzorger jonger dan 16 of 17 nemen. Vanaf die leeftijd voel je je meer verantwoordelijk en is de kans op ongelukken kleiner denk ik. En ik zou hele goede afspraken maken met de verzorger/ster die het geluk mag hebben het goed te doen met je pony's...

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:52

Ben het niet met jou eens.. friendly
Ik denk dat ook jongere meisjes juist hartstikke leuk met die paardjes kunnen omgaan. Als ze op de manege al enige ervaring hebben opgedaan met paarden en ze komen verder alleen maar poetsen en knuffelen en wat andere klusjes, dan zou ik niet begrijpen waarom je geen jonger iemand zou willen.
Je moet alleen even duidelijk maken dat ze absoluut het hek goed moeten dichtdoen! Er mogen geen ongelukken gebeuren! Verder moeten ze ook begrijpen dat ze het verder eerst even moeten vragen als ze iets met de pony willen ondernemen (bijvoorbeeld een wandeling maken). En je moet duidelijk maken dat er sowieso niet gereden wordt. Ik denk dat er met het poetsen zelf weinig mis kan gaan.

Ik denk dat je met alle hulp eigenlijk blij moet zijn, ookal gaat zo'n meisje maximaal 2 keer in de week langs om de pony's een knuffel te geven en eventjes een poetsbeurt te geven. Handig toch? Neemt jou werk uit de handen en die meisjes vinden het super om te doen!

Ik wil je verder nog aan toevoegen dat er van beide kanten vertrouwen moet komen. Jij moet het meisje vertrouwen, maar daar moet je haar dan ook een kans voor geven. Het meisje moet tegelijkertijd ook jou kunnen vertrouwen. Als je meteen zegt dat het een maand proeftijd is, voelt het meisje zich minder op haar gemak en is ze bang dat ze fouten gaat maken. Het mooiste zou toch echt zijn als jij jezelf tijd bespaart, je eigen paardjes met extra aandacht gelukkiger maakt en bovendien ook nog 1 of meerdere meisjes het plezier gunt. Iedereen blij toch?

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Re: welke eissen stel je aan een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 21:45

hallo, nou zo bitchy ben ik bij sommige niet over gekomen (gelukkig maar) ik heb me naar die mensjes toch maar even veronschuldigt, maar een nieuwe advertentie komt er aan, an die laat ik jullie lezen, VOOR dat ik de advertentie plaats....

verders hoef ik geen reacties meer dat ik het allemaal te bitchy en te arrogant heb geschreven, want de boodschap is meer dan duidelijk, heb ze meteen maar van de site af gehaalt

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:29

Haha oke.. Ik wacht af...

Jakary

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: België

Re: welke eissen stel je aan een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:36

we begrijpen het wel hoor, als je al iets meegemaakt hebt, ben je extra voorzichtig

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: welke eissen stel je aan een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:14

Delphi schreef:
Hoi,

Was dat ongeluk dan de schuld van je verzorger(s)? Want dan kan ik me wel voorstellen dat je voorzichtiger bent geworden. Al zal het dan haar of hun opzet niet geweest zijn.

Als ik een verzorger zou zoeken voor mijn paard (waar diegene dan ook op zou rijden) zou ik de volgende eisen stellen (persoonlijke keuze):
- minimaal 18 jaar zijn
- veel verantwoordelijkheidsgevoel (paard, afspraken nakomen en omgang met spullen)
- eigen vervoer

Verder moet het gewoon klikken tussen jou en de verzorger en tussen de paarden en de verzorger. En vergeet niet alle mensen kunnen fouten maken. Maar er is een verschil tussen nalatigheid of verkeerd omgaan met de paarden en een menselijke fout.

Vat het niet verkeerd op, maar ik moet zeggen dat je advertentie nogal agressief op mij afkomt mede door het hoofdlettergebruik. Ik zou persoonlijk nooit op zo'n advertentie reageren, de advertentie schrikt mij een beetje af

Je hebt bovenin al gezegt dat er niet op gereden kan worden i.v.m. de leeftijd. Ik vind 'er word ABSOLUUT NIET gereden' een beetje agressief overkomen. Iedereen is natuurlijk verantwoordelijk voor zijn eigen fouten. Maar iedereen maakt fouten en er is een groot verschil tussen ernstige nalatigheid of een menselijke fout!!! Dat over die pennydames zou ik weg laten en ik zou gewoon een minimum leeftijdgrens vragen. En de dikgedrukte 'ALS' bij ik stel voor dat ALS je mij geschikt lijkt, een maand op proef komt, onder mijn begeleiding komt op mij over alsof je een zwaar sollicitatiegesprek moet doorstaan en je weinig kans maakt.

Verder mogen de verzorgers erg weinig met de ponies en waarschijnlijk worden ze niet betaald! Vooral het uitmesten wordt er in benadrukt bij wat ze er mee mogen. Zorg dat het leuk lijkt (en is) voor je verzorger! Het is geen gratis stalhulp...toch

Ik hoop dat je het sportief opvat en je advertentie misschien wijzigt, gezien de andere reacties!



Ik bedoelde het niet vervelend of aanvallend naar jou toe, maar ik wilde gewoon duidelijk maken dat ik niet op zo'n advertentie zou reageren en dat ik zelf iets zou veranderen. Ik hoop echt dat je een leuke verzorger vind voor je ponies!!!! Succes!!!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:25

Nog een tippie. Probeer vooral aan te geven wie je wel en wat je wel biedt is ook makkelijker voor iemand anders om te evalueren of hij/ zij bij jou wensen past

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: welke eissen stel je aan een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 10:23

Ik stel niet heel veel eisen. Netjes met de pony's omgaan, hekken en draadjes altijd dichtdoen, verder eigenlijk niet zo veel. maar ik ben er ook altijd zelf bij dus dat scheelt een hoop natuurlijk

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: welke eissen stel je aan een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:26

De enige "eisen" die ik stelde voor een bijrijdster/bijrijder zijn:

- Serieus geïnteresseerd en bezig zijn
- Eerlijkheid ook naar t paard

Dan zijn de enige eisen waar iemand aan moet voldoen, wat kennelijk nog al moeilijk schijnt te zijn De rest zijn gewoon regels waar ze zich aan moeten houden (zoals algemene stalregels)...

Meetje22

Berichten: 3605
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:22

De 'eisen' die ik had waren dat zowel paardje als verzorgster het naar hun zin zouden hebben.
Er mag op mijn paardje ook nog niet worden gereden maar als het zover is mag mijn verzorgster daar ook op rijden.
Ze weet wat de regels zijn ( zijn er niet veel) en daarnaast moet ze zelf maar kijken wat voor haar het fijnste werkt.
Inmiddels heeft ze der eigen werkwijze en die vind ik helemaal prima.
Ze weet dat ze er alles mee mag doen zolang het verantwoordelijk is en geen gevaar gaat worden voor zowel haarzelf als voor mijn paardje.
Ik heb echt een top verzorgster en zou der niet kwijt willen ( en zij mij denk ik ook niet)
Mocht ze toch negatief hier reageren dan moeten de mods haar bericht maar snel verwijderen ( nee hoor lies )
En als bedankje heb ik haar voor haar verjaardag een buitenrit in Noordwijkerhout gegeven.
Bedenk wel dat ze er zijn voor hun eigen lol en om jou te helpen en als er iets leuks te doen valt moet je ze ook laten meegenieten.

xxliesjexx
Berichten: 523
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: zoeterwoude

Re: welke eissen stel je aan een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 13:46

zo dan heb ik het even makkelijk zeg.
zoals meetje al vertelt kan er nog niet op gereden worden.
dat vind ik helemaal niet erg.
verzorgen gaat bij mij helemaal niet om alleen maar rijden, rijden,rijden en nog eens rijden.
ik verzorg nu al ongeveer driekwart jaar sun en ik doe dat met veel liefde.
ik heb onwijs goede band met sun gekregen.
Maar er zijn helemaal niet veel regels ik mag alles doen als ik maar weet wat ik doe.
Ik zou ook echt helemaal niet weten hoe mij leven was als ik esme niet gekent had.
We hebben alle twee onwijs geluk gehad dat we het met ze tweeën gewoon super goed kunnen vinden.
Ik heb het echt gewoon echt super leuk met esme.
En esme gewoon nog een keer ik vond die buitenrit echt gewoon super tof
Ik hoop dat het gewoon zo door kan blijven gaan.
En dat we later elkaar neit in de haren vliegen!! hahaha dat gaat nooit gebeuren

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Re: welke eissen stel je aan een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:05

Vooral dat ze erg lief is voor mijn paard en hem veel aandacht geeft. Dat zou voor mij het belangrijkste zijn!

Meetje22

Berichten: 3605
Geregistreerd: 15-11-04

Re: welke eissen stel je aan een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:23

xxliesjexx schreef:
zo dan heb ik het even makkelijk zeg.
zoals meetje al vertelt kan er nog niet op gereden worden.
dat vind ik helemaal niet erg.
verzorgen gaat bij mij helemaal niet om alleen maar rijden, rijden,rijden en nog eens rijden.
ik verzorg nu al ongeveer driekwart jaar sun en ik doe dat met veel liefde.
ik heb onwijs goede band met sun gekregen.
Maar er zijn helemaal niet veel regels ik mag alles doen als ik maar weet wat ik doe



Zo zie je dat je vaak niet eens de boeman hoeft uit te hangen om alles toch goed te laten verlopen.
Ik zal nooit zeggen, jij gaat nu de stal uitmesten, dat doet ze al uit zichzelf.
Ik vraag weleens of ze iets wil doen maar negen van de tien keer heeft ze het dan al gedaan omdat ze de dingen zelf ziet.
Oja lisa is 13 jaar, nog erg jong dus maar heeft bewezen net zo profesioneel met mijn paardjes om te gaan als een persoon boven de 18.
En ik geef toe dat ik in het begin heb getwijfeld of ze het allemaal wel aankon omdat ze niet super veel ervaring had,maar wat ze niet wist heeft ze binnen no time geleerd.
Ik ga er in februari 6 weken tussenuit vanwege een operatie en ik laat met volle vertrouwen de paardjes bij lisa achter.
Ik heb hiervoor ook iemand van 18 gehad, nou die ging er stukken minder goed mee om als lisa.
Daarnaast is zij ook degene die mijn paardje krijgt als mij iets zou overkomen.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat een bepaalde leeftijd ook geen garantie is voor een goede verzorging.
Wederzijds vertrouwen, daar draait het uit eindelijk allemaal om.

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:28

Precies. En over ervaring.. Iedereen moet kans krijgen om ervaring op te doen, toch?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:37

Weet je, ik heb ook een bijrijdster/verzorgster voor Toronto......... Toronto is een sportgefokt paard met bijpassend karakter. Super explosie, maar ontzettend eerlijk.

Ik heb een aantal mensen op audientie gehad, van een zzlicht ruiter tot recreatieruiter.......

uiteindelijk heb ik voor iemand gekozen die rijtechnisch nog heel veel moet leren........ MAARRR wel heel goed voor mijn paard zorgt..... Komt wanneer nodig is... OOK een stuk innitiatief neemt, en ook durft te zeggen........ JA MAAR.

iemand die er voor de volle 100% voor gaat.

En ik denk dat ik een goede keuze gemaakt heb...............

Ik heb ook veel eisen....... najaa eigenlijk niet. Gevoel voor het dier en adequaat zelfstandig kunnen handelen is voor mij het belangrijkste.....

Meetje22

Berichten: 3605
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:46

En met iemand beginnen die nog niet veel weet heeft ook het voordeel dat je het ze op jouw manier kunt leren.
Het is ook niet prettig als iemand continue zegt: Ja maar daar deden ze het zo.
Natuurlijk is eigen inbreng mooi en ik zie Lisa ook weleens dingen doen dat ik denk, he das wel handig gedaan,dat ga ik ook eens proberen.
Omdat ik iets altijd op een bepaalde manier doe wil dat niet zeggen dat dat ook de beste manier is.
En over hekken, ik ben juist degene die weleens een hek vergeet dicht te doen en Lisa is degene die ze altijd achter mn kont dichttrekt.
Wij vormen samen een perfect team.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:49

het is niet echt een jamaarder maar toen ze op een paard dat ik voor iemand rij een clinic bij tyrza ging rijden, vroeg ze aan Tyrza of ze nog een keer op deze hand aan mocht springen in galop en dan pas aan de andere hand......... en dat was goed ingeschat van haar, omdat het paard op de andere hand nog lastiger is in galop.... op die manier

M_hOrse

Berichten: 682
Geregistreerd: 24-12-05

Re: welke eissen stel je aan een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:52

Ik hoop voor je dat je een leuke verzorgster(s) vindt.
Staan je paardjes ook in Hoofddorp of niet?

xxliesjexx
Berichten: 523
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: zoeterwoude

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:59

Meetje22 schreef:
En met iemand beginnen die nog niet veel weet heeft ook het voordeel dat je het ze op jouw manier kunt leren.
Het is ook niet prettig als iemand continue zegt: Ja maar daar deden ze het zo.
Natuurlijk is eigen inbreng mooi en ik zie Lisa ook weleens dingen doen dat ik denk, he das wel handig gedaan,dat ga ik ook eens proberen.
Omdat ik iets altijd op een bepaalde manier doe wil dat niet zeggen dat dat ook de beste manier is.
En over hekken, ik ben juist degene die weleens een hek vergeet dicht te doen en Lisa is degene die ze altijd achter mn kont dichttrekt.
Wij vormen samen een perfect team.


Haha soms zie ik esme ook dingen en dan denk ik o dat moet ik dan maar even onthouden.
Maar esme is ook zo creatief dat zou ik ook zo over willen nemen maarja ik denk dat dat mij nooit zou lukken
Het is daarom ook handig dat ik allemaal dingen van esme leer ik rijdt dan gewoon nog op manege en esme is een keertje komen kijken.
Ze is niet de hele les komen kijken.
Maar toch heeft ze me die avond op msn tips gegeven en daar heb ik toch wel dingen van geleerd.
Esme en ik zijn gewoon de EL team