welke eissen stel je aan een verzorgster?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

welke eissen stel je aan een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 00:11

ik ben voor mijn 2 pony's op zoek naar een verzorgster, nu ben ik in februari 2 pony's verloren aan een auto ongeluk en ben dus Xtra voorzichtig, mijn pony's staan alleen (er is dus geen hulp) en ze staan aan een gevaarlijke weg, ik ben dus heel critisch...

ik vroeg me af welke eisen jullie nou stellen aan een verzorgster,
er kan nog niet gereden worden, omdat de pony's daar te jong voor zijn.

http://www.speurders.nl/dierenentoebeho ... 1.745.4430

deze advertentie heb ik zojuist op bokt, marktplaats en speurders geplaatst.

ik ben erg voorzichtig, maar wil niet TE mutserig zijn.
er kwam laatst iemand op proef, die liet alle hekken open staan! ik stond doods angst uit! mijn pony's staan achte 3 hekken, elk hek met een aantal sloten,

Jakary

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: België

Re: welke eissen stel je aan een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:16

je advertentie komt wel heel erg streng over, ik zou al van tevoren bang voor je zijn
grapje, nee, ik snap wel dat je kieskeurig bent, ik zou ook geen vreemde zomaar m'n paard toevertrouwen. Ben al bang dat m'n vriendje het hek vergeet dicht te doen.
Alleen snap ik niet waarom je moet weten hoe groot en hoe zwaar de kandidaten zijn aangezien ze toch niet kunnen rijden, enkel borstelen en zo

Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

Re: welke eissen stel je aan een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:17

je advertentie is duidelijk en ik begrijp heel goed dat je het beste wilt voor je pony;s, maar ik vind het redelijk bitchy overkomen. dit door de hoofdletters, maar ook door de lijst van je moet dit en je mag dat niet.

ik heb een bijrijdster voor mijn pony en ze mag van mij er alles mee doen zolang ze goed voor haar is. ik heb een goed gevoel bij haar en weet dat ze het goed in kan schatten dus dan is het goed. ik vind belangrijk dat een verzorgster goed met mijn paard en mijn spullen omgaat en het em laat weten als er wat is of als ze niet kan. ik heb dit niet in de advertentie gezet en ook niet eens met haar besproken. het leek me een hele aardige betrouwbare meid en dan hoef ik haar echt niet uitgebreid te vertellend at ze lief moet zijn voor mijn pony,moet afbellen als ze niet komt en voorzichtig moet zijn met mijn spullen. het voelde goed en ze heeft me nooit teleurgesteld. dus laat wat mensen komen en als het goed voelt, geef ze wat vertrouwen

Nicky__

Berichten: 2892
Geregistreerd: 04-01-06

Re: welke eissen stel je aan een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:22

tsjonge, als ik jouw advertentie zag zou ik echt niet reageren hoor,
sorry , maar al die regels??
das niks voor mij
ik vond de hoofdletters ook wel een beetje arrogant, enzo,
en van de pennydames beetje banketstaaf, ( waarscheinlijk weten dei niet eens dat ze het zijn maarjah)
verder zijn je eisen wel erg hoog, maarja dat is mijn probleem nie
xx xnickyx

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: welke eissen stel je aan een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:28

Hoi,

Was dat ongeluk dan de schuld van je verzorger(s)? Want dan kan ik me wel voorstellen dat je voorzichtiger bent geworden. Al zal het dan haar of hun opzet niet geweest zijn.

Als ik een verzorger zou zoeken voor mijn paard (waar diegene dan ook op zou rijden) zou ik de volgende eisen stellen (persoonlijke keuze):
- minimaal 18 jaar zijn
- veel verantwoordelijkheidsgevoel (paard, afspraken nakomen en omgang met spullen)
- eigen vervoer

Verder moet het gewoon klikken tussen jou en de verzorger en tussen de paarden en de verzorger. En vergeet niet alle mensen kunnen fouten maken. Maar er is een verschil tussen nalatigheid of verkeerd omgaan met de paarden en een menselijke fout.

Vat het niet verkeerd op, maar ik moet zeggen dat je advertentie nogal agressief op mij afkomt mede door het hoofdlettergebruik. Ik zou persoonlijk nooit op zo'n advertentie reageren, de advertentie schrikt mij een beetje af

Je hebt bovenin al gezegt dat er niet op gereden kan worden i.v.m. de leeftijd. Ik vind 'er word ABSOLUUT NIET gereden' een beetje agressief overkomen. Iedereen is natuurlijk verantwoordelijk voor zijn eigen fouten. Maar iedereen maakt fouten en er is een groot verschil tussen ernstige nalatigheid of een menselijke fout!!! Dat over die pennydames zou ik weg laten en ik zou gewoon een minimum leeftijdgrens vragen. En de dikgedrukte 'ALS' bij ik stel voor dat ALS je mij geschikt lijkt, een maand op proef komt, onder mijn begeleiding komt op mij over alsof je een zwaar sollicitatiegesprek moet doorstaan en je weinig kans maakt.

Verder mogen de verzorgers erg weinig met de ponies en waarschijnlijk worden ze niet betaald! Vooral het uitmesten wordt er in benadrukt bij wat ze er mee mogen. Zorg dat het leuk lijkt (en is) voor je verzorger! Het is geen gratis stalhulp...toch

Ik hoop dat je het sportief opvat en je advertentie misschien wijzigt, gezien de andere reacties!
Laatst bijgewerkt door Vayo op 18-01-06 00:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:32

ps ik lees net dat je een foto wil. waar is dat voor nodig? en ik zou niet reageren op je advertentie want ik zou denken dat het bijna onmogelijk is om goedgekeurd te worden door jou.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Re: welke eissen stel je aan een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:33

Als ik jouw advertentie lees dan denk ik: die zoekt twee gratis stalknechtjes en die moeten zich nog aan een hoop regels houden ook.
Mijn eerste gedachte is: wat betaal je ze?
Ze moeten elke dag uitmesten, moeten nog veel meer maar er staat ook werkelijk niets tegenover want de pony's kunnen niet bereden worden.
En wandelen dat kun je ook met een hond.

Je mag heel blij zijn als je twee meiden vindt die dit willen doen onder deze voorwaarden. Voor mij zijn ze stapelgek als ze hier in trappen.

Sapphire

Berichten: 1671
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Poortugaal (Rotterdam)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:33

ik vind het absoluut niet bitchy overkomen hoor! het is gewoon duidelijk, zodat penny's weten dat ze niet hoeven te reageren
ALS ik ooit een verzorgster zou nemen zou ik zeer zeker ook een duidelijke advertentie neerzetten, der komt geen enkele muts zomaar met m'n paardje klooien hoor!

Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:38

Sapphire schreef:
ik vind het absoluut niet bitchy overkomen hoor! het is gewoon duidelijk, zodat penny's weten dat ze niet hoeven te reageren
ALS ik ooit een verzorgster zou nemen zou ik zeer zeker ook een duidelijke advertentie neerzetten, der komt geen enkele muts zomaar met m'n paardje klooien hoor!


weten mutsen en penny's dan dat ze mutsen en penny's zijn? mss bedoelen mutsen en penny's t ook wel goed...

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:45

er komt bij mij ook een meisje kijken volgende week donderdag. Ik heb een shetlander hengst van 3 en een jaarling waar niks mee gedaan mag/hoeft te worden.
mijn eisen waren:
Ze goed behandelen,
ze voeren ( hooi geven ) na het verzorgen.
de wei uitmesten en stal doe ik zelf. het is mijn verantwoordelijkheid alsnog. meer hoeft ze niet te doen
Dit mag ze allemaal doen:
In de wei/bak rijden max 4 x per week aangezien hij nog jong is.
longeren ofzo
Wandelen, en wanneer ze ver wilt wandelen ga ik/ iemand anders mee
buitenrijden liever niet alleen, maar ik heb een andere pony en dus kunnen we samen.
en natuurlijk lekker poetsen, knuffelen en vertroetelen.

Het belangrijkste is dus dat ze gewoon normaal tegenover mijn paardjes is.

Ik zou eerlijk gezegd ook niet durven reageren op uw advertentie.
het komt door de hoofdletters wat boos over.

Misschien dat je de advertentie kunt wijzigen.

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 01:48

Als ik een verzorgpaard zou zoeken zou ik hier nooit op reageren.. Dan ga ik liever naar de manege om daar af en toe een handje te helpen! Ik zou veels te bang zijn om fouten te maken bij jou!

Ik snap heel goed dat je het beste wilt voor je pony's... Maar waarom geen penny-meisjes? Bij de term penny-meisjes denk ik eigenlijk aan gemotiveerde meisjes die erg van paarden houden. Meisjes die het leuk vinden om dagelijks de pony's te verzorgen. Meisjes die geen problemen hebben met het mesten van de stallen. Meisjes die lief zijn voor de pony's.

Als je ze duidelijk maakt dat ze niet mogen rijden, maar dat ze gewoon lekker met deze pony's mogen poetsen en misschien een keertje mogen wandelen, zou dat super zijn toch! Het neemt jou werk uit de handen en deze meiden hebben er plezier in. Bovendien zijn de meeste penny-meisjes erg gemotiveerd.

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 02:06

Ik was net als ThePast03 op zoek naar de hoogte van hun loon

Je kan jezelf hoofdletters besparen met een minimumleeftijd van bijv. 18, of zelfs hoger, en het woord "genuanceerd" doet het vaak ook goed Succes met het zoeken van je verzorgers

magic_lover

Berichten: 15573
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 02:27

ja ik vindt je advertentie ook een beetje ''streng'' over komen.
het is misschien wel duidelijk, maar ik persoonlijk zou er niet op reageren

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: welke eissen stel je aan een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 02:57

ThePast03 schreef:
Als ik jouw advertentie lees dan denk ik: die zoekt twee gratis stalknechtjes en die moeten zich nog aan een hoop regels houden ook.
Mijn eerste gedachte is: wat betaal je ze?
Ze moeten elke dag uitmesten, moeten nog veel meer maar er staat ook werkelijk niets tegenover want de pony's kunnen niet bereden worden.
En wandelen dat kun je ook met een hond.

Je mag heel blij zijn als je twee meiden vindt die dit willen doen onder deze voorwaarden. Voor mij zijn ze stapelgek als ze hier in trappen.



Helaas voor jou sluit ik me hier helemaal bij aan. Misschien dat je met een pennymeisje nog een kans zou maken, maar die wil je niet hebben.
Iemand met de berg ervaring en verantwoordelijkheidsgevoel die jij zoekt kan wel wat beters krijgen dan dit.

Verder een foto?? Lengte en gewicht?? Waar is lengte en gewicht goed voor als er toch niet gereden mag worden. En een foto? Het lijkt wel alsof er gesolliciteerd moet worden naar een of andere topbaan!

Nee, sorry, ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen bij het vinden van iemand die hier zin in heeft.

Marjo2709
Berichten: 60
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: SLiedrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:41

Ik ben erg benieuwd of je uberhaupt wel reacties krijgt... Laat je ons weten hoe het gaat ?

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:20

Marjo2709 schreef:
Ik ben erg benieuwd of je uberhaupt wel reacties krijgt... Laat je ons weten hoe het gaat ?

Dat zat ik ook te denken. Door zo’n strenge advertentie jaag je al een heleboel potentiële verzorgsters weg. Probeer het iets vriendelijker en leuker te houden, die selectie kun je beter zelf doen als ze bij je op de stoep staan. Laat ze even proef-verzorgen, dan heb je gauw zat een beeld van ze.

Ik begrijp wel dat je het beste voor je pony’s zoekt, maar het lijkt mij ook dat jij juist een penny-meisje zoekt. Die zijn hooguit wat over-enthousiast… daarmee bedoel ik dat er wellicht wat te veel schoon stro op de mesthoop gaat, en dat je pony’s wat moe gaan worden van het geknuffel en het freubelen met hun manen. [strikjes, vlechtjes ].

Ik zou zelf ook wel veel eisend zijn hoor… Nu zou ik nog niet een bijrijdster nemen omdat hij erg jong is en ik hem zelf maar 3x per week bereden wil hebben. ALS ik in de toekomst een bijrijdster zou willen dan zou ik vooral zoeken naar iemand die niet alleen voor het rijden komt, maar ook lekker te tijd neemt om te knuffelen, wandelen, losgooien, hem dus buiten het werk om ook fijn aandacht geeft. Verder:

- Zuinig met mijn spullen
- Rustig in omgang met mijn paard
- En vooral veel verantwoordelijkheidsgevoel.

Dus het niet te vaak af laten weten, op tijd bellen als ze niet kan, én bij als er iets is: bellen! Ook bij twijfel 18+ zou van mij niet hoeven… ik was zelf om mijn 15/16 ook al verantwoordelijk zat, je moet het alleen zelf goed in de gaten houden.

Je moet vooral ook durven vertrouwen te geven aan de verzorgster! Anders jaag je misschien wel een goede weg; je doet het zelf toch altijd beter, dus verwacht ook niet dat ze alles precies zo doen als jij!

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:34

De eisen die ik aan een bijrijdster in mijn geval stel zijn vrij simpel,
Mijn paard eerlijk behandelen, en verantwoordelijkheids gevoel hebben. Dat betekent voor mij dat ze moet bellen als ze niet kan zodat ik iets anders kan regelen, en normaal met mijn spullen omgaan.

Ook heb ik wel graag iemand die een beetje voor zichzelf nadenkt, dat ik niet alles precies hoef te zeggen keer op keer.

Gelukkig heb ik een perfecte bijrijdster! Ze rijdt mijn jonge paardje rustig en ontspannen, ruimt mijn spullen nog beter op als dat ik doe, is zeer lief voor mijn paard, en is gezellig! Ze is heel verantwoordelijk en denkt zeker heel goed na, ik denk dat ik geen betere bijrijdster had kunnen vinden

Jouw eisen vindt ik wat overdreven en ik betwijfel of je wat vindt, maargoed. Er zijn maar weinig kinderen die zin hebben om elke dag te komen, weer of geen weer, om alleen maar wat stallen uit te mesten. Als daar nou tegen over stond dat ze mochten rijden, okay, maar nu? Of je moet ze gaan betalen, dat heb je waarsch meteen een hele kudde voor je hekken staan, want met paarden verdienen wil iedereen wel.

Woest

Berichten: 4453
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: BELGIE!!

Re: welke eissen stel je aan een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:47

ik verzorg ook haflingers....

heb eigelijk NOOIT eisen gekregen

ik weet ondertussen (dus alldoende) wat ik mag wat ik niet mag, en wat ze "liever niet hebben".

zo moet ik me houden aan:
niet alleen een buitenrit houden (van en naar de manege wat een 2 kilometer verder ligt is GEEN probleem! maar zomaar gaan mag niet!
ik mag wel gaan wandelen!
ik kom 2x per week rijden, 1x alleen op woensdag in een buitenbak van een vriendin, en tweede maal in de manege waar ik (met de club -> ben lid van de haflingerclub waar de eigenaar voorzitter van is) de Les is GRATIS!!!want dat betaald de club en de bak huren (voor iedere lesnemer van onze club) wordt dan wel door mij betaald =3euro voor een uur!
* ze hebben liever niet dat we beenbescherming (getten, bandages ) enzo gebruiken, maar als we gaan springen doen we springschoenen en getten aan ALLEEN DAN.
we mogen af ent oe ook mee op koetsentochten buiten onze verenging (binnen de vereniging mogen we meestal mee als de plaats op de koets en paardenkracht dit toelaten) niet met 5 man op een koets door de modder met maar 1 hafje ervoor beetje logisch ...
we doen mee aan wedstrijden van het haflingerstamboek, uit eigen clubkampioenschap of buitenclubse activiteiten zoals voetbal met paard, en bijeenkomsten...
we helpen de paarden wassen, borstelen, hebben 20 dekjes bijgekocht
en hoe langer hoe meer we vertrouwen schenken en hun vertrouwen niet wegnemen mogen we hoelanger hoe meer....

wij zijn ook wel "geobserdeerd" door deze paarden ik rij dus samen met een vriendin bij deze man, en hebben samen 3859 foto's in 3 jaar gemaakt, hebben eigen gevoel: in de zomer als het TE HEET is, gaan we gezellig op het gras zitten en vetten alles in (en kan het ook drogen) de eigenaar keek op begin verbaast dat we dit zelf voorstelde, en nu vind hij het prima en toen ze op vakantie waren hadden ze een sleutelhanger met onze namen meegenomen voor ons.... was wel ontzettend gaaf! dat ze dit deden, soms moet je alles alleen niet zo serieus nemen, wat ze bv zeggen, zelf hebben ze geen kinderen en het leuke eraan is= ze behandelen ons al als volwassenen en dat is gerusstellend...
maar als we bv s'avonds terug naar huis moeten en het is donker (we wonen 3straten verder BRENGT!! hij of zijn vrouw ons naar huis! hij wil niet dat we in het donker gaan en 1x reed els (de vrouw) langs me met de auto omdat ik toch liever met de fiets naar huis ging
daar ben ik heel blij om en mijn ouders ook...

ik heb het eigelijk goed getroffen...

ik denkdat de kunst is: een paar eisen stellen ja: maar de verzorgsters eerst op hun gemak stellen en dan de eisen zeggen anders gaan ze niet komen omdat ze bang zijn om iets fout te doen (zo zie ik het bij mij toch omdati k ook bang ben om een fout te maken die het vertrouwen weer helemaal wegneemt )...
veel sucses met je ponies en het zoeken van verzorgers!
groetjes
Laatst bijgewerkt door Woest op 18-01-06 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:49

Ik vind het ook nogal streng overkomen, het lijkt wel alsof je helemaal geen verzorgers wil want met zo'n advertentie schrik je de meeste wel af.
Je hebt nogal veel regeltjes wat MOET en NIET MAG....zoals elke dag de stal uitmesten, dat kun je toch niet aan een verzorgster vragen die verder niets mag dan knuffelen en wandelen en heus niet iedere dag tijd heeft daarvoor?

Bovendien snap ik niet waarom je een foto wilt hebben (ik heb er zo niet eens een op m'n pc staan van mezelf) en lengte en gewicht wilt weten, wat doet dat ertoe als je toch niets mag waarbij dat van belang is?!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:55

De toon in je advertentie komt op mij verre van vriendelijk over.
Ik snap dat je secuur en voorzichtig bent met je pony's maar je vraagt nogal niet wat van iemand.

Ik zou ten eerste al een hele andere toon in je advertentie naar voren laten komen. Het komt nu imo niet over als secuur en voorzichtig, maar als streng en (vergeef me de bewoording) zeikerig. Wees vriendelijk en open in je advertentie. Begin bijvoorbeeld wat iemand allemaal mag doen, dan wat jij zelf verwacht bijv het uitmesten en zelfstandigheid. Vervolgens eventueel een plaatje schetsen van de persoon die je voor ogen hebt.
Als iemand niet is wat je verwacht kun je altijd nog eerlijk aangeven dat je iets anders in gedachten hebt.

Citaat:
hallo,
voor mijn 2 pony's zoek ik het liefst 2 verzorgsters
(geen bijrijders dus!)



Hier loop je het risico al dat je iemand afschrikt. Het komt gewoon wat onvriendelijk over. Helemaal met extra bevestigende woorden als dus.

Citaat:
over de pony's:
het betreft 2 merries (van de zomer word er een veulen geboren) ze zijn nog jong, dus er gaat NIET mee gereden worden. ze zijn absoluut GÉÉN beginners pony's en hebben een strakke hand nodig! wel zijn ze ontzettend lief, houden van knufflen, geborstelt worden, lekker wandelen en vinden het heerlijk om de aandacht te krijgen.


Ook hier weer de onvriendelijke toon, het woord "dus", het gebruik van hoofdletters komt erg intimiderend over. Geef bevoorbeeld aan dat het 2 jonge merries zijn en dat het nu nog niet mogelijk is om er mee te rijden, maar dat dit bijv. in de toekomst mogelijk zou zijn.

Citaat:
LET OP DE PONY'S STAAN BIJ IEMAND THUIS, je bent dus alleen op het terein, er is dus geen hulp, je moet alles zelfstandig kunnen!


Hierbij vraag ik me erg af wat voor een leeftijd je zoekt? Een volwassen persoon zie ik niet snel alleen maar komen om te knuffelen, wandelen en mesten met 2 pony's waar ze verder niet veel mee kunnen. En kinderen kunnen vaak nog niet alles zelfstandig en mag je ook niet de volledige verantwoordelijkheid van verwachten, wat op mij nu wel zo overkomt.

Citaat:
wat ik van jou verwacht;
je bent betrouwbaar,
komt ook als het slecht weer is
de pony's worden uiterst goed behandelt
er word elke dag gemest!
er word ABSOLUUT NIET gereden
jij bent verandwoordelijk voor je eigen fouten


Een eigenaar van een paard/ pony is ten alle tijden verantwoordelijk. Zoals al eerder in het topic aangegeven is komt het over of je iemand zoekt om de stallen te doen en verder niet. Hoe vaak verwacht je dat iemand komt? Welke taken zijn voor jou? Jouw rol in het verhaal is erg onduidelijk.

Citaat:
ik zoek iemand met ervaring, penny dames hoeven NIET te reageren,

je zoekt iemand met ervaring, maar wilt verder dat er alleen mee gepenny'd mag worden??? (wandelen en knuffelen etc etc valt bij mij toch nogsteeds onder pennyen. Niks mis mee, maar plaats dan niet zulke opmerkingen)

Citaat:
ik stel voor dat ALS je mij geschikt lijkt, een maand op proef komt, onder mijn begeleiding


Wat voor een begeleiding bied je dan? Wie ben je? Vertel eens wat over jezelf?

Citaat:
lijkt het je wat of wil je meer info, kan je mij mailen, van jou wil ik weten waarom jij geschikt bent, wat je wel kan en wat je niet kan, welke dagen je kan, en welke absoluut niet, je lengte en gewicht, en een foto,


Dit heeft idd wat weg van een vacature waar een uiterst strenge selectie voor geld. Lengte, gewicht en foto is imo echt te belachelijk voor woorden. Wat wil je met die gegevens. Rijden mogen ze niet en om een paard uiterst goed te verzorgen hoef je geen knappe kop je hebben toch

Citaat:
op de foto zie je een van de pony's,
ik hoop wat te horen!


Waarom maar 1 foto van 1 pony. En heel eerlijk gezegd zou ik nooit op je advertentie reageren en ook een ander het zeker afraden.

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 12:01

en ik had een tijdje geleden al een advertentie gereageerd, en ik heb meer dan 30 reacties gehad, allemaal mensen die dachten dat ze konden rijden ect. terwijl daarin (vriendelijker) stond dat dit niet kon... ben denk ik gewoon een beetje ten einde raad zeg maar.

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 12:03

als alles verder goed gaat, mogen ze wel met de wagen mennen, ect. en als ze onder het zadel zijn op les, maar zo als ik al zei, had veel reacties gehad, en ze dachten haast allemaal dat ze de dag er na een tocht met paard en wagen konden gaan maken, terwijl ik (vriendelijk) had vermelt dat ik eerst een proef periode wil (dat paard en ruiter aan elkaar kunnen wennen) en dan bouwen we dat rustig op. Maar dat lijkt niet goed over te komen, ze zien alleen maar staan lessen, rijden, mennen....

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 12:05

sjakie thnx voor je berichtje, ik heb hier wat aan, ga weer een nieuwe advertentie plaatsen, vriendelijker, maar ben gewoon zo bang dat er iets fout gaat... misschien ben ik toch te mutserig, maar helemaal toen er een meisje op proef kwam, en alle hekken liet open staan, en de pony's gewoon niet aan kon

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:27

Ben benieuwd naar wat je ervan gemaakt hebt...
Ik heb misschien een voorstel van wat je beter zou kunnen plaatsen:

Hallo,
Ik ben op zoek naar een verzorg(st)er voor mijn 2 pony's.

Ik heb 2 merries die nog erg jong zijn en waarvan eentje drachtig is en een veulen krijgt aankomende zomer. De pony's staan bij iemand thuis, met weinig toezicht, dus ik zoek wel iemand met een beetje verantwoordelijkheidsgevoel.

Ik zoek iemand die het leuk vind om deze pony's aandacht te geven, dmv poetsen en wandelen. Het is niet de bedoeling dat je met ze gaat rijden.
Het zou fijn zijn als je af en toe kan helpen met klusjes (zoals stalmesten/vegen).
Verder zoek ik ook iemand met verantwoordelijkheidsgevoel en iemand die een beetje zelfstandig is.

Als het jou leuk lijkt om deze pony's te verzorgen, mail me dan met wat informatie over jezelf. Misschien kunnen we een keer afspreken zodat ik het een en ander kan vertellen over de pony's en wat de bedoeling is.

Op de foto zie je trouwens 1 van de pony's.

Ik hoop gauw iets te horen, groetjes uit Hoofddorp!

Marjo2709
Berichten: 60
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: SLiedrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:02

OP bovenstaande advertentie zou ik nou wel reageren !
En ach al krijg je dan 100 reacties en moet je 99 keer op delete drukken omdat ze allemaal niet zo goed kunnen lezen en willen rijden.. dan nog... je perfecte verzorgster zou er wel tussen kunnen zitten..

Geef niet op, komt goed ! Geef mensen een kans, volgens mij heb je een aardig dotje mensen kennis in huis en weet je snel genoeg of het wat is.

Suc6