Pfff stoppen of blijven dilemma!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Pfff stoppen of blijven dilemma!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 13:14

Ik zit dus echt met een probleem

Ik heb door school nauwelijks meer tijd voor famke. En probeer toch zoveel mogelijk tijd vrij te maken.
Maar nu loop ik dus stage, en lukt het mij echt niet om door de weeks zo wie zo te komen.

Nu had ik een briefje op stal neergelegd dat ik zondag zou komen rijden, of die vrouw famke zou laten staan.
Kom ik op de wei aan, weg paard, 45 min voor jan banketstaaf door de regen en de kou gefietst terwijl ik het goed aangegeven had dat ik zou komen.
Sms ik de eigenaresse met de vraag of ze mijn briefje niet had gelezen of dat hun er iets van afwisten.

Krijg ik dit smsje terug;
Wij hebben gezegt dat ze gewoon mocht gaan rijden, normaal rijden wij zelf op zondag dus had je ook niet kunnen rijden! Wij zijn nog altijd de baas over Famke!

nou dus je kunt je wel voorstellen dat, dat hard aankwam, en dat het nog meer redenen geeft om te stoppen.

- Ik kan dus al nauwelijks meer komen. Was geen probleem enz. Dus iemand anders is er bij gekomen ( vrouw van rond de 40) Niet erg, ze kan goed rijden en is lief voor famke
- Ik kan nu dus alleen maar komen, wanneer het hun uit komt, dus wanneer die vrouw niet kan komen, en hun zelf niet kunnen komen. Dan ben ik dus wel goed genoeg om te komen rijden en mesten ( niet dat ik het erg vind! maar wel het idee dat ik dan wel goed genoeg ben).
- wat ook lijkt is dat die vrouw dus gewoon welkom is en ik niet meer. Althans zo komt het op mij over op dit momen.

Dat zijn dus de redenen dat ik wil stoppen, maar van de andere kant heb ik ook weer zoiets van, ja ik wil niet stoppen, ik rij haar al 2 jaar, heb haar ingereden en alles geleerd wat ze nu kan.
Maar ik heb het idee dat het gewoon niet langer zo kan.

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Pfff stoppen of blijven dilemma!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:28

Ik begrijp dat het hard aan komt .

Ze hebben gelijk dat ze iemand anders erbij zoeken, dat lijkt me logisch als jij weinig tijd hebt en ze willen toch dat de paarden gereden worden. En oké, mssn was het je dag niet (zondag), maar je bent wel zo netjes geweest een briefje te schrijven, dan vind ik wel dat ze wat terug mogen laten weten en tuurlijk zijn ze de baas over hun paard, maar moeten ze dat zo duidelijk maken?

Wat ik er uit op maak is dat je eerst wel vaak ging? Maar nu door stage weinig tijd hebt. En nu lijkt het alsof je niet meer welkom bent?

Ik zou er iig wel eens over gaan praten met de eigenares :.

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:45

Tja, rot voor je, maar ik geloof niet dat de fout bij hen ligt. Ik begrijp uit het verhaal dat je normaal op zondag niet rijdt omdat de eigenaar dan zelf rijdt. Jij legt vervolgens een briefje neer dat jij op zondag wilt rijden. Ik kan me voorstellen dat de eigenaar het daar niet mee eens is! Je kunt de eigenaar toch niet gaan vertellen dat die haar eigen paard op haar dag moet laten staan omdat jij wilt rijden? Dan zou ik ook denken: "Ik beslis wel wie er op mijn dag rijdt en dat ben jij dus niet vandaag!".

Het is niet netjes dat ze je helemaal daarheen laten fietsen. Maar goed, het was van jou niet netjes om gewoon een briefje neer te leggen waarin je het paard op zondag "claimt". Waarschijnlijk was het best te overleggen geweest als je even had gebeld en had gevraagd.

Als ik jou was zou ik inderdaad bellen met de eigenaar: om je excuses aan te bieden en even te bespreken hoe je dit soort problemen in het vervolg kunt voorkomen!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Re: Pfff stoppen of blijven dilemma!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 14:28

Sylleke schreef:
Ik begrijp dat het hard aan komt .

Ze hebben gelijk dat ze iemand anders erbij zoeken, dat lijkt me logisch als jij weinig tijd hebt en ze willen toch dat de paarden gereden worden. En oké, mssn was het je dag niet (zondag), maar je bent wel zo netjes geweest een briefje te schrijven, dan vind ik wel dat ze wat terug mogen laten weten en tuurlijk zijn ze de baas over hun paard, maar moeten ze dat zo duidelijk maken?

Wat ik er uit op maak is dat je eerst wel vaak ging? Maar nu door stage weinig tijd hebt. En nu lijkt het alsof je niet meer welkom bent?



Dat ze er iemand bij hebben vind ik ook echt helemaal niet erg, alleen maar fijn juist!
Ik kwam tot 4 weken geleden idd vaak, elke dag zelfs!


Roxx schreef:
Tja, rot voor je, maar ik geloof niet dat de fout bij hen ligt. Ik begrijp uit het verhaal dat je normaal op zondag niet rijdt omdat de eigenaar dan zelf rijdt. Jij legt vervolgens een briefje neer dat jij op zondag wilt rijden.


Zie mijn reactie hierboven.
Ik reed tot 4 weken geleden dus 7 dagen per week, maar door mijn stage niet haalbaar meer. Ik weet dat de eigenaren SOMS met de kar weggaan, ze rijden zelf niet maar mennen.
Ik had een briefje klaargelegd voor de andere bijrijder, of ik haar zondag mocht rijden omdat ik eindelijk weer een keertje tijd had.( Ik heb die bijrijder namelijk 1 keer vlug gezien, en geen telefoonnummer, email e.d. vandaar dat we via briefjes/schriftje contact houden.) Dat briefje had ik dinsdag al klaargelegd, zodat als het eventueel niet kon afgebeld gezegd kon worden door de eigenaren zelf. Dat is dus niet gebeurd, met als gevolg dat ik gewoon naar de wei ging om te rijden. en ja de rest van het verhaal heb ik al verteld.
Alleen is dit misschien iets duidelijker uitgelegd!

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:35

ik zou er gewoon over gaan praten enz. en dan misschien afspreken dat jij in het weekend graag wil rijden omdat je dan kan, en dat die andere vrouw doordeweeks komt, en als de eigenaren in het weekend iets willen doen dat ze je dan ff bellen.

ik vindt het idd niet netjes dat ze je daar heen laten fietsen voor niks dan hadden ze wel ff kunnen bellen.
wie had het paard nou meegenomen dan? die vrouw of de eigenaar?

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 17:39

Die vrouw had haar meegenomen, en de eigenaren hadden toestemming gegeven. In principe heb k niks te zeggen, maar ik vind wel dat ze daar rekening mee mogen houden.
En dit is niet de 1e keer hoor dat dit zo gebeurd.
Het is al een aantal keer voorgevallen

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 18:57

Dan zou ik eens gaan praten met de eigenares .

Ik heb bij m'n vorige vz-pony, ook altijd alles voor dat beestje gedaan. Verzorgde haar 1.5 jaar. Ik ging 10 dagen op kamp en had dat ook gezegd, zelfs een kaartje gestuurd.
Ik kwam terug en kreeg achter mijn rug te horen dat ik nooit meer kwam enzo. Tsja, hoe jammer ik het ook vond en hoeveel verdriet ik ook heb gehad, mijn keuze was snel gemaakt...

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 20:40

Sylleke schreef:
Dan zou ik eens gaan praten met de eigenares .

Ik heb bij m'n vorige vz-pony, ook altijd alles voor dat beestje gedaan. Verzorgde haar 1.5 jaar. Ik ging 10 dagen op kamp en had dat ook gezegd, zelfs een kaartje gestuurd.
Ik kwam terug en kreeg achter mijn rug te horen dat ik nooit meer kwam enzo. Tsja, hoe jammer ik het ook vond en hoeveel verdriet ik ook heb gehad, mijn keuze was snel gemaakt...


Ik zal proberen of het deze keer lukt met praten, de vorige keer is het een tijdje goed gegaan.

Dat ik nooit meer kwam heb ik nog niet te horen gekregen gelukkig, anders was ik helemaal boos!

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Pfff stoppen of blijven dilemma!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:49

Sylleke schreef:
Ik begrijp dat het hard aan komt .

Ze hebben gelijk dat ze iemand anders erbij zoeken, dat lijkt me logisch als jij weinig tijd hebt en ze willen toch dat de paarden gereden worden. En oké, mssn was het je dag niet (zondag), maar je bent wel zo netjes geweest een briefje te schrijven, dan vind ik wel dat ze wat terug mogen laten weten en tuurlijk zijn ze de baas over hun paard, maar moeten ze dat zo duidelijk maken?

Wat ik er uit op maak is dat je eerst wel vaak ging? Maar nu door stage weinig tijd hebt. En nu lijkt het alsof je niet meer welkom bent?

Ik zou er iig wel eens over gaan praten met de eigenares :.



Ben ik het helemaal mee eens..

Ga is rond de tafel zitten en zoek naar oplossingen..Waar jullie allemaal blij van worden natuurlijk

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:53

Inderdaad .

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 21:53

Mensen ik heb morgen een afspraak met de eigenaren! Ik ben benieuwd hoe het gaat!

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 19:34

succes en we horen het hoop ik!

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 19:38

Idd, succes!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 20:12

Nou ik heb gepraat, wat je praten noemt!
Ze stuurde een sms wat er was, want als het niet belangrijk was had ze nog andere dingen te doen die belangrijker waren!
Nou dus ik weet het nu dus echt zeker!
Ik stop er gewoon mee, hoewel ik van de andere kant famke helemaal niet wil missen! Heb zoveel meegemaakt met haar.
En het is al een paar keer gebeurd, en dan doet ze ook nog zo als je wilt praten

crazy_funky

Berichten: 6196
Geregistreerd: 25-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:27

jeetje zeg!
ik vind echt dat je zo niet met je verzorgster om mag gaan!
ok als je wilt dat ze weggaat of stopt met je paardje doe dat dan op een nette manier en niet met boze gezichten!
en kan me heel goed voorstellen dat je haar heel erg gaat missen!!
misschien is het dan wel beter zo, want de communicatie tussen jou en de eigenaresse is ook niet je van het..

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:29

Dan zou ik ook stoppen.
't Is niet omdat je 'maar' een verzorgster bent, dat je zo behandeld moet worden!
Je gaat haar vast missen, maar je kan beter denken aan de fijne tijd die jullie hebben gehaden blij zijn dat je die hebt gehad.
En er komt vast weer een nieuw paardje in je leven, ik spreek uit ervaring.

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:48

nou idd ben het met sylleke eens. ik zou gewoon stoppen.
vindt het niet normaal van doe maar via sms want heb geen tijd, terwijl het om haar paard gaat.
je vindt vast wel een ander leuk paard en dan krijg je weer een gelukkig mooie tijd hoop ik voor je!

Martsje

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:56

Tjonge wat een onnozel gedoe!! Ik hoop voor je dat het uitgesproken kan worden en anders is er vast wel een ander paard in de buurt waar je op kan rijden!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 21:58

Ja ik vind het ook echt k*t
Vandaag nog gereden op haar. Waarschijnlijk de laatste keer na 2 jaar!
Ik denk dat ik toch echt nog een keer ga, want vandaag liepen de tranen ook al.
Martsje schreef:
Tjonge wat een onnozel gedoe!! Ik hoop voor je dat het uitgesproken kan worden en anders is er vast wel een ander paard in de buurt waar je op kan rijden!

er zal vast wel een ander paardje zijn, maar het is zoo moeilijk om er nu nog een te vinden, en ook vooral waar ik zoveel mee kan/kon doen als met famke.
Ik heb haar ingereden, lessen gevolgd, buitenritten gemaakt, en ziekte en veulen.

Rowie_lover

Berichten: 1145
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Baarle Nassau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 16:36

tanja, ik heb er nog een staan die je van mij mag komen verzorgen en het maakt niet uit dat het alleen maar in het weekend is als ie mar gereden wordt want zelf rij ik hem nauwelijks...

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 16:52

Dat dacht ik na m'n vorige vz-paard ook Tanja.
Dat was als m'n eigen pony. Maar toch heb ik Olga gevonden en daar mag ik ook alles mee doen.

De moed neit opgeven.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 19:17

Rowie_lover schreef:
tanja, ik heb er nog een staan die je van mij mag komen verzorgen en het maakt niet uit dat het alleen maar in het weekend is als ie mar gereden wordt want zelf rij ik hem nauwelijks...


Dat is lief
Zorro is wel een mooi beest! Altijd al gevonden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:20

Tja Tanja, krijg op dit moment een beetje de indruk dat jij degene bent die lange tenen heeft?
Als je de indruk krijgt dat je moet stoppen, moet je dat vooral doen. Ik krijg alleen niet de indruk dat je de mensen daar mee hebt, je hebt er alleen jezelf mee....

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 09:40

Cassidy schreef:
Tja Tanja, krijg op dit moment een beetje de indruk dat jij degene bent die lange tenen heeft?
Als je de indruk krijgt dat je moet stoppen, moet je dat vooral doen. Ik krijg alleen niet de indruk dat je de mensen daar mee hebt, je hebt er alleen jezelf mee....


Over de lange tenen zal ik maar niet reageren.
Wie zegt dat ik daar de mensen mee terug wil pakken? Nou niemand volgens mij. Het gaat er gewoon om dat ik nu plaatst moet gaan maken voor iemand die wel elke dag kan rijden, en GEEN rekening mee mij houd, dat ik ook nog een keer wil rijden wanneer ik kan.
Dat is toch normaal als dat al een paar keer gebeurd is dat je dan zoiets hebt nu kap ik ermee? Als ze nu rekening met mij gehouden had, was het een heel ander verhaal, maar die verzorgster kijkt nu alleen naar zich zelf en houd geen rekening mee met andere.

Sorry dat k zo pissig reageer, maar ik ben niet degene die hier fout zit!

Rowie_lover

Berichten: 1145
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Baarle Nassau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:14

_Tanja_ schreef:
Rowie_lover schreef:
tanja, ik heb er nog een staan die je van mij mag komen verzorgen en het maakt niet uit dat het alleen maar in het weekend is als ie mar gereden wordt want zelf rij ik hem nauwelijks...


Dat is lief
Zorro is wel een mooi beest! Altijd al gevonden.

Laat maar weten als je daar echt stopt, je kunt meteen met hem aan de slag als je dat wilt natuurlijk! En blijf je toch op een fries rijden, helaas wel een hengst dan die niet samen kan met andere paarden, maar je hebt iets!