betalen jullie voor je verzorgpaard?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
X_Armani_X

Berichten: 161
Geregistreerd: 08-12-05

betalen jullie voor je verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 12:45

bij mijn vorge verzorgpaard betaalde ik 100 euro per maand voor 4 dagen per week en moch zo vaak komen als ik wou en ree wedstrijden met hem nou moet ik jammer genoeg stoppen met hem en ben ik op zoek naar een nieuw verzorgpaard die heb ik onder tussen gevonden en ben ik al langs geweest en hem gereden nu krijg ik een email dat ze der toch 70 euro voor maand voor vraagt en als dat teveel is 55 euro per maand maar eigelijk het is mijn hobbie als hun niet kunne neem ik hun werk uit handen om het zo maar tezeggen en daar moet ik voor betalen wat vinden jullie der nou van het is wel een onwijs gaaf paard en staat lekker dicht bij huis maar mag je hier eigelijk wel geld voor vragen??

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: betalen jullie voor je verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 14:11

Afbeelding

Hier staan meningen in.
Ikzelf doe het niet, maar het hangt af van je ervaring en de vraag en aanbod in je regio. Ik leer de paarden wat bij, dus ik ga niet betalen, integendeel

X_Armani_X

Berichten: 161
Geregistreerd: 08-12-05

Re: betalen jullie voor je verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 14:53

nou ik heb wel genoeg ervaring rij al van af me 6e en ben nu over 2 maandjes 18 maar ik heb heel veel mailtjes gehad en bijna iedereen vraagt der geld voormaar als je logisch gaat na denk jij helpt hundus wrrm zou ik dan eigelijk betalen hihi
maar wat vinden jullie ??
zouden jullie het doen is echt een onwijs leuk paardje

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: betalen jullie voor je verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 14:56

Ik betaal €50 voor mijn verzorgpaard. Maar ik hoef dan ook niks te doen als rijden. Ze staat bij een boer die haar stal uitmest, haar binnen en buiten zet, haar voert enzo. Ik mag zo vaak komen als ik wil en mag met haar doen wat ik wil.
Dus ik vind het wel redelijk dat ik ervoor betaal. Ik neem haar wel werk uit handen, maar doe alleen de leuke dingen.

X_Armani_X

Berichten: 161
Geregistreerd: 08-12-05

Re: betalen jullie voor je verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 15:41

ach ja dat hoef ik ook niet tedoen maar het gaat niet ALEEN om rijden natuurlijk maar goed ik heb zo iets het hoord der bij en ik doe het voor het paard en ik vind het niet eens erg al zou ik dat moeten doen eigelijk zolang ik maar bezig ben met een paard het liefst zou ik alles zelf doen maar goed dat doet de stal zelf al hihi uit mesten en alles

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: betalen jullie voor je verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 16:44


_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Re: betalen jullie voor je verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 19:08

Ik betaal geen huur voor mijn verzorg pony's en dat vind ik ook wel zo eerlijk. Ik heb de volledige verzorging voor ze en betaal wel hun voer, nieuwe halsters, longeerlijn, deken, hoofdstelletje. Maarja dat schaf ik allemaal zelf aan (er lag al erg veel) Alleen wat ik wel vind, je verzorgt dat paard voor iemand en je krijgt er ook iets voor terug (namelijk liefde van je paard enzo) dus vind ik dat je niet moet betalen. Natuurlijk is het anders als je het paard huurt en er ook echt mee op wedstrijd enzo mag.

ILOVETARO
Berichten: 202
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 19:10

Ik betaal ook, ik heb via een site mijn verzorgpaarden leren kennen, en op die site stonden ook vaak paarden waar je 100 euro moest betalen, en dan mocht je maar 1 keer per week komen, vind ik absurt, ik betaal zelf maar 10 euro per maand, ik zou niet weten wat ze daarvan betalen, maar ik vind het wel goed.

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 19:16

ik vind dat het ervanaf hangt hoe je het regelt..
stel je doet een paard de helft van de week, mag alles doen (zolang het paard het aankan), niets moet alles mag, als het paard maar gelukkig is en jij ook. Uitmesten en voeren wordt gedaan, het is dus puur de verzorging en beweging. Wil je les? Wedstrijden? Strand? alles is prima, zolang het paard en jij het leuk vinden (en ik er de rest van de week niet onder lijd )
Dan vind ik het redelijk dat je ervooor betaalt, je hebt eigenlijk een half paard en kan er alles mee doen wat je met een eigen paard ook zou doen.

Anders ligt het als je verteld wordt wat je wanneer moet doen, je moet uitmesten, alleen mag poetsen en er verder niets mee mag, of juist alleen in de bak mag rijden onder begeleiding of wat dan ook. Dan help je iemand en vind ik niet dat je ervoor zou moeten betalen..

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 19:19

Zoals al gezegd, hier is al een topic over, maar goed.

Als jij dus alles met dat paard doet, ook wedstrijden en lest enzo, dan wil dat ook zeggen dat het paard er OOk beter van wordt. Dan vind ik niet dat je moet betalen, want jij maakt dat paard ook beter evengoed als jij van dat paard leert.

Beauty0102
Berichten: 1130
Geregistreerd: 27-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 19:25

Gratis, ik heb héél erg mazzel.
tis een shetlander die ‘alles’ kan.
Elkedag rij ik haar, verzorg haar.
Elkedag rij ik buiten of in de bak, ik mag wedstrijden met haar doen.
(als ik maar vervoer heb )
EN ik heb het nog eens heel erg naar me zin.
Heb ik mazzel of mazzel :p

X_Armani_X

Berichten: 161
Geregistreerd: 08-12-05

Re: betalen jullie voor je verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 19:33

heyy
leuk dat jullie reageren ik zou nacho 3 dagen in de week gaan doen dinsdag donderdag en zondag eerste paardagen met hun der bij en dan gewoon alleen ik heb al gevraagt of ik ook wedstrijden moch rijden omdat ik dit erg leuk vind en dat moch alleen wil ik nach eerst beter leren kennen en les nemen en zo en dat moch ook allemaal naar buiten weet ik nog niet heb ik nog niet gevraagt uitmesten doen hun dat hoef ik niet tedoen alleen opstrooien dus ik mag redelijk veel maar goed dan nog ik neem hun werk uit handen die dagen omdat hun ook wel eens een dagje lekker thuis op de bank willen hangen dus ja ik help hun eigelijk en maak het paard beter al zou ik gaan starten dus eigelijk vin ik niet dat ik der voor moet betalen maar goed


ik heb hier voor eerder een verzorgpaard gehad daar betaalde ik 100 euro per maand voor daar starte ik ook mee en moch alles met hem doen en kwam elkedag en wij deelde de dagen als zij zin had ging zij of andersom reden samen 1x in de week prive les allebij half uur dus ja......

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 19:34

Armani wil je gewoon in zwart typen? Dit is niet goed leesbaar.

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 19:38

En hoofdletters, punten, komma's... zijn ook beter voor het leesbaarheidsgehalte.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 21:05