ervaring met verzorgers/sters en verzorgpaarden?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicolet90

Berichten: 3157
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Overijssel

ervaring met verzorgers/sters en verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 12:00

hoi

sinds een paar jaar ben ik te groot voor mijn lieve pony geworden, en ben ik op zoek gegaan naar een verzorgstertje die hem wilde beschouwen als verzorgpony.
Mijn pony was toen 26 jaar oud, volgens mij. (maar nog heel erg fit enzo)
Wij hebben toen een meisje gevonden die heeel erg graag een verzorgpony wilde, haar moeder reed ook.
het eerste half jaar, ging de moeder nog elke keer mee.
En ik moet eerlijk zeggen, de moeder deed meer dan het meisje, maarja, ze kwam wel elke keer rijden, en heeft zelfs nog een aantal wedstrijdjes gereden. (want ze mochten er wel alles mee doen wat ze wilden). ook buitenritjes enzo heeft ze gedaan.
maar na een dik half jaar ging de moeder niet zo vaak meer mee en moest ze dus alles zelf doen, af en toe hielp ik haar nog wel eens. Maar ze kwam steeds minder vaak (of had de helft van de tijd een zeer hoofd ofzo). Als ze op het laatst dan nog eens kwam ging ze gewoon voor de stal staan kijken, en deed ze dus eigenlijk niets, of ze ging onze hond aaien. Wij hadden het direct al id gaten dat ze het niet meer zo leuk enzo vondt. En zo is het dus nog een tijdje doorgegaan, maar na een paar maanden ofzo kwam ze bij ons dat ze ermee wilde stoppen.
Wij dus op zoek naar een andere die mijn pony wilde verzorgen, we vonden er 1, een meisje waarvan de moeder haar niet kon helpen (die vond paarden namelijk eng)
zij was heel erg zacht en durfde niet zo heel erg veel, en wist ook nog niet hoe je een pony moest borstelen en opzadelen, nu hebben wij dat haar wel geleerd. als ze kwam, borstelde ze hem heel even, en ging 3 rondjes rijden ofzo, en zadelde weer af en weg was ze. Op het laatst bleef zij ook al gewoon 3 weken weg zonder iets te zeggen, dus wij opgebelt, ja, ze kwam dan nog wel weer.
Nou, de volgende week kwam ze weer een keertje, maar ze kwam steeds minder vaak, als het warm was, kwam ze niet, en nu in de winter is ze ook maar 1 keer id twee weken geweest. Nu al weer 3 weken niet
maarja, wij zijn intussen op zoek gegaan naar nog een andere, en vonden een meisje die ook graag een verzorgpony wilde, zij verzorgt mijn pony (van 28) nu sinds de zomer, de eerste weken kwam ze altijd best vaak, en deed ook veel met hem, poetste veel, en reed af en toe of ging ermee lopen. Maar nu komt zij ook al steeds minder, nu is zij ook al 3 weken niet meer geweest (misschien door het weer? omdat het nu zo koud is???)
maar een verzorgpony heeft toch wel vaker verzorging nodig dan 1 keer in de 3 weken???.
nu ga ik zelf maar een beetje met hem wandelen, om hem toch nog een beetje in beweging te houden, maar ik vind het wel vreemd hoor.
de 1e verzorgster meste nog wel eens de stal af of maakte die schoon, ook maakte zij nog wel eens het tuig schoon.
maar die andere..... volgens zij hebben dat nog nooit gedaan.
Nu zijn ze dus al weer ruime tijd niet geweest............................. en ik weet ook niet of het wel weer verstandig is, weer iemand te zoeken die wel weet wat een verzorgpony is, we hebben er geen goede ervaring mee..

wat is jullie ervaring met verzorgsters?
of heb je zelf een verzorgpony?

Byron15

Berichten: 178
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Bad Bentheim, Landgoed Aarnink.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:08

Het zelfde verhaal hier. Nou zijn onze pony's lekker met pensioen en doen we alles zelf weer.
Verzorgen wandelen etc.

Waarom dit zo gaat ik weet het niet, eerst is alles leuk en aardig en zijn ze enthousiast, maar zodra de lol eraf is en ze elke week 'moeten' komen stoppen ze ermee. Ach ja, het zal de leeftijd wel zijn ofzo.
Maar voor ons geen verzorgers meer.

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Re: ervaring met verzorgers/sters en verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:15

Ik heb precies dezelfde ervaringen met een verzorgster! In het begin komen ze nog wel en na een poosje wordt het steeds minder. Nu heb ik er ook weer een die of ziek is of het te druk met wat anders heeft of het weer is niet goed. En dat terwijl we een bak bij huis hebben die altijd te rijden is en ze hoeven verder ook niks te doen, wij mesten alle dagen zelf uit.
Ik wandel nu ook maar wat met mn paard want ze moet toch beweging hebben maar baal er wel van.
Ik vraag me af of er nog wel verzorgers/sters zijn die zich wel echt om het paard bekommeren en gewoon komen bij wat voor weer dan ook.
Vroeger verzorgde ik ook paarden van andere mensen maar daar ging ik met weer in wind elke dag naartoe. Tegenwoordig is het heel anders geloof ik.

chitra
Berichten: 1421
Geregistreerd: 10-04-05

Re: ervaring met verzorgers/sters en verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:20

Ja ik snap dat echt niet hoor!
Verzorgsters niet niet komen..
je wilt het zelf, je hebt afgesproken en e eigenaars en hun paarden rekenen op je dat je komt!

ik ben altijd op mijn dagen gekomen.. maar het tuig schoon..
Doe alles zoals me gevraagd is en meestal meer..

Dat vind ik niet meer dan normaal..
ik heb zelf gezegd ik doe het graag..
ook al heb ik minder zin.. Dan ga ik nog! Hoe koud of warm het ook is..
Doe je toch een warmere trui aan..

Het zal zeker erg vervelend zijn dat de verzorgsters niet meer komen..
En ik vind het ook niet kunnen om niet te gaan!
Er wordt toch verwacht dat je komt..

Maar ja soms zijn verzorgsters ook perfect hoor!!
D'r stond bij ons ene welsje op de manege waarvan de eigenaar nooit kwam.. Maanden achter elkaar stond hij op stal.. met soms even 5 minuten los in de bak, omdat hij gewoon gevaarlijk werd op stal..
Verzorgster heeft zichzelf aangeboden..
En de eigenaar vond haar eerst niet goed genoeg voor d'r paardje!!
(en dat terwijl ze zelf nooit! kwam!)
En dat paard is nu zo braaf, ze kan er alles mee..
Eindelijk heeft dat paardje wat hij verdient!!

Ik hoop dat jouw paardje dat ook vind!!
Want elk paardje verdient een goed verzorgstertje!!

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: ervaring met verzorgers/sters en verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:08

Duidelijke afspraken maken
Een takenlijstje maken wat er zeker gedaan moet worden en afspreken dat ze belt als ze niet komt.

Maar ik TEM wel even zodat hij verplaatst kan worden naar VP

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:11

Er zijn denk ik nog best wat meiden die wel graag een verzorgpony willen, maar als het er op aankomt, hoeft het niet meer... ik vind het ook erg raar. toen ik een verzorgpony had, ging ik zovaak mogelijk, en klusjes als uitmesten deed ik met plezier. en ook nu vind ik het niet erg om klusjes te doen!

Roosch

Berichten: 36746
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:42

Da's balen.
Je vertelt 't alsof deze meidjes nog jong zijn?
Hoe groot is je pony, hoe oud zijn de meisjes?
Ik denk dat je eens wat oudere, verstandigere meisjes moet proberen, die weten vaak wat meer.

Niet dat dat een garantie is, maar je kunt het iig proberen.
Succes!

Nicolet90

Berichten: 3157
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Overijssel

Re: ervaring met verzorgers/sters en verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 13:59

mijn pony is 1.26m hoog, dus niet heel erg groot, de meisjes zijn rond een jaar of 10. Maar meestal willen de ouderen vaker en intensiefer rijden, en dat kan gewoon niet meer op hem, vanwege zijn leeftijd.

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Re: ervaring met verzorgers/sters en verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:30

Ik heb 2 verzorgsters gehad en dat doe ik dus nooit meer... Ookal kan het natuurlijk zijn dat ik de verkeerde had.
De eerste ging wel goed met paarden om en kwam altijd wel, maar die is meerdere keren betrapt toen ze vriendinnen op mijn paard liet rijden, wat ik haar dus absoluut had verboden, en ze had ook altijd wel vriendinnen mee terwijl ik zei dat ik dat liever niet steeds wilde (een keertje is natuurlijk geen probleem, maar het was echt zowat elke keer)
En de 2e was al helemaal een ramp. Ze mestte niet uit, kwam niet als het rotweer was, maakt mijn spullen kwijt, liet anderen rijden, kwam ook vaak terwijl het juist niet de bedoeling was, en ze kon mijn paard helemaal niet aan (terwijl ze zei dat ze veel ervaring had met moeilijke paarden) en verpestte haar. Toen ik haar weggestuurd had heeft ze ook nog een aantal spullen van me gajat.

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Re: ervaring met verzorgers/sters en verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:34

Zóóó sommige verhalen!!

Pfff zijn er écht meisjes die zo met hun verzorgpony's omgaan?? Nee dan ben ik toch echt een braaf meisje vind ik zelf heh

Netjes op afgesproken dagen komen (behalve in een toetsweek of minimaal 2 dagen van tevoren afzeggen), goede voer, zelf en op een verantwoordelijke manier rijden/trainen..

Zónde als je een verzorgpony voor zulke doeleinden gebruikt.. geef mij dan maar die verzorgpony

ZEJA

Berichten: 3106
Geregistreerd: 05-12-05

Re: ervaring met verzorgers/sters en verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:50

Ik heb ook van die verzorgers gehad voor mijn pony's.

En ze waren allemaal boven de 18.
Dus leeftijd zegt niks.In het begin kwamen ze bijna elke dag daarna 1á2 keer in de twee weken en het werdt steeds minder.

Ze mochten er alles mee doen en had er meerdere te rijden.

En dan zeggen ze dat ze kunnen rijden komen ze kunnen er nog geen zadel er op leggen.
Weten niet wat een borstel is en noem maar op.

Dus laat die verzorgers maar zitten doe het zelf allemaal wel.

Maaiikii

Berichten: 4474
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: IJsselstein

Re: ervaring met verzorgers/sters en verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:11

Ja ik hoor dat wel eens van mensen, in het begin komen ze heel vaak maar na een tijdje vinden ze er niks meer aan of als het slecht weer en ze niet kunnen rijden komen en ze ook niet. En als het erg warm weer is dat ze dan ook niet komen.(liggen dan liever bij het zwembad).
Maar ik ken ook wel goede verzorgsters die gewoon elke voor hun verzorgpony komen , ook als het slecht weer.
Gelukkig heb ik zelf een eigen pony en word ik daar nooit te groot voor!

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: ervaring met verzorgers/sters en verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:26

Lekker negatief is dit allemaal . Ik ben een verzorgster en heb een afspraak dat ik minimaal 2 keer per week kom, vaker mag altijd. Ik moet 9 km fietsen en af en toe moet ik me er echt toe zetten om te gaan als het weer eens regent, maar ik doe het wel. De afgelopen dagen met sneeuw en ijzel kan ik gewoon niet 9 km fietsen over spekgladde boerenweggetjes. Ik vind dat je daar als eigenaar ook rekening mee moet kunnen houden. Maargoed, ik heb mijn eigen spulletjes voor de paarden. Ik rijd 1 vast en mest de andere stallen ook uit. Als ik spullen leen vraag ik het eerst en leg ze daarna netjes terug. Er zijn genoeg mensen die wél netjes met andermans paarden en spullen om kunnen gaan.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:13

verplaatst naar vp

robunny

Berichten: 289
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: maarssen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:25

ik verzorg zelf nu 2 paarden en daar zijn ze denk ik heel tevreden over. ik fiets met weer en wind.ik kom net van stal af en in het half jaar dat ik ze nu doe heb ik nog nooit afgebeld ik kan het goed vinden met de eigenaresse en de dochter van de eigenaresse en ik zijn beste vriendinnen ddus heb absoluut geen problemen met hun.doe ook extra dingen als zadels invette kasten opruimen enzo dit bevalt me prima zoals het nu is

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:27

Ik verzorg zelf ook een paard.
Maar daar maakt het niet uit wanneer ik wel of niet kom.
Eigenaar zegt; Je komt maar als je zin hebt en tijd.
Kom ik niet dan doet zijn zoon het gewoon.

Maar ik probeer wel op de dagen te gaan dat ik tijd heb.

love_winsor

Berichten: 289
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Nijkerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:34

Ik verzorg zelf ook paarden en ik denk dat die verhalen van jullie door verschillende redenen kunnen komen.
soms is het niet het paard wat je zoekt.. en dat bedoel ik dus niet negatief maar als je een eigen paard hebt heb je die waarscheinlijk gekogt omdat je er helemaal weg van was en met verzorgpaarden gaat dat meestal anders.. en als je ouder word en bv naar de middel bare school gaat houd je soms ook minder tijd over daar kan het ook door komen. of als die gene zich niet op zn gemak voelt bij de stal of de eigenaar .. als je een eigen paard heb en de stal vind je geen goede sfeer hangen dan ga je met je paard naar een andere stal dat kan een verzorgster niet en dat kan het soms wel verpeste.. maar het kan natuurlijk ook gewoon een kind zijn die t niets aan vind dat weet k natuurlijk niet!!

Olympia

Berichten: 55605
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:21

Sommige meiden willen heel graag een verzorgpaardje, maar zien denk ik niet in dat het een hoop tijd kost.. Ik vind dan ook dat er goede afspraken gemaakt moeten worden tussen eigenaar en verzorgster..

Nicolet90

Berichten: 3157
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Overijssel

Re: ervaring met verzorgers/sters en verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 19:28

ik kan heb best begrijpen dat ze achteraf inzien dat ze het niet meer zo leuk vinden, maar is het dan niet verstandig dat te zeggen tegen de eigenaar van die pony?
want soms dan wil ik best met mijn pony even naar het bos heen, maar stel nou dat die verzorgsters komen (want er zijn dagen dat ze wel kunnen (dit hadden ze toen gezegd), bijvoorbeeld de maandag, woensdag, zaterdag en de andere dagen niet), maar dan vind ik dat ze dat even moeten laten weten of ze dan wel of niet komen, want anders is het wel heel erg banketstaaf als de verzorgpony er dan niet is.

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: ervaring met verzorgers/sters en verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:43

Ik verzorg zelf een fjord en ga er iedere dag (vrijdag en zondag vaste dagen) met plezier naartoe. uitmesten hoeft dan toevallig niet, want ze staat op een manege en word al gedaan, maar al zou dat wel moeten vind ik dat geen probleem. iedere dag de drollen en de plasplekken en dan is het niet zo veel werk. Ik heb zelf ook het sluiteltje van het kastje, als ik er dan ben en wil even met haar tutten, wandelen enz. dan stuur ik een smsje en dan weet de eiegenaresse dat. Als het slecht weer is hallt de eigenaresse me zelfs op met de auto. Vandaag moest haar auto naar de garage en kon zij niet, toen heb ik haar dan gereden en alles wat erbij hoort.
Een paar jaar terug had ik een verzorgshet en een Welshje. Was ik ook altijd te vinden. Uitmesten deden we dan, ramen in de stallen zemen, wandelen enz.

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: ervaring met verzorgers/sters en verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:50

ik verbaas me daar wel over!
ik heb vorig jaar 4 (en soms 5) verzorgpaarden gehad die zo'n 5 km verder op stonden, waar ik in het begin elke keer heen moest fietsen en later had ik dan wel me scooter.
ik had afgesproken met die vrouw dat ik elke dinsdag kwam, en daar ging zij dan ook vanuit. en ik ben ook gewoon netjes elke dinsdag geweest, en als ik niet kon dan belde ik af.
en daarnaast mocht ik dan af en toe rijden op andere dagen.

maar het is misschien verstandig om oudere verzorgers te zoeken, die zijn meestal iets serieuser.
ook is het denk ik verstandig af te spreken dat ze bijvoorbeeld een aantal dagen per week komen.

Laurier

Berichten: 313
Geregistreerd: 22-02-05

Re: ervaring met verzorgers/sters en verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:20

ik heb zelf ook verzorgpaarden, maar daar ga ik echt zo vaak mogelijk naar toe! Nou heb ik het dan wel heel erg getroffen, want het is nu eigenlijk gewoon mijn paard. Heb hem zelf ingereden en volg nu twee keer in de week les met hem op de ponyclub. Ga als het goed is in 2007 wedstrijden starten, tot die tijd nog lekker lessen en oefenen en een paar onderlinge westrijdjes rijden. Verders mag ik komen en gaan wanneer ik maar wil. Ik hoef helemaal niets te betalen en als ik iets mis dan hoef ik het maar te zeggen, heb ook geen verplichtingen: mag doen wat ik wil (heel soms vragen ze of ik even dit of dat wil doen, maar natuurlijk doe ik dat dan even )... Ben er echt nog steeds super blij mee, en heb ook nog eens geluk dat het nog geen 5 min fietsen is vanaf mijn huis. (alhoewel mijn vorige verzorgpony's stonden ongeveer 15 tot 25 min fietsen vanaf mijn huis en daar ging ik ook zo vaak mogelijk naar toe)

het is denk ik maar net wat je er voor over hebt en hoe graag je nou echt met paarden omgaat. je kunt meteen merken wie nou daadwerkelijk om ze geeft en er wat voor overheeft en wie niet, vind ik dan he

Nicolle_
Berichten: 1085
Geregistreerd: 17-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:59

ik heb zelf ook een verzorgpony, ddie reed ik eerst 3 keer in de week, maar toen kreeg de eigenares minder tijd, dus kon ik maar 2 keer in de week rijden en nu vanwege het weer nog maar 1 keer in de week
Kan vandaag ook al niet rijden vanwege het weer, maar ik heb altijd netjes mijn verzorgpaard verzorgd en gereden en de stal uitgemest.... Ik vind: HET HOORT ERBIJ!!!
Als ik in overijsel had gewoont wou ik je best komen helpen, maar helaas...
Ben nu opzoek naar een nieuw verzorgpaard, want mijn verzorgpaard word namelijk verkocht, gelukkig hebben ze dat me al ruim van te voren gezegd, maar heb helaas nog niets gevonden..
Echt als ik wat dichterbij woonde zou ik je graag willen helpen, maar helaas helaas

Nog succes ermee!!!

Groetjes nicolle

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: ervaring met verzorgers/sters en verzorgpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 13:51

ThaGirl schreef:
ik verbaas me daar wel over!
ik had afgesproken met die vrouw dat ik elke dinsdag kwam, en daar ging zij dan ook vanuit. en ik ben ook gewoon netjes elke dinsdag geweest, en als ik niet kon dan belde ik af.


Een keer in de week zou nou ook niet zo'n verplichting moeten zijn he

_Laura
Berichten: 4368
Geregistreerd: 30-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 13:56

Ik heb er geen problemen mee, mijn vriendin dr pony staat bij mij op stal, als ik niet kan doet zij het en als zij ook niet kan vraag ik een meisje uit mn les ofzo, weet je altijd zeker dat het goed gaat!