beginnen met verzorger(s) voor me 2 paarden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

beginnen met verzorger(s) voor me 2 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 20:10

Hey heey,

uhm ik ben (sinds kort) 2 tuigpaarden, die nu nog 12 km van ons huis staan. in september gaan we daar wonen, maar tot die tijd heb ik vrij weinig tijd om daar regelmatig heen te gaan. want ik moet ook nog naar school natuurlijk, en als ik dan naar de paarden wil is t al donker zowat (er is geen verlichte bak ofzo daar), dus kan ik ook niks doen.
Maar nu zit ik er dus aan te denken om een verzorger te zoeken voor me 2 paarden. Maar ik heb nog nooit een verzorger gehad ofzo, en vind het dus best lastig. en dan vooral wat betreft afspraken en dat soort dingen.
ik heb dr al wel een btje over na gedacht. en ik wil niet dat die gene alleen gaat rijden, want het zijn 2 echt frisse en pittige paarden, en vind het gewoon geen fijn idee dat er iemand alleen op mijn paard het bos in is. en als diegene goed genoeg rijdt (en ik vind die persoon aardig hihi ) dan wel gaan rijden enzo.
maar dan verwacht ik dat diegene (op afgesproken dagen?) me paarden longeerd, in de molen doet of gewoon los gooit in me longeerrondje, of iig iets, dat ze beweging krijgen op die dagen.


Maar goed, hoe denken jullie hierover?
dingen waar ik rekening mee moet houden of waar ik op moet letten?
etc etc! alle advies is welkom!!

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:18

Ik zou als ik opzoek zou zijn kijken naar hoe diegene omgaat met het paard en hoe ze is met afspraken nakomen enz..

Verder zou ik hele duidelijke afspraken maken, verder heb ik zelf ook een persoonlijke voorkeur aan een wat ouder iemand, omdat die vaak toch wat beter hun afspraken nakomen en er zeker voor willen gaan (neemt niet weg dat kinderen van 13/14 het niet doen, maar al een paar keer meegemaakt, dat als ze dan 16 worden een scooter willen en een vriendje krijgen en het paard niet meer interessant is.. )

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 15:02

Ik denk dat het wel moeilijk gaat zijn. Het is maar voor driekwart jaar, er mag in principe niet gereden worden en de meeste mensen werken of zitten ook op school en moeten dus ook in het donker staan pionieren tot de zomer.
Is er geen mogelijkheid om verlichting te krijgen daar? Verlichting hoeft helemaal niet zo duur te zijn.

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 20:18

Het is voorlopig inderdaad voor maar 3kwart jaar, maar kijk als het gewoon goed loopt en het bevalt me allemaal, dan hoeft dat wat mij betreft niet te stoppen.

en wat betreft het donker.. die mensen weten zelf waar ze aan beginnen dan, en moet er dus rekening mee houden dat ze s middags of s ochtends tijd hebben die dag. want voorlopig is goede verlichting nog niet mogelijk.


thnx alvast voor jullie tips!