verzorger aannemen?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjordjes

Berichten: 12077
Geregistreerd: 03-07-05

verzorger aannemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 13:26

ik moet misschien een verzorger aannemen maar is dit wel een goed idee? (ik mag anders geen eigen pony) ik mag niet alleen als het donker is naar stal gaan ik vin dat het wel kan maarja volgend jaar ga ik naar een andere school maar weet niet hoe mijn rooster daar is maar kan ik het beste een verzorger aannemen of dat ik mn pony 2 dagen rust geef op de dagen waar ik het drukst heb (bijv die dagen in de wei laten lopen ofzo) hebben jullie hier ervaring mee en hoe doen jullie het? heel erg bedankt voor het lezen

gianlucka
Berichten: 508
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Diemen

Re: verzorger aannemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:28

Tsja, ik weet natuurlijk niet hoe het bij jullie op stal allemaal geregeld is, maar bij ons op stal zijn ook zat mensen die een vaste verzorgster hebben. Ik ben zelf ook vaste verzorgster geweest van meerdere paarden.
Het voordeel is, dat als je een keer extra niet kan, je dan een vast persoon hebt die met je paard om kan gaan. Daarnaast heb je iemand die het in de vakanties etc over kan nemen.....
Je moet gewoon voor jezelf goed op een rijtje zetten wat voor jou de voor- en nadelen zijn.
Ik weet dat de mensen waar ik de paarden van verzorgt heb, altijd erg blij waren met mij....

Je moet uiteraard wel zorgvuldig zijn in het uitkiezen van de verzorgster....

Succes ermee

Spoec
Berichten: 1385
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Thuis :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:52

Ik kies er expres niet voor om een verzorgster te nemen ..
Zit op het voortgezet in 5 vwo en heb vooral in de winter minder tijd om te rijden..
In de winter heeft mn paard dus soms enkele daagjes vrij, ze staat dan gewoon in de wei en kan lekker dr eigen gang gaan ..
Ik wilde geen verzorgster om mij op deze drukkere dagen te vervangen omdat ik het paard zelf heb ingereden (vorig jaar) en haar dus zelf ook verder wil rijden..
Mss een beetje egoistisch maar dit is mijn keuze ..
Bedenk zelf heel goed:
Is het erg als mijn paard soms wat meer rust krijgt?
Kan hij dan wel naar buiten, zodat hij wat energie kwijtkan?
Wil ik dat mijn paard door een ander wordt gereden, mede omdat deze persoon ook een hele andere inwerking kan hebben op je paard..
Het blijft een persoonlijke keuze die je maakt,
de een zweert erbij en de andere niet ..

fjordjes

Berichten: 12077
Geregistreerd: 03-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 16:55

heel erg bedankt voor jullie tips ik overleg nog ff met me ouders ik hoop dat het kan allemaal

Surion

Berichten: 3067
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: La douce Belgique!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:57

Ik wil het ook niet
Ik ben van mening dat ik mijn eigen paard het beste kan rijden en ben bang dat iemand anders alles wat ik erin heb gestoken terug eruit gaat halen.
Want dit heb ik al eens meegemaakt.
Iemand anders reed erop en de keer erna toen ik ging rijden was ze echt onhandelbaar (helemaal in verzet , niet goed op de hulpen , buitenstelling , etc)
Ik denk dat je dit gewoon voor jezelf moet uitmaken

x_amber

Berichten: 476
Geregistreerd: 18-11-05

Re: verzorger aannemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:48

omdat ik niet echt meer op mijn shetje pas heb ik een verzorgstertje ervoor ik kende haar al het is de dochter van een vriendin van me moeder en het bevalt me heel erg goed ze is onwijs lief met me ponytje rijdt er kleine wedstrijden mee en is er helemaal gek op maar omdat het bij jou maar om +- 2 dagen pr weerk gaaat vind ik dat het niet echt nodig is

Olympia

Berichten: 55605
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:51

Mm.. Lastige situatie.. Ik doe samen met iemand een paardje en onze rijstijl is gelukkig een beetje hetzelfde, we proberen hetzelfde zeg maar te vragen van Rashida..

Verder, zou ik wel zeggen, als je geen verzorgster wil, maar ook te weinig tijd hebt, dat een eigen paard misschien voor jouw niet de beste oplossing is, dan kan je beter eerst naar een bijrijdpaardje opzoek gaan, zodat je niet alle tijd erin hoeft te steken die je misschien niet hebt. En zo kan je ook weer zien of het allemaal lukt met school enz..

linny2

Berichten: 652
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: broek op langedijk/noord holland

Re: verzorger aannemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:56

Je hebt natuurlijk goede verzorgers.. Je hebt 2 kanten eraan er zullen natuurlijk dingen wat je niet leuk vindt maar je kan het natuurlijk ook goed kunnen vinden met je verzorger.. Als je een verzorger krijgt maak dan goede afspraken die je verzorer goed vindt en jij vooral natuurlijk!
Veel succes in ieder geval

fjordjes

Berichten: 12077
Geregistreerd: 03-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 20:40

moeilijk, de meningen zijn verdeeld eigenlijk heb ik liever ook geen verzorger maarja anders mag ik geen pony en een bijrijdpaard zit er helaas niet in omdat er weinig paarden in de buurt zijn of al een verzorger hebben. het is voor 2 dagen idd weinig maarja iig bedankt

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:14

VMR -> VP

fjordjes

Berichten: 12077
Geregistreerd: 03-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 23:17

VMR -> VP

ik zoek GEEN verzorger heb alleen maar een vraag over

Olympia

Berichten: 55605
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:18

Vp is ook om vragen te stellen over verzorgsters en verzorgpaarden.. dit is een subforum en hier worden geen verzorgsters of verzorgpaarden aangeboden, dat gebeurd in een ander fora, het gaat dus puur om vragen te stellen aan verzorgster of een vraag over je verzorgpaard, or something like that