Wat moet ik doen??

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shad_w
Berichten: 9
Geregistreerd: 04-01-06

Wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 11:39

hallo,

ik heb hier even een schaduwaccount voor aangemaakt omdat ik het heel naar zou vinden als de mensen er via bokt achter zouden komen.

nou ik heb dus een verzorgpony, maar ik weet niet of ik daar nu mee moet stoppen of niet.. :S
redenen waarom ik wel zou willen stoppen:

* ver fietsen; ruim een half uur
* je kunt echt niets in de bak doen als het geregend heeft omdat het dan gewoon een zwembad is
* de pony wil heel vaak niet uit de wei komen
* ik vind de pony echt een beetje arrogant doen..

Shad_w
Berichten: 9
Geregistreerd: 04-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 12:00

niemand..????

Blewlish
Berichten: 61
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:05

Misschien dat je les kan nemen, zodat de pony wat minder "arrogant" gaat doen? Dat je de pony niet uit de wei kan halen kan je oefenen. Dat ver fietsen is inderdaad wel een tegenvaller, vooral `s winters is dat natuurlijk niet leuk. Dat de bak een zwembad is, ja daar heb ik ook vaak last van. Dan ga ik andere dingen doen, zoals een buitenritje of lekker een uitgebreide poetsbeurt.

(ik weet niet wat je onder "arrogant" verstaat? een pony die niet luistert?)

Als je er echt met tegenzin heen gaat zou ik ermee stoppen, paardrijden doe je voor je plezier, niet omdat het "moet"

inge81

Berichten: 3170
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: in d'n bergh

Re: Wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:15

Paardrijden en verzorgen van paarden is iets dat je voor je plezier doet.

Toen je met verzorgen begon, vond je het blijkbaar geen probleem om een half uur te fietsen, waarom je het nu wel ver weg vind kan ik niet over oordelen.

Dat de bak een minpunt is kan ik begrijpen, alleen een verzorgpaard is zoveel meer als alleen paardrijden. Je kan een band opbouwen met zo'n dier. Ook zou je bijvoorbeeld een buitenrit kunnen maken, of gewoon eens een keer lekker tuttelen. Lekkere wandeling maken o.i.d.

Paard dat niet uit de wei wil komen heeft veelal te maken met de opvoeding van het paard. Dit kan je gewoon trainen.

Wat versta je onder arrogant. Luisterd het paard niet????

Je kan inderdaad overwegen om te stoppen natuurlijk, ja kan het ook als een uitdaging zien en proberen het tij te keren.

Probeer het paardje minder arrogant te laten zijn, door er actief mee aan de slag te gaan. Ook kan je m leren om wel op commando uit de wei te komen. Je kan ook oefeningen met hem doen zonder er mee te rijden, dus.. Het fietsen vind ik zelf niet echt een excuus want dat had je ook van tevoren kunnen bedenken.

Shad_w
Berichten: 9
Geregistreerd: 04-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 12:42

ja eerst vond ik het daar dus superleuk enzo. maar nu niet meer :s de mogelijkheid om buitenritten te maken is er helaas niet.. zouden jullie me dan misschien tips kunnen geven hoe ik haar kan trainen om de wei uit te komen en dingen zonder te rijden ? bedankt voor jullie reacties..

ik denk eigenlijk dat het paardje gewoon niet zo goed bij mij past.. eerst had ik dit niet door maar het is ook niet meer echt een uitdaging voor me:s

Shad_w
Berichten: 9
Geregistreerd: 04-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 12:44

ik hoop btw dat ik niet als een penny overkom? ik weet dat dit verhaal heel verwend klinkt maar het is toch een probleem voor me..

inge81

Berichten: 3170
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: in d'n bergh

Re: Wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:48

Je kan zoveel doen. Ik zal je wel even een PB sturen zometeen.

Shad_w
Berichten: 9
Geregistreerd: 04-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 12:49

oke dankjewel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:52

Ik ging ook na een tijd met tegenzin naar Erik toe, omdat hij alleen maar mocht stappen in de bak. Nu wil ik weer supergraag omdat ik ook de weg op mag. Das ook leuk om te doen hoor.

Verder kan je met haar gaan wandelen of gewoon leuke dingen op stal doen. T fietsen is gewoon een minpunt maar als je er weer met plezier heengaat doet dat er niet meer toe.

Shad_w
Berichten: 9
Geregistreerd: 04-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 15:47

ja.. ik kan met haar de weg dus niet op en dus ook niet wandelen.. nog meer mensen tips met dingen die ik met haar kan doen zonder te hoeven rijden?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:10

Waarom kan je de weg niet op met haar dan?
Te druk te niet luisterend?..

Als ze gewoon niet luisterd zou ik gewoon proberen om in stal of op het erf of iets dergelijks het respect te winnen van de pony.
Hoe.. WEet ik 't.. Maar het is in ieder geval wel belangrijk.

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:45

Er zijn natuurlijk veel andere dingen om te doen, maar meestal heb je daar toch ook de ruimte voor nodig.

Je kan de weg niet op, dus wandelen, buitenrijden zit er niet in. Je kan niet-rij dingen doen, maar als de bak een zwembad is, dan zijn er verder ook weinig mogelijkheden om ergens iets te doen. Ik zou denken aan VD, of grondwerk, maar daar heb je ook een zachte ondergrond voor nodig. En een natte wei, daar blijf je ook best uit.

En zoals Ier zegt; je kan op stal iets doen. Maar niet alle paarden vinden het fijn om op stal (= hun plekje) iets te gaan doen, sommige willen daar liever met rust gelaten worden.

Dus ja, je kan dan gaan borstelen. Wassen is meestal ook te koud met dit weer. En bv. mijn verzorgpaard vind dat gefrut en getut prima voor een half uur,maar langer moet het echt niet worden.

En dat je een half uur moet fietsen, daar heb je idd voor gekozen. Maar ik zou ook geen half huur heen fietsen, borstelen en dan een half uur terug fietsen. Maar ik rijd nu met de auto, dus is dat geen probleem.
Is er niemand die jou naar je vz-pony kan brengen? Dat zou iig al een oplossing zijn.

Ik denk wel dat als je steeds met tegenzin gaat gaan en je denkt dat de pony niet bij je past, dat je dan best kan stoppen. Maar denk er eerst goed overna.

Shad_w
Berichten: 9
Geregistreerd: 04-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 18:19

ja.. nou ze staat dus het hele jaar in de wei en als ze daar ook nog eens heel moeilijk uitkomt.. verder is het heel lastig om haar respect te winnen want ze is zelf ook vrij dominant. De ene keer gaat het heel goed maar als ik dan de volgende keer weer kom dan is dat alweer over.. en ja ik zit dus idd met het probleem dat ik niet eerst een half uur ga fietsen door de kou om daar een kwartiertje te zijn en weer terug te fietsen. En nee, brengen zit er helaas ook niet in..

horsiej

Berichten: 2045
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: westland.

Re: Wat moet ik doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:46

Dan moet je dus toch fietsen helaas!
Je kan voor jezelf een soort proeftijd opstellen:
-Je neemt bijvoorbeeld een maand
-Je kijkt op welke dagen je kan/mag/moet gaan en kijken hoevaakl je van die dagen komt
-Je kijkt of je er nog wel zin in hebt

Schrijf ook op hoevaak je gaat en of je het leuk vond enzo.
Als na een maand blijkt dat je bijna niet geweest bent en dat als je ging er met tegenzin heen ging dan kan je beter stoppen,
Maar als je best vaak ben geweest en met plezier zal ik gewoon blijven.

SUCCES

Olympia

Berichten: 55605
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:53

Ik denk dat je voor jezelf de voor en nadelen tegen elkaar moet gaan zetten en zo tot een beslissing komen..


Maar het is natuurlijk ook niet leuk en de bedoeling dat je met tegenzin naar je vzpaardje toegaat, dat is voor je paardje niet leuk en voor jouw niet..

verder ga ik mee met wat Sylleke zegt..

Veel succes met je beslissing maken

Shad_w
Berichten: 9
Geregistreerd: 04-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 19:00

ik heb het nu toch afgezegd. Het werd me gewoon teveel met school enzo.. De mensen daar begrepen het heel goed en ik mocht altijd terugkomen als ik meer tijd had en in de vakanties enz. ben ik altijd welkom. Ze vonden me ook een hele goed everzorgster. Dat is toch wel heel leuk om te horen en heel vriendelijk